Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LeZe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Pointtihan on nyt se, että tätä hypetetään vuositolkulla vuoden pelinä. Kauhee hype ja kuinka hyvä tästä tulee. Loppujenlopuksi saatiin sylin täydeltä paskaa kalliiseen hintaan ja kovilla myyntilukemilla. Mw3 tuskin tullaan muuttamaan yhtään mitään, kun tämäkin myy idiooteille hyvin... jos kaikki menee "iha jees kiva kiva peli ihkuu jees jees"-meiningillä, niin mikään ei muutu tulevaisuudessa. Uudet kentät ja kalliimpi peli hitusen paremmilla grafiikoilla.

Ettekö ymmärrä, että IW näyttää pelaajille persettä? Nää kun myy, niin miksi alkaa parantamaan, koska siihen hukkaantuu rahaa kehittämiseen. Järki käteen nyt pelaajat jos tulevaisuudessa haluatte muutoksia.


lopeta ny sen pelin pelaaminen jo niin ei tarvi valittaa. täs pelissä mitään tarvi kehittää.
Jos joku niittaa sut puukolla,aseella tuubilla yms. ei se pelissä vika ole vaan itsessä.

Tää pelihän on ihan loistavaa viihdettä. välillä jopa hyviä nauruja saa aikaan ja välillä hermoromahduksia ja kaikkee muuta.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Viimeisten patchien jälkeen peli on kyllä varsin viihdyttävä ainakin itselleni. Aseiden ja perkkien tasapaino on mielestäni todellä hyvä (vaikka en kummastakaan kaikkia käytäkään, eivät vain vissiin sovi omaan pelityyliin), vielä kun loput pikkuglitchit saisi pois niin sitten saavat minun puolestani keskittyä täysillä vaikka seuraavaan osaan tai DLC-puoleen.

Tosin täytyy myöntää, että on mielestäni hieman huvittavaa kun Modern Warfare -nimisen pelin tehokkaimmat aseet ovat raksamora ja 120 vuotta vanha haulikko :D
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Mw3 tuskin tullaan muuttamaan yhtään mitään, kun tämäkin myy idiooteille hyvin... jos kaikki menee "iha jees kiva kiva peli ihkuu jees jees"-meiningillä, niin mikään ei muutu tulevaisuudessa. Uudet kentät ja kalliimpi peli hitusen paremmilla grafiikoilla.

Ettekö ymmärrä, että IW näyttää pelaajille persettä? Nää kun myy, niin miksi alkaa parantamaan, koska siihen hukkaantuu rahaa kehittämiseen. Järki käteen nyt pelaajat jos tulevaisuudessa haluatte muutoksia.

NHL09 oli loistava peli varsinkin verkkopuolella ja myikin aivan pirusti. Muutama glitch pelistä löytyi, mutta parin päivityksen jälkeen meininki oli tasapainoista ja aidon näköistä jääkiekkoa. Peli taisikin voittaa 12 eri palkintoakin vuoden aikana. Peli olisi ollut täydellinen, jos EA olisi karsinut muutamat maalintekohuijaukset pois. Sitten tuli NHL10:n traileri, jossa luki teksti: "Over 200 gameplay refinements" tms. ja pelisarja otti aimo harppauksen huonompaan suuntaan. Taklauspeli on pilattu, EASHL suosii 2-3 hengen joukkueita, online-puolelle tuli jotain WoWin tyylistä hahmon kehittämistä paremmilla (sekä maksullisilla) varusteilla ja niin edelleen. Nyt sitten odotellaan peukalo perseessä, että armahtaako EA meitä päivityksellä vai odotetaanko NHL11:sta saakka. Jännä nähdä, että mennäänkö siinäkin sitten kahden sadan "parannuksen" verran enemmän metsään...

If it ain't broken, don't fix it.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

NHL09 oli blaa blaa

If it ain't broken, don't fix it.

Mutta jääkiekkopeliä ja CoD:eja kun ei kannata mitenkään vertailla keskenään, ei uudistuksilla eikä muutenkaan. Katsos kun jääkiekkoa ei edes pysty tekemään niin erilaiseksi joka vuonna, jotain pientä voi lisätä, muttei paljoa muuta ;)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

If it ain't broken, don't fix it.

