Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja designed
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kertokaa miksi, ette voi poistaa tunnuksiani tai sulkea niitä, vaikka olen sitä jo yksityisvistillä pyytänyt useaan otteeseen TT-2k:lta?

Sanotaan näin, että ikuisen bannin saan vaikka aikaseksi, näin ainakin luulen...Jos asiaa ei muuten saada hoidettua. Minulla on kuitenkin mahdollisuus muokata omia viestejäni ja vaikka tyhjentää ne. Tähän en kuitenkaan haluaisi ryhtyä, koska aikanani arvostin sivustoa.

Syy miksi haluan täältä poistua on: En halua olla mukana sivustolla, jolla jaetaan varoituksia ja huomautuksia (jotka jäävät näkyviin). esim. isojen kirjaimien puutteesta. Asia olisi mielestäni pitänyt hoitaa sivistyneemmin ja kirjoittaa kyseiselle henkilölle yksityisviesti. Varoitusten ja huomautusten antaminen pikkuasioista, voi kuitenkin haitata, jonkun ihmisen kaupankäyntiä sivujenne kautta.

Varoitukset ja huomautukset ovat käsittääkseni selkeämpiä rikkomuksia varten eivät kirjoitusvirheiden takia. Tietysti niitäkin pitää voida antaa, jos mikään muu ei tehoa. Kuitenkin pitäisi ensin selvittää, miksi kyseinen henkilö näin kirjoittaa? Johtuuko se mahdollisesti laitteesta, osaamattomuudesta vai välinpitämättömyydestä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kertokaa miksi, ette voi poistaa tunnuksiani tai sulkea niitä, vaikka olen sitä jo yksityisvistillä pyytänyt useaan otteeseen TT-2k:lta?
Miten uskoisit tunnusten sulkemisen eroavan siitä, että yksinkertaisesti lopettaisit tänne kirjoittamisen ja unohtaisit koko foorumin? Niin täältä on ennenkin ovet paukkuen lähdetty.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Miten uskoisit tunnusten sulkemisen eroavan siitä, että yksinkertaisesti lopettaisit tänne kirjoittamisen ja unohtaisit koko foorumin? Niin täältä on ennenkin ovet paukkuen lähdetty.

Alan jossain vaiheessa pyyhkimään omia viestejäni. Sitten varmaan poistatte tai bannaatte.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tämähän on niinku lukis metron tekstiviesti palstaa. Kukaan ei ole mihinkään tyytyväinen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tunnettu, sinulla on käsittääkseni lukihäiriö, joten otat kirjoitusasuun puuttumisen todella herkästi ja henkilökohtaisesti. Voisitko yrittää, pleeaaz, ottaa asiaan vähän etäisyyttä, vetää syvään henkeä ja miettiä sitten uudestaan?

En voi puhua ylläpidon puolesta, mutta käsittääkseni säännöillä pyritään kaitsemaan sitä kaikista välinpitämätöntä porukkaa ja saada heidät panostamaan viesteihinsä edes vähän. Vähistä kirjoitusvirheistä ei tulla ketään tuomitsemaan, vaan kyse on oltava jatkuvasta ja häiritsevästä, selvästi välinpitämättömyydestä aiheutuvasta toiminnasta.

Lukihäiriö ja kaikki vastaava otetaan luonnollisesti huomioon sataprosenttisesti. Näistä täytyy keskustella aina yksittäistapauksessa ylläpidon kanssa, sillä eiväthän he voi moisesta tietää.

P.S Kirjoitusasusi on vallan mainio. Veikkaan, että minä typotan viestejäni enemmän (tai sitten olet yhtä nopea korjaamaan virheitä kuin minä), sillä joka viestin jälkeen täytyy muokata vähintään pari virhettä piiloon.

--

Ylläpito voisi ottaa kantaa tapaus "Joohanh-fanipoikaan" (viesti). Vaikka Joohanh:n viesti olikin kohtuu provosoiva, niin moinen fanipojittelu ja erityisesti sen jyrkkä kieltäminen ovat olleet niitä asioita, jotka ovat erottaneet KonsoliFINin muista saiteista. En hyväksy fanipojittelua (ainakaan noin heikoin perustein) ja osoitan täten tukeni Joohanh:lle.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kertokaa miksi, ette voi poistaa tunnuksiani tai sulkea niitä, vaikka olen sitä jo yksityisvistillä pyytänyt useaan otteeseen TT-2k:lta?
Kerroin sinulle eilen yksityisviestillä, että yksityiselämän kiireistä johtuen en ole ehtinyt juuri foorumiin päin vilkaistakaan koko iltana.

