Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 08 (Xbox 360)

Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

wilce sanoi:
Vasemmalla tatilla, ihan normaalisti. Ei välttämättä kantsi valita mitään rookieta 40 accuracyllä siihen. :D

No selänne mulla siinä oli, mutta ei se tehnyt muuta kuin laukoi keskelle. Ei siinä se vasemman tatin tähtääminen vaikuttanut mihinkään. Varmaan joku bugi tai jotain.

Mut olipas taas vaihteeksi surkea ostos. Luulin, että ea ois oikeesti tehnyt hyvän ai:n, mutta nyt se huijaa jopa enemmän kuin 07:ssa. Puolustaminenkin on edelleen samaa kuraa, kiekkoa on vaikea saada pois. Ihan sama kuinka taklaa, huitoo ja ties mitä, niin kiekko pysyy ai:lla, joka laukoo löysän hitaan laukauksen, joka menee 100% varmuudella maaliin.

Kumma, kun nhl:t 97-2001 pärjäsi helposti vaikeimmalla tasolla ja nyt häviää tietokoneelle helpoimmallakin, vaikka kiekko on itsellä 80% ajasta ja laukauksia on 60-100 per ottelu. Niistäkin hyviä laukauksia vähintään puolet.

Hyvä asia on kyllä toi luistelu, joka näyttää aivan mainiolta.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tuon CPU:n "ylivoimaisuutta" voi säätää niistä otteluiden alussa olevilla etu säätimillä joista säädetään vastustajan maalivahti/kenttäpelaaja taitoa..

Itse oon pelaillu enimmäkseen maalivahti modella mutta pärjään vain rookiella siinä toistaiseksi..
allstar tasolla kenttäpelaajilla tuli niin selkään että lopetin yleensä kesken 4-0 tilanteessa..
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Itsellä jumittui peli heti ekan pelin jälkeen, mutta sitten tuli tyhjennettyä välimuisti ja on sen jälkeen toiminut moitteettomasti.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Itselläni peli jumittui kerran, taisin pelata jotain 4 tuntia putkeen ennenkuin tämä tapahtui. Levyasema kuulosti aivan kuin olisi sammunut.


Mutta itse asiaan. Peliä on kehitetty mielestäni paljon viime vuotisesesta eteenpäin, tekoäly osaa pelata sentään, ja pelaan toiseksi vaikeammalla asteella, ja olen nyt 5:n ottelun tappioputkessa. Voittanut olen 4. Turha mielestäni itkeä jos ei pärjää ja ai "huijaa".


Mutta. Miten tuossa voi pyörähtää, kun pelasin livessä jotain hemmoa vastaan niin Jagr siellä kentällä piruetteja pyöri?
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Mutta. Miten tuossa voi pyörähtää, kun pelasin livessä jotain hemmoa vastaan niin Jagr siellä kentällä piruetteja pyöri?

LT pohjaan ja pyöräytät oikeeta tattia oikealta alakautta vasemmalle tai päinvastoin.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

l0400787 sanoi:
Tuon CPU:n "ylivoimaisuutta" voi säätää niistä otteluiden alussa olevilla etu säätimillä joista säädetään vastustajan maalivahti/kenttäpelaaja taitoa..

Itse oon pelaillu enimmäkseen maalivahti modella mutta pärjään vain rookiella siinä toistaiseksi..
allstar tasolla kenttäpelaajilla tuli niin selkään että lopetin yleensä kesken 4-0 tilanteessa..

Tota oonki miettiny..kuinka paljon noi vaikuttaa peliin? NHL 2002:ssa vaikutus oli selvä mut se oliki aika eri peli muutenkin..
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Snydenthur sanoi:
No selänne mulla siinä oli, mutta ei se tehnyt muuta kuin laukoi keskelle. Ei siinä se vasemman tatin tähtääminen vaikuttanut mihinkään. Varmaan joku bugi tai jotain.

Mut olipas taas vaihteeksi surkea ostos. Luulin, että ea ois oikeesti tehnyt hyvän ai:n, mutta nyt se huijaa jopa enemmän kuin 07:ssa. Puolustaminenkin on edelleen samaa kuraa, kiekkoa on vaikea saada pois. Ihan sama kuinka taklaa, huitoo ja ties mitä, niin kiekko pysyy ai:lla, joka laukoo löysän hitaan laukauksen, joka menee 100% varmuudella maaliin.

Kumma, kun nhl:t 97-2001 pärjäsi helposti vaikeimmalla tasolla ja nyt häviää tietokoneelle helpoimmallakin, vaikka kiekko on itsellä 80% ajasta ja laukauksia on 60-100 per ottelu. Niistäkin hyviä laukauksia vähintään puolet.

