Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Kyllä ne ystäväpelissä ihan hauskoja on, kun voi pikkuisen enemmän niitä vilkuilla. Itselle paras uudistus on että pelit pelataan pelaamalla tällä kertaa, ei avustuksilla. Tottakai sitä ottaa joltain huipulta 10-0 turpaan, mutta voittaakin sitten paskemman samoilla luvuilla. Todennäköisesti one-timerit ei nyt onnistu joka kerta, kun kiekko pyörähtää useammin siitä mailan lavan yli. Luisteluahan on kanssa pistetty uusiksi.

Onko jossain kerrottu ettei ole avustuksia tiedossa? Itelt menny ainakin ohi...
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

HUT-ihmisille uusi uutinen koskien NHL16-peliä. EA poisti NHL16-pelistä duration/kesto-kortit, eli enää ei voi tehdä esim. OHL-vahdista 99 ovr ukkoa 15 kesto-kortilla, vaan tuo vaikutus on tasan yksi peli jatkossa. Lisäksi pelivideota on luvassa myöhemmin tässä kuussa. Lähteenä EA:n ASK EASPORTS-sivu. Harmi että nuo kesto-kortit poistuvat, itse olen kovasti tykännyt rakennella nuorista kavereista/liigapelaajista jne parempia monen pelin ajaksi, mutta nyt tuo huvi jää historiaan mitä nyt ilmaispussien hyödyt käytän sitten johonkin tärkeään peliin joskus.

Muistakaas se että nuo NHL:n ukot perustuu niiden omiin vahvuuksiin, jos sä laitat ukolle jolla on kädet 75, käsiin niin paljon että ne on 99, ei siltä silti voi odottaa aloitusvoittoja Malhotraa vastaan koska se ei ole sen ukon "oma" ominaisuus. Itse lopetin noiden buustien käytön kokonaan kun niiden vaikutus on minimaalinen, käytännössä olematonta. Lisäksi jos laitat pelaajalle jalkoihin buustia niin se tuntuu vaikuttavan vaan nopeuteen, ei kiihtyvyyteen eikä ketteryyteen eikä mihinkään muuhun joten on hyvä olla pohjalla pelaaja joka omaa nämä kaikki. Imo. kusetusta nuo buustit ovat, olen joku parisataa peliä pelannut ja kuunnellut sitä "sulla on joku glitsi kun mun 99 ukot ei pärjää" :rolleyes: Ihmekös tuo jos käyttää vaan buustattuja ukkoja ja kuvittelee että ne ovat yhtä hyviä kuin vastaavat alkuperäiset.

Imo. Sekin on syvältä ettei pelaajaa voi kuntouttaa enään pelaamalla vaan pitää käyttää siihen kortti :mad:
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

NHL 16 | Gameplay Balance Trailer | Xbox One, PS4 - YouTube Gameplay Balance-trailer EA:lta

NHL 16 | Overhead Gameplay Clip | Xbox One, PS4 - YouTube Overhead Gameplay-video EA:lta

Näyttää muuten ihan semisti homolta toi Crosbyn sipsuttelu maalin takana. Mutta kyllähän tuo lupaavalta silti näytti.

Joku sanoi että NHL16 E3-demo tuntui paljon sujuvammalta gameplaylta, kuin NHL15 Next Genillä ja tuon videon perusteellta täytyy sanoa että 100% samaa mieltä. Samoin myös itselleni ehkä se tärkein asia näyttää paremmalta (todellisuus näkyy sitten kun pelaat ja toteat asian itse), kun pokecheck näyttää paljon fiksummin toteutetulta, eikä siltä helvetiltä mitä se on NHL15-pelissä. Muutenkin tuo video miellytti silmää, joten katsotaan mitä lopputulos sitten itse pelaamisen osalta on. Selostajat kuulostivat ikävän aneemisilta edelleen, joka on itselleni Docin fanina suuri sääli.
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!


Tämän videon perusteella voikin jo todeta, että jäädään odottelemaan tulevien vuosien versioita. Gameplay ei ole muuttunut perusasioiltaan minnekään moneen vuoteen, vaan edelleen ne magneettilavat ovat siellä ja hyökkäysalueelle pääsee selvästi edelleen sen suuremmitta ongelmitta, kunhan vaan luistelee laidasta sisään. Tekoälyn puolustaminen on edelleen yhtä älytöntä kuin ennenkin ja kiekko pysyy pelaajien lavassa aivan liian helposti. Ei jatkoon, ei todellakaan!