(Niin, minullakin on joskus muuta elämää kuin päivystää foorumilla 24/7.)

En halua olla mukana sivustolla, jolla jaetaan varoituksia ja huomautuksia (jotka jäävät näkyviin). esim. isojen kirjaimien puutteesta. Asia olisi mielestäni pitänyt hoitaa sivistyneemmin ja kirjoittaa kyseiselle henkilölle yksityisviesti. Varoitusten ja huomautusten antaminen pikkuasioista, voi kuitenkin haitata, jonkun ihmisen kaupankäyntiä sivujenne kautta.
Tästä polemiikista ehkä kaikki viisastumme ja yritämme muokata toimintatapojamme. Eilen foorumisoftan syövereistä löydettiin jo asetus, jonka myötä toisten käyttäjien saamat huomautukset ja varoitukset eivät näy tavallisille jäsenille ollenkaan. Näin ollen kenenkään (kaupankäynti)mainekaan ei pitäisi olla vaarassa.

Huom! Kyseistä asetusta ei ole vielä otettu käyttöön, vaan pohdimme vielä sen seurauksia.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Eihän tässä uskalla enää mitään kirjoittaakaan tai tarvii lähettää parille kaverille tarkistettavaksi ennen.
Nyt pieni reality check.

Jos pelottaa, kannattaa kysyä itseltään pari kysymystä.

1) Osaanko aloittaa lauseen/virkkeen isolla alkukirjaimella?
2) Osaanko lopettaa lauseen/virkkeen välimerkkiin?

Jos vastasit molempiin kohtiin "kyllä osaan", niin ei mitään hätää. Jos vastasit jompaan kumpaan kohtaan "en osaa" tai "en ole varma", niin ei siltikään suurta hätää. Jokainen voi nuo pienet asiat opetella, kunhan jonkin aikaa asiaan tietoisesti kiinnittää huomiota. Melko nopeasti sormet menevät ihan lihasmuistista suoraan sille shiftille ja sopivalle välimerkille. Eikä ole niin nuukaa, vaikka joskus tulisi vaikka huutomerkki pisteen sijaan tai kysymysmerkki korvautuisikin pisteellä. Sellaisista ei huomauteta, ei edes privaatisti.

Update! Oppia voi käydä hakemassa vaikka Kirjoittajan ABC-kortista.

Vaan jos ne puuttuu, niin lisätkää ne niihin viesteihin, josta puuttuu...
Joo, kyllä ei todellakaan aleta oikomaan toisten viestejä tuolla tavalla. Se on yksinkertaisesti täysin loputon suo. Kukaan täällä tuskin kirjoittaa jatkuvasti sataprosenttisen virheettömästi ja kaikkien kielioppinyanssien mukaisesti. Ei siis ole mitään syytä jokaista pilkun paikkaa tai yhdys Sanaa korjata.

Peräänkuulutan edelleen sitä foorumille kirjoittavaa jäsentä, joka kirkkain silmin ja vakavalla naamalla väittää, ettei oikeasti tiedä, että lause alkaa isolla alkukirjaimella ja päättyy jonkinlaiseen välimerkkiin.

Siis modet lisätkää ne, älkää antako kortteja, kun kuitenkin täällä voi olla ala-aste tai yläaste ikäisiäkin, joita ei äidinkieli edes kiinnosta, tai muuten sitä opi niin kuin te.
Noin perustavanlaatuiset asiat opetetaan suurin piirtein ensimmäisenä ala-asteella sen jälkeen, kun on aakkoset opittu. Tunnen useita lukihäiriöisiä ihmisiä, mutta ei kukaan ole edes yrittänyt väittää, ettei noin perusasioita osaa. Kyse on käytännössä pelkästään asenteesta; jotenkin koetaan, että kun vaan kirjoittaa koko ajan sata lasissa, ei tuollaisilla "pilkunviilauksilla" ole merkitystä.

