Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 12 [PS3/X360]

Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Jahas, eilen tuli sitten aloiteltua Be a GM kaverin kanssa yhdessä pelaten ja hetihän sieltä alkoi löytymään ikäviä bugeja.

- Joukkueen strategioita saa muutella mielin määrin, mutta pelissä ne on aivan jotain muuta kuin olet joukkueellesi laittanut.

- Kaverin kanssa samalla puolella pelattaessa jotenkin syötön vastaanottamisen jälkeen äijät hyytyy välillä ihan täysin, eikä syöttö tai laukaus lähde vaikka kuinka ohjainta ravistelet.

- Tolpat kilisee ihan koko ajan, yhden pelin aikana laskettiin tolppa kudit ja saatiin tulokseksi 16 kipaletta. Onhan se hienoa että tolppiin osuu mutta tuo nyt alkaa jo vähän liikaa olemaan.

- Aloituksissa ei tunnu AI miehillä olevan minkäänlaista ajatusta auttaa joukkuetta. Joko ne seisoo tumput suorina kaarella tai sitten lähtevät ookaamaan jonnekkin hevon perseeseen. Ei varmasti yksikään tule aloitukseen auttamaan. Toki vastustajan AI miehet tulee kaikki siihen ryysikseen auttamaan.

Tuossapa muutama ajatus pelistä tähän mennessä.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

- Tolpat kilisee ihan koko ajan, yhden pelin aikana laskettiin tolppa kudit ja saatiin tulokseksi 16 kipaletta. Onhan se hienoa että tolppiin osuu mutta tuo nyt alkaa jo vähän liikaa olemaan.

Oman kokemuksen myötä olen päätynyt siihen johtopäätökseen, että EA on suurentanut "aimboksia". Eli jos tähtäät aina "täysillä", eli tatti on aina maksimiasennossa, on tähtäys tavallaan jo maalin ulkopuolella. Jos näin on niin sehän olisi mukava uudistus, harkitummin tähdätyt laukaukset olisivat tarkempia.

Mutta aiheuttaa tosiaan aika roimasti tolppia.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

- Joukkueen strategioita saa muutella mielin määrin, mutta pelissä ne on aivan jotain muuta kuin olet joukkueellesi laittanut.

- Aloituksissa ei tunnu AI miehillä olevan minkäänlaista ajatusta auttaa joukkuetta. Joko ne seisoo tumput suorina kaarella tai sitten lähtevät ookaamaan jonnekkin hevon perseeseen. Ei varmasti yksikään tule aloitukseen auttamaan. Toki vastustajan AI miehet tulee kaikki siihen ryysikseen auttamaan.

Tuosta ensimmäisestä en ole ihan varma, mutta mielestäni tuossa on ollut jo monta vuotta ongelmaa. Etenkin pelitilassa strategia täytyy vaihtaa lennosta, ei pause-tilassa. Muuten se ei "tallennu".

Olen tulkinnut jälkimmäisen niin, että kyseessä ei ole bugi vaan uusi ominaisuus. Jos sidot, niin joukkuekaverisi tavallaan tietävät taktiikan ja auttavat. Jos taasen yrität sata-nolla aloitusta taaksepäin, joukkuekaverisi myös olettavat niin ja karkaavat kukin eri suuntiin. Kun tekoäly sitoo sen 100-0:n niin näyttäähän se kovin tyhmältä. Hauskinta tässä on toki se, että tekoäly käyttää hyökkäysalueella tuota maalintekotaktiikkana. Etenkin jos laidan puolella on ns. vääränkätinen laituri. Nimimerkillä AI:n Semin 2/3 kyseisellä kuviolla.

