Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Todennäköisesti kaikki ne "huikeat uudet"ominaisuudet löytyy, mutta esim. samat bugimaalit menee edelleen sisään. Onhan se kiva katsella hidastuksista niitä bugiranteita, kun pelaajilla on play-off parrat. Eli ei edelleenkään tarvitse pelata online pelejä. Todennäköisesti tulee pelattua mahdollisesti be a gm ja HUT moodia offline muodossa ja kavereita vastaan. Näitä nettijonneja vastaan en pelaa.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Mä pelasin paljonkin HUT:ia mutta lopetin kun palkintopakkojen ukkoja ei voi myydä. Siitä keräilystäkään ei hyödy mitään kun trophytkin saa jo sillä kun kerää kaikista joukkueista yhden pelaajan.
Ja myös se että nykyään 1/50 pakasta saa sellasen kortin jolla on joku 100K pucksia arvoa, muuten tulee pelkkää kuraa, oma otanta on jotain 220 pakettia ostettuna/palkintoina ja 4 isompaa ukkoa, loput kuraa. Sanotaan vielä sekin että mähän sain J.Toewsin pronssipaketista, joka oli joku palkintopaketti - ei myyntioikeutta :mad: Vi*uttaa tollanen touhu. Rahastusta vartenhan tuo vain on.
Hauska pelimuoto ja viihdyttävä, niin kauan kun sitä voi tehdä offlinessa kuten edellisellä konsolilla, nyt 15:ssakaan ei ollut kuin pelaa nyt -toiminto, eli ei mitään haasteita.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Kyllähän rannari uppoo oikeestikin lätkässä välillä aika paljon?
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Kyllähän rannari uppoo oikeestikin lätkässä välillä aika paljon?

Uppoaa kyllä, pelin ongelma on se että niitä paikkoja joista oikeasti uppoaa, tulee liukuhihnalta, eikä siinä että niitä menisi liian usein sisään. Tosin, onlinessa tuo laukausten ja ranteen tarkkuus on ihan älyttömän iso vaikka just viimeksi oli niin hypettä ja juttua siitä miten pelaajan pitää ladata sitä rannetta ja tietystä asennosta ampua jotta se uppoaa sinne minne haluaa, tämä meni kokonaan ohi kun peli julkaistiin, tekijät eivät edes muista moista sanoneensa, se ei ikinä näkynyt pelissä kun rystylläkin osuu just sinne minne haluaa. Jospa ne tosiaan ottaisi käyttöön nuo asiat mitä lupaavatkin eikä vain mainostaisi niitä.
Toinen on syöttöjen tarkkuus, se menee lapaan vaikka syöttö olisi silmät kiinni annettu.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Uppoaa kyllä, pelin ongelma on se että niitä paikkoja joista oikeasti uppoaa, tulee liukuhihnalta, eikä siinä että niitä menisi liian usein sisään. Tosin, onlinessa tuo laukausten ja ranteen tarkkuus on ihan älyttömän iso vaikka just viimeksi oli niin hypettä ja juttua siitä miten pelaajan pitää ladata sitä rannetta ja tietystä asennosta ampua jotta se uppoaa sinne minne haluaa, tämä meni kokonaan ohi kun peli julkaistiin, tekijät eivät edes muista moista sanoneensa, se ei ikinä näkynyt pelissä kun rystylläkin osuu just sinne minne haluaa. Jospa ne tosiaan ottaisi käyttöön nuo asiat mitä lupaavatkin eikä vain mainostaisi niitä.
Toinen on syöttöjen tarkkuus, se menee lapaan vaikka syöttö olisi silmät kiinni annettu.

Joo hyvin perusteltu. Mielestäni CPU:n puolustus pitäisi olla parempi.

