Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NBA 2K14

Vastaus: NBA 2K14

Jos valitsee aitoihin lukemiin perustuvan heittoprosentin tai vapaaheittoprosentin niin onko sillä ajoituksella ollenkaan väliä?

Kyllä ajoituksella edelleenkin on paljonkin väliä, mutta käyttämällä Real Player %-asetusta olen ainakin itse huomannut, että pelaajien taitoerot tulevat ehkä aavistuksen paremmin esille. Samalla tavalla tuota asetusta käyttämällä ohjattavan pelaajan ilmaisin välähtää, kun heiton ajoitus on optimaalisessa kohdassa.
 
Ok kiitoksia. Tarkastan asetukset heti tämän ottelun jälkeen.

Edit: Olen aina miettinyt että mikä tuo keltainen mittari on hyökkätessä pelaajalla? Osaatteko sanoa?
 
Vastaus: NBA 2K14

Olen aina miettinyt että mikä tuo keltainen mittari on hyökkätessä pelaajalla? Osaatteko sanoa?

Se kertoo käytössä olevan pelaajan ns. "hot spotit", eli kuinka hyvin pelaaja oletettavasti kyseisestä kohdasta heittää. Mitä täydempi mittari, sitä suuremmalla todennäköisyydellä heitto siitä kohdasta onnistuu. Tämä pätee ihan tosimaailmaankin, koska monella huippukovalla kolmospommittajallakin on ne parhaat paikkansa kentällä, joista tuntuu uppoavan vähän paremmin kuin muualta. Tuota se keltainen palkki siinä nimen alle siis ilmaisee.
 
Vastaus: NBA 2K14

En ainakaan ihan heti huomannut mitään eroa nuissa heittoasetuksissa. Jätän kuitenkin tuohon real % asentoon jos se olisi realistisempi vaihtoehto :) kerron myöhemmin jos jotain poikkeavaisuuksia löytyy.

Kova taistelu on että pääsenkö play offeihin. Ja sponsoriakin olen odottanut kovasti. Sain tietää että sellainen olisi ehkä tulossa, kun ostamiani Niken kenkiä ei saanutkaan käyttää pelisssä kun taas Adidaksen käsitukea sai, joka parantaa kolmosien arvosanaa +3:lla. 12min erillä mennään siis. Huippu peli täytyy sanoa.

Ehkä pienenä miinuksena että olen melkein liikan kolmen sakissa pisteissä ja rookie tilaston ykkönen enkä mahdu silti Bucksien avaus viisikkoon. Noh valmentaja sanoi että se hetki koittaa pian.
 
Vastaus: NBA 2K14

Kyllähän niillä slidereilla saa vielä huonommaksi heittotarkkuutta jos haluaa. Huomannut nba:ta katsoessa et välillä mennää todella pitkään ilman koreja kun pelissä 90% uppoaa.
 
Vastaus: NBA 2K14

Kyllähän niillä slidereilla saa vielä huonommaksi heittotarkkuutta jos haluaa. Huomannut nba:ta katsoessa et välillä mennää todella pitkään ilman koreja kun pelissä 90% uppoaa.

Nyt itseasiassa kun lopetin matsin nii olikin heittotarkkuus 20% keskivertoa parempi nuilla real % asetuksilla (70%), mutta kyseessä oli vaan hyvin mennyt matsi joten saa nähdä miten tulevaisuudessa.
 
Mulla uppoo noin 50 % koreista parhaimmilla pelureilla joten todella lähellä oikeata NBA:ta.Juuri tutkailin tilastoja. 12min erät, taso all-stars, simulation.
 
