Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hitman_47
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Shaban sanoi:
Tämän ketjun viesteihin olisi parempi olla puuttumatta, mutta tähän yksinkertaisesti ei voi olla puuttumatta. Sanoppa rehellisesti, kuinka monta Metallican levyä olet kuullut ja kuinka monta kertaa? Kyseinen bändihän on nimenomaan kaikkea muuta kun perusörinää.

...

Jotenkin viestistäsi sai sellaisen käsityksen, että et ole kuullut kyseiseltä bändiltä muuta kuin tuon Mission Impossible -soundtrackin sinkun sekä uusimman St. Angerin, mikä on kyllä myös varsin puuduttava levy. Kerro toki jos asia on toisin.

Allekirjoitan täysin viestisi. Metallican rinnastaminen sanaan "örinä" on kyllä niin tuulestatemmattu kuin voi vain olla. Omassa TOP20:ssani on vähintään kolme, ehkä jopa neljä Metallican plättyä vähintään.

Ja kyllä, I disappear on kyllä Metallican huonoimpia biisejä.
Shabanin mainitseman, puuduttavan(kin) St. Angerin haukut Metallica-fanien keskuudessa eivät olet tyhjästä ilmestyneitä. Omaan korvaani kelpuutan helposti vain Nimikkobiisin, Franticin ja The Unnamed Feelingin, joka on levyn paras biisi.

-----------------------------------------
Aiheeseen:

1) Idols
2) Popstar
3) Kanavat ja ihmiset, jotka ovat toeuttaneet em. ohjelmat.

Tässä vaiheessa klassisen musiikin kuuntelija hymähtää tyytyväisenä, ja uppoaa pehmeään nahkasohvaan.

Solid Snake sanoi:
Kaupallisuudesta on turha aukoa.
Voi kuule siitähän vasta voikin aukoa. Mutta ei se mua haittaa jos bändillä on mainos telkkarissa tai bussipysäkillä. Paitsi jos kyseessä on A.Tuisku. ;)

Solid Snake sanoi:
Radio ei soita sitä mitä ihmiset haluavat, vaan pääasiassa sitä mitä levy-yhtiöt haluavat ihmisten kuulevan.
Naulan kantaan. Siksi en radiota ikinä kuuntelekaan, kun 95% mitä sieltä tulee on täyttä paskaa.
Solid Snake sanoi:
Mutta kuten sanottu.. Kaupallinen musiikki on sitä, minkä levyjä myydään. Ylikaupallistuminen on pilannut pari bändiä, mutta nykyään kun bändit ovat suurimmaksi osaksi levy-yhtiön kasaamia, ei pääse tätä ylikaupallstumista tapahtumaan, koska bändi on kaupallinene ensi askelilta asti.
Riippuu kauheasti kyllä miltä kantilta katsoo. Perus MTV-skeida ja Idols/Popstars nyt on tuota levy-yhtiöiden muovikiiltopropagandaa. Moni bändi on kuitenkin myynyt miljoonia, mutteivät todellakaan ole mitään koko kansan kertakäyttöpurkkaa ja tekevät kyllä edelleenkin kaiken musiikkinsa ja leipänsä eteen. Kyllä sen kuulija tunnistaa mikä on aitoa ja mikä ei, jos vaan haluaa/viitsii hiukan käyttää aivojaan. Pelkkä kaupallisuus ei tee jostakin bändistä epäaitoa. Mutta kun siihen ryhdytään, mennäänkin jo niillä rajoilla, että joitakin alkaa ärsyttämään.

Cavalera sanoi:
Voi kuule siitähän vasta voikin aukoa. Mutta ei se mua haittaa jos bändillä on mainos telkkarissa tai bussipysäkillä. Paitsi jos kyseessä on A.Tuisku. ;)

Naulan kantaan. Siksi en radiota ikinä kuuntelekaan, kun 95% mitä sieltä tulee on täyttä paskaa.

Riippuu kauheasti kyllä miltä kantilta katsoo. Perus MTV-skeida ja Idols/Popstars nyt on tuota levy-yhtiöiden muovikiiltopropagandaa. Moni bändi on kuitenkin myynyt miljoonia, mutteivät todellakaan ole mitään koko kansan kertakäyttöpurkkaa ja tekevät kyllä edelleenkin kaiken musiikkinsa ja leipänsä eteen. Kyllä sen kuulija tunnistaa mikä on aitoa ja mikä ei, jos vaan haluaa/viitsii hiukan käyttää aivojaan. Pelkkä kaupallisuus ei tee jostakin bändistä epäaitoa. Mutta kun siihen ryhdytään, mennäänkin jo niillä rajoilla, että joitakin alkaa ärsyttämään.