Tuo toinen video luistelusta ja liikkumisesta näytti ihan lupaavalta, mutta gameplay paljasti taas, että pohjalta löytyy edelleen se sama jo vuosia ja vuosia vanha peli samoine älyttömyyksineen ja vikoineen. Jotain pientä ollaan taas säädetty ja ne mukaan tulevat ne "uudet pelimuodot", jotka viime vuotisesta oli jätetty pois. Helppohan EA:n on tällä rahaa tehdä, kun on markkinoiden ainoa lätkäpeli.

Säästyypä itseltä jälleen 70 euroa, kun ei tarvitse tänäkään vuonna NHL:ää ostaa.
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

Overheadvideo näytti kerhoilua silmälläpitäen hyvältä. Ja muullahan kuin EASHL:llä ei ole väliä :)
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

Noiden videoiden perusteellahan tämä näyttää jo nousevan pois "pelaamatta paskaa" sarjasta omalla listalla. Pelin nopeus näytti hyvältä ja nuo pienet sivuttaisliikkeet on ollut pitkään jo omalla toivelistalla. Helpottaa huomattavasti pelaamista kun ei tarvitse räpelöidä rintamasuuntaa koko ajan.
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

Tämän videon perusteella voikin jo todeta, että jäädään odottelemaan tulevien vuosien versioita. Gameplay ei ole muuttunut perusasioiltaan minnekään moneen vuoteen, vaan edelleen ne magneettilavat ovat siellä ja hyökkäysalueelle pääsee selvästi edelleen sen suuremmitta ongelmitta, kunhan vaan luistelee laidasta sisään. Tekoälyn puolustaminen on edelleen yhtä älytöntä kuin ennenkin ja kiekko pysyy pelaajien lavassa aivan liian helposti. Ei jatkoon, ei todellakaan!

Tuo toinen video luistelusta ja liikkumisesta näytti ihan lupaavalta, mutta gameplay paljasti taas, että pohjalta löytyy edelleen se sama jo vuosia ja vuosia vanha peli samoine älyttömyyksineen ja vikoineen. Jotain pientä ollaan taas säädetty ja ne mukaan tulevat ne "uudet pelimuodot", jotka viime vuotisesta oli jätetty pois. Helppohan EA:n on tällä rahaa tehdä, kun on markkinoiden ainoa lätkäpeli.

Säästyypä itseltä jälleen 70 euroa, kun ei tarvitse tänäkään vuonna NHL:ää ostaa.

Samanlaisia ajatuksia täälläkin päin. Tuon luistelutrailerin katsottua tuli ensimmäistä kertaa sellainen fiilis, että josko sitä EA olisi onnistunut oikeasti muovaamaan peliä enemmän ja peli voisi päätyä hankintalistalle. Gameplay-pätkä taas palautti kyllä todella rajusti maan pinnalle. Ihan valehtelematta olisin voinut uskoa, että tuo on NHL15, jossa on vaan syöttöjen vastaanotto säädetty slidereista hankalammaksi. Peli on edelleen todella tönkköä, selostus täysin kamalaa ja näyttääpä jokaisella pelikatkolla edelleenkin olevan sama kahden pelaajan nahisteluefekti, johon kyllästyi NHL15 kohdalla tunnissa.

Minulla pysyy kyllä vielä vahvasti "pelaamatta paskaa"-kategoriassa. Viime vuoden kusetuksien jälkeen hyppy tuosta lootasta vaatii EAlta jotain normaalia paljon ihmeellisempää.
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

EAn mukaan tämä gameplay oli nettiasetuksilla eli allstar hardcore. https://www.easports.com/nhl/news/2015/nhl-16-gameplay-balance

Hyvältä näytti osa jutuista, tempo oli järkevän oloinen ja luojan kiitos tekoälyä on parannettu suunnanmuutoksissa. Heti alussa huomaa, Kun Sustr menettää viivan pinnassa toiseksi alimmaisena kiekon, että Anaheim ei suinkaan karkaa ylivoimahyökkäykseen. Pelaaja ottaa alimman Tampan jätkän, mutta sieltä polkee kaksi AI jannua täysillä alas, joten hyökkäys on koko ajan 2-3 Anaheimin alivoimaksi. AI jätkä jopa tulee vielä hyvin peittämään Silfverbergin kudin. Mitä sieniä EAlla on syöty?

- ajassa 0.10 Anaheimin jätkä blokkaa b-pisteellä hölmön näköisesti Tampan jannun. Törmäykset on edelleen aika karun näköisiä eikä niistä taida vieläkään jäähyä tulla jollei käsi käy taklausnapilla.

