Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 15 [Hype ja hankintaruplatus - pelikeskustelu omassa ketjussaan]

Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

On kyllä todella hienon näköinen ja tuntuinen tämä demo, peli on niin sulavaa.

Uudet selostajat tuovat kivasti uutta tunnetta peliin, ja kymmenisen matsin maistiaisten jälkeen tuntuisi,
että tätä voisi pelata kerrankin useita kausia putkeen kyllästymättä.

Nashin virnuilu maalin jälkeen on kyllä jotain kamalaa..:)

Ehdottomasti hankintaan!
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Pakko alkaa säästelemään jo kokoversioonkin kun nuo kahden minuutin erät alkavat jo tympimään. Mitä nyt ensimmäisiä sliderimuutoksia olen huomannut, niin itse ainakin laitan laukausten nopeutta huomattavasti hiljemmälle. Kiekonkäsittelyn voinee laittaa taas melko tappiin (siis alaspäin), joskin helpommin sen voi nyt menettää kuin edellisessä versiossa. Muuten ei kyllä kovinkaan paljon muutoksia tarvitse tehdä noihin perusasetuksiin, mikä on jo sinällään huikea edistysaskel tässä sarjassa.

Sen minkä olen myös huomannut, että uusinnat erien jälkeen ovat aika minimaalisia. Yksi tai kaksi tilannetta ja that's it. Tämä johtunee tosin siitä, että erätkin ovat niin lyhyitä, että eipä ole paljon mitä näyttää. Toivottavasti niin, vaikka kyllähän nuo uusinnat tulee 100 pelin jälkeen jo varmaan skipattua.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Sen minkä olen myös huomannut, että uusinnat erien jälkeen ovat aika minimaalisia. Yksi tai kaksi tilannetta ja that's it. Tämä johtunee tosin siitä, että erätkin ovat niin lyhyitä, että eipä ole paljon mitä näyttää. Toivottavasti niin, vaikka kyllähän nuo uusinnat tulee 100 pelin jälkeen jo varmaan skipattua.

Ite skippasin jo ihan demossakin.
Yleisön uudistaminen oli itselle juuri niin tärkeä kuin osasin odottaa, en mitään huomiota ole kiinnittänyt siihen. Kerran oli stepanille joku viesti mutta en muista mitä siinäkään luki. Hattutemppu pitäs testata onko hienot hatut kentällä sen jälkee. Peli vaikuttaa kyllä ihan hyvälle mutta tuskin jaksaa ostaa, ehkä jos pistäs pelin hinnan panokseksi pitkäveto sinkkuun ja sattuis arvaamaan voittajan niin ehkä sitten. Se ois vähän niinkuin ilmainen "suomijuntti best and only game that I play".
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

. Kerran oli stepanille joku viesti mutta en muista mitä siinäkään luki. Hattutemppu pitäs testata onko hienot hatut kentällä sen jälkee.

Tein tänään Williamsilla hatut ja en ainakaan muista huomanneeni mitään erilaista, ei seksikkäitä jäätyttöjä ainakaan ollut.:mad:

EDIT. Ekat mietteet itse pelistä:

+ Selostus. Vaikkei Emrick näköjään "lavastettuna" osaakaan kovin hyvin matkia itseään kuten oikeassa elämässä, niin selostus on tervetullut uudistus tähän.
+ Ulkonäkö. Ei nyt sinänsä erityisen paljoa kiinnosta miltä katsojat näyttävät, mutta onhan se ihan freesiä kun katsomossa on kylttiä yms. juomien kuljettajaa. Pelipaitojen lepattaminen ei haittaa kovinkaan paljoa, kun ei siihen keskity.
+ Kiekon fysiikat. Kiekon fysiikkaan on panostettu ja se näkyy hienosti mm. maalinteossa, kun kiekko kiertää maalia. Tuo on todella pieni ja kosmeettinen juttu, mutta näyttää hienolta! Lisäksi kiekko ei liu'u samalla tavalla kuten ennen, mutta tämä lienee enemmän kiinni jään kunnosta. Päätykiekot.
+ Rysty ylös. Vihdoin rystyltä pystyy nostamaan kiekon ylös. Onhan se nyt lätkää pelaavan/seuraavan märkä päiväuni nostaa kiekko rystyltä takarautaan.:cool:
Varoivainen + Superstar Skill Stick. Tuntui aluksi aika kömpelöltä, mutta eiköhän tuohonkin totu. Uudet harhautukset näyttivät muuten ihan hienoilta, mutta on myös pari harhautusta joita en haluaisi tehtävän pelkästä vasemmasta tatista.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