If it ain't broken, why buy a new one?!


Eli miksi pitää keksiä pyörä uudestaan ja julkaista samaa huttua eri paketissa joka vuosi? Oletettavasti pelintekijöillä on aina tavoitteena tehdä edellistä selvästi parempi peli, joka ainakin jollain tasolla eroaa edellisestä versiosta - päivitykset on sitten asia erikseen. Ei mun mielestä kuluttajan kuulu ostaa uutta peliä, jotta saisi korjatun version vanhasta pelistä, josta on vaan bugit korjattu ja nimestä vuosiluku/järjestysnumero vaihdettu.

Että kyllähän tässä näiden versiopäivitysten kanssa ollaan ihan väärään suuntaan menossa. Itsekkin ostan kiltisti tutusta pelisarjasta (NHL, COD jne) aina uuden version enempiä kyselemättä ja kuten Peoh jo totesikin, niin näissä pelisarjoissa uudistukset eivät aina ole pelkästään parempaan päin...

Kenessä on sitten vika - kuluttajassa vai pelin valmistajassa? Vanha sanonta kuuluu, että "Ei se ole tyhmä joka myy, vaan joka ostaa". Ehkä tässä siis olisikin katsottava itseään peiliin. Jos kerran nämä versiopäivitykset tekevät kauppansa, niin miksi vaivautua tekemään parempaa, kun kansa tyytyväisenä ostaa nykyisenkin tuotteen?
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

If it ain't broken, why buy a new one?!

....Ei mun mielestä kuluttajan kuulu ostaa uutta peliä, jotta saisi korjatun version vanhasta pelistä, josta on vaan bugit korjattu ja nimestä vuosiluku/järjestysnumero vaihdettu....

Kenessä on sitten vika - kuluttajassa vai pelin valmistajassa? Vanha sanonta kuuluu, että "Ei se ole tyhmä joka myy, vaan joka ostaa". Ehkä tässä siis olisikin katsottava itseään peiliin. Jos kerran nämä versiopäivitykset tekevät kauppansa, niin miksi vaivautua tekemään parempaa, kun kansa tyytyväisenä ostaa nykyisenkin tuotteen?
Osittain näinkin, mutta asiat voi tehdä niiiiin monella eri tavalla. Esimerkkinä voisin käyttää lempipelisarjaani PC:llä, eli Football Manageria. Joka vuosi pakettia hiotaan paremmaksi ja paremmaksi, vaikka päällisin puolin peli vaikuttaa aina kokoonpanopäivitykseltä. Silti uudet FM:t menevät kaupaksi, vaikka isoja muutoksia pelissä harvoin nähdään. Miksikö? Koska kuluttaja voi luottaa siihen, että kaikki edellisessä versiossa olleet rautaiset asiat on säilytetty ja ainoastaan puutteita on pyritty korjaamaan. NHL:stä tähän toisenlaisena ja kärjistettynä esimerkkinä: NHL09:ssä pystyi taklaamaan, NHL10:ssä ei.

Jos jotain pelisarjaa tulee pelattua ympäri vuoden, kuten itsellä NHL ja FM, niin tuosta ilosta se 40-50€ on pieni hinta. MW2 on mielestäni pilattu näillä akimbohaulikoilla, care packageilla ynnä muilla, joten taidan vaihtaa sen aikanaan BC2:een. Betan perusteella siinä on kaikki ne jutut mukana, mistä ykkösessä tykkäsin ja selviä vikoja on pyritty parantamaan (mm. mikkituki).
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Esimerkkinä voisin käyttää lempipelisarjaani PC:llä, eli Football Manageria. Joka vuosi pakettia hiotaan paremmaksi ja paremmaksi, vaikka päällisin puolin peli vaikuttaa aina kokoonpanopäivitykseltä.

Tämä oli hyvä esimerkki! FM on varmaan ainut sarja, joka vain paranee vanhetessan ei keksi pyörää vuosittain uusiksi, eikä silti tunnu pahemmin rahastukselta.

