Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

Vastaus: NHL 16 [Hype]

Miksi ei vaan voi hakea kaupasta julkaisuipäivänä jos niin kiire on päästä pelaamaan? Itse hain Prismasta 59€ -15%, ja hylly oli täynnä klo 17:00 , kaveri oli käynyt Gigantista hakemassa ja sama juttu myös hylly täynnä. Expertissä kävin hakemassa uuden imurin ja kurkkasin NHL16 tarjonnan, myös hylly täynnä. Ja hinnat ei todellakaan yhtään sen kalliimpia kuin joka vuosi kusevassa ennakkotilauksessa. (51-55€) En ole ikinä ennakkotilannut enkä ennakkotilaa. Turhaa hypetystä kun pelin saa pelistä riippumatta aina kaupan hyllystä jopa halvemmalla.
Itse ainakin ennakkotilasin gamestopista HUT pakettien takia, kun aikalailla ainoo pelimuoto mitä tulee änärissä pelattua. Olisihan sitä muuten hakenu Expertiltä pois tuon, kun hintakin oli 52€ - Gamestop 69€..
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Joo ennakot, jos kuumottaa saada peli VARMASTI julkaisupäivänä, kannattaa varata lokaalilta kauppiaalta ja sitten hakea julkaisupäivänä se myymälästä. Se on yleensä se varmin keino. Toki, jos paikkakunnalla ei ole rehtiä pelidiileriä, niin toi saattaa maksaa sen 10-20e extraa nykyhinnoilla. Mutta kyllä se kannattaa siinä mielessä maksaa, että nytkin menetit sitten pe-su pelimahikset. Enitenhän aina korpee toi, jos viikonlopun pelaamiset menee ohi suun.

No näinhän se pitäs tehä, mutta kyllä siinä ennakkotilauksessa saa sentään ne ''upeat'' bonuspakat. Joo, olisi tosiaan ollut ihan mukava pelailla viikonloppuna sitä, mutta loppujen lopuksi ei ollut edes hankaluuksia odotella maanantaihin, kun luulin että sen tänään saisin. Nyt sitten odotellaan huomiseen, ja toivottavasti ei enää sen kauempaa...

Miksi ei vaan voi hakea kaupasta julkaisuipäivänä jos niin kiire on päästä pelaamaan?

Minähän nimenomaan tiesin, että joudun CDONin takia päivän pitempään odottelemaan ja siinä ei ollut mitään ongelmaa. En vain tuolloin osannut ennustaa perjantaista mielenilmaushässäkkää. Ja kuten totesin, ei viikonlopun yli odottelu loppujen lopuksi niin hermojaraastavaa ollutkaan, kun tiesin että maanantaina sen täytyy varmasti tulla. Nytkin jo päässyt ''alkujärkytyksestä'' yli kun posti ei tänäänkään peliä tuonut ja nyt vain pakko odotella huomiseen.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

...avautuminen...

Jepjep! Mitäs minä sanoinkaan asiasta jo muutama kuukausi sitten? :D Mainitsin nuo samat magneettilavat ja tekoälyttömyydet jo ensimmäisen gameplay-maistiaisvideon jälkeen. Sinussa ja minussa on se ero, että minä pystyn näkemään tämän pelin ja pelisarjan perustavanlaatuiset viat ja älyttömyydet 2 minuutin youtubevideosta, eikä tarvitse tuhlata senttiäkään rahaa ;)
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Aika hyvin sait munki ajatukset pelistä kiteytettyä tähän. Tuohon vielä päälle se, että itse olen jo BeaGM:ää päässyt pelailemaan ja tuntuu, että tietokone huijjaa minkä ehtii. Itsellä tuntuu, että joka matsi loppuu 0-1, kun vastapuolen maalivahti torjuu joka yrityksen tai sitten vedot menee tolppiin tai ohi. Slidereitä olen yrttäny väännellä vaikka mihin, mutta ei vaan auta. Morale-uudistus sinänsä ihan hyvä, mutta EA:n tapaan vähän ylivedettyä. Pidin esimerkiksi ennen kauden ensimmäistä matsia joukkuepalaverin, jossa kerroin pelaajille, että koko kesä treenattu kovaa tätä kautta varten ja nyt vaan voitto heti ekasta pelistä. No 70% pelaajista ei muka tykänny tästä...okei.
Online-puolelta EASHL on tuntunut aika kuralta, mutta toki aika vähän on päässyt 6vs6 pelailemaan.