Vastaus: NBA 2K14

Miten tässä pitäisi saada nuo reboundit haltuun? Tällä hetkellä yritän vimmatusti voittaa Cavaliersin, aluksi koitin Pacersilla kun se oli tuossa NBA Today puolella. En sitten heti onnistunut ja nyt quick gamen puolella koittanut. Tuntuu että koneen miehet eivät tee mitään puolustuksessa, jos pitää huolen siitä, että oma mies ei tee mitään, niin kone ajaa korille aina. Parhaimmillaan Cavaliers teki lähes kaikki pisteensä paintilta. Pari tiukkaa peliä pelasin ja vaihdoin Heatiin joka selvästi puolustaa eri tavalla. Nyt kone sitten pommittaa shot clockia vasten kolmosia kaaren takaa. Kyrie Irving on ihan kone joka suhteessa. Yksi asia mikä tuottaa ongelmia on reboundit, tuntuu että Varejo vie joka ikisen pallon. Omat pitkät kaverit ovat auttamattomasti myöhässä joka kerta. Sama homma kun pallo on maassa, tietokoneen kaveri konttaa pallon maasta salamana. Itse tuolla 2K kameralla tahdo edes hahmottaa mihin se pallo on vierimässä.

Hieman turhauttavalta tuntuu myös nuo helpot virheet. Oma kaveri pääsee suunnilleen korin vierestä nostamaan palloa koriin ja suhteellisen monta kertaa ohi. Ilmeisesti näillä kakkostason sentterillä ei paljon kannata heittää, mutta kai niillä nyt voi pallon koriin nostaa? Tietokoneen kaverit eivät mokaa yhtään tilannetta, hauskimpia ovat tilanteet kun ajat fast breakissa korille ja joku Wade ryssii pallon korin renkaaseen. Yleensä myös vapaaheitot ryssin paljon isommalla prosentilla kuin kone.

Täytyy varmaan tutkia tuon videon uppaamista, että saisi vähän apuja. Tällä hetkellä iso turhauma päällä, kun ei oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Tuo 2k kamera on muuten hyvä, mutta monesti fast breakeissa lähdin omiin kun kamera kääntyy...
 
Vastaus: NBA 2K14

Miten tässä pitäisi saada nuo reboundit haltuun?

Ainakin My Careerissa kone palkitsee yrittämisestä. Jos hypit oikeaan aikaan reboundien perässä, niin niitä tulee myös sun suuntaan sitten jossain vaiheessa.

Kertokaas ootteko havainneet samaa? Olen pelannut varmaan kymmenen "rookie showdown"-ottelua uudella äijällä koska en saa juttua toimimaan. Jostain syystä kun aluksi tein PG:n, niin heitot upposivat helposti ja syöttöjäkin tuli. Kun tein vaihtelun vuoksi SG:n, niin vaikka molemmat on ollut tyypiltään samoja, ei SG:llä samanlaiset heitot uppoakaan ja syötöissäkin on joskus enemmän ihmeellisyyḱsiä (ukot syöttävät avopaikasta vielä eteenpäin --> itselle ei syöttöpojoja). Eli mun havainto: SG:nä pelaaminen on hankalempaa, vaikka PG on muka pelinpyörittäjä.
 
Vastaus: NBA 2K14

Ainakin My Careerissa kone palkitsee yrittämisestä. Jos hypit oikeaan aikaan reboundien perässä, niin niitä tulee myös sun suuntaan sitten jossain vaiheessa.

Kertokaas ootteko havainneet samaa? Olen pelannut varmaan kymmenen "rookie showdown"-ottelua uudella äijällä koska en saa juttua toimimaan. Jostain syystä kun aluksi tein PG:n, niin heitot upposivat helposti ja syöttöjäkin tuli. Kun tein vaihtelun vuoksi SG:n, niin vaikka molemmat on ollut tyypiltään samoja, ei SG:llä samanlaiset heitot uppoakaan ja syötöissäkin on joskus enemmän ihmeellisyyḱsiä (ukot syöttävät avopaikasta vielä eteenpäin --> itselle ei syöttöpojoja). Eli mun havainto: SG:nä pelaaminen on hankalempaa, vaikka PG on muka pelinpyörittäjä.

Katsoitko lähtöstatit? Eri paikkojen pelaajilla on kai vähän erilaiset pohjastatit.
 