- "Varmat" maalit mitkä tuntu menevän jatkuvasti sisään harjoittelussa Quick otti kiinni rankkarikisassa

- Selkeää momentumia/ice-tiltiä ei oo sattunu omalle kohalle missään vaiheessa
Harjoittelussa taitaa olla pro/simulation eli sama kuin ottelun oletusasetus. Treenissä meneekin ihan kaikki vähänkään onnistuneet veivit sisään.

Itse koin alivoimalla johtoasemassa aika vahvaa ice tiltiä. Ei pystynyt oikein mitään tekemään estääkseen vetopaikoille syöttelyn. Vastaavaa huijaamisen makua ei sentään ole jäänyt kuin ainakin NHL13, missä AI käy tekemässä ihan naurettavia lirumaaleja, koska ei muuten pärjää.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Tuli lähes parikymmentä matsia pelattua demoa, mutta toivottavaa jätti ja paljon.

Grafiikat - onhan tuo nätimpää, mutta mitä hemmettiä ne uudistetut paitamodelit/pelaajamodelit on? Kaikilla kuvakulmilla itse pelissä hahmot suttua, varsinkin numerot/nimet. Vihellyksien aikana taas niin hi-res kamaa ettei paremmasta väliä. Vai elääkö ne paidat niin hemmetisti pelin aikana ettei niitä näe ollenkaan tarkasti?

Äänet - selostus kuraa. Lähes masentuneen kuuloista, ei yhtään sytyttänyt. Myös harkkamoodissa ne luistinäänet oli jotain mikä pisti miettimään ääniteknikoiden pätevyyden.

Pelattavuus - kiekko ja sen toiminta ei oo moneen vuoteen ottanut isoja harppauksia. Okei, kiekko saattaa pyörähtää uusien animaatioiden myötä kerran tai pari uuteen kulmaan, mutta edelleen se toimii kuin lapaan olisi liimattu. Ukoilla on selkeästi massan tuntua mikä on luistelussa hyvä, mutta tuo taklausmoottori, lähinnä sen animaatiot ja nämä pommit ovat lähes naurettavia. Okei, onhan ne taklaukset aina olleet yliampuvia mutta saisi näihinkin jotain muutosta tulla. Eikös tässäkin ole joku uusi moottori taklauksia varten?

Näemmä tällä kertaa normaalia isompi graafinen päivitys, joskin itse pelattavuus & pelimoottori eivät juurikaan mitään uutta tuoneet..taaskaan. Jotenkin tässä on odottanut vuosien varrella jotain mullistavaa tuohon pelimoottoriin, mutta joka vuosi sitä joutuu pettymään. Nyt vielä jättivät EASHL:n pois niin ei tarvitse edes pitkällä tikulla koskea tähän.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Satuit pelaamaan tulokkaalla?

Mistä näin päättelet? All-Star ja Hardcore olivat käytössä ja useampi tunti tuli tuota demoa testailtua.

Ja kiitos järkevästä kommentistasi, juuri tuon kaltaista odotin.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Hattutemppu pitäs testata onko hienot hatut kentällä sen jälkee.

Uskomatonta mutta Kopitarilla tullut yksi hättäri ja hattujen lukumäärä kentällä tasan nolla. Demossa ei ole ollut yhtään valittamista muuten.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Jospa se sattu olemaan vieraspeli sitten, ihme kyllä jos hattutemppuja ei noteerata mitenkään. Mutta eipä tuokaan nyt hirveän tärkeä asia ole.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Kunhan vaan tajuaisivat, että sitä momentumia/AI-boostia EI KUKAAN KAIPAA.

