Itse olen lukenut ks. ketjua viime aikoina vaihtelevaan tahtiin ihan mielenkiinnosta suurta pelialan skandaalia kohtaan. Osa viesteistä on ollut Sonya syyllistävää, mikä on ymmärrettävää ihmisten turhauduttua, osa Sonya argumentein tai toisin puolustelevaa, mikä on myöskin ymmärrettävää ottaen huomioon yhtiön (ja yhtiön asiakkaiden) joutuneen vakavan rikoksen uhriksi. Se mitä en ole huomannut, on että kriitikoiden joukossa olisi mitenkään noteerattavaa määrää pelkästään Xboxin omaavia henkilöitä, joiden henkilökohtaisen suhteen puuttuminen tapahtumiin aiheuttaa tietynasteisen jääviystilanteen. Toisaalta, tottakai pitää olla mahdollista kritisoida suuryrityksen toimia tai toimimattomuutta, vaikkei syystä tai toisesta ole yhtiön tuotteisiin investoinut.
Joka tapauksessa, sama viesti kiinnitti ketjua lukevana yhtälailla minun huomioni, nähden sen ennenkaikkea samanlaisena riidanhaastamisena, josta viestissä kritisoitiin.
Olen Kovalchukin kanssa yhtälailla pettynyt siitä, ettei tätä koko pelialaa kohahduttanutta uutista ja sen keskustelua voinut seurata törmäämättä leirittelyyn, nimittelyyn ja riidanhaastamiseen.