Iskin sitten tänään trade requestin, kun alkaa ehkä vähän tympimään tuo Sacramento Kings. Jotenkin tässä pelissä tylsempi jengi kuin oikeassa elämässä, jossa Kingsin hyökkäystä on kiva katsella, silloin kuin se toimii. Puolustus tässä virtuaaliversiossa Kingsillä on juuri niin huonoa kuin oikeastikin, joka ei sekään innosta jäämään. Mahikset näyttäisi nyt parhaimmalta päästä Timberwolvesiin tai Sunsiin (toivon Wolvesia, koska olen fani, mutta myös, koska myös Suns on mielestäni suht tylsä jengi tätänykyä). No, katsotaan miten käy, että treidaavatko edes, ja jos, niin kehenkä.

Kertokaas ootteko havainneet samaa? Olen pelannut varmaan kymmenen "rookie showdown"-ottelua uudella äijällä koska en saa juttua toimimaan. Jostain syystä kun aluksi tein PG:n, niin heitot upposivat helposti ja syöttöjäkin tuli. Kun tein vaihtelun vuoksi SG:n, niin vaikka molemmat on ollut tyypiltään samoja, ei SG:llä samanlaiset heitot uppoakaan ja syötöissäkin on joskus enemmän ihmeellisyyḱsiä (ukot syöttävät avopaikasta vielä eteenpäin --> itselle ei syöttöpojoja). Eli mun havainto: SG:nä pelaaminen on hankalempaa, vaikka PG on muka pelinpyörittäjä.

Tässä pelissä kannatta myös muistaa, että eri paikoilla pelaaminen eroaa todella paljon toisistaan, johtuen siitä, että peli on aika pitkälti simulaatio, vaikka pelaisi millä asetuksilla. Eli toisinsanoen: on ihan mahdollista, että pelaa SG:llä "väärin". SG:llä kannattaa etsiä leikkaamalla/vaihtamalla puolta heittopaikkoja tai ihan vain kyttäämällä sivussa, pyytää syöttö, heittää kori _vapaasta_ paikasta, ei niinkään pyörittää peliä syöttelymielessä (siksi ne äijät varmaan syöttää herkemmin eteenpäin, osa pelaajista myös on vain epäitsekkäitä) tai sitten isolation + vaikka step back ja uncontested-heitto jostaan medium rangelta tai ajo korille. Jokaisella paikalla on vahva rooli, niinkuin oikeastikin NBA-jengeissä, ellet ole joku superstara, jolle valmentaja on antanut aivan vapaat kädet. Mutta joo, itse suosittelen kanssa tiiraamaan statsit läpi, myös mitä heittoanimaatiota käyttää (joillakin kun on vaikeampi tehdä hyvä release shot stickillä, riippuen ihan mikä itselle toimii), jne. Tossa on niin monia asioita, jotka vaikuttaa mistä menee sisään ja miten, vaikka pelaajat muuten olisivatkin "samanlaiset". Ja olen itse sitä mieltä, että SG on vähän hankala paikka alottaa, etenkin, jos PG on jengissä stara, mutta kyllä se siitä. Sama pelityyli ei vain toimi kuin PG:llä, jonka rooli on enemmänkin se pelin pyörittäminen, oli kyse sitten syöttelystä tai pisteiden teosta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NBA 2K14

Joo, kivoja vinkkejä lukea. Ja tosiaan kannattaa kokeilla niitä nappeja. Itsestä on tosiaan helpompi tehdä hyvä heitto siitä heittonapista eikä tikusta. Kolmoset heitän sillä ja kikkailuheitot sekä lay-upit tikulla. Yksi asia mikä kiinnostaa vielä on että mihin tiimiin päädytte, koska mulla on "monta" kertaa (oon tainnut neljä mycareer draftia katsoa) ollut päätepysäkkinä Utah Jazz. Tein silloin ekan ukon ja se oli PG ja teamplayksi sain jotain tyyliin C tms. ja minut varattiin sijalla 14. Nyt sitten tein sen SG:n ja sain teamplayksi B:n. Silti varausnumero oli 14 ja päämäärä Jazz. Miksi peli luulee että haluan sinne vaikka lempijoukkueeksi oon valinnut Bullsin?
 
