Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]
Muutama matsi NHL10:ntä takana (liian vähän) hardcore/superstar AI:ta vastaan takana ja pari kommenttia pitäisi varmaan heittää. Eli omasta mielestäni 09 verrattuna yksinpelaajan(kin) kannalta ollaan tässä sarjassa menty muutamassa asiassa hyvään suuntaan.
1. Yllätyksellisyys on hivenen lisääntynyt. Johtuen kohdista 2 ja 3:
2. Kiekon liikkeissä on havaittavissa jo jonkinlaista fysiikanmallinnuksen yritystä.
3. Vastustaja joskus saattaa syöttää katkaistavissa olevan syötön. (syötönkatkot siis ovat mahdollisia)
4. Laitapeli vaikuttaa toimivalta lisältä ja tuo hikeä peliin
5. Pelinopeus oli mielestäni suht realistinen
6. Vapaa syöttäminen on hyvä idea
7. Pelissä on jäällä aistittavissa ajoittain tunnetta
Sitten negatiivisempia .asioita (huom omia mielipiteitäni)
EDIT: pari seikkaa unohtui. Maalivahdit eivät edelleenkään sulje riittävän tiuhaan kiekkoa, joten aloituksia niistä ei tule riittävästi (olisi tärkeä asia). Aloitukset ovat myöskin hiukan flegmaattisia (toisarvoisempi asia)
1. Fysiikkamallinnus on erittäin paljon edelleen jäljessä kilpailijastaan, ja vaikuttaa "hidastetulta" Etenkin kiekon pomput ja kimpoilut eivät ole kovinkaan aidon oloisia.
2. Vapaan syöttämisen ongelma on siinä, että syöttömekaniikan toteutus tökkii. On mahdotonta toteuttaa nopeita syöttöjä eteenpäin, sivuille jne, saatikka pari nopeaa kiekonsiirtoa mieheltä toiselle, kun syöttöjen nopeus on riippuvaista siitä kuinka pitkään nappia pidetään pohjassa. Syöttämisen mielestäni pitäisi yksinpelatessa pohjautua vahvasti pelaajan syöttämistaitoarvoihin, ei napin painalluksen liiallisuuksiin meneviin pituuksiin.
3. Kaipaan niitä nopeasti tehtäviä harhautuksia (tatti ojoon johonkin suuntaan ja modifier pohjaan). Pelinautintoni tekee hivenen puutteelliseksi se seikka, että kun allani on tähtipelaaja ja tiedän mitä haluaisin tehdä, eivät kontrollien "riittämättömyys" yhdistettynä kankeisiin sormiini anna tätä mahdollisuutta. Minusta pelaamisen pitäisi pohjautua ajatteluun sorminäppäryyden sijasta (Älkää tulkitko tätä nyt väärin, tarkoitan, että haluaisin vaihtoehtoisen tavan harhauttaa, eli jos siis haluaa harhauttaa, sen tekotavasta viis, kunhan AJATUS oli oikea ja TOTEUTUS vastaisi sitä mitä halusi yrittää). Tai sorminäppäryyden voisi halutessaan vaihtaa pikanäppäimiin harhautusten osalta.
4. Tunnetta saisi olla hieman liioitellummin pelissä mukana, Meininki on välillä vähän kuin kirkossa. Eli hivenen jäykkää on omaan makuun.
5. Olin hardcore/superstarissa hieman huomaavinani edelleen huijauksen makua (ylipitkiä syöttöketjuja ja muutamia halpoja maaleja, oman maalivahdin flegmaattisuutta ajoittain), mutta tämä on selvästi vähentynyt viimevuodesta. Slidereillä varmaan asiaan voi vaikuttaa!
6. Jälkipelien idea oli hyvä, toteutus näyttää olevan säälittävän (näköinen). Katsokaapa sitä koneen tökkimistä kriittisemmin vaikka. (tosin ei paljon haittaa)
No olkoon tässä alkuun - kaiken kaikkiaan hieman sekavaksi jäi mieli. Olen kesällä nyt pyrkinyt pelailemaan 2K9:iä (koska uskon edelleen sen NHL2K10:n olevan minulle se peli, jota ainakin yksinpelatessani tulen pelaamaan), joten hyppäys siitä suoraan tähän varmasti vaikuttaa siihen, että kontrollit eivät ole riittävästi takaraivossa. Tiivistelmänä siis
-kaipaisin kenttätapahtumiin tunnetta lisää
-kaipaisin "helppoutta" nopeisiin tilanteisiin ja syöttelyyn "nopeutta".
-ja ylivoimaisesti suurimpana kaipaisin KUNNOLLISTA kiekon fysiikan mallinnusta.
Käteen jäi kuitenkin HUOMATTAVASTI parempi maku kuin NHL09:stä, joten jos pidit 09:stä, tulet rakastamaan NHL10:ntä. Jatkan pelaamista, jos vaikka oppisin pelaamaan ---->
PS Älkää olko liian julmia omille mielipiteilleni.
