Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nhl 07

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nhl 07

Warra sanoi:
Kun kiekko on lirumassa maaliin moken selän takana, ja maalivahti heittäytyy selälleen sitä pysäyttääkseen, kiekko magneetin lailla joutuu moken selän alle :( Eikö juuri tästä pitänyt päästä eroon tuolla fysiikan uudistuksella, ettei näitä magneettisia kiekonliikkeitä näy enää. Pilaa nimittäin paljon fiilistä kun kiekko ei liikukkaan kuin oikea.

Hmmm.. En kyllä itse huomannut tuollaista parin tunnin session aikana. Itsellä oli hymy herkässä kun vein Staalin kikkakolmosella Rolosonin kahville ja namuttelin rystyllä yläpeltiin maalivahdin heittäytyessä epätoivoisesti jalat edellä. Hetkeä myöhemmin sama kikka samalla miehellä ja Roloson heittäytyi tällä kertaa toisella tavalla ja sai hanskaa väliin. Niin sitä pitää. Toivottavasti maskipelaamisella saa häirittyä maalivahdin näkökenttää ja vaikka kaukolaukauksiakin sisään...
Toisen session aikana tuntui myös että Smyth paukutti joka kerta maalin ja vielä samalla tavalla. Tämä itse asiassa vähän pelottaa. EA:n peleissä tällaiset toistuvat toimintamallit on ollu myös ennen huomattavasti selkeämpiä kuin kilpailijoissa (2k-sarja, PES). Toivotaan tosiaan että kyse oli ainoastaan demon toiminnasta. Toisaalta demo selkeästi laitettu pihalle vain antamaan maistiaisen ulkonäöstä, fysiikasta ja kontrolleista jotka kieltämättä toimii. Toivottavasti tekoälykin toimii kun peli ensi viikolla ilmestyy :)
 
Vastaus: Nhl 07

downfall sanoi:
Veit sanat suustani. Itsekin menossa hakemaan tota pakettia 15 päivä perjantaina. Sopivasti alkaa siitä 4pv vapaat, niin joutuu pelailee hieman :D Hivenen vain hirvitti, kun luin tänään noita "ongelmia"-threadin juttuja siitä, miten paljon noita boxeja on hajoillu...


Jeps, jäi meikäläiseltäkin demo testaamatta kun boxi sitten laukes eilen, joten ei auta muuta kuin odotella. Uutta änäriä oli vaan tullu odotettua tänävuonna aika innolla kaiken tämän hypen keskellä. Noh, ehkäpä totakin jaksaa tahkota kahta kauheammin, kun on pienoinen lisäodotus alla.
 
Vastaus: Nhl 07

Semmosta huomasin tuossa että kun on pelannut yhdet rankkari kisat ja valitsee Exit > Rematch niin tietokoneen ohjaamat pelaajat tekevät samat harhautukset niin kauan kuin aloittaa uuden rankkarikisan alkuvalikosta, vedot sentään lähtevät eri kohtiin, ja maalivahdit vaihtavat torjuntaansa vaikka sama tilanne tuleekin vastaan.
 
Vastaus: Nhl 07

APX sanoi:
Semmosta huomasin tuossa että kun on pelannut yhdet rankkari kisat ja valitsee Exit > Rematch niin tietokoneen ohjaamat pelaajat tekevät samat harhautukset niin kauan kuin aloittaa uuden rankkarikisan alkuvalikosta, vedot sentään lähtevät eri kohtiin, ja maalivahdit vaihtavat torjuntaansa vaikka sama tilanne tuleekin vastaan.

Joo, tuota moni sanoikin, että kannattaa poistua ja aloittaa uusi, niin vähän monipuolistuu se homma. Joku sanoi (en itse vielä ole koittanutkaan kun olen töissä saatana), että ensimmäinen koneen laukoja tekee kuitenkin aina saman, mutta muut voivat vähän vaihdella kikka-arsenaalia. Eli tuskin kokopelissä kärsitään siitä, että äijät tekevät kokoajan samoja juttuja. Vaikka kuitenkin voi olla, että joillekin on ohjelmoitu tietty liike minkä tekevät.
Joku oli löytävinaan varman maalitempunkin, mutta ei vielä tiedä miten lopullisessa versiossa toimii, ei ole selvillä edes mihin vaikeusasteeseen demo on lukittu.