Mutta mutta ainakin NHL 14 oli sopivan vaikee mulle. Nyt PS4:sella voiski jo liittyä online-karkeloihin.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Tuo tekoälyn puolustus, se alkaa hyvin, pelaajat pitää paikkansa, luistelevat takaperin ja söhivät kiekkoa pois (ihan kuin oikeastikin tehdään), eli yrittävät pelata laukaus/syöttöpaikkaa pois, mutta se loppuu ikäänkuin kesken, tekoäly ei tee sitä loppuun asti. Pitäisi taklata ja estää pelaajaa pääsemästä kiekon kanssa eteenpäin mutta nykyisellään onnistuu kiekkoa suojaamalla (tämä on ehkä se isoin kirous mitä oli NHL15 PS4:llä, toinen on se että voit ottaa avojääpommin vastaan ja ei tapahdu mitään) menemään ohi ja yleensä se tekoälyn pakki vielä pysähtyy hölmönä eteen eikä tee mitään, eli se antaa liikaa tilaa hyökkääjälle. Myös monesti kun katsoo oikeeta NHL-peliä niin siellä on usein vastustajan lapa, luistin tai polvi laukauksen tiellä josta se nousee päätyverkkoon, tämäkin on ehkä hieman turhan harvinaista NHL15:ssa :rolleyes: Nämä on näitä pelillisiä asioita joihin toivon muutosta NHL16 :)
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Koskahan olisi tulossa jotain uutista tästä pelistä? Kumma että se kiekkokuume iskee kesällä kun Playoffsitkin loppui jo :)
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Koskahan olisi tulossa jotain uutista tästä pelistä? Kumma että se kiekkokuume iskee kesällä kun Playoffsitkin loppui jo :)
Tähän aikaan vuodesta noita yleensä satelee miten sattuu, mutta eiköhän viimeistään Gamesconissa kerrota tarkemmin pelistä ja julkistettaneen myös viimeistään demon ilmestysmispäivä, ellei ilmesty sitten noiden Gamesconien aikana (elokuun alussa).
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

No nytpä vastasivat kysymykseeni vihdoinkin ja joukkuekeruiden palkinnot ovat onneksi edelleen mukana ja palkintoina yllättäen pakkoja edelleen. Joten myös tänä vuonna mm. liigan, tsekin liigan ja ruotsin liigan kerääminen siis on lähes mahdotonta. Mutta tämä viimeistään varmisti että tilaan pelin ennakkoon ja sen "HUT-version".
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

No nytpä vastasivat kysymykseeni vihdoinkin ja joukkuekeruiden palkinnot ovat onneksi edelleen mukana ja palkintoina yllättäen pakkoja edelleen. Joten myös tänä vuonna mm. liigan, tsekin liigan ja ruotsin liigan kerääminen siis on lähes mahdotonta. Mutta tämä viimeistään varmisti että tilaan pelin ennakkoon ja sen "HUT-version".

Mä niin haluisin et vois pelata Be A GM:ää SM-liigajengilläkin.:(
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Mä niin haluisin et vois pelata Be A GM:ää SM-liigajengilläkin.:(

Tästä oli joskus puhetta mutta ilmeisesti se kaatuu siihen kun pitäisi luoda kaikki suomalaiset tulevaisuuden lupauksetkin ja se ilmeisesti vie jo niin ison tilan levyltä että pitäisi olla kokonaan toinen peli tai jotain... Olishan tämä komiaa. Saisivat edes tehdä sen Be A Pro:n alkamaan jostain liigasta, mutta epäilen että tässä on sama ongelma, kuitenkin se 3-5 kautta menee siellä liigassa ennen änäriä :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Tästä oli joskus puhetta mutta ilmeisesti se kaatuu siihen kun pitäisi luoda kaikki suomalaiset tulevaisuuden lupauksetkin ja se ilmeisesti vie jo niin ison tilan levyltä että pitäisi olla kokonaan toinen peli tai jotain... Olishan tämä komiaa. Saisivat edes tehdä sen Be A Pro:n alkamaan jostain liigasta, mutta epäilen että tässä on sama ongelma, kuitenkin se 3-5 kautta menee siellä liigassa ennen änäriä :rolleyes:


Tuskin on pelaajien määrästä kiinni, sillä Fifassa on moninkertainen määrä pelaajia änäriin verrattuna...
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Ehkä se on enempi siitä volyymista kiinni kuinka montaa se lopulta kiinnostaa. Itseäni ei nappaa gm mode muilla kun änärin jengeillä eikä be a pro missään alasarjoissa, nopeesti ite nhl kaukaloihin vain [emoji4] tämä muutenkin hiukan pienemmän yleisön peli kuin fifa niin ei taida paljoa muihin sarjoihin tulla parannuksia tms. kun painopiste kuitenkin ite nhl tiimeissä. Tietysti aina löytyy joku jota jokin tietty asia kiinnostaa niin en tätä sillä sano. En kuitenkaan jaksa itse uskoa (vaikka kiva tietysti olisikin) että hirmusia panostuksia tulee muihin liigoihin gm modea tms.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Mä niin haluisin et vois pelata Be A GM:ää SM-liigajengilläkin.:(
Jos nyt oikein muistan, tuohan oli mahdollista osittain. Pystyit korvaamaan vaikka kaikki NHL-joukkueet old genillä liigajoukkueilla ja loput sitten esim. ruotsin liigasta jne, en tosin ihan varma ole pystyikö kaikki joukkueet korvaamaan vai vaan sen millä pelaat.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Olikohan se EA:n vastaus tähän sitten niin että pitäisi saada se GM tehtyä jokaiseen liigaan, eli ei vain suomalaisille, tähän ei aika riittäisi vuodessa millään (kuten tiedätte, FIFA:ssa tehdään töitä varmaan tuplaten enemmän kuin änärin parissa). Jotakuinkin uskoisin että tuossa on aivan kauhea työ tehdä 25 kaudelle pelaajat. Kone tekisi satunnaisesti ne tulokkaat itse aina seuraavalle kaudelle, koska ne pitäisi sitten olla sen maan tulokkaita eikä sekaisin aina kaikkea kiinasta afrikkaan. Tämä kuitenkin menisi sitten niin että sm-liigaan voisi tulla joku tyyliin etelä-afrikkalainen Simeon Crosby-Campbell arvoilla 88 heti seuraavan kauden liigaan mikä pilaisi heti peli-ilon :D Muistaisi vaan mikä änärin versio se oli jossa tehtiin näin nuo tulokkaat, eli eka drafti oli ns. oikeita pelaajia ja lopupäästä ne arvottiin ihan randomisti, taisi olla se eka Dynasty mode 04. Taitaa olla sama käytäntö edelleen joskus 10 kauden GM:n jälkeen...

Vaikea sanoa mutta sen tiedän että ei nuo pelin tekijät tee kyllä änäriä yhtään enempää kuin on pakko, laiskottelijat! Liikaa rahaa jo taskuissa :D
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Jotakuinkin uskoisin että tuossa on aivan kauhea työ tehdä 25 kaudelle pelaajat.

Tuo ei todellakaan saa olla ongelma. Tuollaisen koodaaminen onnistuisi yhdeltä jannulta. Liigaan voisi esimerkiksi määritellä helposti, että generoitavan junioripelaajan kansalaisuus olisi 95% tapauksista Suomi, loput vaikka random. Sitten se kaivaisi kansalaisuuden mukaan nimipankista arvalla etu- ja sukunimen. Siihen vielä arvottaisiin pelaajakohtaiset arvot esimerkiksi gaussin käyrää hyödyntäen välille 55-85. Tämmöistä ratkaisua voi ihastella esimerkiksi Risto Remeksen yhden miehen pelistä Eastside Hockey Managerista (se ensimmäinen). Siellä oli draftiin määritelty tekstitiedostossa, kuinka paljon mikäkin maa on edustettuna. Nimet haettiin sitten kansalaisuuden mukaan tehdyistä nimipankkitiedostoista. Kannattaa muuten tsekata tuo peli, jos yksi kovimmista managereista on vielä näkemättä. Käy ja kukkuu vieläkin.

Isoimmat työt Euroopan liigojen be-a-gm:lle löytyy siinä, että sinne pitäisi luoda ihan uusi manageritekoäly ja uskottava simulaatiomalli täysin uutta ympäristöä representoimaan. Miten hoidetaan liigojen ja maiden väliset siirrot? Pyörivätkö muut Euroopan liigat koko ajan taustalla? Miten siirtologiikka toimii kun siellä ei ole varausvuorot kaupantekovälineenä? Millä perusteilla pelaajia kaapataan NHL ja muihin sarjoihin? Miten toteutetaan farmisarja kun sellaista ei virallisesti ole? Entäs junnujoukkueet? Mestis eli alasarjat? Pelaajien lainaamiset? Jonkun pitäisi vielä tehdäkin ne joukkueet, niin ja vielä ne oikeudet näihin sarjoihin hankkia. Paljon hukkaan heitettyä rahaa ja työaikaa muutamien eurooppalaisten miellyttämiseksi. Ei tule tapahtumaan.

