Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

EA:n Ask-sivustolle on tullut uusi, seitinohuesti kiinnostusta herättävä vastaus:

Has any work been done to avoid pucks and sticks going through legs, net, board?

We are always adding improvements within physics for collision detection. We have also improved the detection of stick on stick & stick on body collisions to tune when pucks get dislodged/collide per game style. We have also added the ability to tune how stick on stick contact effects puck control from different angles to simulate the strength the defender would have vs. the offensive player. These are the types of improvements you can expect to see in NHL 16.

JOS tuohon tosiaan tulee slider, jolla säädetään mailan fysiikkaa ja JOS se säätömahdollisuus vielä toimii niin, että default on siinä puolivälissä ja sitä saa mieleisekseen kumpaan suuntaan tahansa (hardcorella luonnollisesti täynnä) niin olisihan tuo huikeaa. Vähemmän luistelua ja enemmän syöttelyä. Mahtavaa. Saatan ostaa, vaikka edittiä ei pelissä olekaan.

Jäätävät pommit johtuu pelaajien pelityylistä ja siitä miten he haluavat peliä pelata. Jos toinen tulee täysiä kohti ja kiekollinen ei väistä niin kyllähän siitä pitää se pommi tulla, aivan kuten kävisi oikeassakin lätkässä jos pelaajien päätavoite olisi se jäätävä pommi eikä pelin voitto. Ihan turhahan noita taklauksia on keinotekoisesti vähentää, jos pelaajat haluaa taklata niin sen pitäisi olla mahdollista.

Tämä on totta. Virtuaalilätkässä kun ei oikein pysty mallintamaan itsesuojeluvaistoakaan, jos pelaajien naruja vetää ohjaimen varressa ihminen. Oikeassa kaukalossa Tyler Johnson syöttäisi hyvissä ajoin ennen Zdeno Charan kohtaamista ja yrittäisi luistaa ilman kiekkoa taklauksen alta. Konsolilla taklausta ei tarvitse pelätä, niin syötön voi venyttää viime tippaan, että Chara saadaan mahdollisimman kauaksi ulos tilanteesta. Ainoa pelko jyrätyksi tulemisessa on loukkaantuminen, mutta ovela pelaaja kääntää vielä taklattavan selän kentälle jotta jäähy on todennäköisempi vaihtoehto.

AI:lle tuon pystyy toteuttamaan ja EA:n sarjan peleissä olen tuollaista havainnutkin, että pakki heittää hätäpurkua kun tulee täysillä kohti. 2k-sarjassa tuo(kin) tehtiin paljon avoimemmin, eli pelaajille oli pieni intimidation-mittari, joka kertoi kuinka kovin vastustaja on päässyt ihon alle. Johonkin villeleinoihin ei montaa niittiä tarvittu kun neppailu alkoi.

Toinen juttu mitä kaipaisin taklauspelin vastapainoksi olisi taklauksen vastaanotto ja voimakkaimmilla jopa vastataklaus. Ajoitukseen perustuva, mutta aikaa vaativa vastaliike, tyyliin "parry" lähikontaktipeleissä. Nythän pelimoottori arpoo taklauksen tuloksen. Vaikka pelaaja olisi iso ja vahva ja luisteluasento näyttäisi vakaalta niin pieni hipaisu voi viedä kiertoradalle. Välillä taasen täysillä päin vedetty pommi kohti harhauttavaa pelaajaa tiputtaa taklaajan polvilleen, mikä on turhauttavaa. Vastataklaus tai taklauksen vastaanotto olisi hyvä siihen, ettei puolen kentän vauhdeilla näkyvästi kannattaisi rynniä päin, kun vastustaja pystyy siihen valmistautumaan.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Yksi kuinka taklauksia voisi parantaa olisi, että jos osuu kunnolla, saa taklaaja siitä energiaa ja taklattava taasen menettää sitä, huomattavan määrän että niitä taklauksia kannattaisi väistellä. Ja toinen, taklauksen vastaanotto, miksi ei voi ns. taklata takaisin kun toinen tulee taklaamaan? Syöttää kiekon pois ennen taklausta ja sitten taklaus näppäimellä, (olkoon vaikka vasentatti eteen) ottaa taklauksen vastaan.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Jos EASHL muodosta oikeasti katoaa oman hahmon statsejen muokkaus, niin katoaa kyllä aika suuri osa mielenkiinnosta. Mitä hauskaa siinä on että kenttä on täynnä samanlaisia pelaajia?

