Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Ja mua alkaa netissä ketuttaa varsinki EASHL:ssä ne hemmetin kultavarustukset, semmosia pikakiitureita että! :mad: Muutenki EA kusee tolla pappa betalar systeemillä jolla kersat ostaa kaikki mitä on myynnissä, pelkkää rahastusta vaan, ei siis mitään järkeä tossa ostos jutussa :mad:

Is's called business, mutta luulen että ea kusee tässä kyllä omaan nilkkaansa. Seuraavana vuonna sitten 1000$ saa pelaajan overalliks 100 :p Aevan järjetöntä toúhua kyl ea:lta jos eivät itse tajua että kuoppaavat nuolla kultaluistimil ja pipoil.
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Et ole. Ei sitä lue missään. Siitä taitoarvosta sitten vaan arvioimaan mikä taito on kyseessä. Selkeästi ohjelmoitu ominaisuus, jonka idea on, että pelaajan täytyy oppia tuntemaan oma hahmonsa. Päästä niinku sisään.

Ei ku joku hiton bugi tuokin on.

Nyt on jotain tapahtunut, sillä Edit pro / Choose Attribute Boosts sivulla näkyy nyt mitä boostit tekevät.
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt on jotain tapahtunut, sillä Edit pro / Choose Attribute Boosts sivulla näkyy nyt mitä boostit tekevät.
Onlinessa ollessa? Itselläni ainakin myös näkyi eilen kuin offlinessa pelasin. Mutta jälleen kun olin Onlinena, niin oli tyhjää täynnä.

Kyllä se syöttäminenkin luonnistuu vallan mainiosti. Itsellä pikkaisen helpotusta tuohon toi se, että pelasin Fifa 09:siä manuaaleilla. Harjoitusta ja harjoitusta, mutta tälläistä olen juuri toivonutkin. Nyt jo vähän näkee selvemmin, että kuka sitä oikein osaa pelata. Kyllä ne ensimmäiset pari peliä meiltä oli aikamoista kaaosta kun ei lapaan tahtonut saada passeja napsumaan sitten millään, mutta nyt ei enää tule niin mahdottomasti harhasyöttöjä. Lisäksi kun syötötkin katkaistaan vielä entistä helpommin, niin peli tuntuu jo mukavan realistiselta.

Maalinteko on itselleni myrkkyä. Yhden maalin olen tehnyt pelkällä laukauksella. Loput on ohjureita, ripareita ja suoraan syötöstä vedettyjä. Samoin en ole oikein varma, mitä sitä pitäisi yrittää jos sattuisi päästä yksin läpi ( :o ). 09:ssä oli se yksi vakioratkaisu, mutta se ei oikein toimi tässä pelissä enää. Mutta ilahduttavan paljon tulee erilaisia maaleja ja lisäksi AI-pakitkin ovat viimevuotista parempia omissa. Kyllä nuo maalimäärät on nytkin ihan ok ja ne tosiaan varmaan nousevat vielä kun pelaajienkin taitotaso ja rutiini nousee.
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Maalinteko on itselleni myrkkyä. Yhden maalin olen tehnyt pelkällä laukauksella. Loput on ohjureita, ripareita ja suoraan syötöstä vedettyjä. Samoin en ole oikein varma, mitä sitä pitäisi yrittää jos sattuisi päästä yksin läpi ( :o ). 09:ssä oli se yksi vakioratkaisu, mutta se ei oikein toimi tässä pelissä enää. Mutta ilahduttavan paljon tulee erilaisia maaleja ja lisäksi AI-pakitkin ovat viimevuotista parempia omissa. Kyllä nuo maalimäärät on nytkin ihan ok ja ne tosiaan varmaan nousevat vielä kun pelaajienkin taitotaso ja rutiini nousee.

Sama täällä, tai no läpiajoista olen jopa muutaman tehny juuri 09 käyttämälläni vakioharhautuksella mutta joo, en mäkään oo varma onko se nyt se tehokkain kuitenkaan. Suoralla laukauksella ei ole tainnut verkko heilahtaa mulla kertaakaan, mihin kyllä vähän toivoisi muutosta. Mutta ei siis mitään etukulma glitchiä. Eli parempi näin. Ehkä se joskus menee kun on oikeanlainen pipo päässä. Maaliakohti menevät syötöt näyttävät olevan myrkkyä cpu mokelle, niitä on nähty jo aika monta liruvan sisään. Mutta tää mv homma on vähän kakspiippunen homma, koska cpu hoitaa ton homman kuitenkiin ton verta mallikkaasti kynnys ihmismokena olemiseen taas kasvaa. Mulla n.30 peliä alla, kerran ollu ihmis mokke vastassa. Tosin eipä ole meilläkään vielä mv osasto kunnossa joten cpu:hun on luottaminen meilläkin toistaiseksi.