No katsotaanpa nykybändejä. Metallicat ja muut vanhat bändit eivät ehkä ole levy-yhtiöiden kasaamia, mutta vaikkapa Suomalaisista.
Tik Tak - todennäköisesti
Nerdee - Näin väittäisin
Indica - Hell Yeah!

Ja toisenlaista tilastoa:
Kilpailuista tulleet:
Antti Tuisku
Jani
Hanna Pakarainen
Pikku G
Gimmel
Mikä on siis keino päästä huipulle?

Solid Snake sanoi:
Nerdee - Näin väittäisin
Ei ole levy-yhtiön kasaama (faktaa, ei perustu oletuksiin). Eikä käsittääkseni myöskään Indica. Muut meni nappiin.

Kyllähän noita riittää. Itse en omista yhtäkään ns. levy-yhtiön kasaaman bändin levyä, ihan periaatteen vuoksi. Eikä itse asiassa ole tullut yhtäkään hyvää sellaista bändiä vielä vastaan.

Yleensäkin musiikinkuuntelijoiden toistensa dissaus, grow up vittu, (syyllistyn kyllä ite tähän en sitä kiellä mutta kyl meiän ois aika kaikkien aikuistua)

Esim. Bläk metal ruulz mies 89: mitä sä kuuntelet?
Pekkerson: Noh tommosta metallista hardcorea ja metalcorea, jtn Thrashia ja Deathia sekä Grindia... välil jtn, ns."kevyt" metallia... Melodinen metalcore on aika mieleen
Bläk metal ruuls mies 89: Niijust vittu, eli paskaa. BLACK METAL ON PARASTA! SIEG HEIL! TAPETAAN KRISTITYT!
jne.

mua suorastaan ahistaa ja vituttaa suomalaiset "rokkarit".
Uniklubi, Negative ja mitäs näitä samaan kastiin nyt kuuluukaan..
kaikkilla on AINA kajaalia silmissä ! ja kaikilla on niin perkeleesti erilaisia kangas nauhoja ranteissa... kenellä eniten on truempi rokkari...
ja vitun pillit nahkabyysät, verkkopaita ja joku piikkilanka tatska haban ympäri..
mut musta vaan tuntuu että ne ei niin hirveen aitoja jätkiä ole.

asiasta pikku g:hen
yksi tuttuni kaveri oli käynyt ottamassa g:stä promo kuvia ja sitten ohimennen kysässy että mitä pidät NWA:sta... Pikku G oli sanonu että mikä se on ? ja se ei oikeasti sitte tiennyt mikä on/oli NWA...
voiko tota jätkää koskaan ottaa tosissaan ?

xlt sanoi:
kaikkilla on AINA kajaalia silmissä ! ja kaikilla on niin perkeleesti erilaisia kangas nauhoja ranteissa... kenellä eniten on truempi rokkari...
ja vitun pillit nahkabyysät, verkkopaita ja joku piikkilanka tatska haban ympäri..

yksi tuttuni kaveri oli käynyt ottamassa g:stä promo kuvia ja sitten ohimennen kysässy että mitä pidät NWA:sta... Pikku G oli sanonu että mikä se on ? ja se ei oikeasti sitte tiennyt mikä on/oli NWA...

Täällä on oikeus avautua. Jos sinua ärsyttää rokkareiden tyyli, I respect that. Pikku G:n selitykset rapin ja hip hopin eroista on suoraan KRS-Onen ja muiden nk. "knowledge-rappareiden" suista pöllittyä ja jos ei tiedä NWA:ta, niin ei kyllä ole sceneä tutkinut. Rappia voi tehdä tietämättä asiasta mitään, mutta fiksun raptietäjän esittäminen onkin sitten eri juttu.