Ehkä tässä on kuitenkin jotain ideanpoikasta takana, onko oikein vaatia heti kauden alusta voittoja... :rolleyes: Kunhan ajattelin et eikös yleensä joukkuetta ajeta pikkuhiljaa sisään ja ei heti vaadita huippusuorituksia. En ainakaan pelaajana itse tykkäisi ideasta :D
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Ehkä tässä on kuitenkin jotain ideanpoikasta takana, onko oikein vaatia heti kauden alusta voittoja... :rolleyes: Kunhan ajattelin et eikös yleensä joukkuetta ajeta pikkuhiljaa sisään ja ei heti vaadita huippusuorituksia. En ainakaan pelaajana itse tykkäisi ideasta :D

Hyvä kauden alku ja tässä tapauksessa eka peli saa hyvän flown päälle. Tää nyt ainaki minun mielestä olis se järkevin ratkasu. Vai pitäiskö pelaajille selittää jotain et "no eka peli, ei haittaa vaikka häviitte". Kauden lopussa sitte yhdellä pisteellä tiput pleijjareista, niin oiskohan sittekki pitäny ottaa voitto siitä ekasta pelistä. :rolleyes:
E: Tietty taas jos se häviö tulisi, niin sitten ei masennuttaisi, vaan keskityttäisiin siihen, mitä voisi parantaa.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Itse olen kymmenen ensimmäisen pelin aikana ollut ihan tyytyväinen Be a GM -peleihin koneen joukkueita vastaan All-Star tasolla ja muokatuilla slidereilla näitä pohjana käyttäen. Tai noh, harrastaahan se kone niitä vanhoja tuttuja yliluonnollisia syöttöralleja pitkälti joka pelissä aina ajoittain, mutta silti lopputulokset ovat pysyneet järkevinä. Pelikohtaiset vetomäärät vaihtelevat yleensä kummallakin joukkueella siinä 20-35 välillä viiden minuutin erillä ja oman maalivahdin torjuntaprosentti on 93.

Pelaajien moraali on hyvä lisä pelimuotoon, mutta kehitettävää ja syvennettävää siinä vielä riittää. Muutenkin Be a GM:ään olisi mukava saada lisää muissa urheilupelisarjoissa olevia ominaisuuksia, vaikka Be a Pro:hon verrattuna GM-muoto onkin suorastaan sisältöä pursuava.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Onkos porukka pelannut HUTissa single player seasonia, Superstar leagueta? Pärjäättekö? Itsellä irtoaa satunnaisia voittoja (tasohan vaihtelee peleissä all-star/superstar välillä), mutta vaikeaa on. Jos joku pyörittää superstaarilla CPU:ta vastaan yhtäpäätä, niin kiinnostaisi nähdä videolta, että kuinka se onnistuu.

Tukkaan tulee, mutta ainakin puolustuspelaamisesta oppii paljon lyhyessä ajassa. Ainoastaan maalinedustalla sitomisen puuttuminen ärsyttää edelleen. Luojan kiitos tässä kuitenkin pystyy katkomaan syötöt hyvällä sijoittumisella paljon paremmin kuin 15:ssa. Siinä, kun sujahti kaikki mahdollinen läpi ja aina one-timerilla sisään.

Hyökkäyspelaamisesta superstar tasoa vastaan täytyy sanoa sen verran, että miten helevetissä maalin eteen voi saada pelaajan vapaaksi? :D. Jos kerran peliin saa poikittaissyötön lapaan asti, niin hyvin menee. Mutta toisaalta taas, näin sen pitää ollakkin! Entistä enemmän korostuu pakkien jaloista laukominen ja hyvä maskipelaaminen + viivalta laukaukset.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Onkos porukka pelannut HUTissa single player seasonia, Superstar leagueta? Pärjäättekö? Itsellä irtoaa satunnaisia voittoja (tasohan vaihtelee peleissä all-star/superstar välillä), mutta vaikeaa on. Jos joku pyörittää superstaarilla CPU:ta vastaan yhtäpäätä, niin kiinnostaisi nähdä videolta, että kuinka se onnistuu.

