Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]
Oho, taisi osua arkaan paikkaan kun tuollaiset itkupotkuraivarit vedit. Kaksi kertaa minua trolliksikin menit haukkumaan, ai ai. Sovittaisiinko, että mene sinä itse jonnekkin muualle parkumaan jos et tekstiisi löydä muita argumentteja kuin trolliksi haukkumisen.
Vaikka uudistuksia saattaa olla todella pitkä lista, mikään ei kuitenkaan vie pois sitä faktaa että tämä peli on ihan kuin 09, pelautuu samalla tavalla kuin 09, tuntuu samalta kuin 09, ja sokeriksi päälle vielä näyttää samalta kuin 09. Olen pelannut enemmän kuin tarpeeksi 09:ää (eli paljon), ja NHL10 ei yksinkertaisesti tarjoa mitään sellaista, jonka takia jonkun aiemman version omistajan kannattaisi se ostaa. Juu ja demot on pelattu pitkään ja tarkkaan. 07:kin tarjoaa aika lailla samaa meininkiä. "Uudistukset" ovat mielestäni todella osuva sana, sillä itse ainakin maksan mielummin kuusikymmentä euroa uudesta pelistä, kuin uudistuksista vanhaan peliin. Right?
Minun puolestani asian käsittely loppuu tähän, halusin vain edes hieman osoittaa NHL-sarjan jokavuotisien jatko-osien hyvin marginaalista eroa. Joka tosiaan ärsyttää minua, sillä tällä tavalla EA voi jatkaa rahan nyhtämistä huonoilla peleillä.
Eiköhän täällä itse kunkin kannattaisi miettiä aina hetken aikaa ennen kun päättää postata viestinsä. Varsinkin kun lähtee tuolle valitsemallesi linjalle. Perustelut olisivat myös tässä suhteessa erittäin poikaa. En siis todellakaan väitä, että kaikkien pitäisi olla iloisesti samaa mieltä kaikista asioista. Peräänkuulutan vain sitä, että keskustelua olisi mukavaa käydä rakentavana ja hyvin perusteltuna.
Tarkoitan tällä tässä tapauksessa sitä, että et tuonut viestissäsi oikeastaan millään tavalla ilmi sitä, että mikä tässä NHL:ssä varsinaisesti rassaa? Et eritellyt tarkemmin, että mitä pelimuotoja olet pelannut aiemmin ja miten paljon. Etkä kertonut sitäkään, että minkälaisia uudistuksia ja parannuksia olisit vailla, jotta peli olisi hintansa arvoinen. Eli kuulisin erittäin mielelläni mietteitäsi siitä, että miten sitä tulisi uudistaa?
Uudistuksia on tosiaan todella iso liuta ja on suoranainen ihme, jos niitä ei huolellisella demon pelaamisella huomaa. Laitapelaaminen on yksi todella suuri muutos. Toinen on syöttelyn uudistaminen. Enää ei tarvitse olla syöttöavustuksen varassa. Maalivahteja ja koneen tekoälyä on myös viety yleisesti huomattavasti eteenpäin. Enää ei kohtaa niin paljoa tekoälyyttömyyksiä kuin aiemmissa NHL- sarjan peleissä. Ei se toki edelleenkään ole lähelläkään täydellistä, mutta eteenpäin on menty. Tappelut ovat uudistuneet ja tämän lisäksi vihellysten jälkeinen peli on tullut kuvioihin. EASHL- nettimuotoa on parannettu hakutoimintonsa ja muiden ominaisuuksiensa puolesta. Pystysin jatkaa listaa vielä lisääkin, mutta eiköhän tuo riittäne tältä erää.
Tämän lisäksi ainakin itselläni ja varmasti monella muullakin pelaajalla on päällimmäisenä pelimuotona EASHL, jossa tiimit koostuvat ihmispelaajista. Siellä peli pääsee parhaiten oikeuksiinsa ja siellä koetaan ne nautinnollisimmat pelihetket. Moni varmasti peilailee noiden uudistusten vaikutusta kyseiseen pelimuotoon, jossa pelin luonne ja tyyli tulee aivan satavarmasti muuttumaan nautinnollisempaan suuntaan. Suosittelen lämpimästi tutustumaan tähän pelimuotoon, jos se on jäänyt 09 kanssa väliin. Tässäkin on toki edellytyksenä se, että pääsee pelaamaan rennossa kaveriporukassa, jossa kaikilla synkkaa hyvin yhteen.
Tuossa on jo semmoinen lista uudistuksia, että keskimääräinen urheilupelin vuosipäivitys jää auttamatta jalkoihin. EA on tehnyt kovasti töitä parantaakseen NHL:ää vuodesta toiseen. He kuuntelevat myös todella tiiviisti faniensa toiveita ja ovatkin ottaneet niitä viime vuosina varsin hyvin huomioon. Olisiko mielestäsi siis oikeutettua, että useiden kuukausien työn tulos julkaistaisiin ilmaisena päivityksenä? Kuulostaa mielestäni vähintäänkin oudolle.
Tämän takia ainakin osa tekstistäsi särähtää omaan korvaani todella pahasti. Varsinkin jos sanotaan, että EA suoltaa vuodesta toiseen paskaa ulos ja nyhtää tyhmiltä rahat pois. Ymmärrän kyllä sen, että tämä peli ei välttämättä nappaa kaikkia ja se onkin omasta puolestani ihan ok asia. Sen voi kuitenkin tuoda huomattavasti asiallisemmin esille.
Juups, eipä tässä muuta tällä erää. Toin vain esille oman näkökulmani asiaan. Halo vertaukseesi en halua ottaa mitenkään kantaa, koska mielestäni urheilu ja FPS- pelejä on todella vaikea tai oikeastaan mahdotonta lähteä vertailemaan keskenään niin uudistustensa kuin muidenkin ominaisuuksiensa puolesta.