Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 08 (Xbox 360)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiong
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

On kyllä todella haastava tämä peli nyt oikein asetuksin. 4-0 avaustappio Calgarylle, ja kyllä rankaistiin mokailuista tyystin. Vituttaa oikein kunnolla, mutta samalla hyvä fiilis :) Pakko vaan kehittää itteään pelaajana. Kaikki maalit ihan rehellisiä ja realistisia. Ei muutakun maila käteen ja reenaa.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

ja Btw, Tandorin Pelikirja kannattaa jokaisen itseään kunnioittavan kiekkomiehen lukaista ajatuksella. Hyvää kamaa!
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Laitetaanpas tommosen pelikirjan sijaan vinkkejä jonoon. Toistan varmaan samoja asioita ja latelen itsestäänselvyyksiä mutta enivei...

Puolustuspelistä:

-pakkina pelatkaa siniviivan yläpuolella kun vihollishyökkääjä tulee laitaa pitkin ylös, älkää rynnätkö vastaan vaan pitäkää viiva. CPU useasti vaan heittää kiekon päätyyn

-pakkina kun vartioitte takatolpalla ukkoa niin LT pohjaan ja meette siihen hyökkääjän etupuolelle ja tönikää sitä. Eli kevyttä luisteluliikettä siinä edessä LT pohjassa jolloin pelaatte syötön pois ja työntäkää takamuksella se hyökkääjä pois molarin edestä. Toimii varsin hyvin kun vastustaja pelaa kiekon viivaan, tällä tavoin siivotaan molarin edestä maski pois ja molari ottaa helpon kopin.

-sama kuin yllä mutta centterillä ja siinä keskellä hyökkäysaluetta. LT pohjaan ja takamusta vastustajan hyökkääjälle joka odottaa syöttöä.

-ei ronkita vastustajaa takaapäin poke-checkillä (tulee kampitusjäähyjä)

-laitureilla kannattaa olla aktiivinen puolustuspäässä, auttakaa sitä pakkia. Rohkeasti vaan vastustajan kimppuun joka touhuaa laidassa/kulmassa ja heti sen jälkeen peittämään se oman laidan pakki. Pitää pysyä omalla laidalla sillä laiturilla, ei perässä juoksemista.


Hyökkäyspelistä:

- 1 nopea syöttö kiekonriiston tai muun irtokiekon jälkeen omassa päässä OMILLE ja vastustajan karvauksella on vaikeaa.

-ei yhtään harhasyöttöä omassa päässä

-eikä keskialueella

-eikä hyökkäyssiniviivalla :D

-älkää luistelko täysillä hyökkäysalueella, huijatkaa vastustajaa käyttäen enimmäkseen vasenta tattia. Eli pelkällä luistelulla vastustajasta pääsee hyvin irti jollain pyörähdyksellä tai nopealla suunnanmuutoksella.

-kun olette irti ja aiotte syöttää tai laukoa painakaa ensin LT. Vision Control muuttaa sen normaaliluistelun "pää pystyssä" luisteluksi ja syötöt napsahtelee tarkemmin lapaan ja laukaukset on vähän tarkempia.

-menkää maalin taakse toimistoon ja siellä LT:ä käyttäen haette sahaatte edestakas ja annatte kiekkoa maalille ja pätkitte one-timerit sisään. Ylivoimalla toimii joskus myös että kiertää itse maalille ja vetää nopea rannarin ylämummoon.

-lähietäisyydeltä kannattaa ampua ns. snapshotteja, eli oikealla tatilla pelkkä eteenpäintyöntö.

-vähän kauempaa enemmän voimaa vetoihin vetämällä oikea tatti ensin sivulle ja sitten eteen. Rystylaukaukset aiheuttaa vastustajan molarille myös useasti suuria vaikeuksia kun on maskia.

-älkää laukoko sieltä 5-6 metristä jos molari näkee kiekon kokoajan. Jos maalilla on ukkoa mutta ei maskia niin voi toki ampua jäännuoliaisen reboundin toivossa.

-ampukaa niitä rannelaukauksia pakin jaloista. Eli luistelkaa tahallaan kohti sitä pakkia ja teräviä rannareita jaloista. Jopa Superstar -molarit tippuu polvilleen ja yläkulmiin menee. AI muuten tekee tätä kokoajan ja tämä on myös se syy miks oma molari imee joskus. Molarit menee polvilleen myös kun tulee poikittaissyöttö maalin lähelle ja taas kerran AI on hyvä käyttämään tätä tilannetta hyväkseen.

-kätisyydet kuntoon ketjukokoonpanoissa, varsinkin ylivoimakentällisiin. Esim LW:ksi rightin puolen sniperi, "väärän" puolen one-timerit kun menee aika harvoin...