Edit: Miks tyhjään maaliin vetäminen on niin vaikeaa?? Oli havaittavissa jo 09 mutta tässä vielä räikeemmin. Jos (vahingossa :D) saa pelattua moken kahville tai pääsee tyhjään maaliin riparille lähes aina kilahtaa tolppa tai rima. Ihan sama minne tähtää...
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Hei, onko jossain jaossa jo semmoinen musapaketti, jossa tiedostot ovat .wma muodossa? Nimittäin tässä tässä aiemmin täällä vilahtaneessa paketissa filut ovat .mp3 ja pleikkarinihan ei suostu tunnistamaan niitä. Np, vielä pärjää noilla pelin alkuperäisillä kipaleilla, joista moni on ihan kuunneltaviakin, mutta niitä kun pitää kuunnella vielä tuhannet tunnit tulevana synkkänä talvena, niin thälläinen musapaketti ois kyllä jees. Ja turha sanoo et muunna ne .mp3 to .wma ku eihän shemmosta jaksa ku niit kipaleit on aikas palijo.
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Hei, onko jossain jaossa jo semmoinen musapaketti, jossa tiedostot ovat .wma muodossa? Nimittäin tässä tässä aiemmin täällä vilahtaneessa paketissa filut ovat .mp3 ja pleikkarinihan ei suostu tunnistamaan niitä.
Et vaan osaa :)
Kyllä PS3 ymmärtää ihan kiltisti mp3-tiedostojen päälle.Tee muistitikkuusi/ulkoiseen kovoosi MUSIC-kansio juureen ja ämppärit sinne, niin kyllä löytää. Tai sitten painat median kohdalla XMB:ssä kolmiota ja valitse "näytä kaikki".
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

On kyllä vaikeata tehdä maali. Lauon Heatleylla kaikki vetosliderit täysillä, kolisee vaan rimat ja moken hanskat. Mutta sitten kun vastustajan Ilkka Pikkarainen tulee siniviivalta rystyvipillä mokke ei mahda mitään. :D
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt on tullut Be a GM-modea pelattua pari kautta, joten hieman mietteitä.

  • Niinkuin tuossa jo aiemmin valittelin, omien pelaajien kanssa ei voi neuvotella jatkosopimusta kesken kauden. Mitä ****** EA, ei voi olla noin vaikeaa. Ja sitten kun kesällä voi neuvotella, niin et voi määrittää eri palkkaa eri vuodelle eli tehdä etu- tai takapainotteisia sopimuksia.
  • Ensimmäisenä kesänä, kun monen pelaajan sopimus sitten umpeutui tein jatkosopimuksia 9 pelaajan kanssa ja säästöjä palkkakuluissa tuli yli 6 miljoonaa. Ja noihin palkanalennuksiin ei ollut tilastojen ja markkina-arvon huomioon ottaen mitään perusteita. Syö pirusti tunnelmaa.
  • Tuntuu, että vapailta markkinoilta saa itse poimia kaikki parhaat ja muut joukkueet eivät tee mitään, odottavat vain kiltisti tyyliin "annetaan muiden ensin niin on kaikilla kivaa".
  • 2. ja 3. kohdan takia ei tarvitse kauaa pelailla, kun kasassa on jo epärealistinen dream team
  • Jossain videossa mainostettiin, että nyt tietokone osaa välttää epäedullisia treidejä. Nojoo varmaan osaakin, mutta sen itse ehdottamat treidit ovat 90% niin epätasapainossa että itkettää.

Paljon on EA:lla parannettavaa, jos haluavat tarjota hyvää managerointi-peliä. Jos sitä siirtyis pikkuhiljaa Be a Pro:n anteihin.
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Okei voisko joku kiltti ihminen laittaa tänne ohjeet kuinka vaihtaa tuota Be a Pro jampan tietoja? Sillä on tullu yritettyä luontivyöhykkeen kautta muokata ja kaikki mahdollinen tutkittu, mutta kun ei puusilmä löydä niin ei löydä :mad:
Lähinnä siis tarkoitan tuota kotimaan vaihtoa.
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Maalinteko on itselleni myrkkyä. Yhden maalin olen tehnyt pelkällä laukauksella. Loput on ohjureita, ripareita ja suoraan syötöstä vedettyjä. Samoin en ole oikein varma, mitä sitä pitäisi yrittää jos sattuisi päästä yksin läpi ( :o ). 09:ssä oli se yksi vakioratkaisu, mutta se ei oikein toimi tässä pelissä enää. Mutta ilahduttavan paljon tulee erilaisia maaleja ja lisäksi AI-pakitkin ovat viimevuotista parempia omissa. Kyllä nuo maalimäärät on nytkin ihan ok ja ne tosiaan varmaan nousevat vielä kun pelaajienkin taitotaso ja rutiini nousee.