Kuitenkin, olisin tyytyväinen, jos edes kaksinpelinä pelistä voisi nauttia ilman ärsyttävyyksiä.

Otetaan huomioon, että tämä on ensimmäinen NHL-peli tätä uutta sukupolvea, siinä on väkisinkin jotain asioita "vialla". Itse tässä katselin, kun jotkut vatipaat ovat jo tunkeneet videoita nettiin, missä pelaavat demoa. Äijät vähän tökerösti kääntyilevät välillä, ja tietokoneen ukot tekevät samoja temppuja, mutta PERKULE MITKÄ MAALIVAHDIT! Kerran jossain videossa näkyi, että molari putosi selälleen kiekon päälle, ja juuri ennen kosketusta kiekko warppasi keskemmälle maalivahtia, mutta muuten ei moisesta mitään havaintoa, että kiekko varppailisi.

Maalivahtien liike näytti tautiselta, kuten kiekon fysiikkakin. Meni suu auki, kun molari torjui patjalla ja samantien napsautti mailalla kiekon pois edestä. Hienosti kiekko pomppasi, ihan kuin oikeasti.

Kyllä aamulla vedän semmoiset sessiot demoa, että veri lentää nivusista.
 
Vastaus: Nhl 07

Vihdoin saavuttaa sen fiiliksen mitä saavutti ulkojäillä pelatessani lätkää. Tuo skillstick on niin mainio. Joka kerta kun liukuu kiekko rystyllä molarin eteen, juuri kun se on työntämässä mailaansa eteen, niin vetää kämmenen puolelle kiekon, ja keikko börsään. :-) Tulisipa jo viimein se koko versio.
 
Vastaus: Nhl 07

Tempura sanoi:
Joo, tuota moni sanoikin, että kannattaa poistua ja aloittaa uusi, niin vähän monipuolistuu se homma. Joku sanoi (en itse vielä ole koittanutkaan kun olen töissä saatana), että ensimmäinen koneen laukoja tekee kuitenkin aina saman, mutta muut voivat vähän vaihdella kikka-arsenaalia. Eli tuskin kokopelissä kärsitään siitä, että äijät tekevät kokoajan samoja juttuja. .

Muistelkaa kuinka paljon esim J Jokinen vaihteli viime kaudella yrityksiään rankkareissaan :D Aina samaahan tuo yritti :)
 
Vastaus: Nhl 07

Kyllä kuulostaa loistavalta.
Mikä on muuten pelin tarkka julkaisupäivä XBOX360:lle ?
 
Vastaus: Nhl 07

m00se sanoi:
Taidat olla tulevaisuudesta tai tosifani :D PES6 ilmestyy ainakin mun tietääkseni vasta reilun kk:n päästä
Sorry. Tarkoitin tietenkin PES5:sta. Alkaa mennä jo numeroissa sekaisin...

Mutta kylläpä NHL07 demo innostaa. Pääsisipä jo koittamaan fullia. Aivan uskomattoman upea tuo skill-stick.

Tässä jokunen maali/tilanne kännykällä kuvattuna:

http://www.saunalahti.fi/~jaah/NHL07/
 
Vastaus: Nhl 07

metropoliitta sanoi:
Muistelkaa kuinka paljon esim J Jokinen vaihteli viime kaudella yrityksiään rankkareissaan :D Aina samaahan tuo yritti :)

Heh juu, sillä oli itseasiassa kaksi kikkaa mitä se käytti. Toinen ei ollut niinkään iso kikka, kääntö kämmenpuolelle ja siitä ranteella tarkasti.


Mutta ziisus mään! Runnoin demoa 2 tuntia putkeen ilman kusitaukoakaan, vaikka kusetti kokoajan.