Tuli tuossa random online-peliä pelatessa huomattua, että uusi tuner-sarja on torspo. Väitän olevani pokecheckissä hyvä, mutta nyt ne eivät vain tehoa. Vastustaja oli vanhan koulun tattimestari, joka ei hyökkäysalueella syöttänyt varmaan kertaakaan, puski vain kohti maalia. Mutta yllättävän pitkälle aina pääsi, vaikka kolme meikäläisen miestä oli iholla huitomassa. Pari maaliakin sai, kun kiekko pomppi sopivasti lavasta johonkin. Kyllähän tuo tuli voitettua, kun vastustaja luuli että monipuolista syöttöpeliä vastaan paras ase on päätön ryntäily. Mutta ihan kauheaa tuollaista vastaan on pelata. Puolustuspelaamisen pelikirja pitäisi näemmä olla joku juoksupuolustus Maddenistä.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

BaPista löytyy harmittava aivopieru, nimittäin nousin sniperillani Nashvillen ykkösketjuun, mutta jamppaapa ei näy YV- tai AV-ketjuissa..
Sinänsä erikoista, kun maalipörssin johto on hallussa.
Ei muuten, mutta vaikeuttaa huomattavasti achievementtien, kuten 14 av-maalia kaudessa ja 30 yv-maalia kahdella peräkkäisellä kaudella saantia.
Katellaan, toivottavasti korjaantuu playoffeihin tai viimeistään tokaan kauteen.

EKA pleksi meni rikki, tosin AI-pelaajien toimesta.Molarit taas kaatuilee jo pelkästä sinne päin puhaltamisesta ;)
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Tuosta ensimmäisestä en ole ihan varma, mutta mielestäni tuossa on ollut jo monta vuotta ongelmaa. Etenkin pelitilassa strategia täytyy vaihtaa lennosta, ei pause-tilassa. Muuten se ei "tallennu".

Olen tulkinnut jälkimmäisen niin, että kyseessä ei ole bugi vaan uusi ominaisuus. Jos sidot, niin joukkuekaverisi tavallaan tietävät taktiikan ja auttavat. Jos taasen yrität sata-nolla aloitusta taaksepäin, joukkuekaverisi myös olettavat niin ja karkaavat kukin eri suuntiin. Kun tekoäly sitoo sen 100-0:n niin näyttäähän se kovin tyhmältä. Hauskinta tässä on toki se, että tekoäly käyttää hyökkäysalueella tuota maalintekotaktiikkana. Etenkin jos laidan puolella on ns. vääränkätinen laituri. Nimimerkillä AI:n Semin 2/3 kyseisellä kuviolla.

Ainakin NHL 11:ssa Be a GM moodissa kun kävi ko. moodin päävalikoiden kautta taktiikat laittamassa niin myös pelissä ne olivat kohdillaan. Ei tarvinut enää pelin aikana niitä sen enempiä säädellä. Toki Online moodissa ne täytyi joka kerta laittaa pelin aikana kohdilleen.

Ahaa, pitääpä siis tutkia tuota aloitus asiaa tuoltakin kannalta, tuohan ei tosiaan ihan niin päättömältä kuulostaisikaan jos tosiaan noin menisi.
Nyt sitten tyhmä kysymys: milläs näppäin vemputus yhdistelmällä tuon sitomis aloituksen onnistuikaan tekemään? Ei oo tuota tullut harrastettua koskaan niin ei tietoa asiasta.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Oman kokemuksen myötä olen päätynyt siihen johtopäätökseen, että EA on suurentanut "aimboksia". Eli jos tähtäät aina "täysillä", eli tatti on aina maksimiasennossa, on tähtäys tavallaan jo maalin ulkopuolella. Jos näin on niin sehän olisi mukava uudistus, harkitummin tähdätyt laukaukset olisivat tarkempia.

Mutta aiheuttaa tosiaan aika roimasti tolppia.