Ei sitä kukaan muu kuin EA peleihin haluakkaan. Kyseinen kiusa sattuu korreloimaan mukavasti rahaa. Kun kaikki voittaa, kaikilla on kivaa, ja kun on kivaa niin siihen sijoitetaan.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Kuva takkuaa ja tärisee niin pikapelissä kuin harjoittelussakin eikä kamera-asetusten räplääminen muuttanut tilannetta miksikään. Onko kellään toimivaa ratkaisua tuohon probleemaan?
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Joo, ei taida onnistua lämärillä päätykiekko (siniviivan jälkeen). Ranteellahan tuo onnistuu painamalla R1 samalla kun laukoo.

Itsellä kyllä onnistuu tuo lämärillä ränniin kun vaan painaa L1 pohjaan ja lämää punaisenkin jälkeen.

Muuten demosta sen verran, että ylitti kyllä kaikki odotukset. Olin jo jättämässä peliä ostamatta, kun tuo EASHL:n pois jääminen varmistui, mutta kyllä tämän testin jälkeen tulee peli haettua. Oikeastaan muita miinuksia en keksi tuon demon perusteella, kuin sen, että kone antaa edelleen kävellä hyökkäysalueelle sisään ja peruuttelee vain kiltisti maalin eteen pitämään maalinedustaa. Tästä johtuen maalin eteen pääseminen (ainakin all-star tasolla ja hardcore-slidereillä) tuntui olevan todella vaikeaa, mikä on tietenkin hyvä juttu. Myös maskilla tuntuu olevan aieampaa enempi merkitystä kun pari maalia tuli tehtyä laukomalla siniviivalta hirvittävän maskin takaa ja veskarin eleistä näki, että ei ollut mitään hajua siitä mistä suunnasta kiekko tulee. Myös muutama todella realistisen näköinen ohjausmaali on tullut tehtyä, eikä ole enää näkynyt aikaisemmista versioista tuttuja lämärien ohjauksia ilmasta. Sen sijaan veskareiden supertorjunnat tuntuvat olevan edelleen mukana. Itse sain yhden kerran todistaa Lundqvistin jalkapallokentiltä tuttua syöksytorjuntaa kun 2v1 tilanteessa syötin kiekon aivan avoimen maalin eteen, mutta niin vain Henrik syöksyi kiekon tielle ja otti kiekon hanskaansa.

Ainakin hardcorella/all-star asetuksilla AI:n kaikki maalit tuntuvat tulevan aika samalla kaavalla joka kerta. Noin 15 pelin jälkeen kone ei ole tehnyt yhtään maalia laukomalla viivasta tai p-pisteiden kaarelta vaan kaikki maalit tuntuvat tulevan one-timereillä p-pisteiden välistä tai sitten kone lyö melko murhaavalla prosentilla jonkun irtokiekon tyhjään rysään. Ei kuitenkaan tuomita vielä näin pienellä otannalla, eikä tämä minua juurikaan haittaa, sillä konetta vastaan on NHL08:n jälkeen tullut pelattua yhteensä maksimissaan 5 ottelua.

Kiekkofysiikka tuntuu myös todella hyvältä, kun kiekko tuntuu pomppivan paljon enemmän ja tuntuu, että syötöissä pitää jopa vähän miettiä suuntaa ja voimakkuutta, tai vastaanottajalla on hankaluuksia kiekon vastaanotossa. Omaa mieltä lämmitti myös kovana päätykiekkojen viljelijänä se, että saucer passilla pystyi heittämään siniviivalta pakkien taakse pieniä pomppukiekkoja joihin pystyy sitten omalla hyökkääjällä luistella perään ja pakki ei tuota kiekkoa saa aina haltuun vaan syntyy 50-50 taisteluita kiekosta. Onneksi myös dump-inien pomppubugi on korjattu, vaikka se ihan mukava ase olikin itseä parempia pelaajia vastaan. :rolleyes:

Myöskään mitään bugirannaria en ainakaan vielä pelistä ole löytänyt, vaikka kovin on tullut kokeiltua. Tänä vuonna myös tuntuisi, että rystyllä oikeasti tekee jotain, sillä rystylaukaukset lähtevät välillä todella tulisesti ja tulipa jo yksi maalikin tehtyä kovalla rystylaukauksella etuyläkulmaan. Läpiajoista tuntuu edelleen aika kovalla prosentilla menevän nuo samat backhand-forehand-etuyläkulma-kikat, mutta läpiajot ovat 90-prosenttisesti pelaajan huonoutta, jos päästää vastustajan läpiajoon, joten en noista niin välitä ja lisäksi voit aina ottaa itse maalivahdin haltuun, joten minua nuo eivät varsinaisesti haittaa. Toki olisi mukava, että läpiajoista olisi muitakin järkeviä tapoja tehdä maali, kuin nuo samat veivaukset, mutta ainakin niin kauan, kun tällä maalivahtikoodauksella mennään, niin jotain "bugimaaleja" pelissä tulee aina olemaan.

