Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 08 (Xbox 360)

Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tandor sanoi:
En tiiä mistä se johtuu että esim. Toronton pyöritin 4-1 ja Bostonin 2-0 ja molemmissa matseissa vastustaja jäi alle 20 laukaukseen maalia kohti eikä viettäny hyökkäysalueella aikaa kuin about 5 minuuttia yhteensä. Sitten tulee joku toinen matsi ja meno on täysin päinvastaista, en pääse mihinkään ja AI pyörii minun alueella kuin ampiaisparvi. Vaan tylsäähän se olis jos pelkkiä voittoja tulis...

Eiks pelin takakansi mainosta, että jokainen matsi on erilainen ;) Itsellä on Ruotsi-versio, joten en ihan sanatarkasti muista, mutta enivei ;) Ja hienoahan se on vaan, että välillä tulee käkättimeenkin, kunhan tulee reilulla pelillä :)
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

käkikotka sanoi:
Kerropa miten peli rupes sit kulkee..ja mil joukkueel pelaat? Onko hyvä maalivahti? Kovalchukin kaltasia maalitykkejä?

Harjottelin 1vs.1 2vs.1 1vs.0 2vs.2 tilanteita harjottelussa ja joukkue on Pittsburg. Osa tähtiä osa rivimiehiä. Kannattaa myös lukea tähän ketjuun postattu pelikirjapuolustamisesta. Toimii hyvin.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Onko muilla sama ongelma, että peli hakee ennen jokaista online shootoutia tai peliä ennen rosterit uudelleen? Mikähän ihme tuohon auttaisi...
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Anrii sanoi:
ei see oo epäreilu et vaan osaa puolustaa ja se on fakta
Noh noh. Pidetään keskustelu asiallisena eikö vaan, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin. Jos kaveri ei tykkää pelistä, saa sen sanoa. Itselleni NHL08 on parasta virtuaalihokia tällä hetkellä (katellaan 2k8:n jälkeen uudelleen).
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

All-Star tasolla olen pelannut kovia (eli hyviä) pelejä on ollut, takkiin on tullut monesti mutta on kyllä voittojakin tullut ei vain aina jaksa pelata kunnolla :). Äsken testailin AHL liigaa ja oli tasaisia pelejä jotenkin tuntuu realistisemmalta pelata tuota liigaa kun pelaajille tulee enemmän virheitä yms. SM liigaa seuraavaksi. Kyllä tässä menee opetellessa vähän aikaa.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

APX sanoi:
All-Star tasolla olen pelannut kovia (eli hyviä) pelejä on ollut, takkiin on tullut monesti mutta on kyllä voittojakin tullut ei vain aina jaksa pelata kunnolla :). Äsken testailin AHL liigaa ja oli tasaisia pelejä jotenkin tuntuu realistisemmalta pelata tuota liigaa kun pelaajille tulee enemmän virheitä yms. SM liigaa seuraavaksi. Kyllä tässä menee opetellessa vähän aikaa.
Pitäisi varmaan itsekin kopasta tuota AHL-liigaa. Moni on hehkuttanut että se tuntuu melkein enemmän oikealta NHL:ltä kuin NHL-liiga itsessään. :)
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Pistetäänpä tähän vaikeustaso-keskustelun lomaan pieni kevennys. Käykää katsomassa JYP:n rosterit ja sieltä Jari Jääskeläinen, onkohan sinne lipsahtanut kenties hieman väärä kuva. Mulla on pelistä Ruotsi-versio, mutta eiköhän Suomi-versio ole tuolta osin samanlainen.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

wilce sanoi:
Onko muilla sama ongelma, että peli hakee ennen jokaista online shootoutia tai peliä ennen rosterit uudelleen? Mikähän ihme tuohon auttaisi...
No, mikäli on, niin ratkaisu löytyy täältä. Koitin toimivaksi.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Ensi kuukauden aikana, jos ei jo tämän kuukauden aikana, voisi aloittaa projektin "sm-liiga kuntoon". Oikeat pelaajat, tarkastetut pituudet ja painot sekä kätisyydet, ja tilastojen/oman harkinnan mukaiset arvot, tietenkin samalla kikkaillen arvojen kanssa niin jos saisi realismia enemmän kehiin tässä. Koska syöttötaitoa ei voi slidereillä säätää, ajattelin että sitä voisi melkein jokaisella äijällä pienentää jonkunverran, että saisi muunlaisiakin harhasyöttöjä aikaan kun suoraan vastustajan lapaan. Muutenkin pyrkimys olisi erottaa pelaajia enemmän toisistaan, vakiorostereiden mukaanhan erot ovat aika pieniä. Ei raketin lailla kirmaavat miehet tuolta juuri erotu.