Tukkaan tulee, mutta ainakin puolustuspelaamisesta oppii paljon lyhyessä ajassa. Ainoastaan maalinedustalla sitomisen puuttuminen ärsyttää edelleen. Luojan kiitos tässä kuitenkin pystyy katkomaan syötöt hyvällä sijoittumisella paljon paremmin kuin 15:ssa. Siinä, kun sujahti kaikki mahdollinen läpi ja aina one-timerilla sisään.

Hyökkäyspelaamisesta superstar tasoa vastaan täytyy sanoa sen verran, että miten helevetissä maalin eteen voi saada pelaajan vapaaksi? :D. Jos kerran peliin saa poikittaissyötön lapaan asti, niin hyvin menee. Mutta toisaalta taas, näin sen pitää ollakkin! Entistä enemmän korostuu pakkien jaloista laukominen ja hyvä maskipelaaminen + viivalta laukaukset.

Taidan olla 10. divarissa single player seasonissa ja kaikki divarit olen pelannut Superstars Leagueta. Alku oli yhtä tuskaa, mutta nykyään voittoja tulee 7-8 matsia kymmenestä. Vaikeustasoina siis nuo vaihtuvat all-star ja superstar. Oma jengi on neljän tähden porukka, roolitettu, ykköskorin äijät puuttuvat. Puolustaminen on kaiken A ja O. Kun puolustaa viisikkona, niin myös vastustajan maalipaikat jäävät vähiin. Mikäli tekee virheen, niin vastustaja rokottaa melkein aina, joten siinä oppii puolustamaan. Maalit tulevat melkein aina sota-alueelta, eli maalivahdin edestä. Kun itse puolustaa, niin helpointa on blokata syöttölinjat ja laukaukset omalla pelaajalla. Kun itse hyökkää, niin kiekkoa kannattaa liikuttaa nopeasti, jättää vaikka toiseen aaltoon ja laittaa viivalta vetoa (matala laukaus) jolloin mahdollisesti oma pelaaja saa ohjurin tai sitten tulee reboundi. Lisäksi one-timerit toimivat, mikäli vastustajan pakki ei pääse väliin. Kun kiekkoa liikuttaa hyökkäysalueella, niin vastustaja joutuu puolustamaan ja pelaajat väsyvät.

Superstar tasolla tietokoneesta saa hyvän vastuksen. En viime vuoden änärissä pärjännyt Superstar AI:lle yhtään, mutta nyt kun käsissä on realistisin jääkiekkotuotos kautta aikain, niin oma pärjääminen on parantunut. Pelit voivat vaihdella tiukasta 1-0 voitosta 5-4 voittoon, jälkimmäisessä johdan peliä 3-1, mutta vastustaja tulee kaksi kertaa tasoihin. Peli voi kääntyä kumpaan suuntaan tahansa. Hyvää jääkiekkoa!
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Onkos porukka pelannut HUTissa single player seasonia, Superstar leagueta? Pärjäättekö? Itsellä irtoaa satunnaisia voittoja (tasohan vaihtelee peleissä all-star/superstar välillä), mutta vaikeaa on. Jos joku pyörittää superstaarilla CPU:ta vastaan yhtäpäätä, niin kiinnostaisi nähdä videolta, että kuinka se onnistuu.

Tukkaan tulee, mutta ainakin puolustuspelaamisesta oppii paljon lyhyessä ajassa. Ainoastaan maalinedustalla sitomisen puuttuminen ärsyttää edelleen. Luojan kiitos tässä kuitenkin pystyy katkomaan syötöt hyvällä sijoittumisella paljon paremmin kuin 15:ssa. Siinä, kun sujahti kaikki mahdollinen läpi ja aina one-timerilla sisään.

Hyökkäyspelaamisesta superstar tasoa vastaan täytyy sanoa sen verran, että miten helevetissä maalin eteen voi saada pelaajan vapaaksi? :D. Jos kerran peliin saa poikittaissyötön lapaan asti, niin hyvin menee. Mutta toisaalta taas, näin sen pitää ollakkin! Entistä enemmän korostuu pakkien jaloista laukominen ja hyvä maskipelaaminen + viivalta laukaukset.