Hyvä asia on kyllä toi luistelu, joka näyttää aivan mainiolta.

Eli toisinsanoen et vain osaa. Kiekko käyttäytyy realistisesti ja sen todellakin voi saada vastustajalta pois MYÖS taklaamalla (puhun nyt superstar tasosta).

Itselläni ei kertaakaan kone ole vielä huijannut, samanlaisia maaleja tulee kumpaankin päähän.
Slidereita kannattaa ja TULEE säätää. Tällä tavoin saat pelistäsi paljon enemmän irti. Jos todellakin lauot 60-100 laukausta / ottelu niin silloin asetuksesi ovat täysin perseellään.

Ilmeisesti et hae pelistä minkäänlaista haastetta, jos olet heti itkemässä tappion tultua.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Gizmo sanoi:
Eli toisinsanoen et vain osaa. Kiekko käyttäytyy realistisesti ja sen todellakin voi saada vastustajalta pois MYÖS taklaamalla (puhun nyt superstar tasosta).

Itselläni ei kertaakaan kone ole vielä huijannut, samanlaisia maaleja tulee kumpaankin päähän.
Slidereita kannattaa ja TULEE säätää. Tällä tavoin saat pelistäsi paljon enemmän irti. Jos todellakin lauot 60-100 laukausta / ottelu niin silloin asetuksesi ovat täysin perseellään.

Ilmeisesti et hae pelistä minkäänlaista haastetta, jos olet heti itkemässä tappion tultua.

Osittain toi kaveri puhuu asiaa..AI saa aika paljon helpommin maaleja. Ite osaan taklata ja riistää kiekkoa mut ei sekään yleensä autaku kone saa jossain vaiheessa hullunmyllyn päälle.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

käkikotka sanoi:
kone saa jossain vaiheessa hullunmyllyn päälle.

Näin käy ku mä pelaan :D


Tulipa muuten KERMANEN:D voitto.Voitin 2-3 ja olin 2-0 tappiolla ekan erän jäkeen. ja pelejä oon pelannu n.20 ja voittanu 4 ja mulla on AINA ollu vähemmän vetoja. Ja pelaan all-starilla
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

käkikotka sanoi:
Osittain toi kaveri puhuu asiaa..AI saa aika paljon helpommin maaleja. Ite osaan taklata ja riistää kiekkoa mut ei sekään yleensä autaku kone saa jossain vaiheessa hullunmyllyn päälle.

Niin, luulisin tämän johtuvan siitä syystä, että väännät aina vasemman tatin johonkin ääriasentoon laukoessasi. Tämä johtaa lähes aina epätarkkaan laukaukseen, joka menee reilusti ohi tai kilahtaa tolppaan. Itselläni ainakin tapahtuu tällaista laukaisutarkkuuden ollessa säädetty arvoon 2.

Älkää siis aina vääntäkö tattia "kaakkoon", se on analoginen ohjain, josta löytyy paljon muitakin asentoja.

EDIT: typot
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Gizmo sanoi:
Niin, luulisin tämän johtuvan siitä syystä, että väännät aina vasemman tatin johonkin ääriasentoon laukoessasi. Tämä johtaa lähes aina epätarkkaan laukaukseen, joka menee reilusti ohi tai kilahtaa tolppaan. Itselläni ainakin tapahtuu tällaista laukaisutarkkuuden ollessa säädetty arvoon 2.

Älkää siis aina vääntäkö tattia "kaakkoon", se on analoginen ohjain, josta löytyy paljon muitakin asentoja.

EDIT: typot

Ei sillä kai väliä ole jos Shooting Aim Automatic.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tautofonia sanoi:
Manuaaliksi välittömästi, mars mars!

Nimenomaan! Ei kai kukaan oikeasti voi pelata automaattitähtäyksellä?
Jos näin on, niin silloin on vielä turhempi tulla itkemään ottelun lopputuloksesta tai tekoälyn "huijaamisesta".
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Missä vika?
Laitoin RBK-koodin ja peli onnitteleekin jo, mutta silti paidat ovat edelleen viime vuotisia. :confused:


Ja muuten Livestä kun valitsi "päivitä rosterit", niin ei löytänyt mitään.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Pelataankohan me eri peliä, kun joillain ei kone huijaa. Tai sitten ovat naiiveja ja luulevat sen olevan taitojen puutetta. Kyllä mä kiekon saan ai:lta pois aika useinkin, mutta välillä ne vaan tulee niin, ettei mikään auta. Ja tää tapahtuu aina, kun itse on johdossa. Tietokoneen on jostain syystä vaan saatava vähintään yksi maali ja silloin ei vaan auta muu kuin katsoa vierestä.