Vastaus: NBA 2K14

Mikä sen ympyrä napin tarkoitus on? Pohjassa kun pidät niin voit pyytää screenin, mutta siinäkin on eri vaihtoehtoja??? Mitä ne on, keltainen, vihreä ja punainen tulee pelajaan siihen viereen. Mitä eroa niillä on. Väri siis riippuu miten pitkään pidät pohjassa.

Sit jos vain näpäyttää ympyrää, tulee taas näppäimet pelaajien päälle. Mitä ne silloin tekee. Yrittää vain etsiä parempaa paikkaa vai mitä?
 
Vastaus: NBA 2K14

Mikä sen ympyrä napin tarkoitus on? Pohjassa kun pidät niin voit pyytää screenin, mutta siinäkin on eri vaihtoehtoja??? Mitä ne on, keltainen, vihreä ja punainen tulee pelajaan siihen viereen. Mitä eroa niillä on. Väri siis riippuu miten pitkään pidät pohjassa.

Sit jos vain näpäyttää ympyrää, tulee taas näppäimet pelaajien päälle. Mitä ne silloin tekee. Yrittää vain etsiä parempaa paikkaa vai mitä?

Joku voi taas selittää, kun mun lähteissä lukee vaan että "length of hold determines roll, pop & slip".
 
Vastaus: NBA 2K14

Yksi asia mikä kiinnostaa vielä on että mihin tiimiin päädytte, koska mulla on "monta" kertaa (oon tainnut neljä mycareer draftia katsoa) ollut päätepysäkkinä Utah Jazz. Tein silloin ekan ukon ja se oli PG ja teamplayksi sain jotain tyyliin C tms. ja minut varattiin sijalla 14. Nyt sitten tein sen SG:n ja sain teamplayksi B:n. Silti varausnumero oli 14 ja päämäärä Jazz. Miksi peli luulee että haluan sinne vaikka lempijoukkueeksi oon valinnut Bullsin?
Varmaan vaan "huono" tuuri käynyt sulla. Itse kaksi kertaa ollut tossa draftissa, ekaksi mentiin Timberwolvesiin, sen jälkeen Utah Jazziin. Utahissa pelasin joku 25 peliä kunnes alkoi jatkuvat tappiot tympimään ja pyysin treidiä. Nyt mennään Milwaukee Bucksissa.
 
Vastaus: NBA 2K14

Itse tullut vedettyä Careeria todella itsepäisenä scoring pointguardina, joka harvemmin syöttelee, mutta pisteitä tulee senkin edestä. Parhaimmillaan tullut tehtyä 47 pistettä yhdessä pelissä, 6 minuutin neljänneksillä. Suosittelen kyllä opettelemaan pelin kunnolla ja pikkuhiljaa, sen verran loistava peli kyseessä.
 
Vastaus: NBA 2K14

Itse tullut vedettyä Careeria todella itsepäisenä scoring pointguardina, joka harvemmin syöttelee, mutta pisteitä tulee senkin edestä. Parhaimmillaan tullut tehtyä 47 pistettä yhdessä pelissä, 6 minuutin neljänneksillä. Suosittelen kyllä opettelemaan pelin kunnolla ja pikkuhiljaa, sen verran loistava peli kyseessä.

Jos pelaat yksin joka harvemmin syöttelee ja tekee pisteitä senkin edestä, niin joku vääräleuka voisi sanoa sullekin, että opettele pelaamaan niinkuin korista pitää pelata.
Tolla tyylillä menetät paljon pelin hienouksista.
 
Vastaus: NBA 2K14

Jos pelaat yksin joka harvemmin syöttelee ja tekee pisteitä senkin edestä, niin joku vääräleuka voisi sanoa sullekin, että opettele pelaamaan niinkuin korista pitää pelata.
Tolla tyylillä menetät paljon pelin hienouksista.