Saman huomion olen itsekin tehnyt. Eli nyt laukaukset paukkuvat päätyplekseihin, jos sitä tattia pitää ääriasennossa. Hyvä uudistus, tuo lisää haastetta ja ehkä mielenkiintoakin, kun kiekko ei ole automaattisesti yläriman kautta häkissä, kun tatin pistää maksimiasentoon. :)

BaPista löytyy harmittava aivopieru, nimittäin nousin sniperillani Nashvillen ykkösketjuun, mutta jamppaapa ei näy YV- tai AV-ketjuissa..
Sinänsä erikoista, kun maalipörssin johto on hallussa.
Ei muuten, mutta vaikeuttaa huomattavasti achievementtien, kuten 14 av-maalia kaudessa ja 30 yv-maalia kahdella peräkkäisellä kaudella saantia.
Katellaan, toivottavasti korjaantuu playoffeihin tai viimeistään tokaan kauteen.

EKA pleksi meni rikki, tosin AI-pelaajien toimesta.Molarit taas kaatuilee jo pelkästä sinne päin puhaltamisesta ;)

Sama homma täälläkin. Kauden alussa pääsin heti Coloradon ykkösketjuun, ja muutaman pelin ajan pelasin yli- ja alivoimaakin. Yhtäkkiä sitten loppui tuo yli- ja alivoimavastuu kuin seinään... Nyt on pari peliä katsottu kiltisti vaihtoaitiosta, kun neloskentän duunarit jauhaa ylivoimaa... :D Ja itsekin pelaan sniperina, maalipörssin jaettu ykkönen ja joukkueen pistepörssin ykkönen. Ei näköjään vaan riitä kuitenkaan erikoistilannepelaamiseen... En tiedä sitten, että annetaanko ykkösvarakselle vain alussa tilaisuus maistaa isompaa roolia, ja sitten vähän niin kuin "käsikirjoitetusti" tipahtaa pienemmälle vastuulle, ja joutuu taas taistella peliajasta... Sinällään tyhmää jos näin on, kun kuitenkin johtaa joukkueen pistepörssiä yms... Vai vaikuttaako otteluiden simulointi miten? Olen osan peleistä pelannut niin, että pari erää simuloin ja hyppään vasta kolmannessa erässä kehiin...
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

BaPista löytyy harmittava aivopieru, nimittäin nousin sniperillani Nashvillen ykkösketjuun, mutta jamppaapa ei näy YV- tai AV-ketjuissa..
Sinänsä erikoista, kun maalipörssin johto on hallussa.
Hmm, olisko sulla huonot syöttöattribuutit tms. joista kone vetää omat johtopäätöksensä? Tai sitten ei vain roolitus mätsää, eikä uskalla pistää rookielle liikaa vastuuta. ;)
Oma ukkeli (PWF) pelaa YV:tä, vaikka maaleja en ole älyttömästi mättänytkään. Roolina on mennä maalille vääntään pakkien kanssa, tehdä maskia ja ohjailla kuteja sisään (monesti taskinakin).
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Jahas, eilen tuli sitten aloiteltua Be a GM kaverin kanssa yhdessä pelaten ja hetihän sieltä alkoi löytymään ikäviä bugeja.

- Joukkueen strategioita saa muutella mielin määrin, mutta pelissä ne on aivan jotain muuta kuin olet joukkueellesi laittanut.

- Kaverin kanssa samalla puolella pelattaessa jotenkin syötön vastaanottamisen jälkeen äijät hyytyy välillä ihan täysin, eikä syöttö tai laukaus lähde vaikka kuinka ohjainta ravistelet.

- Tolpat kilisee ihan koko ajan, yhden pelin aikana laskettiin tolppa kudit ja saatiin tulokseksi 16 kipaletta. Onhan se hienoa että tolppiin osuu mutta tuo nyt alkaa jo vähän liikaa olemaan.

- Aloituksissa ei tunnu AI miehillä olevan minkäänlaista ajatusta auttaa joukkuetta. Joko ne seisoo tumput suorina kaarella tai sitten lähtevät ookaamaan jonnekkin hevon perseeseen. Ei varmasti yksikään tule aloitukseen auttamaan. Toki vastustajan AI miehet tulee kaikki siihen ryysikseen auttamaan.