Niponipo-osastoa:

- Tosiaan samoja kikkoja mokomat käytteli. Exitin kautta ja uudestaan peliin-systeemillä saattoi homma muuttua vähän, muttei paljoa. Smyth veti joka kerta saman. Ei iso juttu, koska ei noita rankkareita niin paljoa tule peleissäkään.
- Pari kertaa maalivahti vähän sekoili irtokiekon kanssa, kerran teki omankin maalin. Toisaalta tässä on hyviäkin puolia.
- Äijät kääntyilevät vähän terävästi. Pelatessa ei niinkään huomaa, mutta katsellessa kyllä. Tönkkömäinen vaikutelma voi tulla.
- Äijiltä ei karannut kiekko lavasta. Kuitenkin tuntui siltä, että huonommat kaverit pyörittelivät kiekkoa selvästi hitaammin.
- Skillstickin kunnollinen selkärankatason opettelu vie kyllä TODELLA paljon aikaa, koska vieläkin olen sen kanssa aika pihalla, ja vahingossa tulee tehtyä useasti vielä vääriä liikkeitä....


Jeejee-osastoa:

- ....mutta vaikka veisikin aikaa, niin se on sen arvoista. Kyllä parhaimmillaan pystyi vetämään semmoisia veivejä ettei tosikaan. Se "toe drag" on näppärä, millä kiekko vedetään vähän taaemmas luistimen viereen. On myös hienoa, miten rannelaukaustakin saa "latailla" eli niin, että äijä on ikäänkuin valmiina vetämään ranteella ja samalla liukuu.

- Maalivahdit on parasta mitä on koskaan missään kiekkopelissä ollut. Ylivoimaisesti. Ei voi kehua tarpeeksi. Monta kymmentä kertaa katsoin, että imikö magneetilla kiekon hanskaan, mutta ei. Aina torjui "kunnolla". Pari kertaa molari oli puolispagaatissa, ja silti vielä venytti hanskan tolpan juureen. Mokomat perhanat tökkäsivät mailallakin kiekon pois monta kertaa. Kaikki tämä tapahtuu aidommin kuin ikinä, molarit oikeasti reagoivat tilanteeseen eivätkä warppaile tai toista samaa kahta kolmea animaatiota. Aivan upeaa shittiä.
Myös todella nättiä, miten molarit napsauttavat irtokiekon mailalla helvettiin jaloista pyörimästä. Jos maalivahdista löytyy reikä, siitä on mahdollista saada maali. Kerrankin kunnolliset länkimaalit! Sivuttaisliikkeessä molarien länget aukeavat kuten oikeastikin, ja sieltähän niitä on kiva lirautella. Parhaita maalivahtianimaatioita ikinä, kun veto menee länkiin ja vahti lyö patjat kiinni ja venyttää torsoa taaksepäin varmistaakseen ettei mene sisään. Ja jos tämä animaatio tapahtuu, se ei tarkoita että aina menee tai ei mene sisään. Kerran maalivahti teki tämän eleen, ja kiekko kuitenkin lirahti jalkojen välistä, kuitenkin vähän osui luistimeen, meni siitä tolppaan, ja molari peitti hanskalla raskaasti huohottaen. En ole ikinä ollut pelillisesti merkityksettömien pikkuanimaatioiden fani, mutta kyllä tuli äijämäinen fiilis, kun oma molari torjui hanskalla vastustajan pahan kikkayrityksen, ja näytti reteästi hanskalla että "täällä on". Näin ainoastaan kerran kiekon "warppaavan" maalivahdille, ja sekin niin, ettei harmita. Kiekko oli paikallaan lähellä maaliviivaa, ja maalivahti kaatui selälleen sen päälle. Juuri ennen kaatumista kiekko vähän liikahti lähimmäksi maalivahdin keskiselkää. Ei harmita. Maalivahdit eivät ole kokoaikaa perseellään kuten 06:ssa. Itseasiassa sain vain muutaman kerran vahdin maihin, ja silloinkin kyseessä oli heittäytyminen tai takana liruvan kiekon päälle kaatuminen.