Suomirokkareissa minua ei ärsytä heidän pukeutuminen, vaikka tuota tulee joskus haukuttua, myönnän... Minua ärsyttää lähinnä suomi musiikin synkkyys.
"Syksy tulee, pimeää ja märkää ja kaikki tuttavat on kuolleet, suhde meni jne. jne." Ei ihme että ollaan synkkää kansaa, kun tuollaista tuputetaan. :D

No, oli tämä vähän huumorillakin höystetty viesti, joo.

xlt sanoi:

Asiasta viidenteen. Leffasta Fear of the black hat, jossa esiintyy yhtye NWH saa kyllä mukavan syväluotaavan näkemyksen rap/hip-hop-kulttuuriin :D Jokaisen räppäriksi aikovan pitäisi katsoa leffa... parempi genressään kuin spinal tap.

Pekkerson sanoi:
Pekkerson: Noh tommosta metallista hardcorea ja metalcorea

Eikös tämä ole sama asia? ;) Katsopa sigustani tuo 18Visions, ja tutustu vanhempaan matskuun ellet sitten jo ole.

No minä kait sitten olen jonkunlainen UG-äijä vaikka kyllä kuuntelen jotain mainstream musiikkiakin, mutta dissaan kaikkia muita musiikki makuja kuten jo monesti mainitut rap, trance, poppi. Ei mulla niitä ihmisiä vastaan ole, mutta ne vaan sattuu kuunnella huonoa musiikkia, jossa ei ole enään mitään aitoa jäljellä, ei soiteta mitään itse. Entinen naapurikin on mainio kaveri vaikka lökäpöksy onkin. Sama asia on naisten/tyttöjen kanssa, kovin moni niistä ei kuuntele samankaltaista musiikkia kuin minä, mutta kyllä heitä on pakko sietää ;)

xlt sanoi:
Aamen. Tästä huomaan tulleeni vanhaksi. Vaikka itsekin olen pitkätukkahippirenttu niin näitä kauniita poikia en jostain syystä kestä katsella. Tai ehkä mua vaan vituttaa kun ne tuntuavat vetoavan jopa täysi-ikäisiin (tuttuihin) typsyihin.

Solid Snake sanoi:
Minua ärsyttää lähinnä suomi musiikin synkkyys.
"Syksy tulee, pimeää ja märkää ja kaikki tuttavat on kuolleet, suhde meni jne. jne." Ei ihme että ollaan synkkää kansaa, kun tuollaista tuputetaan. :D

Mua kismittää ihan sama juttu.
Vahvimpina esimerkkeinä Kolmas nainen (ja Pauli Hanhiniemen perunateatteri) ja Zen Cafe viljelee juuri tätä masentavaa ja pateettista uikutusta. Koko ajan on pakko hoilottaa jotain täysin turhanpäivästä ja mitäänsanomatonta, "ollaan yksin, ei oo rahaa, on krapula ja röökitkin loppu". Sitten ollaan muka niin taiteilijaa että.
Saa pahalle tuulelle tuollainen ideaköyhyys. Kaiken lisäksi nuo edellä mainitut ei osaa laulaa paskan vertaa (Hanhiniemellä on maailman rasittavin vibrato joka helvetin sanan vikassa tavussa) ja sovitukset ovat sur-kei-ta.

No tuli "vähän" avautumista, mutta nuo saavat todellakin näkemään punaista.
Uniklubia, Negativea ja Technicolouria en viitsi edes alkaa tässä ruotimaan. Sanotaan nyt vaan, että kundit luultavasti 10 vuoden päästä häpeävät silmät päästään kun katselevat vanhoja bändikuviaan.

Tämä musiikkimaailma -keskustelu on kyllä vastustamaton. Vaikka kuinka yrittäisi olla kirjoittamatta, ei vaan pysty olla avautumatta... :D

Har* sanoi:
Aamen. Tästä huomaan tulleeni vanhaksi. Vaikka itsekin olen pitkätukkahippirenttu niin näitä kauniita poikia en jostain syystä kestä katsella. Tai ehkä mua vaan vituttaa kun ne tuntuavat vetoavan jopa täysi-ikäisiin (tuttuihin) typsyihin.

