Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]
Avaatko Travo enemmän tuota herrasmiespelaamista. Ehkä objektipelimuodoissa tuon nipinnapin ymmärrän että että pelataan sen objektin puolesta täysillä eikä jahdata omia ratioita.
Tuolla "herrasmiespelaamisella" tarkoitin nimenomaan sitä, että Mw2:sta lähtien objektimuotojen pelaaminen on ollut suoraan sanoen sieltä, mihin aurinko ei koskaan paista. En tiedä onko aika sitten kullannut muistot, mutta en muista CoD4:ssa ikinä päästelleeni höyryjä ulos sen takia, että tiimiläiset tekivät jotain muuta kuin pitäisi. (Sillon kun ei pelaa partyssa, vaan viiden randomin kanssa) Ja mainitaan että objektimuodoista puhuessani tarkoitan pääasiassa Search & Destroyta. (Sitä tulee pelattua 99%:sti..) Pelaaminen on ainakin itselleni hauskanpitoa, mutta siitä on hauskuus kaukana, jos pelaa vaikka juuri S&D:tä matsista toiseen käytännössä 1vs6... Ja pelkästään sen takia, että omat tiimiläiset yrittävät näitä trickshotteja, istuvat nurkassa vaikka olisi oma hyökkäysvuoro jne. Kohteiden suojaamisen ymmärrän, mutta valitettavasti liian paljon näkee pelaajia, jotka periaattessa suojaavat kohdetta, mutta ovat silti hyödyttömiä omalle tiimille.
Lyhyesti siis herrasmiessääntöjen yhtenä "pykälänä" ihan perus toisten pelaajien peli-ilon kunnioittaminen. Pelaa jokaista pelimuotoa sen edellyttämällä tavalla. Jos jahtaa hyviä K/D ratioita, sen voi tehdä vaikka TDM:ssä. Samoin kuin "hienot" 360 asteen pyörähdykset kerrostalon katolta silmät kiinni no scopella -final killcamit onnistuu tietääkseni ihan yhtälailla FFA:n tai TDM:n puolella?
Toisaalta pelin kehittämisen suunta on ajanut pelaajat käyttämään ns. halpoja keinoja, kuten nuubituubi + danger close, overpowered aseet jne. Lisäksi omasta mielestäni liian isot killstreakit ovat pilanneet ainakin hieman tätä pelisarjaa. Hyvä homma, että keksitään uusia juttuja, mutta itse tykkäisin jos olisi vain ne 3, 5 ja 7 tappoputken palkinnot. Jokaiseen "slottiin" voisi sitten valita yhden vaikka 3-4 eri killstreak rewardista. Nyt kun vaadittavat killstreakit parhaisiin killstreak rewardeihin on 11-25 välillä, suurin osa pelaajista ei saa niitä koskaan ellei pelaa ns. väärällä taktiikalla. (Kämpit yhden lipun lähistöllä, ihan sama valtaako sitä omat vai vihut jne...
) Päällimmäisenä mielessä lähinnä tuo nuubituubin käyttö (CoD4 vs Mw2), mutta suurin syy siihen on se, että Mw2:ssa ei tainnut olla mitään vastaperkkiä tuolle nuubituubi + danger close yhdistelmälle, vai muistako nyt väärin?
Joku voi tietenkin sanoa, että yhtälaiset mahdollisuudet kaikilla on käyttää kaikkia perkkejä, aseita, pelityylejä jne. mutta itse en pidä sitä kovin hauskana, jos ammut vaikka kranaatin sinne päin ja aina ei tarvi osua edes lähelle kun ropisee XP:tä...
Itse pyrin ainakin suomalaisten seurassa pelaamaan rehdisti, en käytä nuubituubia yms. tai muuten häiritse omalla pelaamisella toisten pelaamista... Toivottavasti vähän avautui tuo edellinen viestini, ei tähän aikaan jaksanut paljon keskittyä kirjoittamiseen, mutta kai tuosta jotain selvää saa...