- 0.17 alkaa outo tapahtumasarja kun Sustr nappaa näppärän näköisesti maalilla syötön katki. Hidas, mutta kankea pakki saa nostaa jalalla kiekkoa laitaa pitkin hyökkäyskulmaa. Anaheimin jannut peruttelevat hyvin omiin, mutta kukaan ei huomaa tulla laidasta ottamaan tilaa pois. Tilanne päättyy vielä kornisti, kun Anaheimin jätkät säntäilevät takatolpalla toisiinsa kun Boyle lataa onetimerit ristikulmaan. Näemmä puolustusalueen pelaamiseen ei ole koskettu, vaan sama ryntäily jatkuu.

- 0.27 eli Boylen ohivedon jälkeen taas hyvä esimerkki parantuneesta backcheckingistä. Kesler ottaa kiekon vauhtiin sinisellä vierellään yksi tiimikaveri. Yksi Tampan pakki on valunut hyvin pitkälle pelin alle, muut painavat myös omiin, joten Anaheim joutuu tyytymään poikittaissyöttöihin. Näistä yksi on liian kova pelaajan taitoihin nähden ja jatkosyöttö karkaa. Tuo on hyvä uudistus, syöttely pitää perustua taitoon ja harkintaan.

- 0.35 tuleekin se rystysyöttö, jota en olisi halunnut nähdä. Kiekkoa ei vain pysty syöttämään noin. Mutta passi katkaistaan Thompsonin toimesta, ehkä parantunutta tekoälyä tai syöttöön tuli virhemarginaalia hölmön asennon vuoksi. Joka tapauksessa keskialueen syötönkatkojen lisääntyminen on aina plussaa.

- 0.41 en puutu siihen mitenkään, että Anaheimilta hakee tasoitusta viime minuutilla tehoketju Jackman-Horcoff-Thompson, mutta nuo AIn rullaluistinjarrutukset yököttää. Ensin laidassa satakiloisen Jackmanin vauhti hyytyy vaikkei hän jarruta, hetken päästä Horcoff tekee saman hyökkäyspään B-pisteellä. Jos peliin tehdään precision skating joka representoi pieniäkin luistimenpotkuja niin miksei AI joudu noudattamaan näitä? Tuo on kummastuttanut noin 7 viime peliä, että AI huomaa ajautuneensa umpikujaan ja voi jarrutella noin tai kylmänrauhallisesti luistella nenä edellä laitaan ja heittää selkäpäin maagisen passi.

- Molarit näyttivät pääsääntöisesti samalta, siinä missä Sustr nappaa poikittaissyötön niin Bishop tekee nopean siirtymän ja yrittää peittää polviltaan. Sama näkyy paremmin precision skating videon lopussa kun Price liukuu takatolpalle tiiviissä paketissa, momentum vie Pricea pari meträ vastaan vetoa ja kiekko osuu olkapäähän. Hemmetin hyvän näköinen ja vähentänee niitä yököttäviä futismolariloikkia paljon.

Joka tapauksessa paljon hyvää näin vs. AI -pelaajan näkökulmasta. Takakarvaus saa pelin näyttämään nyt jo vähän jääkiekolta, se lisää myös keskialueen ylitykseen painetta, vaikka pakkien pinchauksia kiekollista vastaan ei lyhyessä pätkässä ei nähtykään. Voi olla ettei tiukkaa keskialueen painetta koskan tulekaan koska peliä tehdään sille 99 prosentille jolle hyökkäys on FUN. Syöttöpeliin oli saatu myös tasapainoa, mikä tuo uudenlaista risk-reward -asetelmaa. Peliä ei voi rakentaa enää niin tutun mekaanisesti, vaan syöttölinjoja voi joutua jopa ajattelemaan vähän uudella tavalla.
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

Noiden videoiden perusteellahan tämä näyttää jo nousevan pois "pelaamatta paskaa" sarjasta omalla listalla. Pelin nopeus näytti hyvältä ja nuo pienet sivuttaisliikkeet on ollut pitkään jo omalla toivelistalla. Helpottaa huomattavasti pelaamista kun ei tarvitse räpelöidä rintamasuuntaa koko ajan.
Itse kuulun noiden videoiden perusteella taas tähän kerhoon. Lupaavalta näytti ja jos tosiaan pokerunkkarit loistaa onlinessa poissaolollaan, tuo on meikälle jo puolivoittoa ns. Teko äly pelottaa, kuten myös tuo sipsutus (EA usein pilaa asioita aika hyvällä prosentilla), mutta pelaamatta paskaa tämä nyt ei ainakaan ole noiden perusteella.