Ei mua tappiot haittaa, mutta kyllä se syö miestä, jos AI voittaa huijaamalla, eikä parempana. Siihen toki voi vastata varmoilla maalitempuilla, mutta ei voittokaan maistu, jos joutuu itse huijaamaan.

Edit: ainiin, saako tuon manuaalisen tähtäämisen ja automaattisen ketjunvaihdon jostain tallennettua, ettei tarvitse aina ennen ottelua vaihdella niitä. Pari kertaa jo onnistunut menemään niin nopeesti tosta valintaruudusta ohi, että ketjunvaihdot on ollut Ei ja tähtääminen automaattisena.
 
NHL08 superstar-sliderit yhdistettynä maalivahti-editoinnilla

Ajattelin tässä aikani kuluksi postata ensimmäiset sliderini yhdistettynä Phillysfan23 -nimimerkin kehittämillä mainoilla maalivahti-editoinneilla.

Kehitin siis Superstarille omaan makuuni hyvät sliderit NHL-matseihin, mutta en ollut vakuuttunut maalivahdeista Superstar-tasolla. Maalivahdit olivat itseasiassa turhankin vakuuttavia, sillä tuntui että molari tiesi aina missä kiekko on ja ei ikinä torjunut itseään tilanteista ulos. Myöskään hyviä reboundeja molarit eivät tarjonneet, vaan kiekko päätyi kuin liimattuna moken haltuun. Inhimillisyyden puutteesta johtuen testasin maalivahti-editointeja joita oli kehuttu Operationsports forumilla. Yhdessä joukkueessa minulla meni sellaiset 5 minuuttia editointien kanssa. Eilinen ilta menikin editointien jälkeen sitten pelatessa parasta konsolilätkää pitkään aikaan.

Tässä siis sliderit ja editoinnit jos joku muukin tuskailee maalivahtien kanssa Superstar-tasolla:

Editoinnit:
Miinus 15 pistettä näistä maalivahdin arvoista:

glove high
glove low
stick high
stick low
5 hole
agility
breakaway
rebound control
angles


Sliderit Superstarille ja 10 minuutin erillä:
Superstar 10 min.

Penalties ja Fighting Maxed (6/6)

Gameplay
Game Speed-0
Puck Control-1
Fight Difficulty-6
Fatigue Effect-6
AI Learning-6

SKATING
Fatigue Recovery-0
Player Acceleration-2

CHECKING
Hit Power-0
Aggression-6
Poke Check Effectiveness- 6

PASSING
Pass Speed-3
Saucer Pass Speed-6
Pass Interceptions-6
Goalie Passing-0

SHOOTING
Shot Accuracy-3
Shot Power-2

DEFENSE
Shot Blocking-4
Hook Effectiveness-6
Penalty Shot Freq-6
Goalie Cover Puck Freq-6
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Ärgh, kävin päivittelemään SM-liigarostereita ja viimeistellessäni Blegiä peli ilmoitti että "NHL:n ulkopuolisessa joukkueessa voi olla enintään 25 pelaajaa". Tämäpä hieno juttu, jokaisessa SM-liigajoukkueessa kun on noin 30 sopimuspelaajaa. No, eipä tarvitse tuhlata aikaa siihenkään sitten.

Kiitos pm:lle slidereista, pannaanpa testiin ja yritetään katkaista niillä 13 otteluun venynyt tappioputki :D. Tosin sen verran korjaan itselleni, että laitan Poke Check Effectivenessin maxille.
 
Vastaus: NHL08 superstar-sliderit yhdistettynä maalivahti-editoinnilla

pm83 sanoi:
Yhdessä joukkueessa minulla meni sellaiset 5 minuuttia editointien kanssa.

Sinä ainakin jaksat omaan peliisi panostaa :D Ei ihan heti tulisi mieleen pudottaa jokaisen maalivahdin tasoa tuolla tavalla.

Tulinpa koulusta kotiin ja päätin Prisman sijaan poiketa Gigantista hakemaan oman NHL:n, kun olin varma, että sieltä peli löytyisi. Mutta saavatkin pelin vasta ensi viikolla, joten viikonloppu "täytyykin" vääntää ilmeisesti Guitar Heroa kaverin kanssa, vaikka NHL:ää oli tarkoitus.
 
Ylös Bottom