Lisäksi kiinnostaa ottaako pelin tekoäly huomioon pelaajan roolin (esim. dangler) millä tavalla käytännössä, vai onko kyseessä vaan kosmeettinen tapa lokeroida pelaajia. Ja jos ottaa huomioon, niin ottaako vain CPU:lla vai oman puolen tekoälypelaajilla.

Lisäksi pitäisi leikkiä noilla awareness-arvoilla, että onko todellakaan juuri mitään merkitystä.

Nyt otan vielä pari matsia pro:lla. Sikäli hyvä asia, että 07:n heitin jo tässä vaiheessa romukoppaan. Jokin tässä vielä mättää ja kaivaa persereikää kairalla, mutta ei sentään samantien tarvitse kaivaa kuoppaan.

Mitenkäs muuten te, jotka pelaatte lukittuna yhteen pelipaikkaan, onko oman pään puolustustyöskentely yhtä lailla hieman aneemista kuin muutenkin vai tuleeko mitään eroa?
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tandor sanoi:
Tandorin pelikirja, osa 1


Ajatuksia puolustuspelistä NHL08 All-Star ja SuperStar tasoilla:


Kaikille jotka valittavat puolustus pelaamisen vaikeudesta ja siitä, että AI rankaisee virheistä, niin kannatta lukea tämä Tandorin pelikirja osa 1. Siinä on asiaa.....
Mielenkiinnolla jään odottamaan hyökkäyspelin pelikirjaa. Hyvä opas! Ja toimiva!!!!
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Hooho. Aloitankin nyt. Teen ensin kaksi joukkuetta ja katson miten pelaavat keskenään. Jääkiekkolehden kausijulkaisu, oma harkinta ja jatkoaika mukana vahvasti tässä. Saas nähdä mitä tulee. Mutta saapahan editoida, sano mummu ku kirahvia lonkkaan potkaisi.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Huomasinpa tuossa että noilla pelaajien rooleilla on ainaki jotain merkitystä. Vaihdoin dynastiassani Alex Kovalevin roolin "dangleriksi" ja menin treenimodiin "1-0 rush" eli läpiajoja non-stoppina. Ensin treenasin Koivun Sakulla ja huijasin molaria parhaani mukaan, jokusen maalin sain tehtyä mutta ei molari hirveän hyvin noihin minun kusetuksiin menny. Sitte vaihdoin Kovaleviin ja alkopa molari olla sekaisin. Maalissa oli vieläpä uusin hankinta eli Kiprusoffin Miikka ja taso SuperStar ja oli kyllä mukava nähdä että supermaalivahtiakin pystyi huijaamaan.

Nyt pitää kyllä testata että meneekö sniperilla rannarit sisään tuossa treenissä ollenkaan. Ilman maskia kyllä hankalaa...
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Huh, muutama tunti meni että sain tehtyä Ässät ja Tapparan. Pari pelaajaa puuttuu vielä, Esim. Saviano ja pari muuta, mutta periaatteessa rungot on aika hyvin kasassa.

Lähdin siitä että jos pelaaja on jossain heikko, niin arvo on silloin 50-65. jos on kohtalainen, niin 65-75. Hyvä on sitten 75-85, ja perhanan hyvä sitten siitä yli. Oletusarvona pelaajat ovat hitaampia kuin ennen ja laukovat sekä syöttävät vähemmän timmisti. Maalivahteja huononsin lähes jokaisella osa-alueella.

