Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 EASHL-keskustelu

Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

En tiiä ku ei olla FCB:tä vastaan osuttu aikoihin mut joskus ennen niitä vastaan kyllä lagi aina mut silloinhan jotkut niistä tais pelaa mokkuloilla, miten lie nyt

Mokkuloilla:D siis vitsinä joskus heitetty yhelle meidän pelaajalle, että pelaako se mokkulalla ku nhl09 sillä katkes aina yhteys Ea:n servereihin. Tuntuu että tässä nhl11:sta paljon enemmän porukka valittelee viiveestä ja lagista kuin nhl10. Veikkaanpa että vika voi johtua myös Ea:n tekemistä muutoksista nettipeliin. Eikö ne jotain korjauksia teki siihenkin lagin vähentämiseksi, tainnut vain mennä huonompaan suuntaan....
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

No tuohon kaapeleiden kuntoon yms. en halua edes ottaa mitään kantaa, koska se nyt on niin marginaalista. On tietysti selvää että operaattoreiden mahdolliset rajoitukset ja NAT-muurit toki vaikuttavat, eli en tarkoita että se nopeus pelkästään ratkaisee ongelman. On totta että kaapeliyhteydet kuormittuvat noina "ruuhka-aikoina", mutta kun kaistan resurssit ovat niin suuret niin ne eivät niin suurta palasta lohkase tuosta kaistasta, että se vaikuttaisi NHL pelin hostaamiseen. Pienet piikit ajoittain ovat mahdollisia noina ruuhkahetkinä, mutta koko pelin lagaamista ei todellakaan esiinny.
Ja mitä tulee 1 megasen uppikaistan kyseenalaistamiseen niin ei sillä 2 megasellakaan kuuhun pääse. Toivon vain sitä että suomalaiset tiimit ainaki tietävät suurin piirtein mistä on kyse peliä hostatessa ja antavat sen kaverin hostaa, jolla on ainakin nimellisesti/paperilla eniten uppikaistaa käytössä...silläkin päästäisiin jo johonki... :)

Ei tosiaan ole marginaalista, vaan aivan yleistä Suomenmaassa, jossa on verrattaen todella paskakuntoiset kaapeloinnit. Ja sinä puhut jatkuvasti kaistanleveydestä, joka ei tietenkään muodostu rajoittavaksi tekijäksi, jos kapasiteettia on nimellisesti 100/20 tms, mutta minä puhun jatkuvasti latenssista, joka voi 100-megaisellakin heitellä satoja millisekunteja ruuhka-aikana. Kannattaa testata, meidänkin porukan yhdellä sällillä onpi 100-megainen kaapelimodeemiyhteys, ja monena viikonloppuna ei ole pystynyt pelaamaan, kun pingi heittelee 10-300ms... sentään tiedostaa ongelmansa. Kaksimegaisella pärjää jo mainiosti, olen logittanut reitittimeltä uppikaistan käytön hostatessa 6vs6-matseja, ja huippukuormitukset ovat olleet n. 75kt/s, keskiarvokuormituksen ollessa n. 45kt/s. Huippukuormitukset tulee oman pään kahinoissa, kun on 11 ukkoa viiden metrin säteellä tökkimässä.
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Jep, Suomi on yllättävän skeida nettimaa, ja aina jos on ongelmia yhteyksien kanssa niin joutuu selittämään asiakaspalvelijalle puhelimessa alusta alkaen kaiken toimittamastaan palvelusta. Oli sitten teknisessä tuessa tai ihan rivipalvelija :)

Itsellä 8/1 ADSL, ja en meinannut mitenkään muuton jälkeen saada nettiä toimimaan, saati sitten XBL:ää.

Lukuisten puheluiden ja asentajavierailujen jälkeen kävin katsomassa itse myrskyisenä syysyönä johdon kuntoa joka puhelintolpasta tuli talolle asti, ja siitähän oli suojaus puhki sieltä sun täältä ja linnut istuessaan langalle maadoittivat aina sen. Hapettumisesta tuskin tarvii mainita erikseen :)

Vedettiin uusi piuha ja sen jälkeen ei ongelmia, 1m uppina riittää mainiosti kun ei ole häiriöitä.