Graafiikasta en ole koskaan suuremmin välittänyt, mutta kyllähän tätä katsellessa tuli sellainen vau-efekti. Varsinki uudet mailankäsittelyanimaatiot ovat todella realistisen näköisiä eikä vanhoista versioista tuttuja "säbäveivauksia" ole enää mahdollista tehdä. Myös yleisön/areenojen yksityiskohdat ovat mukava lisä, mutta ne kyllä menevät omissa kirjoissa ns. "turhiin" uudistuksiin. Toki ymmärrän, että joillekkin näillä on suurikin merkitys, mutta itse olen ainat mennyt gameplay first, presentation second-linjalla. Uusi taklausmoottori tuntuu myös ihan hyvältä, mutta vähän oudon näköisiä ovat aika monet taklaukset... Toivottavasti tuota vielä viilataan kokoversioon.

Kaikenkaikkiaan siis todella positiivinen kuva jäi tästä demosta, mutta mieleen tuli kyllä tuota yleisön ja areenojen detail-hehkutusta kuunnellessa se, että kuinkakohan hyvän pelin EA olisi saanut aikaan, jos olisivat keskittäneet kaikki voimavarat pelattavuuden ja vaikkapa maalivahtien parantamiseen... Saattaisi vaikka se EASHL:kin olla mukana!
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Harjoittelussa taitaa olla pro/simulation eli sama kuin ottelun oletusasetus. Treenissä meneekin ihan kaikki vähänkään onnistuneet veivit sisään.

Itse koin alivoimalla johtoasemassa aika vahvaa ice tiltiä. Ei pystynyt oikein mitään tekemään estääkseen vetopaikoille syöttelyn. Vastaavaa huijaamisen makua ei sentään ole jäänyt kuin ainakin NHL13, missä AI käy tekemässä ihan naurettavia lirumaaleja, koska ei muuten pärjää.

Tämähän kuullostaa vain onnistuneelta tekeleeltä kun näitä lukee.
Alivoimaa itsekin olen tahkonnut kun noita jäähyjä tulee otettua aika paljon. Pitää blokata vetoja tai sitten estää syötöt, mutta kumpaakin yhtäaikaa on hyvin vaikea tehdä :D Tämä ihan realistisuuden piikkiin.
Myös ns. paskamaalit ovat mukana pelissä, sinne tehdään kasa maalin kulmalle ja joku onnekas joko tekee maalin tai sitten saat purettua kiekon, hiton hienoa :D

Yksi myöskin merkittvä lisä on tuo että kiekkoa kun lyöt päätyyn, se ei lennä 10 metriä ilmaan niinkuin pesäpallopelissä vaan se oikeasti joko tulee seinästä ulospäin tai sitten menee ränniin. Odotettavissa on siis että joku tekee kohta kenttämestarin erikoisen maalin, tosin mokke on kyllä eri mieltä, jos ei mitään bugia satu kohdalle :D
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Ainakin hardcorella/all-star asetuksilla AI:n kaikki maalit tuntuvat tulevan aika samalla kaavalla joka kerta. Noin 15 pelin jälkeen kone ei ole tehnyt yhtään maalia laukomalla viivasta tai p-pisteiden kaarelta vaan kaikki maalit tuntuvat tulevan one-timereillä p-pisteiden välistä tai sitten kone lyö melko murhaavalla prosentilla jonkun irtokiekon tyhjään rysään. Ei kuitenkaan tuomita vielä näin pienellä otannalla, eikä tämä minua juurikaan haittaa, sillä konetta vastaan on NHL08:n jälkeen tullut pelattua yhteensä maksimissaan 5 ottelua.