Tytöt tykkäävät tunnetusti homomaisista heteroista. En halua sensuroida homo-sanaa, koska luulen sen loukkaavan homoseksuaaleja. Homo ei ole mikään kirosana. Naisellinen mies ei minua ärsytä, mutta en itse kyllä pukeutuisi naiseksi ti meikkaisi, enkä halua muutenkaan halua näyttää tytöltä. Näiden tyyppien musiikki on mielestäni huonoa, sitäpaitsi TV:n heittäminen hotellihuoneen ikkunasta on mahdotonta näille sälleille. Se vaatii voimaa :D

En välitä yhtään onko jokin biisi brittien singlelistan TOP 1 vai eilen parin jannun perustaman bändin työstämä biisi, jonka tuntee vain pari muuta tyyppiä. Ainut asia mikä minulle siinä merkitsee on biisin musiikillinen(/lyriinen yms.) sisältö. Jos kuuntelen jotain universaalin käsityksen mukaan "underground", eli valtavirralle tuntematonta musiikkia. En ala mainostamaan kavereille että "hei löysin tosi UG biisin", vaan ennemminkin esittelen biisin neutraalina verrattaessa siihen kuinka tuntematon se on, oli se sitten Britney Spearsin uusin tai Brenoritvrezorkren julkaisematon demobiisi.

Sitten oli tämä eri musatyylien dissaus, mitä hyötyä on väitellä jonkun kanssa siitä että jokin musiikkityyli on huonoa, koska ei pidä siitä. Siis kun aina vastapuoli pitää siitä musiikista, eikä se muutu mihinkään. Tulos ei johda mihinkään, nimittäin makuasiasta ei pysty mitenkään tekemään mielipidettä (ellei pidäkkään musiikista).

Pekkerson sanoi:
Yleensäkin musiikinkuuntelijoiden toistensa dissaus, grow up vittu, (syyllistyn kyllä ite tähän en sitä kiellä mutta kyl meiän ois aika kaikkien aikuistua)

Pekkerson: Noh tommosta metallista hardcorea ja metalcorea, jtn Thrashia ja Deathia sekä Grindia... välil jtn, ns."kevyt" metallia... Melodinen metalcore on aika mieleen
Bläk metal ruuls mies 89: Niijust vittu, eli paskaa. BLACK METAL ON PARASTA! SIEG HEIL! TAPETAAN KRISTITYT!
jne.

Tuo mitä sinä mainitsit on juuri sitä kun joku, yleensä nuori henkilö innostuu jostain musiikkityylistä hän alkaa puolustaa sitä aivan täysillä, hän jättää musiikkimaustaan pois kaikki muut musiikkityylit ja pitää vain sitä mistä innostui oikeana ja aitona musiikkina. Mutta tässä näkee sen, että harvoin tämmöisellä tavalla jostain musiikista innostunut (vaikka nyt Black Metal) kuuntelee sitä vielä parin vuoden jälkeen. Jos musiikki oikeasti kolahtaa ja oikein kunnolla niin silloin siihen pystytään syventymään (ei siis mikään hetken innostus), tai sitten musiikkia "ajaudutaan" kuuntelemaan eli vähitellen musiikkimaku muuntautuu vastaamaan omaa persoonaa, eli sitä aitoa musiikkimakua josta pitää itse parhaiten.

Decrepify sanoi:
En välitä yhtään onko jokin biisi brittien singlelistan TOP 1 vai eilen parin jannun perustaman bändin työstämä biisi, jonka tuntee vain pari muuta tyyppiä. Ainut asia mikä minulle siinä merkitsee on biisin musiikillinen(/lyriinen yms.) sisältö. Jos kuuntelen jotain universaalin käsityksen mukaan "underground", eli valtavirralle tuntematonta musiikkia. En ala mainostamaan kavereille että "hei löysin tosi UG biisin", vaan ennemminkin esittelen biisin neutraalina verrattaessa siihen kuinka tuntematon se on, oli se sitten Britney Spearsin uusin tai Brenoritvrezorkren julkaisematon demobiisi.

Sitten oli tämä eri musatyylien dissaus, mitä hyötyä on väitellä jonkun kanssa siitä että jokin musiikkityyli on huonoa, koska ei pidä siitä. Siis kun aina vastapuoli pitää siitä musiikista, eikä se muutu mihinkään. Tulos ei johda mihinkään, nimittäin makuasiasta ei pysty mitenkään tekemään mielipidettä (ellei pidäkkään musiikista).

