Vastaus: Need For Speed Hot Pursuit [PS3/X360]
Yhden illan pelailun jälkeen fiilikset ovat hyvät. NFS on tehnyt sen, mitä se on yrittänyt viimeiset about kolme osaa. Se on onnistunut palaamaan juurilleen ja saa aikaan juuri sen fiiliksen, mitä vain "Hot Pursuit" voi tehdä. Tämä on ehtaa takaa-ajoa
Ensimmäisenä pistää silmään erinomaisen tyylikäs valikkosuunnittelu. Huomaa kylläkin että asialla ovat Criterionin (lue Burnoutin) pojat. Valikoissa tuodaan vahvasti esiin yhteisöllisyys seinäkirjoitusten ja kaverihaasteiden muodossa. Onkin erittäin hauska seinän avulla (eikä esim. perinteisen leaderboardin) katsella miten paljon olet edellä/jäljessä kaveria jossain tietyssä kentässä.
Pelattavaa tuntuu riittävän. Kisaillessa keräät bounty-pisteitä, jotka nostavat leveliä. Sekä poliisina että karkurina levelikatto on 20 ja yhden illan jälkeen olen itse molemmissa tasolla 3. Uusia autoja ja ominaisuuksia unlockautuu aina kisojen jälkeen riippuen siitä minkä värisen "badgen" olet saavuttanut. Kisamuodoissa tuntuu olevan mukavasti vaihtelua. Jatkuvasti ei mennä karkuun tai oteta kiinni, vaan mukana on myös "aja paikasta a paikkaan b tietyssä ajassa" tyyppisiä kisoja, joissa kolareista rangaistaan aikasakoilla. Kaikissa pelimuodoissa mennään kuitenkin kovaa ja vauhti todellakin tuntuu. Lienee peruja Burnouteista
Kisoja tulee mihin vuorokauden aikaan tahansa ja kelitkin tuntuu vaihtelevan mukavasti.
Online pelimuotoja en päässyt eilen testamaan, koska PSN:ssä tehtiin huoltopäivitystä. Uskon kylläkin, että poliisi-rosvo takaa-ajot tiiminä tulevat olemaan suurta hupia. Pelissä on myös valokuvamoodi, joissa autoista voi napsia HD-resoluutioisia kuvia valikoissa ja normiresolla pelitilassa. Pirun hienoja autoja pelissä kyllä riittää, mutta sehän onkin aina ollut Hot Pursuitin tavaramerkki.
Vilkkuvaloja, hengästyttävää toimintaa, edun tuovia oikoreittejä, suurta mielihyvää tuottavaa kiilailua ja poliisiradion pauhua. Sitä se NFS on. Sormet syyhyävät päästä taas pelaamaan. Eikös se ole hyvän pelin merkki