Silti muissa peleissä tällainen "maltillinen" kehitystyö saattaisi tuntua härskiltä rahastuksetla.

Toivottavasti NHL11 tuo taklaukset takaisin (onkohan se taas sitten yksi näistä gameplay improvementeista :confused:)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Onko MW2 sellaista monipeliä mitä pystyy pelaamaan 4 pelaajaa yhtäaikaa samasta telkusta?

Split screen mutta 4 pelaajaa... :p
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Tulitte sitte ihan tosissanne vertaamaan jotain urheilupelien päivityksiä tähän. Eli cod4 ois pitäny tehdä niin että on samat kartat, pelimuodot ja säännöt? Ainoa mitä olisi muutettu olisi lisää eri joukkueita ja ehkä annettu hiukan erilaiset aseet käteen ja kaikkee pikkuviilausta. Ehkä yökartat? Sehän olisikin menny läpi hienosti miljoonille pelaajille.

Ei näitä pelejä niin voi mennä tekemään. Urheilupelejä sitoo säännöt ja niiden puitteissa on toimittava. Ammuntapeleissä on paljon vapaampi tehdä uutta ja toisinaan käy niin ettei sitä megaluokan uudistusta tule. Eli cod4 roolipelielementti perkkeineen oli niin kova juttu että vastaavaa odottiin jälleen. Ei tullut ja nyt itketään kaikista pikkuvioista jotka oikeasti ovat ominaisuuksia. Ne on suunniteltu peliin, osa paremmin ja osa huonommin. Syy onkin usein selvillä kun katsoo peiliin. Jos tässä ei voi juosta kardaani suorana kenttää ympäri niin onko se pelin vika. Ei ole. Tästä on haluttu tehdä hiukan eri peli kuin nelosesta. Tätä pitää pelata hiukan eri tyylillä. Kentät on sokkeloisempia, on HBS sensoria ynnämuuta. Itsekin jouduin alkaa pelaa tätä hieman harkintaa käyttäen kun taas cod4 on enemmän refleksejä vaativa ja jonkin verran nopeampi. Molempi parempi, mut ei helvetti jos mikään ei olisi muuttunut vaan tämä olisi ollut urheilupelien kaltainen vuosipäivitys niin mikäs itku siitä olisi tullut. Ei uskalla edes ajatella.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Tulitte sitte ihan tosissanne vertaamaan jotain urheilupelien päivityksiä tähän. Eli cod4 ois pitäny tehdä niin että on samat kartat, pelimuodot ja säännöt? Ainoa mitä olisi muutettu olisi lisää eri joukkueita ja ehkä annettu hiukan erilaiset aseet käteen ja kaikkee pikkuviilausta. Ehkä yökartat? Sehän olisikin menny läpi hienosti miljoonille pelaajille.

Ei kaikkea kannatta aina ottaa niin kirjaimellisesti. Vertailukohtia kyllä löytyy, jos osaa katsoa vähän vähemmän näsäviisaasta vinkkelistä. Tässä keskustelu taisi muutenkin ajautua vähän yleisemmin jatko-osien/versiopäivitysten ongelmallisuuteen.

Tottahan on, että jatko-osien pitää aina uudistua edeltäjiinsä verrattuna - vaikka väkisin ja väärään suuntaan. Jotkut sitten tykkää ja jotkut ei. Mun mielestä hyviä esimerkkejä tästä väkisin vääntämisestä ovat juuri nämä akimbo-haulikot ja yhtälailla myös NHL:stä tutut boostipipot yms.