Jos joku pelaa mokkulalla, huhhuh, sietäisi pahoitella meiltä muilta jotka joutuvat vastustajiksi :)
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Muistakaa vielä sanoa sille vaimokkeelle/tyttökaverille/poikakaverille/hoidolle että pelien aikana ei ole naamakirjassa tai muuta netin käyttöä. naamakirja on yksi suurin netin tukkija,itse ainakin huomannut, ja jos siellä joku on samaan aikaan ku pelaa niin ihan varmasti lagaa. oli sitten netti mikä tahansa.

Monella pyörii varmasti tietokoneella torrenttiohjelmat ja sun muuta kun pelaavat. Eikä se latausten rajoitus paljon mitään auta. Kone kiinni vaan silloin kun pelaatte, ei tule ylimäärästä häiriötekijää.
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Meidän poppoo ainakin pelaa niin että keskustellaan naamakirjan kautta aina välillä, voisi toki koittaa keksiä muutakin keskustelu vaihtoehtoa :D
Voisi kokeilla olla käyttämättä, mutta en kyllä usko että facebook niin kovasti sitä nettiä käyttää.
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Muistakaa vielä sanoa sille vaimokkeelle/tyttökaverille/poikakaverille/hoidolle että pelien aikana ei ole naamakirjassa tai muuta netin käyttöä. naamakirja on yksi suurin netin tukkija,itse ainakin huomannut, ja jos siellä joku on samaan aikaan ku pelaa niin ihan varmasti lagaa. oli sitten netti mikä tahansa.
Joo, ei tarvitse kun jäädä toinen kone selain auki jos on oikea sivu näkyvissä. Itse olen kokeillut joskus, että vaimon chromen kanssa mulle "jäävä" kaista on pahimmillaan puolen megan luokkaa (kahdeksasta, toiselta koneelta siis speedtest.net). Ja ei puhuta uppikaistasta. :D

e: Pertsa69: Kyllä "pahimpina" hetkinä. Suosittelen muita yhteysmuotoja.
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Olet nokkela, pidä toi. Vaikutat todella fiksulle kun rikkomuskin alla.

Boosti glitchaaminen on varmaan sitten reilua, minusta ei.

Palasin varmaan taas sitten omalle tasolleni. Täällä muutenkin kaikki heittelee ja syyttelee kaikkia, nii miksi ei liittyisi keskusteluun mukaan jos minusta tuntuu että jonkun jätkä liitää viittä sataa ohi vaikka normisti kaikki muut pysyy samoissa vauhdeissa.

Joopa joo.. Sinäkin vaikutat erittäin fiksulta ja hienolta herrasmieheltä. Häviö ei tietenkään koskaan johdu siitä että olisit yksinkertaisesti huonompi. Joka tappiosta seuraa itkeminen että vastustaja huijaa tai EA on epäreilu tms... Mut jokainen taapertaa tavallaan. Se siitä.
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Ei tosiaan ole marginaalista, vaan aivan yleistä Suomenmaassa, jossa on verrattaen todella paskakuntoiset kaapeloinnit. Ja sinä puhut jatkuvasti kaistanleveydestä, joka ei tietenkään muodostu rajoittavaksi tekijäksi, jos kapasiteettia on nimellisesti 100/20 tms, mutta minä puhun jatkuvasti latenssista, joka voi 100-megaisellakin heitellä satoja millisekunteja ruuhka-aikana. Kannattaa testata, meidänkin porukan yhdellä sällillä onpi 100-megainen kaapelimodeemiyhteys, ja monena viikonloppuna ei ole pystynyt pelaamaan, kun pingi heittelee 10-300ms... sentään tiedostaa ongelmansa. Kaksimegaisella pärjää jo mainiosti, olen logittanut reitittimeltä uppikaistan käytön hostatessa 6vs6-matseja, ja huippukuormitukset ovat olleet n. 75kt/s, keskiarvokuormituksen ollessa n. 45kt/s. Huippukuormitukset tulee oman pään kahinoissa, kun on 11 ukkoa viiden metrin säteellä tökkimässä.