Tuossapa muutama ajatus pelistä tähän mennessä.


samaa p a s... itekki täs kiroilt. noi alotukset, strategiat ja ja vetojen tarkkuudet. huomasin myös oikein kivan asian gm modee pelates. injuryy tulee aivan helevetisti vaikka on injurysäädöt nollas. miten tää o mahollista edes :D? esim keaton ellerby ja sam gagner loukkaantu ensin 5 viikoks jonka jälkee olivat taas tikis yhen matsin ja sen jälkee sit taas 8 viikkoa kuolleena. meni hermo ja alotin gm moden alusta ja taas sama juttu mut eri äijil vaikka injury occurence nollis o_O

ei jummarra
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

samaa p a s... itekki täs kiroilt. noi alotukset, strategiat ja ja vetojen tarkkuudet. huomasin myös oikein kivan asian gm modee pelates. injuryy tulee aivan helevetisti vaikka on injurysäädöt nollas. miten tää o mahollista edes :D? esim keaton ellerby ja sam gagner loukkaantu ensin 5 viikoks jonka jälkee olivat taas tikis yhen matsin ja sen jälkee sit taas 8 viikkoa kuolleena. meni hermo ja alotin gm moden alusta ja taas sama juttu mut eri äijil vaikka injury occurence nollis o_O

ei jummarra

Kyllä tosiaan nuita loukkaantumisia tuli heti alkuun ihan kivasti. Itse en kyllä ole koskenut slidereissa mihinkään muuhun kuin pelin nopeuteen ja jäähyihin.'

Minnesotalla aloiteltiin ja eka pelissä meni Koivu, kylläkin vain 5 päivää. Kolmannessa pelissä menikin sitten Koivu uudelleen 6 viikkoa ja Clutterbuck 8 viikkoa. Seuraavassa
pelissä vuorossa oli Granlund.

Pitänee vissiin aloittaa melekonen slider säätäminen, Pro tasolla peli on aivan liian helppo ja pelit päättyvätkin koko ajan lukemiin 7-0 tai vastaavaa ja laukaukset on luokkaa
45-10. Sitten kun pistää All-Stars tason niin meinaa mennä maku koko touhusta kun AI:n miehet ei noudata enää fysiikan lakeja ja muutenkin tuntuu jotenkin ns. luonnottamalta tuo AI:n touhu. Pelejä kyllä tuollakin tasolla voittaa mutta se ei oo enää ns. hauskaa, vaan hermot menee AI:n temppuiluun ja yliluonnollisuuteen koko ajan.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Itse pelailen peliä supertähdellä ja tietokoneen vaikeustaso yms. karvan alle puolessa välissä. Oikein hyvät asetukset ovat mielestäni kyseessä. Be a GM:ää olen tietenkin online-arvopelien lisäksi vain pelannut, neljästä ensimmäisestä runkosarjaottelusta saldona kaksi voittoa ja niin ikään kaksi tappiota. Itäisestä konferenssista joukkueeni (Montreal) löytyy sijalta 12.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Vai vaikuttaako otteluiden simulointi miten? Olen osan peleistä pelannut niin, että pari erää simuloin ja hyppään vasta kolmannessa erässä kehiin...

Harjoitusottelut simuloin, kaikki kausipelit tähän asti pelattu (45 ott) ja pari peliä kauden alusta sain pelata erikoistilanteita, mutta nyt loukkaantumisten takia jopa farmipakit lepistö ja laakso laukovat rankkareita ja tikkaavat ylivoimaa :D

Voishan se noista syöttöattribuuteistakin johtua, ne on luokkaa 70.