Itse pelaan juuri tuota samaa. 14 divarista tuli mestaruus, mutta mahtoikohan sekin vaatia 8 peliä, että ei sekään ollut mikään läpihuutojuttu. :eek:
13 divarissa nyt tilanne 2 voittoa ja 2 tappiota. Todella tasaisia ja tiukkoja pelejä jokainen. Jatkoajalle meneen yli joka toinen peli. Itse en ole vuosikausiin pelannut konetta vastaan ennen tätä 16, joten sekin hieman vaikeuttaa itellä. Ihmisiä vastaan on helpompi pelata. :p
Mutta on silti mukavaa kun pelit on jänniä ja saa aivan tosissaan pelata, eikä tiedä yhtään miten pelit päättyvät. :)
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Juurikin näin, kuten Waltteri ja Huzko sanoivat!

Mutta äsken koin vähän wtf-elämyksen. Katsoin tuubista pätkän missä joku pelaa ko. liigaa superstaria vastaan. Pistin heti merkille, että kaveri vetää käytännössä 95% ajasta tatti pohjassa (kirjaimellisesti). Tuli heti mieleen, että ei voi toimia, koska pelaajat hyytyvät samantien. Mitä vielä? Väänsi koko pelin noin ja ei mitään hätää. Peli myös näytti siltä, että ei voi olla vastassa superstar, koska varsinkin pakit olivat kaukana siitä agressiivisuudesta mitä vastaan itse saa kokoajan vääntää. Oli pakko laittaa pelikkari takaisin käyntiin ja mennä testaamaan. Itse, kun käytän tuota spurttia kohtuu harvoin.

Ensimmäisen erän jälkeen wtf-fiilis sen kuin kasvoi. Vedin _koko_ erän tatti pohjassa ja en saanut yhtään kentällistä kertaakaan edes punaiselle asti (uupumisesta siis)?! Ja tuo mitä videolla näin, että AI passivoitui täysin tai ei pysynyt kyydissä, olikin täysin totta, wtf? Olenko todella ollut näin rankasti pimennossa tuon tatin käytöstä muutaman vuoden änärit? Nyt avautuu vähän, että miksi online-peleissä tuli viidessätoista vastaan pelkästään näitä tatti pohjassa vääntäjiä...

Nyt on vähän fiilis, että meni kerralla romukoppaan kaikki se miten on änäriä yrittänyt opetella pelaamaan. Kiekon hallinnan ja hyvän syöttelyn kautta. V*ttuako tuossa syöttää keskialuetta pidemmälle, kun voi luistella reunan kautta tatti pohjassa b-pisteelle, vetää jarrut pohjaan kääntyä keskelle ja laukoa maskitta rauhassa. Tai sitten ajaa päähän asti, saa pakin peräänsä magneetin lailla ja kas kummaa, äsken kirjoittamani "kuinka maalin eteen saa oman pelaajan vapaaksi" onkin helppoa. Siellähän on tilaa vaikka muille jakaa. Jatketaan ny vielä. Peli päädyssä, tiputat viivalle, pakilla tatti pohjaan viivaa pitkin pari kurvia sinne tänne, takaisin viivalle ja WTF, koko AI jahtaa sitä pakkia, kunhan vain pidät tatin pohjassa. Maalin eteen poikittain ja one-timerin edessä ei ole yht' äkkiä enään ketään, koskaan.

Nyt on todella sekavat fiilikset. Mikä hemmetin god mode -nappi tuo on? Ja onko tämä todellakin ollut näin jo 14 ja 15 änäreissä missä onlinessä näitä tatti pohjassa pelaajia olen manannut. Tajuamatta, että miksi he sitä tekevät?

WTF
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Botti näemmä edelleen sama huvittava itsensä. Ensin kolme naurettavan helppoa voittoa HUT:n bottidivisioonissa ja sitten neljännessä pelissä kunnon momentum-botti vastassa, Thorburnit ja Pelusot luistelee kentällä kuin Pavel Buret ja oma bottipakki ohjasi kaksi kiekkoa omiin maaliin edestä mulla ja toki muuten loistavasti HUT:ssa pelannut Elliott imi 18 vedosta 6 sisään.