Tuo mitä sinä mainitsit on juuri sitä kun joku, yleensä nuori henkilö innostuu jostain musiikkityylistä hän alkaa puolustaa sitä aivan täysillä, hän jättää musiikkimaustaan pois kaikki muut musiikkityylit ja pitää vain sitä mistä innostui oikeana ja aitona musiikkina. Mutta tässä näkee sen, että harvoin tämmöisellä tavalla jostain musiikista innostunut (vaikka nyt Black Metal) kuuntelee sitä vielä parin vuoden jälkeen. Jos musiikki oikeasti kolahtaa ja oikein kunnolla niin silloin siihen pystytään syventymään (ei siis mikään hetken innostus), tai sitten musiikkia "ajaudutaan" kuuntelemaan eli vähitellen musiikkimaku muuntautuu vastaamaan omaa persoonaa, eli sitä aitoa musiikkimakua josta pitää itse parhaiten.

Nuorisoa pitää ymmärtää. Aikaisemmasta viestistäni joku varmasti huomasi, että dissasin tasapuolisesti kaikkea musiikkia, koska kaikessa musiikissa on huonot ja hyvät bändinsä. Musiikkisotia on käyty ja tullaan käymään jatkossakin, mutta mikä mielestäni on tärkeintä, on se, että kaikilta löytyy omat mielipiteensä. Jos joku inhoaa 50 Centiä sen takia ainoastaan, että se on valtavirran rapmusiikkia, niin mikäs siinä. Se on jonkun ihmisen mielipide ja mielipiteen saa vapaasti ilmoittaa tässä maassa. Jos joku ilmoittaa oman mielipiteensä täällä foorumilla voin olla siitä täysin erimieltä tai täysin samaa mieltä tai jopa jotakin sen väliltä, mutta tärkeintä on se, että se on tämän henkilön X oma mielipide ja minä kunnioitan sitä, oli se mikä tahansa.

Solid Snake sanoi:
Minua ärsyttää lähinnä suomi musiikin synkkyys.
"Syksy tulee, pimeää ja märkää ja kaikki tuttavat on kuolleet, suhde meni jne. jne." Ei ihme että ollaan synkkää kansaa, kun tuollaista tuputetaan.

Synkkää musiikkia nyt löytyy joka maasta. Me suomalaiset asumme muutenkin kaukana pimeässä Pohjolassa. Miksi pitää musiikin avulla vielä pahentaa sitä masennusta, mikä syntyy väkisinkin, kun valoa ei ole tarpeeksi?

Suomimetalli on Keski -ja Etelä-Euroopassa kovassa huudossa. Osasyynä suosioon on varmasti se, että synkkien metsien keskeltä tuleva kuoleman sävel tuntuu niin eksoottiselta ja samalla aidolta hiekkarannan tuntumassa palmujen katveessa saunovasta mustamagiamörököllistä.

Sarine sanoi:
mutta dissaan kaikkia muita musiikki makuja kuten jo monesti mainitut rap, trance, poppi. Ei mulla niitä ihmisiä vastaan ole, mutta ne vaan sattuu kuunnella huonoa musiikkia, jossa ei ole enään mitään aitoa jäljellä, ei soiteta mitään itse

En kuitenkaan väittäisi, että rap ei ole aitoa. Levy-yhtiön pomolla on harvemmin sanansa sanottavana rapparin lyriikoihin. Rap on puhetta rytmin tahdissa, on jokaisen oma asia, mitä sitten haluaa pitää musiikkina.

Itselläni oli kanssa joskus tämä "ei ne soita mitään itse = ne on paskoja" -vaihe. Se meni kuitenkin ohi, kun tulin järkiini. Jos haluan ihailla jonkun soittotaitoa, niin sitä löytyy klassisen musiikin puolelta ja erityisesti jazzista. Olenkin sanonut, että sitten kun osaa soittaa jazzia, ei tarvitse enää muuta osata.

Musiikki on vain ääntä ilmassa. Jos joku tekee koneella hyvältä kuulostavaa musiikkia soittamatta sitä varsinaisesti instrumentilla itse, ei se minua haittaa, jos saan melodiasta jotain tunteita irti.

Tämä ketju on jäänyt pahasti paikalleen. Jos jotain ihmistä ärsyttää musiikkimaailmassa joku juttu, niin jo tulee toinen sanomaan, ettei tuo saisi ärsyttää... Täällä kun kaikki ovat oikeassa ja kaikki väärässä.

