Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nettikaupat luotettavia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dr-Lemu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joskus täytyy puhua vanhemmille järkeä.

Kuten varmaan huomasit, on maksu mahdollista myös mm. saksalaiselle pankkitilille. Sinne saat varmaankin maksettua euromaksulla ilman mitään lisäkuluja.
 
Siis Suomi - Saksa välinen tilisiirto ei maksa, oletko varma tästä? ja missäs näit, että siellä on saksalainen tili? Laita vaikka linkki siihen..

EDIT: Niin ja onko väliä missä pankissa on tili? Mulla on osuuspankissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr-Lemu
Nokun äiti nyt ei vaan luota internettiin.. :(
Niin, että olisikohan se faksi juttu mahdollinen, siihen äiti luottaa :)
Faksi on suojattomampi kuin salattu nettiyhteys, jollainen on lähes kaikissa nettikaupoissa käytössä eikä sellaisia kauppoja kannata käyttääkään joissa sitä ei ole. Luottokorttitiedot faksilla? No itse en ainakaan sellaista riskiä ottaisi.

Tässä linkki Luottokunnan sivulle jolla kerrotaan Visan käyttämisestä verkossa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karma
Faksi on suojattomampi kuin salattu nettiyhteys, jollainen on lähes kaikissa nettikaupoissa käytössä eikä sellaisia kauppoja kannata käyttääkään joissa sitä ei ole. Luottokorttitiedot faksilla? No itse en ainakaan sellaista riskiä ottaisi.

Tässä linkki Luottokunnan sivulle jolla kerrotaan Visan käyttämisestä verkossa
Lisäyksenä vielä, että niissäkin todella harvinaisissa tapauksissa, jossa korttitiedot ovat päässeet vääriin käsiin, on tietovarkaus tapahtunut tietokannoista, jonne siis päätyvät myös faksilla lähetetyt tiedot. Näissäkin tapauksissa Luottokunta suojaa VISA:n haltijaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr-Lemu
Joo, mutta ei se äiti anna :( Mutta viittisittekö vastata viime viestiini? Tilisiirrolla voisin ostaa.
Suosittelen oma-aloitteista toimintaa katsoa Play-asian maksuvaihtoehdot. Play-Asian "ei luottokorttia"-vaihtoehdot:

Hexin mainitsema tilisiirto taitaapi rajoittua ko. maan rajojen sisälle tapahtuvaksi:
Bank transfer: Play-Asia.com maintains bank accounts in Hong Kong, Germany and Australia to allow customers domestic transfers for a low fee. This option is suggested for customers without credit card or PayPal account. For customers in most other European countries we suggest using Moneybookers which allow transactions for a very low fee.
Ja Moneybookers lyhyesti:
Moneybookers: Using Moneybookers you can send us funds from your e-mail address.
Eli sähköposti on tuossakin käytössä, eikä faksimahdollisuudesta mainita mitään. PayPal käyttää niinikään sähköpostia.

Western Union on maksutyyppinä kalliimpi ja siinä maksetaan erityiselle maksuagentille, joka siirtää summan Play-Asian tilille. Eksoottinen vaihtoehto, mutta tuossa lienee suora tilisiirto mahdollinen, tosin korkeampaan hintaan. Tarkista yksityiskohtaiset sopimus/maksuehdot sivuilta.

Loput ovat luottokortilla suoritettavia maksutapoja.
_________________

Noin yleisesti:
Kannattaa käydä äidin kanssa lähimmässä pankissa keskustelemassa luottokortin yleisyydestä ja turvallisuudesta internetin maksutapana. Liika skeptisyys vain jarruttaa asioita, jotka voisivat sujua paljon jouhevammin.
 
Konsolinet on erittäin luotettava.
Itse olen tilannut tuotteeni jo pitkän aikaa sieltä, kaikki tulleet perille nopeasti ja luotettavasti.

Ja eiköhän yleisesti noi "tunnetuimmat" nettikaupat ole erittäin luotettavia (play-asia, lik-sang, ebgames, tronix + suomen puolella olevat).