Mutta kattellaan. Toiveikas en liikaa ole, koska: EA.
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

EAn mukaan tämä gameplay oli nettiasetuksilla eli allstar hardcore. https://www.easports.com/nhl/news/2015/nhl-16-gameplay-balance

Hyvältä näytti osa jutuista, tempo oli järkevän oloinen ja luojan kiitos tekoälyä on parannettu suunnanmuutoksissa. Heti alussa huomaa, Kun Sustr menettää viivan pinnassa toiseksi alimmaisena kiekon, että Anaheim ei suinkaan karkaa ylivoimahyökkäykseen. Pelaaja ottaa alimman Tampan jätkän, mutta sieltä polkee kaksi AI jannua täysillä alas, joten hyökkäys on koko ajan 2-3 Anaheimin alivoimaksi. AI jätkä jopa tulee vielä hyvin peittämään Silfverbergin kudin. Mitä sieniä EAlla on syöty?

- ajassa 0.10 Anaheimin jätkä blokkaa b-pisteellä hölmön näköisesti Tampan jannun. Törmäykset on edelleen aika karun näköisiä eikä niistä taida vieläkään jäähyä tulla jollei käsi käy taklausnapilla.

- 0.17 alkaa outo tapahtumasarja kun Sustr nappaa näppärän näköisesti maalilla syötön katki. Hidas, mutta kankea pakki saa nostaa jalalla kiekkoa laitaa pitkin hyökkäyskulmaa. Anaheimin jannut peruttelevat hyvin omiin, mutta kukaan ei huomaa tulla laidasta ottamaan tilaa pois. Tilanne päättyy vielä kornisti, kun Anaheimin jätkät säntäilevät takatolpalla toisiinsa kun Boyle lataa onetimerit ristikulmaan. Näemmä puolustusalueen pelaamiseen ei ole koskettu, vaan sama ryntäily jatkuu.

- 0.27 eli Boylen ohivedon jälkeen taas hyvä esimerkki parantuneesta backcheckingistä. Kesler ottaa kiekon vauhtiin sinisellä vierellään yksi tiimikaveri. Yksi Tampan pakki on valunut hyvin pitkälle pelin alle, muut painavat myös omiin, joten Anaheim joutuu tyytymään poikittaissyöttöihin. Näistä yksi on liian kova pelaajan taitoihin nähden ja jatkosyöttö karkaa. Tuo on hyvä uudistus, syöttely pitää perustua taitoon ja harkintaan.

- 0.35 tuleekin se rystysyöttö, jota en olisi halunnut nähdä. Kiekkoa ei vain pysty syöttämään noin. Mutta passi katkaistaan Thompsonin toimesta, ehkä parantunutta tekoälyä tai syöttöön tuli virhemarginaalia hölmön asennon vuoksi. Joka tapauksessa keskialueen syötönkatkojen lisääntyminen on aina plussaa.

- 0.41 en puutu siihen mitenkään, että Anaheimilta hakee tasoitusta viime minuutilla tehoketju Jackman-Horcoff-Thompson, mutta nuo AIn rullaluistinjarrutukset yököttää. Ensin laidassa satakiloisen Jackmanin vauhti hyytyy vaikkei hän jarruta, hetken päästä Horcoff tekee saman hyökkäyspään B-pisteellä. Jos peliin tehdään precision skating joka representoi pieniäkin luistimenpotkuja niin miksei AI joudu noudattamaan näitä? Tuo on kummastuttanut noin 7 viime peliä, että AI huomaa ajautuneensa umpikujaan ja voi jarrutella noin tai kylmänrauhallisesti luistella nenä edellä laitaan ja heittää selkäpäin maagisen passi.

- Molarit näyttivät pääsääntöisesti samalta, siinä missä Sustr nappaa poikittaissyötön niin Bishop tekee nopean siirtymän ja yrittää peittää polviltaan. Sama näkyy paremmin precision skating videon lopussa kun Price liukuu takatolpalle tiiviissä paketissa, momentum vie Pricea pari meträ vastaan vetoa ja kiekko osuu olkapäähän. Hemmetin hyvän näköinen ja vähentänee niitä yököttäviä futismolariloikkia paljon.