Älkääkä nyt käsittäkö väärin, MW2 on parista harha-askeleesta huolimatta erittäin hyvä peli.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

en sano tätä kenellekkään yksityiskohtaisesti, vaan yleisenä kommenttina.

en ymmärrä miksi täällä vain ja ainoastaan valitetaan siitä mikä on vialla ja mikä ei, itseäni ei häiritse mikään peliä pelatessa. nuubituubia kohtaa aika harvoin, ja sitä pystyy ennakoimaan jonkin verran (esim jos headquarteris valtaat talon esim favela-kentässä, sinne tulee luultavasti kranua ja tuubia hyvin pian, oikea ratkaisu on hakea suojaa).

akimbo-haulikko ei kanna oikeasti kovin pitkälle, joten yleensä nuo tyypit voittaa sarjalla päin näköä. jos haulikkotyyppi tulee ovissa vastaan, niin moraa kylkeen.

ja puukkojen tehosta on valitettu. onko se pelintekijöiden vika että toiset ovat nopeampia painamaan sitä r3:sta? jos saat morasta, niin vika on omassa hitaudessasi (yleensä).

kämpperit on ehkä ainuita mitkä ottaa aivoon, mutta seuraavalla respalla voi käydä sen kyttääjän sieltä poimimassa pois vaikka heittämällä kranun sinne nurkkaan.

hyvässä seurassa peli on parhainta hupia mitä pleikkarilla on tarjota, ainakin minulle.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

en sano tätä kenellekkään yksityiskohtaisesti, vaan yleisenä kommenttina.

en ymmärrä miksi täällä vain ja ainoastaan valitetaan siitä mikä on vialla ja mikä ei, itseäni ei häiritse mikään peliä pelatessa. nuubituubia kohtaa aika harvoin, ja sitä pystyy ennakoimaan jonkin verran (esim jos headquarteris valtaat talon esim favela-kentässä, sinne tulee luultavasti kranua ja tuubia hyvin pian, oikea ratkaisu on hakea suojaa).

akimbo-haulikko ei kanna oikeasti kovin pitkälle, joten yleensä nuo tyypit voittaa sarjalla päin näköä. jos haulikkotyyppi tulee ovissa vastaan, niin moraa kylkeen.

ja puukkojen tehosta on valitettu. onko se pelintekijöiden vika että toiset ovat nopeampia painamaan sitä r3:sta? jos saat morasta, niin vika on omassa hitaudessasi (yleensä).

kämpperit on ehkä ainuita mitkä ottaa aivoon, mutta seuraavalla respalla voi käydä sen kyttääjän sieltä poimimassa pois vaikka heittämällä kranun sinne nurkkaan.

hyvässä seurassa peli on parhainta hupia mitä pleikkarilla on tarjota, ainakin minulle.

Et taida olla kuullut modeleista? Elikkä kun laitat akimbo model 1887 FMJ:t käyttöön niin saat noilla tapettua porukkaa parin sadan metrin päästä. Ja tosta puukosta sen verran että commando puukko on hieman overpower. Muuten alkaa peli pikkuhiljaa maistua, näköjään kaikkeen tottuu...
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Pikku hiljaa voitais myös lopettaa valitus valittamisesta.

Mun mielestä tässä pelissä ei tällä hetkellä ole mitään overpowered perkkejä tai asetta. Useammalla tyylillä voi pärjätä. EIlen tuli vihdoin sit painettua sitä prestigeä. Pitkään ajattelin etten paina, mut sit huomasin et alko jo vähän väsyttämään vaan hakata peliä kun ei ollu oikeen mitään unlockattavaa jäljellä. Perkeistä puuttu vaan sitrep pro ja last stand pro eikä oikeen niitä huvittanu alkaa tekeekään. Kaippa tätä vielä jonkun aikaa jaksaa mutta uutta bäfää odotellaan jo.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

En halunnut mitenkään pilkata tai näsäviisastella. :) Oli teillä pointtiakin mut totuus on ettei ihan noin pienillä päivityksillä voi selvitä tämän genren peleissä. Vaikka olisi miten hyvä orginaali. Mut WAWia päivitettiin koska pelaajat halusi, tätäkin on jo päivitetty pelaajien toivomuksesta. Lisää tulee kun on vaan voimaa takana ja kirjoittaa oikeaan paikkaan. Eli mieluummin sinne Infinity Wardin foorumeille. Eihän tännekään kukaan voi estää itkemästä, mut kun se ei vaan johda mihinkään.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

ja puukkojen tehosta on valitettu. onko se pelintekijöiden vika että toiset ovat nopeampia painamaan sitä r3:sta? jos saat morasta, niin vika on omassa hitaudessasi (yleensä).