Loukkaantumisia tulee ihan naurettavan paljon, sillä kuudesta kärkipakistani 4 on ollut yli puolet peleistä piippukatsomossa kun koko ajan on joku paikka romuna..varsinainen litti-syndrooma siis päällä pojilla :)

Mites EASHL:n puolella, onko jenkit ja svenssonit jo hoksanneet, että wrappi menee sisään taas hillittömällä prosentilla?
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Mites EASHL:n puolella, onko jenkit ja svenssonit jo hoksanneet, että wrappi menee sisään taas hillittömällä prosentilla?

Ei tietoa kun ei pelata AI-molkella. Mutta sen ovat oppineet kaikki että 5hole on arka paikka, jopa silloin kun on butterfly/hugpost päällä.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

On nää molarit kyl nii surullisia tässä :D Äsken oma molari otti räpylällä torjunnan jonka jälkeen päätti heittää kiekon taaksepäin omaan maaliin :) Tämän lisäksi lähes jokaisessa pelissä maalivahti ottaa jäähyn hakemalla kiekon maalin takaa jolloin ylittää viivan jossa saa kiekkoa koskea.

Nice job! :) kiva hävitä matseja näiden takia
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Tuli tuossa random online-peliä pelatessa huomattua, että uusi tuner-sarja on torspo. Väitän olevani pokecheckissä hyvä, mutta nyt ne eivät vain tehoa. Vastustaja oli vanhan koulun tattimestari, joka ei hyökkäysalueella syöttänyt varmaan kertaakaan, puski vain kohti maalia. Mutta yllättävän pitkälle aina pääsi, vaikka kolme meikäläisen miestä oli iholla huitomassa. Pari maaliakin sai, kun kiekko pomppi sopivasti lavasta johonkin. Kyllähän tuo tuli voitettua, kun vastustaja luuli että monipuolista syöttöpeliä vastaan paras ase on päätön ryntäily. Mutta ihan kauheaa tuollaista vastaan on pelata. Puolustuspelaamisen pelikirja pitäisi näemmä olla joku juoksupuolustus Maddenistä.

Vieläkös noi tattisankarit saa kikkailla läpi mailanvarsien ja puolustajien jalkojen? Eli siis kiekollisen mailanvarressa ei ole hitboxeja kuin mailannostotilanteissa.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Vieläkös noi tattisankarit saa kikkailla läpi mailanvarsien ja puolustajien jalkojen? Eli siis kiekollisen mailanvarressa ei ole hitboxeja kuin mailannostotilanteissa.

Toki toki, se tuosta puolustamisesta tekikin hankalaa kun kiekko johon piti pokella osua oli periaatteessa oman pakin jaloissa. Mailatökkäsy pamahti siis jo lähtökohtaisesti väärään suuntaan. Ainahan tuollaiset kikkailijat saisi kuriin ylilyödyllä hanurimiinalla, muttei luonto anna periksi käyttää sitä.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Maalivahti ei näköjää kesken pelin vaihdu. Nöyryytettii Jetsiä 1-9 ja mätettii noi 9 maalia kahdessa erässä. Alko kaikki vedot menee sisää. Sama sälli silti maalissa pelin loppuu asti
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Jussizipin maalivahtijuttuihin puutun sen verran, että itselläni vastustajan molari ei ole vielä ottanut ainuttakaan rangaistusta kyseisistä tilanteista. En ole tähän mennessä myöskään aivan millään maalikarkeloilla juhlinut, joten vastapuolen valmentaja ei ole vielä kertaakaan vaihtanut ottelun aloittanutta veskaansa pois maalista. No, nyttenhän on kuitenkin vasta syyskuu. :D
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ohan tämä änäri 12 aivan tolkuttoman hyvä peli ainakin kun nhl11 jätti väliin. Eashl on ehdottomasti paras pelimuoto mutta hutista en kyllä välittänyt juuri. Se häiritsee välillä, kun tuo ketjujen vaihto on joskus aivan jumalattoman hidasta ja sitä tapahtuu niin onlinessä kuin offlinessäkin.
 
Ylös Bottom