Tietty onhan sitä tullut kuultua vaikka minkälaista huhua jostain vääristä lähetyksistä ja tämmöisistä, mutta virheitä voi sattua kaikille. Ja tavaran vaihto onnistuu erittäin helposti (suomen puolella) - Jos tuote on tilattu ulkomailta niin ei se sittekään ole mikään mahdottomuus hoitaa. Vaatii vain hieman enemmän panostusta. :)
 
Konsolinet on paras netti kauppa mistä olen pelejä tilannut.
Aina tulee 2 päivässä pelit, mulle ainakin.
Suosittelen suuresti....
Niin siitä vielä että norm. hinta konsolinetissä on 59egee ja siihen jos tilaa posti ennakolla ni tulee 6 egee lisää ni se on 64 euroo, saman verran ku kaupasta.
Kaikki pelit tilaan sieltä, paitsi jos meen kärkkäiselle ni sieltä oon pari ostanu....
 
Konsolinetillä on toinen "outo", mutta erittäin hyvä ominaisuus myös. Ennakkotilauksella tilatut pelit tulee KAKSI päivää ennen virallista julkaisua. En tiedä edes miten mahollista mutta joka kerta kun oon tilannu (oiskohan kolmesti) ennakkoon jonku pelin (ja maksanu heti pankkisiirrolla) niin se on kilahtanu postilaatikosta kaks päivää ennen konsolinet.finin sivuilla ilmoitettua julkaisupäivää :)

Ja todellakin mä suosittelen myös konsolinet.finiä, erittäin luotettavaa asiointia :)
 
Vähän Hjälppiä

Voisko joku teistä asiantuntevista jäpistä tehdä mulle suuren palveluksen?Jos joku tilaisi mulle PLAY.COMista kolme DVD:tä luottokortillaan,maksaisin leffat ostajan tilille tilisiirtona.Olisin todella kiitollinen tästä hyvänteosta.

Kaverilla olisi american express,mutta harmittavasti PLAY.COM ei tue sitä korttia.Eikä visa electronia,minkä itse omistan.

Kaikki kolme leffaa(kpl. hinta n.23e) pitäisi kai sitten tilata erikseen,jotta vältytään tullimaksuilta,mikäli ymmärsin oikein aikasemmat viestinne.Sehän ei ole mikään ongelma kun postikuluja ei tuolta tilatessa ole.

Jos siis haluat auttaa toveri pelaajaa,ota yhteys privaviestien välityksellä.Kiitän.
 
Kokemuksia importmadness.co.uk:sta?

http://www.importmadness.co.uk

Onkos kukaan tilannut tuolta mitään?
Jos on, niin paljonko postituskuluja etc ?
Jo oikein ymmärsin niin tuolta tilatessa ei tule tullimaksuja, koska sijaitsee EU:n rajojen sisäpuolella, ja löytyy joitakin pelejä suht ok hintaan (MGS ja Crystal Chronicles n. 35 kpl.)
 
Onko muita nettikauppoja kuin www.play-asia.com, josta voisi tilata Suomen ulkopuolelta tavaraa ilman eri tulleja ja maksaa ihan vain nettipankilla ilman luottokorttia?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FelisLeo
Onko muita nettikauppoja kuin www.play-asia.com, josta voisi tilata Suomen ulkopuolelta tavaraa ilman eri tulleja ja maksaa ihan vain nettipankilla ilman luottokorttia?