Muutama matsi NHL10:ntä takana (liian vähän) hardcore/superstar AI:ta vastaan takana ja pari kommenttia pitäisi varmaan heittää. Eli omasta mielestäni 09 verrattuna yksinpelaajan(kin) kannalta ollaan tässä sarjassa menty muutamassa asiassa hyvään suuntaan.
1. Yllätyksellisyys on hivenen lisääntynyt. Johtuen kohdista 2 ja 3:
2. Kiekon liikkeissä on havaittavissa jo jonkinlaista fysiikanmallinnuksen yritystä.
3. Vastustaja joskus saattaa syöttää katkaistavissa olevan syötön. (syötönkatkot siis ovat mahdollisia)
4. Laitapeli vaikuttaa toimivalta lisältä ja tuo hikeä peliin
5. Pelinopeus oli mielestäni suht realistinen
6. Vapaa syöttäminen on hyvä idea
7. Pelissä on jäällä aistittavissa ajoittain tunnetta
Sitten negatiivisempia .asioita (huom omia mielipiteitäni)
EDIT: pari seikkaa unohtui. Maalivahdit eivät edelleenkään sulje riittävän tiuhaan kiekkoa, joten aloituksia niistä ei tule riittävästi (olisi tärkeä asia). Aloitukset ovat myöskin hiukan flegmaattisia (toisarvoisempi asia)
1. Fysiikkamallinnus on erittäin paljon edelleen jäljessä kilpailijastaan, ja vaikuttaa "hidastetulta" Etenkin kiekon pomput ja kimpoilut eivät ole kovinkaan aidon oloisia.
2. Vapaan syöttämisen ongelma on siinä, että syöttömekaniikan toteutus tökkii. On mahdotonta toteuttaa nopeita syöttöjä eteenpäin, sivuille jne, saatikka pari nopeaa kiekonsiirtoa mieheltä toiselle, kun syöttöjen nopeus on riippuvaista siitä kuinka pitkään nappia pidetään pohjassa. Syöttämisen mielestäni pitäisi yksinpelatessa pohjautua vahvasti pelaajan syöttämistaitoarvoihin, ei napin painalluksen liiallisuuksiin meneviin pituuksiin.
3. Kaipaan niitä nopeasti tehtäviä harhautuksia (tatti ojoon johonkin suuntaan ja modifier pohjaan). Pelinautintoni tekee hivenen puutteelliseksi se seikka, että kun allani on tähtipelaaja ja tiedän mitä haluaisin tehdä, eivät kontrollien "riittämättömyys" yhdistettynä kankeisiin sormiini anna tätä mahdollisuutta. Minusta pelaamisen pitäisi pohjautua ajatteluun sorminäppäryyden sijasta (Älkää tulkitko tätä nyt väärin, tarkoitan, että haluaisin vaihtoehtoisen tavan harhauttaa, eli jos siis haluaa harhauttaa, sen tekotavasta viis, kunhan AJATUS oli oikea ja TOTEUTUS vastaisi sitä mitä halusi yrittää). Tai sorminäppäryyden voisi halutessaan vaihtaa pikanäppäimiin harhautusten osalta.
4. Tunnetta saisi olla hieman liioitellummin pelissä mukana, Meininki on välillä vähän kuin kirkossa. Eli hivenen jäykkää on omaan makuun.
5. Olin hardcore/superstarissa hieman huomaavinani edelleen huijauksen makua (ylipitkiä syöttöketjuja ja muutamia halpoja maaleja, oman maalivahdin flegmaattisuutta ajoittain), mutta tämä on selvästi vähentynyt viimevuodesta. Slidereillä varmaan asiaan voi vaikuttaa!
6. Jälkipelien idea oli hyvä, toteutus näyttää olevan säälittävän (näköinen). Katsokaapa sitä koneen tökkimistä kriittisemmin vaikka. (tosin ei paljon haittaa)
No olkoon tässä alkuun - kaiken kaikkiaan hieman sekavaksi jäi mieli. Olen kesällä nyt pyrkinyt pelailemaan 2K9:iä (koska uskon edelleen sen NHL2K10:n olevan minulle se peli, jota ainakin yksinpelatessani tulen pelaamaan), joten hyppäys siitä suoraan tähän varmasti vaikuttaa siihen, että kontrollit eivät ole riittävästi takaraivossa. Tiivistelmänä siis
-kaipaisin kenttätapahtumiin tunnetta lisää
-kaipaisin "helppoutta" nopeisiin tilanteisiin ja syöttelyyn "nopeutta".
-ja ylivoimaisesti suurimpana kaipaisin KUNNOLLISTA kiekon fysiikan mallinnusta.
Käteen jäi kuitenkin HUOMATTAVASTI parempi maku kuin NHL09:stä, joten jos pidit 09:stä, tulet rakastamaan NHL10:ntä. Jatkan pelaamista, jos vaikka oppisin pelaamaan ---->
PS Älkää olko liian julmia omille mielipiteilleni.