Vaihtoehdot tällaista halajavalle ovat varmaan raottaa kukkaroa Steamin uusimman kiekkomanagerin tiimoilta tai kaivaa NHL14 kaapista ja väsätä itse siihen pc-editorilla vastaavat systeemit. NHL:ään esimerkiksi Liigan ja Elitserienin joukkueet, AHL:ään sitten farmiseuroiksi esimerkiksi alasarjajengit. Sitten vielä luo kanadan junnuliigan täyteen suomalaisia ja ruotsalaisia junioreita. Jos nyt aloittaa hommat, niin voisi saada 2016 vuoden liigakauden alkuun valmiiksi. Tuossa on älytön duuni, itse haaveilin 14-peliin tehdä uskottavan toisinnon 2003 vuoden draftista ja siitä toimivan systeemin kaksi seuraavaa kutkuttavaa varaustilaisuutta eteenpäin (2004 Ovechkin ja 2005 Crosby). Puoleen väliin jaksoin perata änärijoukkueita niin että oli änäri ja AHL suhteellisen hyvässä iskussa. 2003 vuoden äijät oli editorissa siirrelty junnusarjoihin heidän oikeisiin kasvattajaseuroihin. Sitten kun ajoin ensimmäisen kerran draftin läpi niin realismi iski kasvoihin. Vaikka franchise-tason varattavia oli yli tarpeiden, generoi peli sinne joukkoon ihan kärkipäähän sveitsiläisiä Petteri Malkineja ja saksalaisia Günther Williamseja. Homma jäi siihen.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Miten toteutetaan farmisarja kun sellaista ei virallisesti ole?

Tämä nykyinen NHL15 PS4:llä toimisi tälle hyvänä mallina, ne eivät pelaa missään, ovat vain "farmilistalla" kun ei tarvita ja kehittyvät randomisti. Toisaalta ei tuossakaan järkeä kyllä ole jos randomisti kehittyvät... :rolleyes:

Tuota kun miettii, niin eihän tuo olisi iso työ tehdä Be A Po:sta sellainen että voisi aloittaa vaikka liigasta. GM:ään pitäisi melkein tehdä kaikki uudestaan ja liigat pelaamaan yhtäaikaa yhteen... Ei kyllä tällä vuosikymmenellä tule, ellei joku aloita omaa projektia, kuten tehtiin Project Cars :rolleyes: Epäilen että ei mene vuosikymmenen vaihteeseen tämänkään idean toteutus tai ainakin suunnittelu jos vaan oikea taho kyllästyy EA:n tekeleisiin tai ne lopettavat kokonaan.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Kyllä himottaa ja itse en ymmrrä myöskään sitä kansikuva valitusta se on ihasama kuka siinä kannessa on.
Innostuin tässä kesällä "änäri kuumetta" lievittämään nhl06sella. Siinä dynästyssä 9 kausi alkamassa ja 8 mestaruutta.
Joku tossa mainitsi keksityitä pelajaajista ja niiden varaamista, niin itse tossa 06 pelissä olen varannut kahen ekan vuoden aikana 6 onnistunutta pickkiä, jokainen oli ovr 65-72 ja kehittyvyys A-B nyt jokainen on 87-95.
Ja ekana vuonna varaamani teemu pirjeta voitti viimeset 4 norrista ja yhden art rossin ja yksi olh sean franz voitti viimeiset 4 maurice richardsia ja 3 art rossia. Ja 6 kauden jälkeen joukkueessani ei ole yhtään "oikeaa" pelaajaa.
Ihmiset valitaa et uudet änärit ovat vain päivityksiä. On se peli kehittynyt todella paljon 10 vuodessa. Anteeksi mahdollinen liiallinen offtopic.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Hyvin olemattomasti gameplay-kamaa on E3:lta vuotanut. Eilen yöllä oli tullut tällainen Rangers-Red Wings -pätkä YouTubeen.

Paljoahan tuosta ei irti saa, etenkin kun kontrollereja hallitsevien pelaajien otteet ovat luvalla sanoen keskinkertaisia. Hieman ehkä kiekko elää mailan törmätessä vastustajaan, tai sitten se vaan tuntuu siltä.

Sen tuosta huomaa selvästi, että joitakin molarien animaatioita on hieman muutettu, mutta koodia siellä pohjalla ei. Ajassa 0:50 näkee hyvin, kun Lundqvist tiputtaa polvilleen peittämään vedon, kiekko lähtee vähän hassussa, torjuntaan nähden 90 asteen kulmassa suoraan Detroitin pelaajalle (koska EA:n änärissä kiekko on koko ajan menossa suoraan jollekin). Katsokaa nyt mitä Lundqvist tekee. Lähtee liukuun maagisesti polviltaan kuin lukittuna pois kulkevaan kiekkoon, liike pysähtyy yhtä maagisesti juuri oikeaan kohtaan ja lähtee vielä takaisinpäin ilman sen erikoisempaa vastapotkua. Realistisilla fysiikoilla Lundqvistin liike olisi polvilleen tiputtautuessa korkeintaan jatkunut vähän eteenpäin, kiekko olisi kimmonnut torjunnasta eteenpäin, tai vasemman patjan kärjestä jopa ihan vastakkaiseen suuntaan kaukalon kulmaan.

Vaikka scheibaa kuinka hinkkaa, ei siitä saa konvehtia.
 
Ylös Bottom