- Kiekko elää. Se oikeasti elää. Vaikka pelaajan lavassa se pysyy kikkaillessa kuin liimattu, muuten se reagoi uskottavasti. Pari kertaa se vähän töksähti liikkuessaan, mutta yleisesti ottaen kiekko reagoi hienosti esteisiin. Jos laukaus osuu maalivahtia esim. mailaan, se saattaa alkaa pyörimään aivan miten sattuu. Jos osuu rintaan, se tyssähtää nätisti ja putoaa eteen (ellei molari nappaa jo ilmasta). Jos patjaan, se kimpoaa siitä realistisesti. Monta maalia tuli tehtyä molarin varusteiden välistä. Pari kertaa osui hartiaan ja sieltä pompahti lepakkona sisään, kerran ylärimaan. Jos veto menee hanskaan, se ei aina mene suoraan sisään. Se voi raapaista vähän reunaa, ja taas kiekko lepattaa. Juuri tämän kiekon elävyyden takia uskon, että pelistä tulee hauskempi kuin ikinä, kun tilanteita ei voi ennakoida.

- Maalinteko tuntuu olevan JUST kohdallaan. Hyvät rannevedot sai uppoamaan uskottavasti. Ei ollut paikkaa mihin en saanut suoraa tarkkaa rannaria upotettua. Jopa längistä sain menemään pari suoraa kovaa, tarkkaa vetoa. Rystyllä ei lähde enää mitään 200 km/h tykkejä. Kikkailemalla sain eniten maaleja längistä, mutta uskon että niitä ei tule tehtyä liikaa. Rankkarit on eri asia kuin itse peli, missä on kiire tehdä ratkaisuja. Ja tiedä vielä mitä säätöjä ja vaikeustasoja näihin vaikuttaa. Kikkailumaalit muuten tuntuivat olevan just oikein. Rankkaritilanteessa molarilla on etu, joten pelkkiä perusveivejä tekemällä ei aina maalia saa. Sain pari kertaa kunnon lämärilläkin kiekon maaliin. Toinen oli tajuttoman kova ja tarkka veto ylätolpan juureen niin että mehupullo lensi, ja toinen pomppi molarin suojien kautta. Koska maalinteko tuntuu jo nyt näin hyvältä, en voi kun odottaa kuola silmässä kokonaista peliä.
Vetoja menee maalin ohi, ja jos huonolla äijällä tähtää tai vetää ylihuonosta asennosta, veto ei välttämättä mene yhtään sinne mihin tähtää.

- Peli näyttää aivan saatanan hyvältä sekä liikkeessä että pysähdyksissä. Lähikuvissa ukot liikkuvat ja elehtivät hienosti, ja molarin kypärä heijastaa valojakin oikein nätisti yhdessä kamerakulmassa. Pyöriikin niin sulavasti (tai tottakai rankkareissa kuuluukin) ettei parempaa voi toivoa tältä osastolta.


edit: kehun vielä yleisöä. En pelkästään graafisesti, vaan ääniä. Kuunnelkaa kun teette maalin, tai ette tee, mitä yleisö mylvii. Sieltä tulee isoäänistä päivittelyä ja älämölöä. Kyllä muuten luo tunnelmaa.

edit2: pelatkaa pitkä sessio vaihdellen välillä joukkueita. onko teillä sama tunne kuin minulla, eli että maalivahdit pelaisivat hieman eri tyylillä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nhl 07

downfall sanoi:
Itse luin paristakin paikkaa, että se olisi 14.9? Nuo on kyllä vaihdellu aika kiitettävästi.

21.9 taitaapi olla virallinen päivä tällä hetkellä.


Tosin esim. Verkkokauppa.com kertoo, että maahantuojalle peliä on tulossa 13.9. Tosin onhan siellä maahantuojalla Enchanted Armsiakin läjä, mutta hyllylle ne päätyvät heidän mukaansa vasta 15.9.
 
Vastaus: Nhl 07

Rostereista semmoinen juttu, että NHL07:n free agent listalta löytyy keskushyökkääjä Stratton Whitaker (overall 84). Moista pelimiestä ei ole olemassa ja google liittää nimen EA Sportsiin. Onkohan rostereiden tekijä tuupannut itsensä mukaan peliin. :D
 
Vastaus: Nhl 07

Voihan perhana kun ei jaksaa odottaa julkaisua !!!
Onko muuten tietoa millä mallilla rosterit muuten ovat pelissä vai onko edessä omakätinen päivitys?
 