Joka tapauksessa paljon hyvää näin vs. AI -pelaajan näkökulmasta. Takakarvaus saa pelin näyttämään nyt jo vähän jääkiekolta, se lisää myös keskialueen ylitykseen painetta, vaikka pakkien pinchauksia kiekollista vastaan ei lyhyessä pätkässä ei nähtykään. Voi olla ettei tiukkaa keskialueen painetta koskan tulekaan koska peliä tehdään sille 99 prosentille jolle hyökkäys on FUN. Syöttöpeliin oli saatu myös tasapainoa, mikä tuo uudenlaista risk-reward -asetelmaa. Peliä ei voi rakentaa enää niin tutun mekaanisesti, vaan syöttölinjoja voi joutua jopa ajattelemaan vähän uudella tavalla.


Hyvän kuuloista puhetta. Mä lisäisin tuohon sellasen kysymyksen että missä on ne tilanteet joissa on "pakko lyödä kiekko päätyyn", tai paikkaan jossa ei ole ketään? Ei se vaan mene niin että kiekkoa joko kuljetetaan tai syötetään, ei oikeassa elämässä (toivottavasti tästä rankaistaan EASHL:ssä loukkaantumisella surutta), siksihän tuo näyttää niin avuttomalta tavallaan, kun pelaajat eivät pelkää oman terveyden puolesta ja päätykiekoista ei näy olevan hyötyä vaikka nehän on yksi iso keskeinen osa nyky NHL-peliä.

en puutu siihen mitenkään, että Anaheimilta hakee tasoitusta viime minuutilla tehoketju Jackman-Horcoff-Thompson
Tämähän oli NHL15 kirous etenkin GM:ssä ja Be a Pro:ssa. Ai kun tuli tasoihin niin se oli se kolmosketju joka sen pa*kamaalin teki, tämä vaikeimmalla asetuksella ja Hardcorella. GM:ssä etenkin tämä oli niin tuttua, huippupelaajat viettää aikansa penkillä ja kolmos-nelosketju tekee hommat tappioasemassa vikan erän viimiset 5 minuuttia - ja onistuu siinä vähän turhan usein.


Nykyajan NHL-kiekossa mennään paljon päästä päähän pelaajien toimesta, kiekko sen sijaan käy yleensä jommassa kummassa päädyssä ilman että sitä kukaan sinne vie, kun taas näissä peleissä se on just päinvastoin, kiekko viedään ylös asti lähes aina.
Ketjujakin vaihdetaan paljon useammin mutta se taas johtuu siitä ettei kukaan jaksa pelata 20 oikeeta minuuttia yhtä matsia, paitsi simuloinnin kanssa. Mulle tuo on yksi isompi juttu miksi Live the lifeä jaksoin pelata, peli on realistista vs. GM-mode koska peliajat ja kaikki on hyvin lähellä sitä mitä pitääkin (kukaan ei ole kentällä 5 minuuttia putkeen!). Toivon että Be A Pro tulevassa änärissä on vähintään tuon LTL:n tasoista.
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

Hyvän kuuloista puhetta. Mä lisäisin tuohon sellasen kysymyksen että missä on ne tilanteet joissa on "pakko lyödä kiekko päätyyn", tai paikkaan jossa ei ole ketään? Ei se vaan mene niin että kiekkoa joko kuljetetaan tai syötetään, ei oikeassa elämässä (toivottavasti tästä rankaistaan EASHL:ssä loukkaantumisella surutta), siksihän tuo näyttää niin avuttomalta tavallaan, kun pelaajat eivät pelkää oman terveyden puolesta ja päätykiekoista ei näy olevan hyötyä vaikka nehän on yksi iso keskeinen osa nyky NHL-peliä.

Tuossa videossa ei tosin tulkintani mukaan ollut kuin yksi kohta, jossa kiekkoa päätyyn -vaihtoehdon olisi pitänyt toteutua. Eli se, missä Sustr nosti laidasta jalalla kiekkoa koko kentän matkan. Siinä olisi joko pakin pitänyt nähdä, että vastassa on Kädetön pakki, jonka rysty on kentälle päin ja sännätä ottamaan tila pois. Takakarvaus oli ottanut syöttölinjat keskelle siinä jo poikkeuksellisen hyvin. Toinen vaihtoehto olisi ollut takakarvaaja #11n aktiivisempi yritys riistoon, mikä olisi houkutellut kiekosta luopumiseen. Kiekkoa päätyyn vaatii mielestäni kaksi asiaa, A: hyvä takakarvaus ja B: puolustajan pinchaus. AI:n 1-4 träppi ei videopelissä toimi, koska on niin staattinen. Pelaajien liikkeet oppii tunnistamaan ja pelaajakeilojen välistä suhaa kuin autokoulun harjoitteissa.