Itse teen noin kolmanneksen maaleista pakeilla suorilla laukauksilla, kolmanneksen ripareista ja hassutteluilla ja loput one-timereilla. Helposti nuo vedot menee hyvillä laukojilla tähtipelaajalla, kun tosiaan muistaa liruttaa kiekon sille oikesti parhaalle pelaajalle. Läpiajot menee reisille kovalla prosentilla. Helpottaa maalien tekoa kun ei vetele tattia ääriasentoihin. Tyhjään maaliin menee melkein aina, kun tähtäystatti on ihan keskellä. En tiedä vaikuttaako lapa tuohon, mutta itsellä on aikakin suora lapa, eli alas suuntaava.

Kyllä ne sieltä hanat aukeaa, kun vaan treenaa. Trein, trein.
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

YKSINPELIÄ KOSKEVIA KYSYMYKSIÄ NHL 10:STÄ

Mitenkäs tuossa NHL 10:n lopullisessa versiossa on maalivahtien toiminnan kanssa edetty demosta?
-Pompottavatko ne haastavalla tasolla ja omilla slidereillä samalla tavalla kiekkoa kuin demossa (melkein jokaisesta laukauksesta)

-Vieläkö maalivahdit tyhmänä odottelevat irtokiekon vieressä torjunnan jälkeen, että vastustaja lapioi rauhassa kiekon maaliin?

-Entä meneekö edelleen viivalta CPU:n löysät vedot ilman maskia sisään

-Sulkevatko maalivahdit kiekkoa ollenkaan, vaan voiko sen aina halutessaan syöttää eteenpäin?

-Entäs kuinka sitten kun itse lauot kiekkoa CPU:n maalivahtia kohti. Onko huippuluokan maalintekijöillä liian vaikea ampua hyvältä paikalta (vaikkapa B-pisteen kaarelta) ilman sen kummempia kuviointeja ja kikkailuja kiekkoa sisään ranteella tai lämärillä?
Mielestäni maaleja pitäisi toisinaan ehdottomasti saada myös ilman jotakin puolen tunnin kuvion rakentelua ihan vain laukomalla.

-Entä läpiajot, tarvitaanko edestakaisin vemputtamista maalivahdin harhauttamiseksi viiden metrin matkalle, vai selviääkö realistisesti jopa yhdellä pienellä hyvin ajoitetulla kiekon siirrolla?

Voisikohan joku antaa ystävällisesti vastauksia :) Pelin hankkiminen kiinnostaa lähitulevaisúudessa.
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Okei voisko joku kiltti ihminen laittaa tänne ohjeet kuinka vaihtaa tuota Be a Pro jampan tietoja? Sillä on tullu yritettyä luontivyöhykkeen kautta muokata ja kaikki mahdollinen tutkittu, mutta kun ei puusilmä löydä niin ei löydä :mad:
Lähinnä siis tarkoitan tuota kotimaan vaihtoa.

Eli, oma pro -> kiekkokauppa -> kenttäpelaaja/maalivahti -> R1/L1 niin eiköhän ala löytymään. etkä oo ainut ketä tän kans on tuskaillu :D
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Et vaan osaa :)
Kyllä PS3 ymmärtää ihan kiltisti mp3-tiedostojen päälle.Tee muistitikkuusi/ulkoiseen kovoosi MUSIC-kansio juureen ja ämppärit sinne, niin kyllä löytää. Tai sitten painat median kohdalla XMB:ssä kolmiota ja valitse "näytä kaikki".

Ty, nyt pelittää :)
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Koska NHL 2k10 myöhästy tuli hankittua NHL 10 jo nyt, tarkoitus oli hankkia vasta vähän myöhemmin.