Heh, no lähinnä tarkotin tuolla marginaalilla, että sille ei kauheesti nyt vaan voida ykskaks tehdä mitään kenenkään hyväksi. Puhun kaistaleveydestä siksi, koska en tällä foorumilla ala puhumaan tietoliikennetekniikan/tietoverkkotekniikan vouhotuksilla mikä vaikuttaa lagiin ja mikä ei, koska tavalliset tallaajat näissä "änäriketjuissa" eivät niille voi/osaa tehdä mitään. Jokainen kuitenki älyää uppikaistan merkityksen tai ainakin suurin osa. Pingi eli vasteaika on pysynyt ruuhka-aikoinakin minulla kohtuu tasaisena ja pienenä, toki tulee ajoittain näitä pingipiikkejä eli ns ("pikakelauksia") pelissä. Nuo sinun mainitsevat kuormitukset ovat oikeastaan yllättän pieniä mielestäni.
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Jaksoinpa oikein pitkästä aikaa tämänkin ketjun lukea. Oikein nyt sitten tiedä mitä noihin monen moninaisiin katkeriin vuodatuksiin pitäisi sanoa. Eipä taida muuta voida ko todeta että. "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

No eiköhän sitä alkuun päästä kunhan jengit tiedostaa netistä edes jotain ja valitsee parhaan hosti vaihtoehdon jengistä. Mahdotontahan se on lagittomia pelejä saada aina.
Suomi jengejä vastaan pääasiassa on kyllä ollut hyviä lagittomia pelejä kerhossa.
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Meidän poppoo ainakin pelaa niin että keskustellaan naamakirjan kautta aina välillä, voisi toki koittaa keksiä muutakin keskustelu vaihtoehtoa :D
Voisi kokeilla olla käyttämättä, mutta en kyllä usko että facebook niin kovasti sitä nettiä käyttää.

Pleikkaristakin löytyy ihan järkevä tekstichat. Suosittelen ainakin kokeilemaan.
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Pleikkaristakin löytyy ihan järkevä tekstichat. Suosittelen ainakin kokeilemaan.
Ja kympissähän tekstichatin toimivuus oli luokkaa 1/10 eli joka kymmestä pelistä yks oli sellainen ettei jollain kaatunut. Nyt NHL11:n yhteydessä kaatumisia tapahtuu tosi harvoin eli lukema on vähintäänkin kääntynyt ympäri. Toimii 9 kertaa kymmenestä. :)
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Eikö mikit toimi vieläkään pleikan puolella?

Kun täytyy miettiä kommunikaatiovaihtoehtoja?
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Ei kaikilla ole mikkejä, eikä kaikki pysty niitä käyttämään esim. perheen vuoksi. Me käytetään Skypeä juttelemiseen ja IRC:iä kirjoittelemiseen, NHL:n mikkikeskustelu toimii ihan "ok", mutta puheilla viivettä ihan liikaa vrt. Skype.
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Skype tosin käyttää kaistaakin huomattavasti enemmän kuin muut vaihtoehdot, vaikuttaa mahdollisesti sitten itse peliinkin.
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Skype ei käytä kaistaa juuri paskaakaan, on logitettu ja tarkastettu. Luonnollisesti skypepuhelun hostaa joku muu, kuin se, joka hostaa itse pelin. Todennäköisesti pleikkarin oma mikkisysteemi vie enemmän kaistaa kuin Skype.
 
Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu

Me käytetään messengeriä joka löytyy jokaisesta windowsista jos ei käytetä mikkejä pelissä. suosittelen sitä kaikille koneen käyttäjälle. ja käsittääkseni messengerissäkin toimii mikit. skypekin löytyy mutta en ole vielä perehtynyt siihen sen paremmin. varmasti ihan hyvä sekin :)
 
Ylös Bottom