Hyvin mielenkiinnolla odotan miltä takakarvaus tuntuu pelatessa. Aikaisemmin peli on ollut liki 90 prosenttisesti ylivoimahyökkäyksiä, kun vastustajan karvaus on ollut liian ylhäällä, liian staattinen ja pelannut väärää vaihetta pelissä. Tämä yhdellä syötöllä ohitettu "retroaktiivinen" karvaus on johtanut siihen, että pelissä on toki kiva flow, mutta jokaisen hyökkäyksen saa päätettyä varmaan maalipaikkaan. Tätä on sitten vuosikausia laastaroitu maalivahtia yli-inhimistämällä, vaikka oikea lääkitsemisen kohde olisi ollut keskialueen puolustamisessa. Nyt takakarvaus näyttää proaktiiviselta, AI painelee omiin jo enne kuin vastustaja tekee päätöstä kuinka nopeasti lähtee kuskaamaan.

Tämä viimeinen on puhtaasti omaa kuvitelmaa, mutta jos vertaa sitä ensimmäistä E3 messuilta vuotanutta pro-tason Carter-videota ja tätä allstar-tason pätkää, niin puolustuksella on eroa kuin yöllä ja päivällä. Onko kyse vain pidemmälle viedystä buildista vai voisiko vaikeustasot vaikuttaa pelitaktiikan noudattamiseen? Voisiko superstar-tasolla aktiivisuus nousta vielä pykälän siinä, että puolustaja pinchaisi keskialueella tilan ja ajan pois? NHL15ssahan oli jo joillakin pakeilla tällaisia elkeitä, mikä oli virkistävää.
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

Tuossa videossa ei tosin tulkintani mukaan ollut kuin yksi kohta, jossa kiekkoa päätyyn -vaihtoehdon olisi pitänyt toteutua. Eli se, missä Sustr nosti laidasta jalalla kiekkoa koko kentän matkan. Siinä olisi joko pakin pitänyt nähdä, että vastassa on Kädetön pakki, jonka rysty on kentälle päin ja sännätä ottamaan tila pois. Takakarvaus oli ottanut syöttölinjat keskelle siinä jo poikkeuksellisen hyvin. Toinen vaihtoehto olisi ollut takakarvaaja #11n aktiivisempi yritys riistoon, mikä olisi houkutellut kiekosta luopumiseen. Kiekkoa päätyyn vaatii mielestäni kaksi asiaa, A: hyvä takakarvaus ja B: puolustajan pinchaus. AI:n 1-4 träppi ei videopelissä toimi, koska on niin staattinen. Pelaajien liikkeet oppii tunnistamaan ja pelaajakeilojen välistä suhaa kuin autokoulun harjoitteissa.

Hyvin mielenkiinnolla odotan miltä takakarvaus tuntuu pelatessa. Aikaisemmin peli on ollut liki 90 prosenttisesti ylivoimahyökkäyksiä, kun vastustajan karvaus on ollut liian ylhäällä, liian staattinen ja pelannut väärää vaihetta pelissä. Tämä yhdellä syötöllä ohitettu "retroaktiivinen" karvaus on johtanut siihen, että pelissä on toki kiva flow, mutta jokaisen hyökkäyksen saa päätettyä varmaan maalipaikkaan. Tätä on sitten vuosikausia laastaroitu maalivahtia yli-inhimistämällä, vaikka oikea lääkitsemisen kohde olisi ollut keskialueen puolustamisessa. Nyt takakarvaus näyttää proaktiiviselta, AI painelee omiin jo enne kuin vastustaja tekee päätöstä kuinka nopeasti lähtee kuskaamaan.

Tuossa on yksi tosi hyvä pointti, se on hyvin harvoin kun pakki noin vie kiekon ylös asti, yleensä siitä pistetään kiekko päätyyn punaviivalta ja hyökkääjät menee perään. Toki poikkeuksia on, esim. hyökkäävät pakit joilla on "lupa" nousta sinne ylös asti. Tähän astisissa änäreissä tuota pakkia ei olla painostettu tarpeeksi tekoälyn toimesta, se pitäisi kaikin keinoin estää ettei se tule sitä punaviivaa pidemmälle, nythän NHL15:ssa pääsee pakilla purjehtimaan laidasta ihan päätyyn asti jos haluaa, toki oma osansa on sillä älyttömällä kiekonsuojauksella. Tekoäly taas tuntuu pelaavan aika lailla siten kuin on "pelikirja" nyky NHL:ssä, toki se toistaa samaa mutta perustekniikka on kyllä melko hyvä.
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