Kiitos!! Ensimmäinen kommentoija joka ymmärtää minunkin näkökannan tästä pelistä:)
Pakkohan se on ymmärtää kun se taklailu on niin maukasta :D

EA:n ask sivustolle tullut myös tuota taklailua koskeva kysymys:
In NHL15 online team play is plagued with too many player collisions. Has this been identified as an issue to be fixed for NHL 16?

Yes, with the return of EASHL, there has been a big focus on balance and behavior making the game fun to play from every position in an online multiplayer space. Part of this has been tuning core gameplay elements/factors such as player physics and collisions. We have not only tuned the balance of how prepared players are in different situations for collisions but also added more variety in reactions at lower levels so that even when players do collide, they don't have to be as extreme as they were in NHL 15. Small stumbles have helped these incidental collisions as well as allowed big power forwards to protect the puck when turning their back to a defensive player to absorbing impacts better.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Jos EASHL muodosta oikeasti katoaa oman hahmon statsejen muokkaus, niin katoaa kyllä aika suuri osa mielenkiinnosta. Mitä hauskaa siinä on että kenttä on täynnä samanlaisia pelaajia?
EA perusteli ratkaisuaan Ask EA SPORTS NHL -palvelussa näin:

"Hahmonkehitys oli epäreilua heitä kohtaan, jotka aloittivat pelaamisen muita myöhemmin tai eivät boostanneet statsejaan."

Todellisuudessahan uuden kehityssysteemin toteuttaminen olisi jopa vaatinut jonkin verran työtä, joten oli paljon helpompi ratkaisu jättää se kokonaan tekemättä.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

EA perusteli ratkaisuaan Ask EA SPORTS NHL -palvelussa näin:

"Hahmonkehitys oli epäreilua heitä kohtaan, jotka aloittivat pelaamisen muita myöhemmin tai eivät boostanneet statsejaan."

Todellisuudessahan uuden kehityssysteemin toteuttaminen olisi jopa vaatinut jonkin verran työtä, joten oli paljon helpompi ratkaisu jättää se kokonaan tekemättä.
Niin tosiaan unohtui viestistäni se, että ihmettelen miksei sitten vaan voinut lätkäistä kaikille niitä kehityspojoja saman verran eikä mitään tapaa saada niitä lisää? Kaikille reilua ja jokanen sentteri ei olis täsmälleen samanlainen.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Niin tosiaan unohtui viestistäni se, että ihmettelen miksei sitten vaan voinut lätkäistä kaikille niitä kehityspojoja saman verran eikä mitään tapaa saada niitä lisää? Kaikille reilua ja jokanen sentteri ei olis täsmälleen samanlainen.

Kannatan kyllä ajatusta (joko pisteillä tai ilman), jos se vähentää ns. grindaamista eri profiileilla ja pelaajilla, kunhan pelaajatyypin voi valita ennen ottelua ja peli ei esimerkiksi arvo jonkinlaista pelaajatyyppiä pelipaikallesi joka kerta. Onko tietoa, säilyvätkö boostislotit? Lähtökohtaisesti voisi olla vaikea kuvitella, että EA jättäisi ne pois - ostajia kun löytyy aina.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Buustit katoavat, ja pelaajatyyppi valitaan ennen joka peliä.

Meikä diggaa uudistuksesta, pelkät peukut ja tiimin yhteispeli ratkaisevat jatkossa. Ja lagi tietysti, mutta onneksi region filter palaa pelinhakuun.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Ben my MAN!