Voisiko tolle tehdä jotain, meinaa nyttenkin on tullut joka kerta kun olen postaamassa viestiä, kun ei oikein jaksa moneenkertaan pomppia eestaas, että viestin saa kirjoitettua!
Kuulostaa sen luokan virheeltä, että tuota pitää jonkun foorumigurun käydä jostakin todella syvältä penkomassa. Itse en ole kertaakaan tämän reilun 13 tuhannen viestin aikana tuollaiseen virheilmoitukseen törmännyt.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ylläpito voisi ottaa kantaa tapaus "Joohanh-fanipoikaan" (viesti). Vaikka Joohanh:n viesti olikin kohtuu provosoiva, niin moinen fanipojittelu ja erityisesti sen jyrkkä kieltäminen ovat olleet niitä asioita, jotka ovat erottaneet KonsoliFINin muista saiteista. En hyväksy fanipojittelua (ainakaan noin heikoin perustein) ja osoitan täten tukeni Joohanh:lle.

Sen enempää ottamatta kantaa asiaan tai ylläpidon velvollisuuksiin puuttumatta, niin heittäisin tähän vanhan sananlaskun "Se joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön". Jos siis kirjoittaa Sony-aiheiseen uutiseen "provokatiivisen kommentin", niin pitäisi kyllä olla sitten valmis ottamaan vastaan toisen leirin kuittailuja, eikä tulla Moderointiketjuun vinkumaan, kun toinen porukka hiettää kommenttia takaisin.

En siis puollusta millään muotoa henkilökohtaisuuksiin menoa, fanipojittelua tai muuta, mutta totean vain, että kyseinen käyttäjä on kyllä syyllistynyt itse ihan samoihin juttuihin(mm. minua kohtaan). Jos väkisin pitää mennä sinne toisen leirin uutiseen "kaivamaan verta nenästään", niin sitten on minusta kyllä melko tekopyhää tulla moderaattoreille jälkikäteen itkemään.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Nyt pieni reality check.
Reality checkiin myös taustatietoa sen verran, että maaliskuun aikana tähän mennessä kirjoitusasusta ja ylipitkistä lainauksista on huomautettu yhteensä noin 30 kertaa. Huomautusten saajat ovat pääsääntöisesti uusia kasvoja tällä foorumilla (koska paria poikkeusta lukuunottamatta nimimerkki ei itselläni soittanut mitään kelloa), eikä juuri ketään ole tarvinnut muistuttaa kahta kertaa.

Jos jotakuta täytyy huomauttaa puuttuvista isoista kirjaimista kaksi kertaa, niin onko vika säännöissä vai kirjoittajassa?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Sony-aiheiseen uutiseen "provokatiivisen kommentin", niin pitäisi kyllä olla sitten valmis ottamaan vastaan toisen leirin kuittailuja, eikä tulla Moderointiketjuun vinkumaan, kun toinen porukka hiettää kommenttia takaisin.

Tässä tapauksessa Joohanh kritisoi Sonyn toimintaa ja käyttäjät Sentient6 ja Spineshank kritisoivat ja käytännössä haukkuivat Joohanhia. Huomaatko eron?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tässä tapauksessa Joohanh kritisoi Sonyn toimintaa ja käyttäjät Sentient6 ja Spineshank kritisoivat ja käytännössä haukkuivat Joohanhia. Huomaatko eron?

Ja sen takia tätä kutsutaankin provoksi.

Kyllähän minä tiedän edelleen, että aiheutan monissakin raukoissa syviä skismoja.

Jos lähdetään tälle "haukkumis"-linjalle, niin se on molemminpuolista.

Eikö Joohanh ole Xbox-fani? En ymmärrä, mielestäni tuo on ollut suhteellisen näkyvää alusta alkaen. Sama, kuin minun PS-fanittamiseni. Samaa mieltä Kovalchuk:n kanssa, "Se joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön".
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

heittäisin tähän vanhan sananlaskun "Se joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön". Jos siis kirjoittaa Sony-aiheiseen uutiseen "provokatiivisen kommentin", niin pitäisi kyllä olla sitten valmis ottamaan vastaan toisen leirin kuittailuja, eikä tulla Moderointiketjuun vinkumaan, kun toinen porukka hiettää kommenttia takaisin.
Minä kun luulin, että tällä saitilla ei ole kyse mistään leirien välisestä kuittailuista. Heittäisin tähän vanhan sananlaskun "Asiat tässä riitelevät, eivät ihmiset".

Jos kritisoi vaikka Sony-johtajan kommenttia, niin voi valmistautua ottamaan vastaan kärkeviä vastalauseita ja argumentointia. Nimittelyä ja henkilökohtaisuuksiin menoa ei pidä, eikä tarvitse sietää.