Onko tietoa tuleeko HUT kaupankäyntiin mitään uudistuksia? Pahinta on sopimuskorttien kyttääminen nykyään. Ei voi asettaa vaan systeemiä ostamaan kun hinta on x, vaan pitää kytätä puoli tuntia jotta saa sopivaan hintaan... rämpyti ympyrä, rämpyti kolmio. Muuten koko hut loppuu kun jannujen kaudet loppuu ja varaa ei ole maksaa 700 pucksia jokaisen kultakaudesta
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

Itse toivoisin, että HUT:iin kehitettäisi järjestelmä jolla saataisiin keskitasoisten korttien arvoa nostettua. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin vähentää esim 85-90 kokonaisuudella olevien määrää. Tai toinen vaihtoehto korottaa kultapakkojen hintaa. Esim. CS:GO:ssa tämä on toteutettu hyvin, kun esim. yhden erikoisveitsen arvo voi olla +200€. Pitäisi olla jokin keino karsia nämä niinsanotut ostojoukkueet minimiin ja enemmän arvoa keskitason pelaajille. Ei sillä vaikka kiva onkin rökittää aloituspakan joukkueella näitä +90 joukkueita jotka rämpivät alkupään divareissa :-D

Niin tai pucksien sijasta käytössä olisikin virtuaaliraha jota voi psn storessa mihin lystää :-P
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

Itse toivoisin, että HUT:iin kehitettäisi järjestelmä jolla saataisiin keskitasoisten korttien arvoa nostettua. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin vähentää esim 85-90 kokonaisuudella olevien määrää. Tai toinen vaihtoehto korottaa kultapakkojen hintaa. Esim. CS:GO:ssa tämä on toteutettu hyvin, kun esim. yhden erikoisveitsen arvo voi olla +200€. Pitäisi olla jokin keino karsia nämä niinsanotut ostojoukkueet minimiin ja enemmän arvoa keskitason pelaajille. Ei sillä vaikka kiva onkin rökittää aloituspakan joukkueella näitä +90 joukkueita jotka rämpivät alkupään divareissa :-D

Käytännössähän jonkun 83 ja 85 kortin välillä on hyvin pieni ero kentällä mutta ihmeellistä on se miten niiden kahden välillä voi olla eroa jopa 1000 pucksia. Ei paljon nappaa ottaa sitä kalliimpaa rosteriin kun hintaero on vain pelaajan nimen takia.
Korttien arvoahan saataisiin nostettua sillä että ei voisi myydä hutokaupassa niitä kuin jotain max. 10 kerralla. Mitä enemmän kortteja myytävänä, sitä alemmas hinta menee.
Muutenkin tuo huutokauppa tuntuu olevan jotenkin niin että 80% on NHL-pelaajia ja eurooppalaisia hyvin pieni osa lopuista, aina ei edes löydä viikossa etsimäänsä korttia jos haluaa joukkueen täyteen. Näkyy myös niiden korttien arvossa kun jostain liigan pelaajasta voi pyytää useita tonneja vaikka sillä ei kentällä ole lähellekään sen arvoista paikkaa. Joskus aiemmin oli vähän toisin kun oli omat turnauksetkin noille muiden liigojen pelaajille...
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

https://www.youtube.com/watch?v=vjfM_HcRZqg Tuossa olisi kyllä ea:lle hyvä video katsottavaksi HYÖDYLLISIIN uudistuksiin.

Hyviä pointteja ja nyt jokainen HUT-pelaaja tarkkana, katsokaa myös video jossa demonstroidaan kuinka 96ovr S.Crosby ei ole juuri yhtään parempi kuin 72ovr J.Scott. Jos tuon videon jälkeen ei tule sellainen olo, että teitä on kusetettu, niin en tiedä mikä saisi teidät heräämään.

Eli tappelija, täysin jalaton, kädetön jne..J.Scott ei ole kuin hitusen huonompi kuin Supertähti S.Crosby. Hut Statseilla näinollen voidaan sanoa ei ole oikeasti yhtään mitään merkitystä.

https://www.youtube.com/watch?v=RVxPkMG832Y
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

https://www.youtube.com/watch?v=vjfM_HcRZqg Tuossa olisi kyllä ea:lle hyvä video katsottavaksi HYÖDYLLISIIN uudistuksiin.
Tuli kuunneltua tää aiemmin tänään kokonaan läpi. Välillä oli vähän itsensä toistamista, mutta aikas normaalia kun pitkää listaa tekee. Tullut katsottua kaverin pääsosin kaikki NHL-videot ja muutama GTA-race-video myös. Viihdyttävä kaveri ja hemmetin hyviä pointteja tuossa videolla. Itsekin kun nimenomaan olen tämä "vanhempi realistisuuden puolesta huutelija".
 