Toiset ihmiset on nopeampia painamaan vai toisen nettiyhteys on nopempi (lag).

Ja siitä toitettiin, että on eri tyylejä pelata, mutta kun mietit asiaa siltä kannalta, että sinun pitää itse tähdäta aseella ja ampua mies, kuin taas puukolla painat taikanappia ja liimaudut viholliseen automaattisesti kiinni puukollasi 15 metrin päästä...SKILL! tai napautat kranaatin suunnileen sinne päin tappaen vihollisen...SKILL! tai rätkäiset merirosvohaulikoilla suunnilleen sinne päin...SKILL!

Sanotaanko vaikka näin, että odotin neljän hengen tiukkaa rokkibändiä, mutta sain progea soittavan yhtyeen, jossa on 4 laulajaa, 5 kitaristia, 13 basistia ja 7 rumpalia :rolleyes:

Ps. Suomalaiset ja norjalaiset ovat ylivoimaisesti kovimpia nurkka-Hessuja, puukko-Keijoja, akimbo-Akeja ja tuubi-Teroja.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Toiset ihmiset on nopeampia painamaan vai toisen nettiyhteys on nopempi (lag).
Tähän sellainen korjaus, että se on harvoin niin, että se kenellä on parempi yhteys, tulee voittamaan tuon puukkotaiston, jos molemmat painavat ympyrää samaan aikaan.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Toiset ihmiset on nopeampia painamaan vai toisen nettiyhteys on nopempi (lag).

Ja siitä toitettiin, että on eri tyylejä pelata, mutta kun mietit asiaa siltä kannalta, että sinun pitää itse tähdäta aseella ja ampua mies, kuin taas puukolla painat taikanappia ja liimaudut viholliseen automaattisesti kiinni puukollasi 15 metrin päästä...SKILL! tai napautat kranaatin suunnileen sinne päin tappaen vihollisen...SKILL! tai rätkäiset merirosvohaulikoilla suunnilleen sinne päin...SKILL!

Sanotaanko vaikka näin, että odotin neljän hengen tiukkaa rokkibändiä, mutta sain progea soittavan yhtyeen, jossa on 4 laulajaa, 5 kitaristia, 13 basistia ja 7 rumpalia :rolleyes:

Ps. Suomalaiset ja norjalaiset ovat ylivoimaisesti kovimpia nurkka-Hessuja.

ikävä kyllä näin se menee.. Vähän ku asiasta huomauttaa niin rupee sanomaan että pelaa sä saatana omaa peliäs mä pelaan miten mä haluun
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

No kyllä jos sitä ajattelee noin, niin haulikot ja lightweight+commando on pelin "nyyppä" jutut, ja tuupi. Ja kun kentät on näin pienet ja vaikee vältää näitä puukko sankareita, kannattaa hei kokeilla niitä aseita siitä SMG nappulan takaa, ne on sellasii lähitaistelu pyssyjä, niissä on ehkä recoilii toisin ku ACR mut ei kauaa kestä oppii hallitsee sama on noissa pistooleissa nopeesti niitä oppii käyttää ei tarvii tumpperii tai haulikkoo kokoajan vemputtaa.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Ens codiin haluaisin ainakin semmosen et olis vaihtoehto pelata unranked-matseja, joissa ei tulis expaa, mut voisit pelata myös split-screania kaverin kanssa. Tai vois tulla botteja split-screeniin, koska uskoisin että tommoset olis helppo tehdä ja ne olis ihan unelma muotoja sitten. Vois tehä sen päivityksen, että ekana 15 sekuntina et voi ampua tuubilla.

Välillä näkyny killcamissa silleen, että joku tappaa mut aseella jossa on HBS ja siinä näkyy punainen piste vaikka käyttäisin ninja prota??:confused: Kerran on ollu gamewinning kill ja sit ku kuolin ja rundi oli vaihtumas, niin piippas vaan siin vieressä. Omituista, koska käytin ninjaa.
 
Ylös Bottom