YKSINPELIÄ KOSKEVIA KYSYMYKSIÄ NHL 10:STÄ

Mitenkäs tuossa NHL 10:n lopullisessa versiossa on maalivahtien toiminnan kanssa edetty demosta?
-Pompottavatko ne haastavalla tasolla ja omilla slidereillä samalla tavalla kiekkoa kuin demossa (melkein jokaisesta laukauksesta)

Suht koht hyvin torjuvat, mutta välillä edelleen löysät laukaukset torjutaan suoraan eteen.

-Vieläkö maalivahdit tyhmänä odottelevat irtokiekon vieressä torjunnan jälkeen, että vastustaja lapioi rauhassa kiekon maaliin?

Hyvin usein odottavat. Reagointi nenän alla oleviin irtokiekkoihin on yleensä aika heikkoa.

-Entä meneekö edelleen viivalta CPU:n löysät vedot ilman maskia sisään
Ei äkkiseltään muistu, että olisi mennyt. Tosin vielä takana vajaa 10 peliä ja en ole ehkä kiinnittänyt huomiota jokaiseen maaliin.

-Sulkevatko maalivahdit kiekkoa ollenkaan, vaan voiko sen aina halutessaan syöttää eteenpäin?

Pari tilannetta on tullut joissa peli on vihelletty lähes heti poikki ja maalivahdilla ei mahdollisuutta jatkaa peliä. Aika harvoin kuitenkin näin käy.

-Entäs kuinka sitten kun itse lauot kiekkoa CPU:n maalivahtia kohti. Onko huippuluokan maalintekijöillä liian vaikea ampua hyvältä paikalta (vaikkapa B-pisteen kaarelta) ilman sen kummempia kuviointeja ja kikkailuja kiekkoa sisään ranteella tai lämärillä?
Mielestäni maaleja pitäisi toisinaan ehdottomasti saada myös ilman jotakin puolen tunnin kuvion rakentelua ihan vain laukomalla.

Toistaiseksi nolla maalia suoralla rannelaukauksella. Ainakaan minä en saa ranteella maaleja edes hyvästä paikasta suoraan luistelusta. Masentavaa... Voi olla, että slaidereilla saa jotain aikaa, toistaiseksi ole aika maltillisesti niitä säätänyt laukausten osalta.

-Entä läpiajot, tarvitaanko edestakaisin vemputtamista maalivahdin harhauttamiseksi viiden metrin matkalle, vai selviääkö realistisesti jopa yhdellä pienellä hyvin ajoitetulla kiekon siirrolla?

Vemputtamiseksi menee, ainakaan eivät kovin näkyvästi reagoi pieniin harhautuksiin.

Voisikohan joku antaa ystävällisesti vastauksia :) Pelin hankkiminen kiinnostaa lähitulevaisúudessa.

Pelissä on jotain lupaaviakin aineksia ja sopivilla slaidereilla siitä voi saada ihan mukavan myös yksin peliin, saa nähdä. Tällä hetkellä esim 7 minuutin erillä saa realistiset laukaisumäärät, mutta maalinteko on ainakin tällä hetkellä liikkaa one timereiden ja edelleen aika luonnottoman näköisten rebound-tilanteiden varassa.
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

se on persiist ku laittaa maalilaulun ni se soi vaan sillo ku itse tekee maalin:mad:
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

se on persiist ku laittaa maalilaulun ni se soi vaan sillo ku itse tekee maalin:mad:

laitappa sieltä missä laitetaan niitä maalilauluja, niin myös vastustajalle maalilaulu ;)
sielläkun voi pistää aika paljon eri paikkoihin niitä kappaleita soimaan, muistaakseni on reilu 10 eri kohtaa ja yksi niistä on juurikin vastustajan maalilaulu.
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

laitappa sieltä missä laitetaan niitä maalilauluja, niin myös vastustajalle maalilaulu ;)
sielläkun voi pistää aika paljon eri paikkoihin niitä kappaleita soimaan, muistaakseni on reilu 10 eri kohtaa ja yksi niistä on juurikin vastustajan maalilaulu.

meinaan tos eashl:ssä siis jos joukkuetoveri tekee maalin niin oma maalilaulu ei soi
 
Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä

Hei, onko kellään muulla tullut tälläitä ongelmaa. Joka kerta kun menen pelaajavaihtoihin/siirtoihin ja sieltä SaiPan kohdalle, joka kerta koko peli tilttaa Petri Koskisen kohdalle. Joillakin oli auttanut kun oli tehnyt järjestelmäpäivityksen PS3:lle, mutta ei tule minulle mitään apua. Eli siis onko vain yksittäinen vika minun pelissä vai onko useammallakin ihmisellä sama ongelma? :confused:
 
Ylös Bottom