-ukkoja maalille ja kuteja viivasta. Kannattaa tehdä sillä Create a Play -työkalulla muutamia kuvioita jossa ainakin pari ukkoa aiheuttaa hässäkkää maalilla, varsinkin ylivoimakuvioita.

-joskus kannattaa lähteä ihan hitaasti liikkeelle omasta päädystä, oman maalin taakse vaan pakilla ja odottaa että se karvaaja tulee kimppuun. Maalin toiselta puolelta karkuun ja peliä avaamaan.

-vaihdelkaa matsin ainana niitä "quick plays" -taktiikoita, alivoimapeliin "protect net" on varsin hyvä valinta. Tuo hyökkäyspelin "paine" vaikuttaa eniten hyökkäyksiinlähtöihin, aloitan yleensä käyttäen "aggressive" -taktiikkaa mutta jossain vaiheessa AI lukee tämän ja syöttöpaikat menee kiinni jolloin pudotan sen "conservative":lle ja silloin keskialueen ylitykseen tarvitsen 1 syötön lisää...

käyttäkää ihan oikeasti sitä vasenta triggeriä, Vision Control on todella paljon hyödyksi syöttöjä katkoessa ja hyökkäyspäädyssä kun on aikaa/tilaa.

Ja vielä lopuksi ehkä se tärkein. Pelatkaa lyhyitä vaihtoja, niillä väsyneillä ukoilla ei saa mitään aikaan...

edit: pari lisäystä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

....Ja taas tuli hyviä vinkkejä, ja ennen muuta toimivia:)
Hyvät ihmiset lukekaan nämä TANDORin vinkit/ohjeet, jos haluatte menestyä.
Hyvä TANDOR!
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Noniin, tämä on aika paljon sanottu minulta: NOSTAN NHL 08:N SAMALLE VIIVALLE NHL 95:N KANSSA.

Tuohon ei aikaisemmat lätkäpelit ole kohdallani pystyneet. Erittäin vahva huomio tähän silti - jos olisin pelannut vain yksinpeliä, saattaisin parhaillaan kaivaa koko tekelettä maahan ja kusta päälle. Kun on pelannut miljoona yksinpeliä, ja miljoona kaksinpeliä samoilla asetuksilla, niin näkee hyvin ne "pienet" erot.

Tässä kävi minulle kuten pro evossa, että tietokonetta vastaan en halua pelata, enkä koe sitä hauskaksi, mutta kaverin kanssa samalla sohvalla sitten onkin täysin eri meininki.

Olen nyt säätänyt viisi SM-liigajoukkuetta kuntoon. Jokaisen säätämiseen mennyt noin 3 tuntia per joukkue ja olen yrittänyt pyrkiä asetuksissani realismiin ja pelattavuuteen, ja varsinkin siihen että pelaajien erot näkyvät. Säätäminen on kokoajan kesken, kaverin kanssa muutaman matsin jälkeen aina tulee mieleen että "mitäs jos säätäisimme asiaa X vaikka vähän pienemmälle maalivahdeilla?" Slidereilla leikimme myös, ja koitamme kokoajan saada tempon, pelaajien taidot ja tapahtumat muistuttamaan jääkiekkoa enemmän.

Ja jos tässä vaiheessa, missä vielä testaillaan ja pelaillaan säätämisen vuoksi, on pelaaminen helvetin hauskaa, niin mitä se on sitten kun alamme pelata kunnon liigaa valmiilla rostereilla? Helvetin hauskaa tietysti. En ole tällaista säätämistä ja potentiaalia nähnyt pelissä sitten NHL 2004:n, jonka parissa menikin jonkunverran aikaa.

NHL 08:ssa on paljon pikkuvikoja ja omituisuuksia, joista voisi kirjoittaa listan. Pitää vielä katsoa, mitä pitää tehdä että maaleja syntyisi vielä realistisemmin. Tuntuu että maalivahdit ottavat tietynlaiset vedot tietystä paikasta aivan liian turhan usein kiinni, ja paikasta X taas turhan harvoin. Puolustaminen 08:ssa ei ole helppoa. Siihen voi oppia, mutta se ei ole helppoa. Olisin toivonut enemmän jotain pressuren kaltaista toimintoa ja enemmän. Tietokoneen kanssa pelatessa allekirjoittanutta vituttaa. Tolppia tulee välissä toistakymmentä per peli, joka jannu on vielä tarkka syöttökone, jokainen osaa veivata mailaa mitenpäin vain, ainoastaan näennäinen nopeus on siinä muuttujana. Kyllähän tässä on vaikka mitä mätää, mutta se kertoo jo jotain etten ole missään nimessä jaksanut lopettaa säätämistä ja etttä minulla on ajoittain aivan oikeasti hauskaa tämän pelin kanssa.