Onneksi myös dump inien pomppubufi on korjattu, vaikka se ihan mukava ase olikin itseä parempia pelaajia vastaan. :rolleyes:


Veikkaan että nähtiin vain yhdenlaista hyökkäystä tekoälyltä, koska oli mukana vain kahdenlaista joukkuetta, esimerkiksi miten mahtaa käydä hyökkäys jollakin Flyersillä jolla porrastus on ensimmäinen hyökkäyskuvio :rolleyes:
Odotan innolla näitäkin, siis että onko nyt PS4 rauta mahdollistanut jokaiselle joukkueelle erilaiset hyökkäyskuviot ihan niinko siten että se näkyy kentällä eikä vain taktiikoissa. Jokainen joukkue pelaa eri tavalla.


Mitä tuo jälkimmäinen tarkoittaa? Olen kait tuon missannut kun en onlinessa pelaile juurikaan :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Veikkaan että nähtiin vain yhdenlaista hyökkäystä tekoälyltä, koska oli mukana vain kahdenlaista joukkuetta, esimerkiksi miten mahtaa käydä hyökkäys jollakin Flyersillä jolla porrastus on ensimmäinen hyökkäyskuvio :rolleyes:
Odotan innolla näitäkin, siis että onko nyt PS4 rauta mahdollistanut jokaiselle joukkueelle erilaiset hyökkäyskuviot ihan niinko siten että se näkyy kentällä eikä vain taktiikoissa. Jokainen joukkue pelaa eri tavalla.


Mitä tuo jälkimmäinen tarkoittaa? Olen kait tuon missannut kun en onlinessa pelaile juurikaan :rolleyes:

Ei tuntuisi olevan väliä onko AI:lla Rangers vai Kings, niin samoja maaleja sieltä tuppaa tuleemaan. Mielläni olen toki väärässä. :) Tuo dump-in bugi on se, kun lyöt keskialueelta kiekon päätyyn korkeana, niin kiekko ottaa aivan järkyttävän superpallopompun jäästä ja pomppii pitkän aikaa vastustajan päädyssä, niin että sitä ei saa hetkeen haltuun ja usein kerkeää omalla pelaajalla luistelemaan vastustajan maalin taakse, ennen kuin kiekko on mahdollista saada haltuun. Todella tehokas keino saada peli vastustajan päätyyn varsinkin, jos vastustaja käyttää 1-4:sta tai 1-3-1:stä keskialueella.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Veikkaan että nähtiin vain yhdenlaista hyökkäystä tekoälyltä, koska oli mukana vain kahdenlaista joukkuetta, esimerkiksi miten mahtaa käydä hyökkäys jollakin Flyersillä jolla porrastus on ensimmäinen hyökkäyskuvio :rolleyes:
Odotan innolla näitäkin, siis että onko nyt PS4 rauta mahdollistanut jokaiselle joukkueelle erilaiset hyökkäyskuviot ihan niinko siten että se näkyy kentällä eikä vain taktiikoissa. Jokainen joukkue pelaa eri tavalla.


Mitä tuo jälkimmäinen tarkoittaa? Olen kait tuon missannut kun en onlinessa pelaile juurikaan :rolleyes:

Ei kai nyt voi odottaa että EA saisi jokaiselle joukkueelle realistiset taktiikat laitettua kun jopa oikeat ketjukoostumukset tuntuu olevan ea:lle lähes sula mahdottumuus. Onko kukaan pistänyt merkille 4 vs 4 tilanteissa osaako peli viimeinkin laittaa sentterin kentälle aloitusta varten vai onko siellä taas Nashit ja Gaborikit aloituksessa? Ja itseä ainankin ärsyttää tuo että alivoimalla on vain 2 mahdollista hyökkäysketjua, varsinkin aloittajien takia koska sitten jos kummatkin sentterit (kuten kingsiltä Richards ja Stoll jotka ovat aloittajina alivoimalla) on sivussa kun ei yhtään voi tietää kuka tulee aloittamaan niin ei niihin mitään Brownia haluaisi aloittamaan.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Ei kai nyt voi odottaa että EA saisi jokaiselle joukkueelle realistiset taktiikat laitettua kun jopa oikeat ketjukoostumukset tuntuu olevan ea:lle lähes sula mahdottumuus. Onko kukaan pistänyt merkille 4 vs 4 tilanteissa osaako peli viimeinkin laittaa sentterin kentälle aloitusta varten vai onko siellä taas Nashit ja Gaborikit aloituksessa? Ja itseä ainankin ärsyttää tuo että alivoimalla on vain 2 mahdollista hyökkäysketjua, varsinkin aloittajien takia koska sitten jos kummatkin sentterit (kuten kingsiltä Richards ja Stoll jotka ovat aloittajina alivoimalla) on sivussa kun ei yhtään voi tietää kuka tulee aloittamaan niin ei niihin mitään Brownia haluaisi aloittamaan.