Kahden päivän aikana olen hypettynyt NHL16:sta enemmän kuin 15:sta koko aikana. Gameplay on saamassa juuri sellaisia muutoksia, jotka kutkuttelevat minun ajatusta virtuaalikiekosta. Vähemmän kikkatattikuljetuksia, enemmän ajatuksella toteutettua pelinrakentelua laitojen kautta kierrättämällä.

Between the pipesin Youtube-videolla asia on esitetty mielestäni hyvin kokonaisuudessaan ja analyyttisesti, mutta laitan vielä EA devaaja Benin viesteistä ne pääkohdat ranuilla:

- Mailaan on lisätty paljon fysiikkaa. Kiekon voi menettää maila-maila tai maila-vartalo -kontaktissa helpommin.
- Mailafysiikkaan ei tule slideria kuten aiemmin päättelin, vaan asetuksiin tulee on/off -nappi. Hardcorella on siis kaikkein kovimmat fysiikat käytössä.
- Pokecheck-festarit ovat ohi. Pokea on viilattu niin, että puolustajan pitää olla hyvässä asennossa ja hyvässä linjassa onnistuakseen, toisin sanoen suoraan edessä. Sivusta onnistuu vähän heikommin ja takaa epätodennäköisesti. Poke ei voi sujahtaa vartaloiden ja luistimien läpi.
- Pelaajien välistä kontaktia on viilattu, niin että käyttöön tulee paljon hienostuneempia animaatioita kuin polvilleen romahtaminen. Tämän vuoksi esimerkiksi liukumisesta halutaan tehdä loogisempaa. Isolla pelaajalla liuku ja suojaaminen tuottaa useammin toivotun tuloksen, mutta kiekon voi saada liukujalta pois tai irtoamaan hyvin ajoitetulla ja kohdistetulla taklauksella.
- Kontaktin parantaminen helpottaa myös puolustusta, sillä pieni tönäisy vetohetkellä voi estää laukauksen tai onetimerin.
- Sana stumble vilahtaa tekstissä useasti. Ilmeisesti ajatuksena on rakentaa mekaniikkaa jonkinlaiseen taklauksen vastaanottoon. Esimerkiksi Ben kertoo, että he haluavat liu'un olevan selvästi tasapainoisempi luistelutapa kuin täyden vauhdin. Tämä on tietenkin ilmiselvää, mutta sen toteuttaminen ruudulla on vähän vielä ontunut. Etenkin kun tatilla on liu'ussa sitten suhannut läpi puolustusten.
- Syöttämistä muokataan vaativampaan suuntaan. Rystysyöttö vaatii onnistuakseen enemmän aikaa ja enemmän tilaa. Nyt siis puolustaja voi pakottaa pelaajan pystylle ja hyökkääjän mahdollisuudet heittää täydellinen raketti oman jannun lapaan vähenee. Kaiken järjen mukaan rystypuolen tattisuojauksesta lähtevät syötöt pitäisivät olla tuhoon tuomittuja. Samoin selkäpäin heitetyt. Ja syötöt eivät läpäise kolmen pakin ruhoa ja mailoja yhtäaikaisesti.

Ehkä parhaiten pelin tämän hetken tilasta kertoo tämä seuraava sitaatti:

"I had other guys in the office complaining to me the other day that they couldn't get passes through easy enough which shows we are on the right track in my opinion."

Ben Ross

Hienoa Ben the Dev, olet meidän mies! Oikeaan suuntaan ollaan menossa.

Tässä vielä linkki kaikkiin NHLDevin viesteihin EA:n foorumille.

Se tässä silti eniten hämää, että toukokuussa jengi julkaisee Full feature listauksen. Sitten kuukautta myöhemmin konttorilla painitaan tuollaisen asian kanssa, jonka pitäisi olla suurinpiirtein pääkivijalkana niin pelille kuin markkinoinnille. Minä ainakin olisin saattanut mainita noista mailoista hieman ennen jotain f**kin pleijaripartoja. Ai niin, olen keski-ikäinen kurppa, enkä enää kohderyhmää.