Lik-Sangilla on joku Lik-Sang Europe-palvelu/toimipiste/tms.
http://www.lik-sang.com/europe.php

ohjeistus on kyllä ennennäkemättömän hämärää. yritin tänään tehdä tilauksen, mutta en onnistunut saamaan yhtään tuotetta tuolta (tavallisesta)Lik-Sangista Lik-Sang Europen ostoskoriin, vaikka ymmärsin sen olevan mahdollista.
saattaa toki olla, että missasin jonkun tärkeän pointin. kuten sanottua, ohjeistus oli mielestäni varsin epäselvä. mainetta ja kunniaa tarjolla selventäjälle. omakohtainen kokemus plussaa :)

kun en saanut Lik-Sang Europen kautta mitään järkevää tulosta aikaiseksi, tein tilaukseni tavis-Lik-Sangille. saas nähdä, mitä tapahtuu, etenkin tullit huolettavat. tilisiirrolla maksoin saksalaisen pankin tilille, summa oli ~90e.

miten noiden pankkikulujen kanssa tulisi menetellä? maksuohjeistusmailissan Lik-Sang muistutti maksamaan pankkikulut. Nordean ulkomaanmaksuohjeistuksessa kuitenkin varoiteltiin moisesta melkoisesti, ja sanottiin että(vapaa, muistinvarainen "lainaus") "vaikka pankki vaatisi sinua maksamaan, on valinta sinun". olettaisin tuon tarkoittavan, että pankkikulujen maksamattomuuden ei pitäisi vaikuttaa kauppaan mitenkään. ei sekään kyllä ihan oikealta kuulosta... joten jos joku tietää ja jaksaa selventää, olen kiitollinen.

loppukevennykseksi kuorolaulua. :o :o :o
 
Nyt tulee ekan kerran negatiivistä palautetta konsolinetistä. On menny pelin tuloon jo 3 päivää, aina ennen olen saanut 2 päivässä. Mutta ei se mitään periaatteessa haittaa....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rapuparvi
Lik-Sangilla on joku Lik-Sang Europe-palvelu/toimipiste/tms.
http://www.lik-sang.com/europe.php

ohjeistus on kyllä ennennäkemättömän hämärää. yritin tänään tehdä tilauksen, mutta en onnistunut saamaan yhtään tuotetta tuolta (tavallisesta)Lik-Sangista Lik-Sang Europen ostoskoriin, vaikka ymmärsin sen olevan mahdollista.
saattaa toki olla, että missasin jonkun tärkeän pointin. kuten sanottua, ohjeistus oli mielestäni varsin epäselvä. mainetta ja kunniaa tarjolla selventäjälle. omakohtainen kokemus plussaa :)

Lik-Sang Europe on oma varastonsa omine tuotteineen. Hong Kongin Liksangin tavaroita ei siis saa kierrätettyä L-S Europen kautta mitenkään. Europen etu on suurempien tavaroiden toimituksessa (Massiiviset DDR-alustat ja kaverit): HK:sta tilatessa pelkkiä postikuluja tulisi noin sadalla eurolla - ja vielä tullit ja verot päälle. Eli vaikka Europessa tuotteiden alkuhinta on korkeampi kuin HK:ssa, halvemmat postikulut ja tullittomuus tekevät siitä kannattavan vaihtoehdon täällä Suomen metsissä asustaville.


miten noiden pankkikulujen kanssa tulisi menetellä? maksuohjeistusmailissan Lik-Sang muistutti maksamaan pankkikulut. Nordean ulkomaanmaksuohjeistuksessa kuitenkin varoiteltiin moisesta melkoisesti, ja sanottiin että(vapaa, muistinvarainen "lainaus") "vaikka pankki vaatisi sinua maksamaan, on valinta sinun". olettaisin tuon tarkoittavan, että pankkikulujen maksamattomuuden ei pitäisi vaikuttaa kauppaan mitenkään. ei sekään kyllä ihan oikealta kuulosta... joten jos joku tietää ja jaksaa selventää, olen kiitollinen.