NHL07 Demo arvio.

Noniin. Eilen sitten sain kaverin kautta latailtua demon boxille ja kyllä kannatti! Tempura oli hyvin hehkuttanut demoa, joten minun ei enää tarvitse tehdä samaa yhtä pitkästi. :) Jotain voisin kuitenkin itsekin sanoa demosta näin 5 tunnin pelailun jälkeen:

Plussaa
+ Maalivahdit. Realistisimmat ikinä. NHL Hitz Pro piti valtikkaa monta vuotta, mutta nyt kuningas on selätetty.
+Maalien variaatio. Pelin uudet herkut: kiekon fysiikka ja molarit mahdollistavat PES-tyylisen elämyksen maalien kanssa. Jokainen maali on omanlaisensa tapaus, mikä tekee tästä pelistä kestosuosikin.
+Uusi ohjaussysteemi. Mahtavaa ohjailla mailaa samalla kun ohjaa pelaajan liikettä, tuo peliin ihan uutta fiilistä. Onhan se nyt aika upeata laittaa Hemskyllä muutama kisskissälälähre-harhautus ja kiekko tyhjään nuottaan.
+Grafiikat. Zoomailin tänään replay-modessa muutamaan otteeseen tekstuureihin ja ihmettelin silmät suurena grafiikan upeutta. Myös Smythin takatukka ja Brind'Amourin iso nenä toivat hymyn huulille. Littmanin sanoin: "It's authentic"
+Äänet. Parhaat äänet ikinä lätkäpeleissä. On mukava hiljentää buuaava yleisö.
+Luistelu. Luistelu yllätti positiivisesti, sillä sitä oli haukuttu. Paljon hyviä hetkiä.
+Animaatiot maalin jälkeen. Suureksi yllätykseksi pelaaja jatkoi jonkin aikaa luistelua siihen suuntaan, mihin oli menossa, eikä automaattisesti "warpannut" johonkin tiettyyn animaatioon. Näytti erittäin hienolta kun teki maalin sivuttaisluistelusta ja pelaaja jatkoi vielä vähän aikaa samaa liikettä.
+Laukaukset. Miehekkään kovia.
+Pelaajien arvoissa huomattavia eroja. Esim. nopeudessa, laukaustarkkuudessa ja laukauskovuudessa eroja. Tämä tekee editoinnista erittäin mielenkiintoisen!

Miinusta
-Luistelu (osittain). Luistelussa voisi olla enemmän variaatiota kun pelaaja vaihtaa paikallaolosta täyteen vauhtiin.
-Takaperin luistelu eli "Vision Control". 2k6:tta pelanneena totean EA:n takaperinluistelun olevan floppi. Pelaajat liukuvat aivan liian nopeasti ja holtittomasti takaperin. Koittakaapa vaikka huvikseen ottaa esim. pakilla p-pisteeltä takaperin siniviivalle ja pitää kiekko sisällä...ei onnistu.
-Viimeinen, pieni miinus siitä, että joskus kun yritti vetää toe-dragin, pelaaja alkoi virittämään lämäriä.

Lopuksi haluan kiittää EA:ta loistavasta demosta, joka pitää minut kiireisenä ennen pelin julkaisua.


PS. onko muilla muuten samanlaista ongelmaa, että kun yrittää vetää toe-dragia, pelaaja virittää lämäriä, mutta jos rightin pelaaja tekee saman, ei ongelmaa ole? Left-kätisillä siis jotenkin hankalampi saada tehtyä. Itse saan leftin miehelle tehtyä toe-dragin helpoiten kun ensin junttaan tatin kello kymmeneen ja sieltä alas, vaikka homman pitäisi toimia kyllä kello yhdeksästäkin, kuten ohjeistus kertoo, mutta päätyy kuitenkin melko useasti lämäriin.
 