Sarine sanoi:
Ei mulla niitä ihmisiä vastaan ole, mutta ne vaan sattuu kuunnella huonoa musiikkia, jossa ei ole enään mitään aitoa jäljellä, ei soiteta mitään itse.
Eikö tuon logiikan mukaan sitten kitaramusiikki kuulu myös tuohon luokkaan, koska kitarakin on yhtälailla kone (ja sähkökitara vielä enemmän) kuin kosketinsoittimet ja mikseri? ;)

NviperO sanoi:
Eikö tuon logiikan mukaan sitten kitaramusiikki kuulu myös tuohon luokkaan, koska kitarakin on yhtälailla kone (ja sähkökitara vielä enemmän) kuin kosketinsoittimet ja mikseri? ;)

"Ja tässähän nyt ei ollut mitään järkeä, verrata nyt kitaraa pimputtimiin." Ajattelin, kunnes rupesin miettimään asiaa tarkemmin, että "molempia" soitetaan sormilla, mutta en sanoisi kitaraa kuitenkaan koneeksi.

Mutta takaisin topicin osoittamaan aiheeseen. En tiedä mitä vihaisin enemmän: Rappia/"Ghetto musiikkia" vai ihmisten ahdasmielisyyttä vierasperäiskielillä laulettua musiikkia kohtaan.

Niin kauan kuin olen tiennyt rapin olemassa olon, olen karttanut sitä kuin ruttoa. Lyriikoista on turha avautua, koska niistä on avauduttu jo. Mutta kun katson toisinaan MTV:tä, tulee joka tuutista räppiä ja kukaan ei voi olla huomaamatta, että räppääjät "rahastavat" eniten musiikillaan. Musiikkivideoissa on tasan kaksi teemaa, joista tietää ilman ääntäkin, että kyseessä on rap-musiikkivideo; raha ja tummien kaunottarien pyrstön keikutus - olenko ainoa jota tämä pännii? Vähintään kerran vilahtaa jokin valuuttaan liittyvä videossa, vähintään kerran nytkähtelee pyrstö, joka kerta rupeaa irvistyttämään.

Olen myös todennut, niin indderwebissä kuin IRL, että hyvin monella ihmisellä on jonkinasteinen fobia ei-englannin-tai-suomenkielistä musiikkia kohtaan. Jaanpa siis hieman tietouttani ja omakohtaista kokemusta: Parisen vuotta sitten kyllästyin musiikkiin ja sen vivahteettomuuteen, animea katsoessani, tajusin että hyvin monen teemat kuullostavat hyvältä. Seuraavaksi olinkin sitten jo etsimässä OSTeja - muusta ei ollutkaan tietoa siinä vaiheessa - ja moni asia johti toiseen, ja ennen pitkää tulikin vastaan J-Rock. Ystävällisesti herra (Esa) Mäkijärven avustuksella tutustuin X Japanin tuotantoon 1½v. sitten, jonka pääkitaristista - Hideto "hide" Matsumoto - sitten innostuin toden teolla. Tiedä sitten oliko kiehtomisen osasyynä se, että herra siirtyi taivaalliseen hiippakuntaan jo ajat sitten, mutta sen tiedän että samassa kelkassa ollaan vieläkin. En suinkaan ole jankuttanut vain kahta bändiä, sillä herra keiu perehdytti minua asiaan ja olin omatoimisesti vain raapaissut pintaa. Pintaa syvemmältä löytyikin paljon mielenkiintoisia artisteja, niin hyviä kuin huonoja. Moni teistä varmasti ajattelee "japanilaista musaa, hah, eihän niitä sanojakaan tajua", tässä onkin syy, miksi länsimainen musiikki turrutti: Siitä puuttui omaperäinen melodia, mitä J-Rock jostain syystä tarjoilee enemmän kuin tarpeeksi. Suosittelen jokaista ainakin kokeilemaan.

Totta mitä Solid Snake sanoi. Tämä thread on kyllä junnannut paikoillaan jonkin aikaa.

Itsekin pidän Japanilaisesta musiikista. Animessa ja roolipeleissä on aivan loistavaa musiikkia ja lisäksi kuuntelen mm. Ayumi Hamasakia, johon eräs kaveri perehdytti minut.

Ja vielä vähän rapista. Itsekin pidän genreä yleisesti ottaen todella huonona musiikinosana, mutta silti kuuntelen sitä paljon. Suurin osa rapista on tylsää ja turhaa saman jauhamista, mutta sieltä löytyy myös todella loistavaa materiaalia.

Ylös Bottom