Play-Asialle eilen maksaessani ilmoitettiin selkeästi, että kaikki kulut on maksettava. Jos yrityksen tavoittanut summa on vaadittua pienempi, on siirrettävä lisää rahaa, sillä pakettia ei voida toimittaa ennen kuin koko summa on täynnä. Liksangilla sama juttu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaba
Lik-Sang Europe on oma varastonsa omine tuotteineen. Hong Kongin Liksangin tavaroita ei siis saa kierrätettyä L-S Europen kautta mitenkään. Europen etu on suurempien tavaroiden toimituksessa (Massiiviset DDR-alustat ja kaverit): HK:sta tilatessa pelkkiä postikuluja tulisi noin sadalla eurolla - ja vielä tullit ja verot päälle. Eli vaikka Europessa tuotteiden alkuhinta on korkeampi kuin HK:ssa, halvemmat postikulut ja tullittomuus tekevät siitä kannattavan vaihtoehdon täällä Suomen metsissä asustaville.

jeps. kokemus osoitti, että tuo europe on ihan oma juttunsa, josta voi tilata vain tiettyjä tuotteita...
olen kyllä edelleen sitä mieltä, että selittävät sen hyvin sekavasti, elleivät suorastaan virheellisesti.

Play-Asialle eilen maksaessani ilmoitettiin selkeästi, että kaikki kulut on maksettava. Jos yrityksen tavoittanut summa on vaadittua pienempi, on siirrettävä lisää rahaa, sillä pakettia ei voida toimittaa ennen kuin koko summa on täynnä. Liksangilla sama juttu.

sain tosiaan homman jo ajat sitten hoidettua, tilauskin tuli jo pari viikkoa sitten :)
mitä itse asiaan tulee, niin lik-sang oli myös selkeäsanainen, pakkaa sekoitti tuo nordean varoittelu ja selittely, ettei olisi pakollista vaikka niin väitettäisiin...
eikä kokemus ainakaan osoittaunut noita puheita vääriksi: muutaman päivän kuluttua(perille menemättömän tilisiirron tehtyäni) lik-sangilta otettiin yhteyttä ja pyydettiin maksamaan/perumaan tilaus. vastasin heille maksaneeni jo muutamia päiviä aikaisemmin. kerroin samalla maksaneeni vain oman pankin kulut(selitin myös noista nordean varoitteluista). tähän eivät sanoneet mitään pyysivät vain lähettämään tilisiirrosta kuitin mailitse/faksilla. niin tein, ja tämän jälkeen tilaus lähti sen suuremmitta ongelmitta :)
 
Ohops, enpäs huomannut katsoa viestin päivämäärän lisäksi kuukautta :). Oli joku nostanut hieman vanhemman aiheen ylös. Noh, ainakin on vastaukset valmiina seuraavalle kyselijälle :).

Ja kun tuon L-S Europen kuvauksen lukee ajatuksella, tulee sen idea melkoisen selväksi:
Get your orders fast and reliable - all products in stock at our European location
All orders shipped within the European Union, no extra duties and taxes or hidden costs
You can still order all products from Hong Kong directly with the best service as usual and without paying extra bucks due to EU taxes and labour cost. Lik Sang Europe is an independent shipping centre established to provide COD shipping and other advantages of the European Union
Tämä taisi hämätä. Eli Europesta saa samat Hong Kong -tuotteet, mutta EU:n sisäisesti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaba
Ohops, enpäs huomannut katsoa viestin päivämäärän lisäksi kuukautta :). Oli joku nostanut hieman vanhemman aiheen ylös. Noh, ainakin on vastaukset valmiina seuraavalle kyselijälle :).

Ja kun tuon L-S Europen kuvauksen lukee ajatuksella, tulee sen idea melkoisen selväksi:

Hämmennykseni johtui siitä, että ymmärsin tämän lauseen kahdella tavalla:
"Get your orders fast and reliable - all products in stock at our European location"
Tämän ymmärrän luontaisesti niin, että "kaikki Lik-Sangin tuotteet myös Euroopan toimipisteestä!". Toinen, vaihtoehtoinen(tässä tapauksessa oikea) tajuamismalli on tuo "...kaikki tuotteet, jotka ovat Euroopan varastossamme...".
Kun tuota ennen ensi tilaustani yritin ymmärtää, en voinut olla varma, kumpaa siinä tarkoitetaan. Yleensä vastaavissa tilanteissa ymmärrys lähtee oikeille raiteille sitten muun informaation myötä, tässä tapauksessa se vain sekoitti lisää(kts tuonnempana :)

Tämä taisi hämätä. Eli Europesta saa samat Hong Kong -tuotteet, mutta EU:n sisäisesti.