Ei tuo tekoäly vakuuta vieläkään täysin ainakaan HUT:n puolella.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Voiks joku vastata tähän, en löytän kysymyksiä palstaa nhl 16:st, mut anyway, tarviiko PS4:lla NHL 16 koodii (license)? online pelaamiseen vai riittääks pelkästää plus jäsenyys, eli siis niinku ps3:lle ja pc:n pelaamises lisenssi koodi, meinaan omassa paketissa ei ollut tota 12 merkkist koodia!?
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Voiks joku vastata tähän, en löytän kysymyksiä palstaa nhl 16:st, mut anyway, tarviiko PS4:lla NHL 16 koodii (license)? online pelaamiseen vai riittääks pelkästää plus jäsenyys, eli siis niinku ps3:lle ja pc:n pelaamises lisenssi koodi, meinaan omassa paketissa ei ollut tota 12 merkkist koodia!?

plus jäsenyys riittää.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

En ole aiemmin juuri pelannut eashl joten en tiedä onko normaalia, mutta asiaan: viive pelatessa joka tekee eashl pelaamisen todella nihkeäksi. Muut online muodot toiminut, onko siis jotain mitä voi itse tehdä vai onko vika ea:n päässä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 16 [Hype]

35 peliä takana Be A Pro kautta Portlandin joukkueessa, aloitin alhaalta. Se pitää sanoa että joka kehui uutta simulointi systeemiä niin en todellakaan ole samaa mieltä. Hihat palaa sen kanssa, tässä muutama syy:

-Sut tempastaan usein vaihtoon vaikka palkki on melkein täysi. Joskus taas et pääse vaihtoon vaikka palkki on tyhjä, portti ei aktivoidu, on saatava pelikatko. Sitten hyväkäs kehtaa valittaa liian pitkästä vaihdosta.
-Useimiten joudut kentälle aloittamaan oman moken vierestä ja kas kummaa, häviät useimmiten sen aloituksen. Ja valitushan tulee että mailaasi nostettiin. Useimmiten tämä aloitus tapahtuu moken vasemmalta puolen.
-Jos joskus pääset vaihdosta suoraan kentälle niin sun ketjukaverisi ovat jo sua ennen päässeet ja tekaisevat just maalin kun pääset jäälle, kas kummaa.
-Tai saat jalkasi kentälle niin vastustaja tekee juuri silloin maalin ja sehän on sinulle miinusta...
-Pääasiassa simuloinnit ovat aivan järjettömiä. 10 sekuntia kentällä ja vaihtoon. Penkillä 20 sekkaa ja taas kentlle. Joskus vajaalla palkilla kentäälle jne jne...
-Pelintekijöille pitäisi sanoa, "viisaus hoi,järki älä jätä..."

Jaa unohdin yhden pirullisen jutun, tuon kuvan nykimisen. Haittaa jo pelaamista ja ottaa silmiin.

Toivottavasti tekisivät jonkun korjauksen, tosin epäilen etteivät vaivaudu korjauksiin, jotain paskaa laittavat lisää pätseissään!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Mutta äsken koin vähän wtf-elämyksen.

(klips)

WTF

Aika mennä säätämään slidereita (etenkin fatigue effect/recovery, Checking-osasto, AI learning, gamespeed ja player acceleration säädöt voisivat toimia)? Perussäädöt on yleensä pidemmän päälle aina vähän "väärin" ja pienellä vaivalla pelistä saa yleensä ihan helavatasti paremman. Harmillisesti NHL:ssä ei ole suoraan FIFAn "markingia" vastaavaa säätöä.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Jepjep! Mitäs minä sanoinkaan asiasta jo muutama kuukausi sitten? :D Mainitsin nuo samat magneettilavat ja tekoälyttömyydet jo ensimmäisen gameplay-maistiaisvideon jälkeen. Sinussa ja minussa on se ero, että minä pystyn näkemään tämän pelin ja pelisarjan perustavanlaatuiset viat ja älyttömyydet 2 minuutin youtubevideosta, eikä tarvitse tuhlata senttiäkään rahaa ;)

Veikkaisin, että meissä on paljon muitakin eroavaisuuksia, kuten se, että jos nyt kympin otan takkiin kun pelin myyn heti julkaisun jälkeen, niin pystyn elämään asian kanssa. ;)
 
Ylös Bottom