Kun tuli tuolla kirjapuolella mainittua niin laitetaan tänne sitten musapuolelta.
Sounds of Silence on sellainen kappale josta ei varmaan edes pysty tekemään huonoa versiota. Tässä yksi upeimmista:
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Kun tuli tuolla kirjapuolella mainittua niin laitetaan tänne sitten musapuolelta.
Jaapajaa. Tulee kuunneltua melko paljon metallimusiikkia, jossa on tahtilaji kikkailua. Esim. sellainen vanha bändi kuin Meshuggah on kova juttu täällä. Tykkään siitä että sen perusrytmin lisäksi on sellainen kikkaileva epäsäännöllinen rytmi, mutta silti pidetään musiikki äärimmäisenä, vaikkakin bändin laulajan ääni onkin hieman pehmentynyt Chaosphere-albumin ajoista. Ei ole sellaista suoraa huutoaJos kerta aletaan roiskimaan niin kyllä se pitää roiskia sitten kunnolla eikä jäädä kikkailemaan tahtilajien kanssa. Stemmoja voi mennä harjoittelmaan jazz-opistoon jos siltä tuntuu.
No alagenret ovat kyllä riistäytyneet täysin käsistä, niitä on varmaan jo toistasataa, mikä on järjetöntä. Sanottais vaan että soitetaan metallimusiikkia ja sillä selvä.Hypätään tähän päivään ja katsotaan mitä tässä mulle niin rakkaassa metalli skenessä tapahtuu nyt. Etsitään youtubesta joku uusi thrash-metal bändi. Ensimmäisenä silmiin pistää kommenttikenttä ja kilometrien mittaiset väittelyt siitä mitä "alagenreä" kyseinen bändi edustaa. Joku sanoo että se onkin "extreme-metallia"(Mikä se on?) Toinen korjaa että se on "warmetallia"(???) folk ja symphonic-metal elementeillä(?????) kun taas kolmas tietää että kyseessä on tribal/death/lol-metallia. No, ehkä se sitten on jotain sellaista. Pistetään video pyörimään. Kuvassa näkyy usvainen nummi ja keskiaikainen linna, torvi soi jossain kaukaisuudessa ja kuulen mystisellä kielellä lausuttuja loitsuja(ihan kuin sormusten herrassa!). Sotarumpu jylisee ja kuvaan astuu bändi koko komeudessaan! Miekat vyöllä ja viikinkikypärät päässä!!!
Tuo mun kirjoitus oli kieli poskessa tehty. Ei sitä pidä niin kirjaimellisesti ottaa. Mä kuitenkin tykkään metallista silloin kun se koostuu melko yksinkertaisista elementeistä. Mulle se on vähän niin kuin hardcorea jossa on hiukan enemmän "lihaa". Mä en tiedä miksi mutta mä en kertakaikkiaan saa mitään irti nyky-metallista vaikka olen yrittänyt kuunnella sitä. Olkoon se kuinka raakaa ja rujoa. Kaikki kuulostaa jotenkin kuivalta ja oppikirjamaiselta. Ehkä musta on vain tullut vanha jäärä.Jaapajaa. Tulee kuunneltua melko paljon metallimusiikkia, jossa on tahtilaji kikkailua. Esim. sellainen vanha bändi kuin Meshuggah on kova juttu täällä. Tykkään siitä että sen perusrytmin lisäksi on sellainen kikkaileva epäsäännöllinen rytmi, mutta silti pidetään musiikki äärimmäisenä, vaikkakin bändin laulajan ääni onkin hieman pehmentynyt Chaosphere-albumin ajoista. Ei ole sellaista suoraa huutoa
Juuri näin. Mikä vika siinä metallissa on? Miksi sitä pitää halkoa vielä pienempiin osiin? Eniten mua ärsyttää se kun nää nykyiset sukupolvet alkaa määrittelemään uudellen mun vanhoja suosikkibändejä. Kreator on nykyään kuulemma jotain extreme metallia??? Mitä helvettiä. Kyllä sitä ennen sanottiin ihan thrash metalliksi. Mikä vika siinä thrashissa muka on? Venom taas ei muka olekaan Black Metallia??? Nehän keksi koko black metallin(ja metallin ylipäätään). Porukka väittää pokerinaamalla että Venom keksi vain sanan "black metal" mutta heidän musiikki ei muka ole black metallia. Siitäkin huolimatta että Venom nimenomaan itse sanoi soittavansa Black Metallia. Ensimmäisenä maailmassa.No alagenret ovat kyllä riistäytyneet täysin käsistä, niitä on varmaan jo toistasataa, mikä on järjetöntä. Sanottais vaan että soitetaan metallimusiikkia ja sillä selvä.
