EAn mukaan tämä gameplay oli nettiasetuksilla eli allstar hardcore.
https://www.easports.com/nhl/news/2015/nhl-16-gameplay-balance
Hyvältä näytti osa jutuista, tempo oli järkevän oloinen ja luojan kiitos tekoälyä on parannettu suunnanmuutoksissa. Heti alussa huomaa, Kun Sustr menettää viivan pinnassa toiseksi alimmaisena kiekon, että Anaheim ei suinkaan karkaa ylivoimahyökkäykseen. Pelaaja ottaa alimman Tampan jätkän, mutta sieltä polkee kaksi AI jannua täysillä alas, joten hyökkäys on koko ajan 2-3 Anaheimin alivoimaksi. AI jätkä jopa tulee vielä hyvin peittämään Silfverbergin kudin. Mitä sieniä EAlla on syöty?
- ajassa 0.10 Anaheimin jätkä blokkaa b-pisteellä hölmön näköisesti Tampan jannun. Törmäykset on edelleen aika karun näköisiä eikä niistä taida vieläkään jäähyä tulla jollei käsi käy taklausnapilla.
- 0.17 alkaa outo tapahtumasarja kun Sustr nappaa näppärän näköisesti maalilla syötön katki. Hidas, mutta kankea pakki saa nostaa jalalla kiekkoa laitaa pitkin hyökkäyskulmaa. Anaheimin jannut peruttelevat hyvin omiin, mutta kukaan ei huomaa tulla laidasta ottamaan tilaa pois. Tilanne päättyy vielä kornisti, kun Anaheimin jätkät säntäilevät takatolpalla toisiinsa kun Boyle lataa onetimerit ristikulmaan. Näemmä puolustusalueen pelaamiseen ei ole koskettu, vaan sama ryntäily jatkuu.
- 0.27 eli Boylen ohivedon jälkeen taas hyvä esimerkki parantuneesta backcheckingistä. Kesler ottaa kiekon vauhtiin sinisellä vierellään yksi tiimikaveri. Yksi Tampan pakki on valunut hyvin pitkälle pelin alle, muut painavat myös omiin, joten Anaheim joutuu tyytymään poikittaissyöttöihin. Näistä yksi on liian kova pelaajan taitoihin nähden ja jatkosyöttö karkaa. Tuo on hyvä uudistus, syöttely pitää perustua taitoon ja harkintaan.
- 0.35 tuleekin se rystysyöttö, jota en olisi halunnut nähdä. Kiekkoa ei vain pysty syöttämään noin. Mutta passi katkaistaan Thompsonin toimesta, ehkä parantunutta tekoälyä tai syöttöön tuli virhemarginaalia hölmön asennon vuoksi. Joka tapauksessa keskialueen syötönkatkojen lisääntyminen on aina plussaa.
- 0.41 en puutu siihen mitenkään, että Anaheimilta hakee tasoitusta viime minuutilla tehoketju Jackman-Horcoff-Thompson, mutta nuo AIn rullaluistinjarrutukset yököttää. Ensin laidassa satakiloisen Jackmanin vauhti hyytyy vaikkei hän jarruta, hetken päästä Horcoff tekee saman hyökkäyspään B-pisteellä. Jos peliin tehdään precision skating joka representoi pieniäkin luistimenpotkuja niin miksei AI joudu noudattamaan näitä? Tuo on kummastuttanut noin 7 viime peliä, että AI huomaa ajautuneensa umpikujaan ja voi jarrutella noin tai kylmänrauhallisesti luistella nenä edellä laitaan ja heittää selkäpäin maagisen passi.
- Molarit näyttivät pääsääntöisesti samalta, siinä missä Sustr nappaa poikittaissyötön niin Bishop tekee nopean siirtymän ja yrittää peittää polviltaan. Sama näkyy paremmin precision skating videon lopussa kun Price liukuu takatolpalle tiiviissä paketissa, momentum vie Pricea pari meträ vastaan vetoa ja kiekko osuu olkapäähän. Hemmetin hyvän näköinen ja vähentänee niitä yököttäviä futismolariloikkia paljon.
Joka tapauksessa paljon hyvää näin vs. AI -pelaajan näkökulmasta. Takakarvaus saa pelin näyttämään nyt jo vähän jääkiekolta, se lisää myös keskialueen ylitykseen painetta, vaikka pakkien pinchauksia kiekollista vastaan ei lyhyessä pätkässä ei nähtykään. Voi olla ettei tiukkaa keskialueen painetta koskan tulekaan koska peliä tehdään sille 99 prosentille jolle hyökkäys on FUN. Syöttöpeliin oli saatu myös tasapainoa, mikä tuo uudenlaista risk-reward -asetelmaa. Peliä ei voi rakentaa enää niin tutun mekaanisesti, vaan syöttölinjoja voi joutua jopa ajattelemaan vähän uudella tavalla.