EDIT. rookie:

Joohanh:n viesti ei ollut provo, vaan provokatiivinen, eli käytännössä kärkevä ja tunteita herättävä mielipide. Tähän kuuluu vastata vasta-argumentilla, ei haukkumisella. Provokatiiviset viestit ovat täysin sallittuja ja tiettyyn määrään asti jopa toivottuja (emmehän halua olla lampaita). Haukkuminen taas on tuomittavaa toimintaa.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ja sen takia tätä kutsutaankin provoksi.
Eli tarkoitatko että konsolivalmistajien toimia ei saa kritisoida?

Jos lähdetään tälle "haukkumis"-linjalle, niin se on molemminpuolista.
Jeps. Joohanhin viimeisin kommentti tässä ketjussa menee myös yli tuon haukkumisrajan.

Eikö Joohanh ole Xbox-fani?
Mitä merkitystä tällä on? Voihan sitä fanittaa mitä tahansa, mutta kun se nyt vaan on niin että esimerkiksi kommentti "Ei vaan todella paha boksifanipoika." on niin negatiiviseen sävyyn kirjoitettu kuin olla ja voi. Ja vieläpä henkilökohtaisuuksiin menoa, joka on foorumilla kiellettyä. Ote foorumin säännöistä: "Henkilökohtaisuuksiin meneminen on kiellettyä ja jatkuessaan johtaa sanktioihin. Kukaan täällä keskusteleva ei kuitenkaan ole konsoli tai pelisarja, joten jos joku ottaa itseensä kriittisen keskustelun vaikkapa Playstationista, Zeldasta tai Microsoftista, se on tämän henkilökohtainen ongelma." Tuo Joohanhin alkuperäinen viesti nimenomaan kritisoi konsolivalmistajaa ja nämä kaksi käyttäjää ottivat asian henkilökohtaisesti.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Omasta puolesta on tietysti hankalaa aina puhua, mutta parilta käyttäjältä aivan uskomatonta kommenttia.
Sen enempää ottamatta kantaa asiaan tai ylläpidon velvollisuuksiin puuttumatta, niin heittäisin tähän vanhan sananlaskun "Se joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön". Jos siis kirjoittaa Sony-aiheiseen uutiseen "provokatiivisen kommentin", niin pitäisi kyllä olla sitten valmis ottamaan vastaan toisen leirin kuittailuja, eikä tulla Moderointiketjuun vinkumaan, kun toinen porukka hiettää kommenttia takaisin.
Eli siis jos kirjoitan provokatiivisen kommentin, minun pitäisi olla valmis ottamaan vastaan henkilökohtaisia solvauksia ja loukkauksia? Voi hyvä jumala sentään.
En siis puollusta millään muotoa henkilökohtaisuuksiin menoa, fanipojittelua tai muuta, mutta totean vain, että kyseinen käyttäjä on kyllä syyllistynyt itse ihan samoihin juttuihin(mm. minua kohtaan). Jos väkisin pitää mennä sinne toisen leirin uutiseen "kaivamaan verta nenästään", niin sitten on minusta kyllä melko tekopyhää tulla moderaattoreille jälkikäteen itkemään.
Tuohon viestisi lopun suunsoittoon en alennu syventymään, mutta kerrohan, milloin olen syyllistynyt tämän tasoiseen viestittelyyn edes sinua kohtaan? En ikinä muuta viestieni asiasisältöä jälkeenpäin, joten jos tällaista materiaalia olen jonnekin huiskinut, voitkin ilomielin Kovalchuck sen sanojesi tueksi noutaa.
Ja sen takia tätä kutsutaankin provoksi.
Eli jos mielipide tai kritiikki ei miellytä, se on provo? Tsekkaapa termistösi.
Jos lähdetään tälle "haukkumis"-linjalle, niin se on molemminpuolista.
Ei toimi argumenttina sitten sentinkään vertaa. Tosin myönnettäköön, että tämä adjektiivi olisi pitänyt jättää pois. Minäkin olen kuitenkin vain ihminen, enkä rupea sitä jälkikäteen pois muokkaamaan.
Eikö Joohanh ole Xbox-fani?
Olen.
En ymmärrä, mielestäni tuo on ollut suhteellisen näkyvää alusta alkaen.
Niin onkin.
Sama, kuin minun PS-fanittamiseni.
Siitä en tiedä, mutta fanittamisen ja fanipoikuuden kanssa on pieni ero. Minä en lähde konsolisotiin pelleilemään, enkä myöskään jaksa ruveta heittelemään solvauksia kommenttipalstoilla konsoleiden tähden. Sen sijaan vaadin foorumin sääntöjen noudattamista, joka onnistuukin parhaiten tässä threadissa.