Hiljaa mielessäni kyllä toivon että joukkueissa olisi ihan selviä eroja, toki NHL14 oli jo eroja mutta esimerkiksi juniorisarjassa vastukset oli kaikki samanlaisia, ei mitään eroja. Ainoastaan jotkut maalivahdit oli parempia kuin toiset. Ketjut tosin on rosteripäivityksissä aina lähes oikeat, tosin ne muuttuvat heti kun pelaat pelimuotoja. Pelaa nyt-moodissa ainoastaan ne pysyi samana.
Noihin aloittajiinhan pitäisi heti änkeä lisähyökkääjä minun mielestäni, sinne pari C niin saa aina jonkun aloittajan sinne. Tosiaan on aika tönkköä laiturilla aloittaa jolla aloitukset on 60.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Pelattavuus - kiekko ja sen toiminta ei oo moneen vuoteen ottanut isoja harppauksia. Okei, kiekko saattaa pyörähtää uusien animaatioiden myötä kerran tai pari uuteen kulmaan, mutta edelleen se toimii kuin lapaan olisi liimattu. Ukoilla on selkeästi massan tuntua mikä on luistelussa hyvä, mutta tuo taklausmoottori, lähinnä sen animaatiot ja nämä pommit ovat lähes naurettavia. Okei, onhan ne taklaukset aina olleet yliampuvia mutta saisi näihinkin jotain muutosta tulla. Eikös tässäkin ole joku uusi moottori taklauksia varten?

Oletuksilla kiekko jää kyllä lapaan, mutta ei asetuksia muuttamalla kyllä mitenkään jää liimattuna lapaan ja kiekon menettää paljon aikaisempaa herkemmin. Muutoinkin pelimoottori on kokenut todella rajuja uudistuksia, eikä edes tunnu samalta peliltä.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Oletuksilla kiekko jää kyllä lapaan, mutta ei asetuksia muuttamalla kyllä mitenkään jää liimattuna lapaan ja kiekon menettää paljon aikaisempaa herkemmin. Muutoinkin pelimoottori on kokenut todella rajuja uudistuksia, eikä edes tunnu samalta peliltä.

NHL 12 ja 13 välillä oli selkeä muutos. NHL 13 ja NHL 14 välillä lähinnä taklaukset uudistuivat. NHL 14 ja 15, tässä tuntuu se suurin muutos olevan grafiikat.

Sanoissani saattaa painaa vuosien varrella tullut kyynisyys pelisarjaa kohtaan, joka vuosi niin sinisilmäisesti katsoi nämä "uudistukset" sormien läpi.

Edelleenkään he eivät ole saaneet riittävästi dynaamisuutta kiekon käyttäytymiseen, kyllä se mielestäni pomppii enemmän tai vähemmän samalla tavalla mitä se on vuosien ajan pomppinut.

Nyt kun tuli ihan katsottua nämä EA:n mainostamat uutuudet, montako näistä oikeasti voi kuitata uutuuksina? Real Puck Physics? Tuskin. Pelaajien ennennäkemätön tunnistettavuus? Wau, tosi "siistiä". Superstar Skill Stick? No, ei kai sitä ole vuosiin mainostettukaan. Vai kenties uudistus nyt kun on uusilla konsoleilla? Vision AI? Samaa kuraa tekoälyn osalta mitä joka vuosi.

Otin ihan tarkoituksella juuri nämä, koska mielestäni edellä mainitut osoittavat juuri sen, miten EA saa uudistukset näyttämään "uudistuksilta" fanipoikien silmissä.

Onneksi tähän ei tarvitse tyytyä, vaikkei parempaa ole tarjolla. Vuosi on taas pitkä aika odottaa, mutta onneksi PS4:n pelit ei ole NHL:n varassa.
 
Ylös Bottom