Heetkinen, sieltähän nimenomaan ei saa _kaikkia_ Hong Kong -tuotteita, kuten itsekin aikaisemmassa postauksessa sanoit.

Seuraava pätkä tosiaan oli yksi hämäävimmistä(sekoittavuudet boldattu):

You can still order all products from Hong Kong directly with the best service as usual and without paying extra bucks due to EU taxes and labour cost. Lik Sang Europe is an independent shipping centre established to provide COD shipping and other advantages of the European Union.

Luettuani tämän kaiken noin viiteen kertaan ja kysyttyäni muutamalta muulta mielipidettä asiaan, olin siinä uskossa, että tuolta voisi kuin voisikin tilata kaikkia Lik-Sang Hong Kongin tuotteita.
Tässä vaiheessa tuli eteen luonnollisesti tilauksen tekeminen. Sehän osoittautui tuolla väärällä ymmärryksellä mahdottomaksi(mistään kun ei löytynyt mitään keinoa tilata kaikkia Hong Kong -tuotteita Europen kautta).

Olin jo suorastaan solmussa, mutta Lik-Sang vain jatkoi armotta aivojeni hämmentävistä:

Other items also shipping from Lik Sang Europe (click to add to your Shopping Cart):

Tämä lausehan on ainoa tuolla sivulla, joka viittaa millään lailla Euroopan toimipisteen varastotilanteeseen: koska siinä kuitenkin sanotaan "other items", oletin että tämä on vain joku skizolista, ja että varsinainen tuotelista on jossakin muualla. Koska sellaista ei mistään löytynyt, oletin taas että kaikkia tuotteita voi tosiaan tuota kautta tilata. Taas oltiin siinä pisteessä, että tilauksen teko olisi seuraava vaihe, vaan ei onnistunut...
Päätin siis heittää Lik-Sang Europella vesilintua, ja tehdä tilaukseni niinkuin en tuolle Europe-sivulle olisi koskaan eksynytkään.
sen tein, ja hyvä niin :)

Sittemmin ajauduin sattumalta seuraavalle sivulle:
https://www.lik-sang.com/info.php?category=98&products_id=4426
Tämä sitten avasi kaikki solmut: löytyi se varsinainen euroopan toimipisteen tuotelistan toimintaperiaate.

Kaiken ylläolevan perusteella "olen kyllä edelleen sitä mieltä, että selittävät sen hyvin sekavasti, elleivät suorastaan virheellisesti." :D
 
Kieltämättä aika mind fuck -ohjeet noi kyllä on, kun niitä kunnolla nyypän silmin tarkastelee.

Nykyään Lik-Sangin pääsivulla on jopa linkki suoraan Europen tilaussivulle , mutta aiemmin sinne pääsi tosiaan vain siellä myytävien tuotteiden kautta (+ tietämällä osoitteen liksang.com/europe.php, johon ei ollut linkkiä missään :).

You can still order all products from Hong Kong directly with the best service as usual

Kaikki Hong Kong -tuotteet = Kaikki Europen varastossa olevat HK-tuotteet :). Ja sitähän ei tuosta arvaa jos ei sitä satu tietämään... :D

Yhteenveto: kauppa hyvä, ohje paska :)
 
Play-asia:lta paketti saamatta. Kuukauden odotuksen jälkeen viestiä sinne ja eivät osanneet sanoa missä vika. Muuten kyseinen firma hoitanu homman hienosti. yleensä menee noin 1-2viikkoa tilauksen tekemisestä. Saas nähdä saanko peliäni koskaan. :rolleyes: Onko muille käyny samoin?
 
Ylös Bottom