07:n tämä pieksee nyt ihan 6-0.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Lare#30 sanoi:
Ja onko ratkaisua ongelmaan jossa alkaa lataamaan online rostereita joka kerta kun pelaa onlinessa
Tein itse tämän mukaan, eikä ole enää lataillut. Toisin sanoen kaikki NHL08 generoimat tiedostot sileäksi, ja uusi käynnistys, sen jälkeen menin suoraan online-matsiin jolloin se latasi kertaalleen nuo onlinerosterit.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Olen kyllä joidenkin kanssa samaa mieltä, että tietokone kusettaa nuo aloitukset. Naurettavia tilastoja, tyyliin 8-30. Ei se voi olla ihan noin vaikeaa noin yksinkertaisella liikkellä. Ymmärtäisin, jos olis 2k-tyylinen taisto, mutta kun kyseessä on vaan satunnainen tikun vetäminen. Alkaa vituttaa turhat maalit 10 perättäisen aloitustappion jälkeen.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Poro24 sanoi:
Lienen siis ainut joka ei osaa voittaa Superstarilla niitä juuri yhtään. Ihan mielettömän turhauttavaa hävitä kerta toisensa jälkeen tärkeitä aloituksia. Väittäisin, että todella suuri osa koneen maaliin johtaneista tilanteista on lähtenyt aloitustappiostani.

Et ole yksin.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Kiitokset Tandorille vinkeistä! Itse en ollut käyttänyt LT-nappia ollenkaan, ennen vinkkejäsi. Nyt puolustus, hyökkäys ja maalinteko ovat huomattavasti helpompaa kuin ennen:P.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Eilen tuli livepelissä vuoden oudoimmat maalit samaan syssyyn, ensin site vetäsin b-pisteitte välistä ranarin, molse torju ja kike kimpos suoraa ylöspäi, meni joku muutama sekka ku se sit tippu molsen selkää ja maalii, heti perää vastustaja veti mun kahden jätkän ja tolpan kautta maalin haha.. Hienoo et tulee erikoisiaki välil.. Plus tietty tautofonian miinuskulman tuukka rask imasu eile haha..
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tuomarilla on 2 erilaista animaatiota siihen kiekontiputukseen ja minä ainakin tiedän koska se hämää ja silloin en tee yhtään mitään, en vaan osaa selittää mistä sen huomaan. Kun se varsinainen kiekontiputus -animaatio tulee niin vedän vaan oikealla hetkellä oikenpuoleisella tatilla kohti omaa pakkia ja siinä se.

Minä vien aloituksista yli 50% mutta se johtuu lähinnä siitä että Koivun Saku voittaa 60% aloituksistaan minun Dynastiassa ja on kentällä paljon. Huonoilla aloittajilla en aloituksia juurikaan voita. Hyvä faceoff -arvo centterillä on kyllä tosi tärkeä ominaisuus, pitääkin varmaan tehdä joku treidi ja hommata joku vielä parempi aloittaja kakkos- tai kolmosketjuun...
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Joo hyviä eksplisiittisiä vinkkejä Tandorilta, vaikka voitankin Superstarin 70 % ajasta ilman slidereiden säätämistä. En ole huomannut käyttää Vision Controllia, ja minä kun etsin aina uusia niksejä puolustuspelin stabilisoimiseen. Kiitos

--

Tämä ei enää ole Tandorille: ja edelleen, peli ei ole mahdoton Superstarilla, teidän täytyy vain harjoitella. Jos ei vielä oikein osaa, täytyy harjoitella. En ota kantaa onko default Superstar sitä aidointa ja hauskinta jääkiekkoa slidereiden valossa, mutta mahdoton se ei missään nimessä ole. Täytyy vain osata. Oikeasti.

--

Nettipelin bugeista sen verran, että se aloituksen uusiutuminen on "known issue", ja minä kuulin, että EA patchaa pelin lähiaikoina, olikohan tänään, vai jopa eilen. Tätä bugia on esiintynyt viime päivinä todella paljon, ensimmäisellä viikolla ehkä kerran useasta kymmenestä pelistä. Tämä on kuitenkin ongelma joka on EA:n tiedossa, ja ongelmaa korjataan.

Ilman näitä viime päivien tiedostettuja ongelmia lukuunottamatta, pelin nettipeli on vertaansa vailla. Peli ei lagaa juuri ollenkaan, edes ulkomaalaisten kanssa, ja peliin yhdistäminenkin tapahtuu silmänräpäyksessä, nyt kun korjasin rosteribuginkin.