Koitin sitten ensimmäisen kerran All-star vaikeustasoa haastaessani Tapparalla Ässät, 5 minuutin erillä. Voitin 2-1, vaikka välillä toki AI kieputti mikä tahtoi. Mutta olin näkevinäni enemmän sm-liigamaista verkkaista tempoa, irtokiekkoja ja kiekonkatkoja kuin enemmän. Molarit tuntuivat inhimillisiltä. Ensimmäinen maalini pomppasi kainalosta sisään ja toinen oli kaarelta vedetty lämäri suorasta luistelusta pakkien jaloista. Tietokone teki maalinsa ohjauksesta.

5 minuutin erillä laukaukset olivat 23-19. Maalintekijät syöttäjineen ihan uskottavia. Pelaajien väsymyksen halusin tuntuvat, joten jokaisen kestävyys oli defaulttina 75, hyväkuntoisilla yli ja vanhemmilla tai alikuntoisilla selvästi ali. Huomasi miten Ojasenkin jalkaa alkoi painemaan ja mies suorastaan mateli väsyneenä, kuten koneellakin pari äijää.

Hmm. pitää katsoa vielä.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

mistä näkee dynastys ns. waiver list pelaajat? kone vaa kaappailee niit eikä ite pääs ees yrittää pelaajan hankintaa?? ja miksei "alaspäi" pelates pelaajat lauo ylös niinku ylös pelates vaik tähtää yläkulmaa tjsp..
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

evgeni sanoi:
mistä näkee dynastys ns. waiver list pelaajat? kone vaa kaappailee niit eikä ite pääs ees yrittää pelaajan hankintaa?? ja miksei "alaspäi" pelates pelaajat lauo ylös niinku ylös pelates vaik tähtää yläkulmaa tjsp..

Kyllä ne jotenkin löysin vapaista pelaajista tai jostain ois englanniksi free agents tai jotain semmosta.
Tohon tokaan niin se vaikeuttaa juuri omaa alaspäin pelaamista mutta se ei ole käänteinen eli kun painat luistelu suuntaa alaspäin ja vedät lämyn suoraan luistelusta tai ranteen niin alaspäin painettu vasen tatti aiheuttaa alassuunnatun laukauksen. Eli tatti pitäisi jollaki taitavuudella käännettyä ylöspäin myös alas pelatessa jos aikoo yläkulmiin tykitellä :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Ensimmäinen pelini Superstarilla. No, voitin rankkareilla, vaikka olinkin kokoajan altavastaajana. Vaikeaa oli kokoajan, mutta voi herranjumala kun kävi tylsäksi. Koneen paskimmastakin jätkästä tuli iso ratas tiukasti pyörivään venäläismäiseen syöttökoneistoon. Haastetta varmasti kenelle tahansa, ei siinä mitään, mutta itseltäni menee hauskuus.

Koitan vielä pro:lla pari matsia. Todennäköisesti isoa haastetta ei tarvitse pelätä, mutta pelaaminen tuntuu hauskemmalta.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Testailinpa tuossa päivällä vähän noita fatigue -asetuksia ja huomasin että pelaajien väsymisellä on aivan älyttömän iso merkitys siihen miten niillä pystyy pelaamaan puolustuspeliä. Jos joutuu väsyneellä kentällisellä omassa päädyssä tuoreen vastustajan pyöritykseen niin on kyllä todella hikiset oltavat. Tällä hetkellä käytän fatigue effect 4 ja recovery 1 ja silti on pakko heittää nelosketjukin jäälle välillä...
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tandor sanoi:
Testailinpa tuossa päivällä vähän noita fatigue -asetuksia ja huomasin että pelaajien väsymisellä on aivan älyttömän iso merkitys siihen miten niillä pystyy pelaamaan puolustuspeliä. Jos joutuu väsyneellä kentällisellä omassa päädyssä tuoreen vastustajan pyöritykseen niin on kyllä todella hikiset oltavat. Tällä hetkellä käytän fatigue effect 4 ja recovery 1 ja silti on pakko heittää nelosketjukin jäälle välillä...


Joo täähän on ainoo asia mitä ite oon muokannu slidereistä, just sen takia ettei voi koko aja peluuttaa parhaita..
 
Ylös Bottom