Vastaus: NHL 16 - Hype nousee ja vihaajat vihaa!

Hyviä pointteja ja nyt jokainen HUT-pelaaja tarkkana, katsokaa myös video jossa demonstroidaan kuinka 96ovr S.Crosby ei ole juuri yhtään parempi kuin 72ovr J.Scott. Jos tuon videon jälkeen ei tule sellainen olo, että teitä on kusetettu, niin en tiedä mikä saisi teidät heräämään.

Eli tappelija, täysin jalaton, kädetön jne..J.Scott ei ole kuin hitusen huonompi kuin Supertähti S.Crosby. Hut Statseilla näinollen voidaan sanoa ei ole oikeasti yhtään mitään merkitystä.

https://www.youtube.com/watch?v=RVxPkMG832Y

Tähänkin pitää vain todeta että eikös se ollut jo joku 201x version NHL jossa PITI olla supertähdillä jokin oma speciaali ominaisuus joka on parempi kuin muilla, esimerkiksi Gaborik onnistuisi maalinteossa vaikeasta ampuma-asennosta paremmin kuin vaikka Kunitz, eipä ole näkynyt tätäkään vaan pelaajat ovat sitä yhtä ja samaa. Pointtini on siis se että on sama kuka kentällä on kun ohjaimen takaa tulee komennot ja ne toimii "liian hyvin" joka kerta.
Näitä hehkutettiin niin paljon silloin kun tuli sitä juttua että luistelua muutettiin ettei onnistuisi laukomaan kunnolla kun on kääntymässä ja pitää hidastaa vauhtia jotta voi tehdä nopeita käännöksiä, tosin tämähän tuli jotenkin esiin myös että ei voi täydestä vauhdista kääntyä yhtäkkiä vaan pelaaja joko jarruttaa tai sitten kääntyy isommalla alueella (tämä toimi oikeastaan hyvinkin). Kaikille on kuitenkin lyöty nämä samat jalat. Jos miettii niin montako kertaa teillä on pelaaja kaatunut kun on kääntynyt liian lujasta vauhdista tai muuten ollut jotenkin asennossa joka ei vastaa fysiikan lakeja? En muista yhtäkään HUT:ista.

Tuossakin voisi miettiä että jos Crosby maksaa sen vajaan miljoonan puckseja ja jos ottaa jonkun vähän "paremman" Scottin tilalle (sellasen jolla pelaa yhtälailla kuin Crosbyllä), niin löytyy vaikka Plekanec alle 1000 pucksilla niin eihän tuossa Crosbyssä maksa mikään muu kuin se että sen saisi rosteriin jos kerää Penguinsin kortteja, ehkä aavistuksen parempi mutta ero on niin pieni ettei sillä voiteta pelejä...
Toki se on ihan ok että pelaajat myydään niiden arvon perusteella, mutta tuossa kun on se iso leikkaus välissä, jostain Stastnystä Malkiniin on välissä muutama satatuhatta pucksia kun taas Stastnystä vaikka Scottiin on välissä muutama sata ehkä.
Itse kun olen Montreal fani niin keräsin tuon rosterin käytännössä alle 20 000 pucksilla lukuunottamatta Subbania ja Pricea jotka maksaa molemmat melkein 200 000 pucksia. Sitä miettii että onkohan tämä nyt ihan oikein näin. Paciorettynkin saa halvimmillaan 1200 pucksilla ja kaverin arvot ja pelikyvyt on kuitenkin ihan huippua ja tuon äijän ottaisin mihin tahansa rosteriin tuolla hinnalla :rolleyes:

Menee vähän vanhojen änärien puolelle, mutta minusta on hyvä miettiä mitä muutoksia voisi olla hyvä peliin saada. Joskus tulee laitettua näitä ihan tuonne asiaan kuuluvalle foorumille mutta harvoinpa niistä kukaan mitään sanoo, EA:llahan tehdään pelit oman näkökulman mukaan ja harvoin otetaan pelaajien kommentteja huomioon...
 
Ylös Bottom