Rosteribugin - sen että peli yrittää imuroida ne uudelleen joka kerta nettipeliin liittyessä - korjaantuu siten, että menet Xbox Liven Dashboardille -> System -> Memory ja sieltä haet NHL 08 Online Rostersin ja Profiilin ja poistat ne. Minulla oli kahdet rosterit ja profiilit - yhdet englanniksi ja yhdet suomeksi - ja näiden poistamisen ja vielä kerran uudestaan rostereiden imuroimisen jälkeen rosteribugi poistui kokonaan. Tehkää tuo poistelemisen jälkeinen rostereiden imuroiminen sitten sellaisen kaverin kanssa, joka antaa teidän imuroida ne rosterit kokonaan, eikä quittaa kesken kaiken. En tiedä voisiko tässä imurointivaiheessa käyttää sitä valikoissa tapahtuvaa rostereiden hakemista ja imuroimista. En ole kokeillut.

Jos kuitenkin päätätte testata tuota yllämainittua valikoissa tapahtuvaa imurointia, tai jotain muuta repäisevää, eikä tämä näytä korjaavan rosteribugianne, voitte aina aloittaa uudestaan menemällä Xbox Liven Dasboardille ja poistamalla Online Rosterit ja Profiilit uudestaan.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Eilen tuli vasta postilaatikkoon peli ja vajaa kymmenen peliä takana ja täytyy myöntää että pelattavuus on superia. Nyt alkaa näkyä jo sitä että se yv toimii ja av:lla tulee kuokkaan yllättävän helposti kun lähtee höntyilemään kulmiin. Tasaväkisiä vääntöjä on ollut mutta jokakerralla on tullut superstarilla pari maalia naamastoon, kyllä se tästä! :)
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tandor sanoi:
Tuomarilla on 2 erilaista animaatiota siihen kiekontiputukseen ja minä ainakin tiedän koska se hämää ja silloin en tee yhtään mitään, en vaan osaa selittää mistä sen huomaan. Kun se varsinainen kiekontiputus -animaatio tulee niin vedän vaan oikealla hetkellä oikenpuoleisella tatilla kohti omaa pakkia ja siinä se.

Joo, itsekin erotan sen hämyn, eihän nuo ole 07 kummempia nuo aloitukset, mutta en vaan käsitä, että missä jumalan kohdassa sitä pitäisi vetäistä sitä tikkua. Tuntuu, että vedin missä vaan, niin aina sama juttu. Tosin, eilen viimeisessä pelissä voitin jopa aloitukset 24-20, mutta silti tärkeissä tulee liikaa rökiin. Ei ole kovin hauskaa hävitä 10 perättäistä omaa aloitusta tyyliin kesken myllytyksen, ja jossain vaiheessa varmasti napsahtaa. No, en ole oikeassakaan elämässä häävi aloittaja :D siks olenkin laituri. Mutta eiköhän tuo tuosta, muistan samankaltaisia ongelmia myös 07 alussa.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Jos jatkuvat tripping-rangaistukset ärsyttävät, tai muuten vaan haluaisit varmistaa voittosi, niin ei hätää - jäähyn voi tappaa myös näin.

Pahoittelen huonoa laatua ja heiluvaa kuvaa (piti toisella kädellä luistella ja toisessa pitää luuria). Mutta eniveis, ei näin. Vaikeustasona superstar ja agressiivisuus-slideri täysillä. Tuota koneen pelaajien välttelyä omalla alueella voi jatkaa loputtomiin, niitä ei hirveästi kiinnosta.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Aivan aluksi en osannu aloittaa yhtään, mutta noin 10-20 aloituksen jälkeen huomasin, että kannattaa vätää liipaisimesta silloin kun tuomari nostaa kättään, koska en ehdi reagoida heti :D

Mutta nyt kolmessa viime pelissä olen voittanut 5 aloitusta kone loput 30-40 :D enää en osaa mitää
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

downfall sanoi:
Joo, itsekin erotan sen hämyn, eihän nuo ole 07 kummempia nuo aloitukset, mutta en vaan käsitä, että missä jumalan kohdassa sitä pitäisi vetäistä sitä tikkua. Tuntuu, että vedin missä vaan, niin aina sama juttu. Tosin, eilen viimeisessä pelissä voitin jopa aloitukset 24-20, mutta silti tärkeissä tulee liikaa rökiin. Ei ole kovin hauskaa hävitä 10 perättäistä omaa aloitusta tyyliin kesken myllytyksen, ja jossain vaiheessa varmasti napsahtaa. No, en ole oikeassakaan elämässä häävi aloittaja :D siks olenkin laituri. Mutta eiköhän tuo tuosta, muistan samankaltaisia ongelmia myös 07 alussa.
Sori dude mutta ongelmasi piilee joukkueessasi, eikä taidoisssasi (välttämättä ;)). Phillyllä on aivan hemmetin surkea porukka kun katsoo faceoff -arvoja. Itse superstarilla, joukkueena tietenkin Canadiens. Aloitukset hoitavat suurelta osin Koivu ja Smolinski ja aloitukset napsahtavat n. 60% minulle.
 
Ylös Bottom