Se on mielenkiintoista, miten kritiikki on provoilua tietyn nimeämättömän yhteisön silmissä, ja oikeuttaa solvauksiin. Ylläpidon kanta?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Se on mielenkiintoista, miten kritiikki on provoilua tietyn nimeämättömän yhteisön silmissä, ja oikeuttaa solvauksiin. Ylläpidon kanta?
Me täällä syödään popcornia ja katsotaan, miten tää päättyy.

Ei vaan (rangaistus)toimenpiteitä on tulossa. Stay tuned!
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Muutama postia jo tullut väliin, mutta:

Lisäksi fanittamisella tai sen puutteella ei ole mitään merkitystä silloin kun keskustellaan asioista. Tällaisen faniuden esille ottaminen toisen mielipidettä halventavana seikkana ja toisen henkilön alentaminen "pojittelulla" on todella törkeää ja selkeä merkki siitä, että omat käämit paloivat, eikä järkevää argumentoitavaa näppäimistöltä syntynyt. Pojittelua tai tytöttelyä esiintyy myös siviilielämässä ja sitä voidaan esim. työpaikoilla pitää työpaikkakiusaamisena.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

EDIT. rookie:

Joohanh:n viesti ei ollut provo, vaan provokatiivinen, eli käytännössä kärkevä ja tunteita herättävä mielipide. Tähän kuuluu vastata vasta-argumentilla, ei haukkumisella. Provokatiiviset viestit ovat täysin sallittuja ja tiettyyn määrään asti jopa toivottuja (emmehän halua olla lampaita). Haukkuminen taas on tuomittavaa toimintaa.

Pakko kyllä tarttua tähän. Vaikka te ette Xbox-leirissä sitä pystykään myöntämään, niin minun kommenttini ovat "konsolisodassa" samaa tasoa. Kuittailen yleisesti todetuista asioista, ilmiöistä, konsolien ominaisuuksista yms pystyen perustelemaan näkökantani ja vastineeksi saan "nyyh nyyh, antakaa tolle isolle pahalle Kovakchukille bannia, kun se myrkyttää meidän keskustelun, enkä halua lukea, kun se kertoo Xboxin siitä ja tästä heikosta ominaisuudesta".

Eli siis Stammy hyvä, ideahan on juuri siinä, että näistä asioista pitäisi pystyä puhumaan/kirjoittamaan asiallisesti ja jokaisen osallistujan pitäisi pystyä hyväksymään se, että toinen leiri varmaan jossain kohtaa heittää jonkun kommentin, joka ei itseä miellytä. Eli siis ideana pitäisi olla juuri se, että vertaillaan niitä asioita, eikä aleta kiukuttelemaan toiselle nimimerkille, jos/kun tämä heittää viestin, jonka sisältö ei itseä miellytä.

Ja Joohanh, älä ala tekopyhäksi! Kaikki täällä tietävät, että pelaat mieluummin Boxilla, joten jos et kestä sitä, että asiasta joku sinulle kuittaa, kun olet kirjoittelemassa "provokatiiviseen, mutta asialliseen tyyliin" Sony-alueella, niin ehkä silloin ei kannata kirjoittaa ollenkaan? Täällä on kuitenkin sen verran porukkaa, että joku kuitenkin kuittaa jossain kohtaa...
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ei vaan (rangaistus)toimenpiteitä on tulossa. Stay tuned!
*kaivaa nyt vuorostaan popparit*

Vaikka te ette Xbox-leirissä...
Kovalchul hyvä, voisitko lopettaa yleistämisen ja ihmisten niputtamisen jonnekin oman pimeän mielesi lokeroihin? Tai voit toki jatkaa sitä, mutta pyydän ettet tee sitä julkisesti. Minä toimin täälläkin foorumilla yksilönä, enkä halua itseäni sidottavan mihinkään ryhmään.

Jos saan oman mielipiteeni sanoa, niin paljon liputtamasi "leirijako" on naurettava. Minä olen ennen kaikkea pelaaja ja omaan monia mielipiteitä monista eri pelaamiseen liittyvistä asioista.

EDIT. Hmm. Anteeksi lievä offtopick, mutta ylläkirjoittavan herran perässähän tässä hiihdetään.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Käyttäjille spineshank ja Sentient6 langetettu kummallekin punainen kortti, ja tapaukseen johtaneet kommentit on poistettu uutisesta.

Nyt voisi syödä lounasta, vaikka popcorn herkkua onkin.
 
Ylös Bottom