Joo siis tottakai tulee syöteltyä, mutta syöttöjä tulee tilastoihin vain sen 4-10 verran/peli.
 
Vastaus: NBA 2K14

Mitä eroa niillä on. Väri siis riippuu miten pitkään pidät pohjassa.

Joku voi taas selittää, kun mun lähteissä lukee vaan että "length of hold determines roll, pop & slip".

Noista väreistä en tiä (en peliä omista), mutta tässä lyhyt "koripallon periaatteessa 2v2 hyökkäyspelin alkeet", koskien pickii, poppii & slippii. Tohon vois viä lisätä splitin, mut se on jo pallonkäsittelijän henk. koht taitoo. ELI:

Tuo kyseinen komento siis koskee koripallon yhtä hyökkäyksen peruspeleistä, "pick & rollia", johon osallistuu kaksi hyökkäävän joukkueen pelaajaa ja tietysti näiden puolustajat. Joku tähänkin ketjuun laittoi jonkun videon kyseisestä pelistä, toteuttajina Nash & Stoudemire. Jos oikeasti puhutaan "pick & rollista", mainitsematta Stockton & Malone, se on pyhäinhäväistys koko koripallolle. Tuosta: http://www.youtube.com/watch?v=5XLvqH9qoik

Astialle, "determines roll, pop & slip", eli lähtökohtana kaikille noille kolmesta vaihtoehdosta on se jumalainen Pick & Roll:

Pick & Roll: Kahden hyökkäävän pelaajan peli, jossa useimmiten iso pelaaja (PF tai C) tekee pallolliselle pelaajalle (PG, SG tai SF) skriinin = pick. Pallollisen pelaajan käytettyä tämä pick jotenkin, pickin tekijä leikkaa/(liikkuu) kohti koria. Pallonkäsittelijä joko syöttää tuohon, tai sit ei.... tilannekohtaista.

Pick & Pop: Sama homma, kuin edellä. Tässä tapauksessa vain pickin tekijä ei leikkaakkaan kohti koria, vaan astuu ulos vapaaseen heittopaikkaan = pop. Ja taas, pallonkäsittelijä joko syöttää tai ei = pelinluku.

Pick & Slip: Jos pick & roll/ pick & pop -peli toiminut monesti, voi pickiä asettava pelaaja esittää skriinavansa(pick) pallonkäsittelijän puolustajan, mutta puolustuksen ennakoidessa tämän hän kuitenkin leikkaa/(liikkuu) suoraan kohti koria ennen varsinaista pickiä = slip.

JA se splitti: pallonkäsittelijä jollain jousilla onnistuu luikertelemaan puolustavien pelaajien välistä kohti koria pickin asettajan puolustajan ennakoidessa pickin. Nuin niinku karkeesti, siiseo.

Tuossa noin niinku "yssinkertasesti". Komia nähdä, et näinkin suuri osa on innostunut "jumalten pallolajista" edes virtuaalisesti
 
Vastaus: NBA 2K14

Taas tuli sellaista analyysiä et illalla menee pari peliä pelkästään tuota testaillessa. :)

Edelleen kaipaan vinkkiä siihen syöttelyyn. Jos pelaan normi peliä niin 40 pistettä ja 4 syöttöä, eikä yhtään tai yksi epäonnistunut syöttö. Eilen korttelin et olisin enempi syöttelevä. 20 pistettä ja 6 syöttöä, mutta epäonnistuneita varmaan 15 :D eli en osaa pelata PG:nä siten et joku jäisi vapaaksi. Tässä nyt ilmeisesti voisi käyttää myös tota ympyrän näpäytystä? Koska sillä tavoin se valittu pelaaja kait etsii vapaata paikkaa??? Samoin tajusin lopuksi et suurinosa syötöistä R1:n kautta, eikö suoraan.
 
Ylös Bottom