Eikä tuo Benin sanailu välttämättä tarkoita sitä että homma toimisi tai noita uudistuksia olisi edes pelissä. Yksi Rammerin jyrähdys ja tuner-setti on taas päin sitä itseään.

 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Njoo. Et ole ensimmäinen joka "yli-innostuu" jostain EA:n sanoista näin aikaisessa vaiheessa ennen pelin tuloa ja sitten lopputulos on kuitenkin pelkkä kasa paskaa, koska: EA.

Hyvältä kuulostaa, jos pokesonnasta vihdoin päästään eroon ja peli tuntuu JÄÄKIEKOLTA myös onlinessa. Mutta suuri skeptisyys silti tuon suhteen, että pelistä löytyy vaan uusia "bugeja", joita porukka sitten hyödyntää tauotta onlinessa pelatessaan ja peli tuntuu yhtä pään seinään lyömiseltä. En ole varmaan koskaan pelannut näin vähää mitään änäriä ikinä, kuin mitä next gen NHL15-peliä olen pelannut. Toivottavasti NHL16 korjaa asian kerrankin ns. totaalisesti.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Buustit katoavat, ja pelaajatyyppi valitaan ennen joka peliä.

Meikä diggaa uudistuksesta, pelkät peukut ja tiimin yhteispeli ratkaisevat jatkossa. Ja lagi tietysti, mutta onneksi region filter palaa pelinhakuun.

Tämä. Itse en ole koskaan ollut innokas muokkailemaan pelaajien arvoja, joten ei omaan pelaamiseni vaikuta tämä uudistus millään tavalla. Tässähän tulee käyttäjien oikea peliosaaminen esille paremmin kuin hyvin. Olettaen tottakai että muutoksia on tehty muillakin osa-alueilla. Saisi vihdoinkin näkyä ero todella nopean luistelijan ja takaperin luistelevan pakin välillä. Ja mitä tuohon mailojen fysiikkaan tulee, niin toivottavasti sekin pidetään tasapainossa. Lähtee pelaamisesta täysin into jos tuo on vedetty överiksi. Viime vuonnahan tuo oli kehitysasteella ja pelaamisesta heidän mukaansa ei tullut juuri mitään. Ja ennenkuin kukaan vetäisee palkokasvin siemenen nokkaansa, niin haenkin tässä nyt tasapainoitettua versiota tuolle mailamiekkailulle, en siis täysin tyrmää uudistusta. Varautuneena kuitenkin jään odottelemaan mitä sieltä loppupeleissä ulos tulee.

Summasummarum: johtopäätöksiä vedellään vasta kun demo tulee ulos, ennen ei taida pää kääntyä suuntaan tai toiseen :)
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Mitä itse olen kuullut nii tänä vuonna ei ole ollenkaan votea, mutta porukka on veikkaillut John Tavaresia tai Jamie Beniä kanteen.
No tuskin on tulossa, kun tähän aikaan on cover vote ollut jo aivan viimeisillä asteillaan ja viime vuonna taisi olla bout juhannus, kun voittaja julkistettiin.

Periaatteessa ihan se ja sama kuka siinä kannessa on, mutta olisihan se mukava joku Penguins-pelaaja tuossa nähdä pitkästä aikaa.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Erik Karlsson olisi hyvä kansikuvapelaaja!
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Victor Hedman kanteen sanosin mä. Loistava pelaaja.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

E3-tilaisuudessa esitty traileri:

[video=youtube;IDumJG4RXt8]https://www.youtube.com/watch?v=IDumJG4RXt8[/video]
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Mitään tietoa siitä, että joko avojäällä sitominen saataisiin takaisin? Siinä vaiheessa, kun ko. toiminto katosi on maalinedusta pelaaminen ollut täyttä p*skaa. Cyclet asetuksista nolliin, hyökkääjät maalineteen seisomaan, syöttö ja sisään menee vaikka kolmella pakilla olisit välissä...
 
Ylös Bottom