Kyl mä sen nyt tajusin. Lepo vaan.Tuo mun kirjoitus oli kieli poskessa tehty. Ei sitä pidä niin kirjaimellisesti ottaa.
Ei sitten yhtään iske tuo Metallica. Jotenkin väsynyttä. Samaan aikaan ilmestyi Overkill'iltä Scorched-levy ja omasta mielestäni potkii Metallicaa 100-0.
Ei sitten yhtään iske tuo Metallica. Jotenkin väsynyttä. Samaan aikaan ilmestyi Overkill'iltä Scorched-levy ja omasta mielestäni potkii Metallicaa 100-0.
Overkillillä toi laulupuoli on aina ollut vähän luotaan työntävää, mutta soitanto timanttia.Katos perkele, Overkill tekee vielä musiikkia! Bändi ei ole koskaan ollut mun suosikki mutta kyllähän tää on ihan kurkoa kamaa nyt kun kuuntelee. Tää on sitä wanhaa rässiä. Vähän kun olisi rupisempaa "kämäsempää" menoa niin kyllä kelpais!
Juuri näin! Lauluun se mullakin on aina tökännyt. Vähän liian "Udo/Accept" tuo laulu mutta muuten biisit on kovia. Niin joo, Udossahan ei ole mitään vikaa mutta ei mennä nyt siihen.Overkillillä toi laulupuoli on aina ollut vähän luotaan työntävää, mutta soitanto timanttia.
Jatkavat samaa hyvää meininkiä.
Tykkään helvetisti!!
Jäi näköjään kantaaottavuuden monet eri tavat fiilistelyyn toisesta keskustelusta, mutta laitetaan tähän 2020-luvun paras pop-kappale (jota et ole kuullut):
Australialaisella Alex Cameronilla on häikäisevä kyky kirjoittaa tarttuvia popralleja, mutta eritoten lyriikoiden saralla hän menee jossain ihan omissa sfääreissään. Sanoissa on usein ihmeellinen määrä oivallusta, huumoria ja sanomaa ilman minkäänlaista briljeeraamista. Päinvastoin, usein Cameron luo teksteihinsä kertojahahmon, joka ei todellakaan jätä itsestään älykästä kuvaa. Niin myös tällä kertaa, kun kertoja on aivan hukassa. Biisin eka säkeistö jättää vielä kuuntelijan ihmettelemään että mistä on kyse, kunnes kertosäe pamahtaa ilmoille. Tällä kertaa kertojaääni ihmettelee meitä kaikkia koskettavaa kysymystä: Mistä h*lvetistä jengi saa noita aivan typeriä ajatuksia päähänsä? Kuka perkele on myrkyttänyt läheisteni ajatukset?
Jos kuulija luulee olevansa turvallisilla vesillä, pamahtaa tarttuvasta kertosäkeestä ilmoille "Who told my brother that his kids are gonna die from this vaccine?" Tätä eivät Radio Novan pop-kappaleet kysy
Sosiaalisen median mielenterveyttä rapauttavaa vaikutusta kuvataan lopulta suorastaan aseistariisuvan simppeleillä kysymyksillä, jotka tekee mieli samaan aikaan laulaa mukana tanssien että huutaa vihaisena.
Eka säkeistö ja kertosäe:
I never hurt nobody
Not in any physical way
And when I do
They will have wanted it that way
But I know that there's just one thing
You never do
That's fuck with my family
Who pulled the curtains? Who broke the screen?
Who told my brother that his kids are gonna die from this vaccine?
Who told my mother that she's never gonna find no love, nobody?
Who told my father that he doesn't have to pay for counselling?
Niin ja lyriikoiden ulkopuolella mukana on just mitä kaivataan, eli tarttuvaa kertosäettä, vähän stemmoja ja kunnon hemmetin saksofonia! Kaikki tämä ei liian ylituotettuna. Hyvä hyvä.
edit: Thrashista kun täälläkin on ollut puhetta niin kävi just niinkuin yleensäkin metallin kanssa. Pohdin josko sitä laittaisi tästä innostuneena Exoduksen Bonded by Blood -levyn soimaan, mutta kuuntelin pari biisiä ja päädyin sitten hyppäämään crossoverin maailmaan ja luukuttamaan varhaista Suicidal Tendenciesiä (jossa muuten nykyinen Metallica-basistikin taisi soittaa ysärillä). Riffejä, vauhtia ja vaaraa, mutta vain tiiviimmässä paketissa.