Vastaus: NHL07 Demo arvio.

paulus sanoi:
PS. onko muilla muuten samanlaista ongelmaa, että kun yrittää vetää toe-dragia, pelaaja virittää lämäriä, mutta jos rightin pelaaja tekee saman, ei ongelmaa ole? Left-kätisillä siis jotenkin hankalampi saada tehtyä. Itse saan leftin miehelle tehtyä toe-dragin helpoiten kun ensin junttaan tatin kello kymmeneen ja sieltä alas, vaikka homman pitäisi toimia kyllä kello yhdeksästäkin, kuten ohjeistus kertoo, mutta päätyy kuitenkin melko useasti lämäriin.

Pari kertaa moinen sattui, mutta nykyään aika harvoin. Kyseessä lienee ihan omien käsiesi asento, ja ohjaimen kanssa. Kun itse teen noita kämmejä, on yleensä ohjain tai kädet vähän "vinossa" tilanteeseen nähden. Eli kun luulen painavani ylös, painankin yläviistoon jne. Ja käytän juuri left-kätisillä tuota useimmin. Toe-drag on kyllä hjuva, molarin saa sillä monta kertaa reagoimaan läheltä. Mutta kyllä minullekin noita vahinkoja ohjauksen kanssa sattuu kokoajan vieläkin. Uskon että menee helkkarin monta tuntia, ennenkuin homma on selkäytimessä ja silloinkin ajoittaisia mokia varmaan sattuu. Tulen kokeilemaan perinteisiäkin kontrolleja, vaikka todennäköisesti skill stickillä mennään.

Pelasin tuon pitkän selitykseni jälkeen vielä tunnin pari.tuntia. Tulin vaan huonommaksi, heh. Kyllä olen sitä mieltä, että maalivahdit pelaavat vähän eri tyylillä. Edmontonin äijillä saa paremmin suoria vetoja sisään. Maalivahdin sain täysin kunnolla kahville vain kerran, ihme homma vaikka tein mielestäni aika ovelia kikkoja. Mutta kerran sain vaan molarin heittäytymään toiselle kulmalle ja itse pistää täysin tyhjiin.
 
Vastaus: Nhl 07

Joo sama mulla tuo lämäri lähtee vahingossa tulemaan joskus kun ei oo tarkkana. Pakko sanoa kun on tullut tuota rankkaria väännettyä että loistava peli, mielestäni jopa pelkkä rankkarikisa on parempi kuin vanhan sukupolven NHL:t . Ei malta odottaa miten itse pelitilanteessa saa siistejä maaleja ja pelitilanteita kuten vanhanaikaisia, ylivoimia, läpiajoja...Nojaa takaisin kikkailemaan :D
 
Vastaus: Nhl 07

APX sanoi:
Joo sama mulla tuo lämäri lähtee vahingossa tulemaan joskus kun ei oo tarkkana. Pakko sanoa kun on tullut tuota rankkaria väännettyä että loistava peli, mielestäni jopa pelkkä rankkarikisa on parempi kuin vanhan sukupolven NHL:t . Ei malta odottaa miten itse pelitilanteessa saa siistejä maaleja ja pelitilanteita kuten vanhanaikaisia, ylivoimia, läpiajoja...Nojaa takaisin kikkailemaan :D

Heh, samaa ajattelin kyllä tässä vaiheessa ilman muuta nääs jopa ehkä varmana!

Ostan tuon pelin, ja vaikka kävisikin semmoinen ihme säkä, että varsinainen peli olisi huono ja viallinen, niin jo se, että saa vetää tämänlaatuisia rankkarikisoja haluamillaan joukkueilla, riittää minulle olemaan hauskempi lätkäpeli kuin moni, moni muu.
 
Vastaus: Nhl 07

Huh Huijjaa! Tulipa taas mätkittyä. Parin tunnin läiskimisen aikana huomasin että Carolinan mokelle uppoo aika usein kainaloista kaukolämärit. Tuli monta kierrosta pelattua sillein, että lauoin vain kaukaa ja etin, että onko kummallakkaan sellaista ns. heikkoa kohtaa, mutta ei muita oikeastaa löytynyt ku tuo kädenalta kainalosta. Ja yleensä se on juuri se räpyläkäden puoli mistä ne uppoaa.
Aika huvittavan näköistä kun mokke meinas huitoa pariin otteeseen kiekon maaliin :D Kertaakaan ei kyllä saanut. :( :rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom