Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret
Heitetään tähän omat kommentit eilisillan/yön ja tämän päivän peleistä. Jotain 10-12 ottelua taitaa olla HUT:a ja 8 peliä EASHL:ää pelattuna. Päällimmäisenä ihan positiiviset fiilikset, vaikuttaa paremmalta kuin NHL16 jo tässä vaiheessa. Valitettavasti samoja NHL16:sta tuttuja vikoja löytyy edelleen, mutta toivotaan että osan saisi korjattua lopulliseen versioon...
Tosiaan itse olen pelannut aiemmissa osissa selkeästi eniten HUT:a, sitten normaaleja online vs. -matseja ja satunnaisia pelejä offlinessa kavereiden kanssa/EASHL:ää.
EASHL:n uudistukset oli kyllä loistavia, veikkaan että mikäli hyvän porukan saa kasaan, niin tulee kyllä kovasti viemään peliminuutteja pois HUT:sta. Yöllä pelailin 4-5 peliä samassa porukassa neljän venäläisen kanssa ja herranjestas miten loistava pelikokemus oli! 5vs5 peliä ja omassa joukkueessa pysyi hyvin jokainen omalla pelipaikallaan, hyökkääjä jäi paikkaamaan pakkien satunnaisia nousuja hyökkäyspäähän (olin itse pakkina) jne. Venäläisten lopettaessa pelasin vielä pari matsia, mutta laski kyllä pelifiilis, koska näissä peleissä valituilla pelipaikoilla ei ollut mitään merkitystä, kun kaikki menivät kentällä kuin päättömät kanat.. Huikeaa viihdettä, mun saa hyvän porukan kasaan!
Laitetaan tähän vielä plussia ja miinuksia:
Plussat:
+Valikkojen raikas ulkoasu, tykkään tästä vaaleammasta valikkotyylistä verrattuna parin edellisen vuoden tummempaan.
+Valikkomusiikit, vaikka ei tunnu kovin montaa biisiä pyörivän, niin hyvää vaihtelua valikkojen lisäksi, että soi useampaa kappaletta...
+Pelillisesti tullut hyviä uudistuksia. Kuten aikaisemmin mainittu, taklauksilla saa helpommin horjutettua vastustajan irti kiekosta, poke checkistä ja mailannostosta tulee jäähyjä herkemmin, maalivahdeilla jotain uusia torjunta-animaatioita jne. Maalille ei niin helposti tulla
+EASHL! Todella hienoja uudistuksia, enemmän pelityylejä valittavana ja oman joukkueen muokkaaminen todella monipuolista lähtien jäähallista ja peliasuista. Vahva suositus jokaiselle, että kokeilee edes tätä! Mukavasti myös avattavaa omalle pelihahmolle (useita erilaisia tuuletuksia jne). Toki pelikokemuksessa on suuria eroja, mikäli pelaa 5vs5 tai 6vs6 pelejä hyvässä joukkueessa verrattuna siihen, että pelaa yksinään randomien kanssa.
Miinukset:
-Samoja NHL16:n vikoja löytyy, mm. tuttu etuylänurkka menee edelleen aavistuksen helposti hyvillekin molareille. Momentumia ei ehkä niin selkeästi huomaa, mutta kyllä itsellä on tullut kymmenen pelin aikana niitä tilanteita, että pakit joko seisovat vaan paikallaan tai sitten paahtavat täydellä höyryllä siniviivaa kohti vastustajan hyökätessä, jolloin ei enää ehdi ottamaan pakkia haltuun ja estämään hyville maalipaikoille pääsyä. (Todella turhauttavaa, kun tulee niitä synkkiä minuutteja, kun tuntuu ettei pelaajat tottele mitään näppäinkomentoja.)
-En tiedä tuntuuko vaan mutta jotenkin helpohkosti on muutama maali mennyt omiin vanhanaikaisella, itse en ole hoksannut tuota testata, mutta ihmeellisesti vastustaja saa uitettua kiekon maaliin vaikka molari on hyvin tolpalla vastassa. EASHL:n puolella taas tuntuu monet hakevan sitä perinteistä säbärannetta. Yleisesti edelleen menee aika monesti niitä ihmeellisiä nollakulmasta ujutettuja laukauksia verkon perukoille...
Tuossa muutamia kohtia, mitä tuli äkkiseltään mieleen. Betan perusteella laitan kyllä itse änärin ennakkotilaukseen, hyvältä vaikuttaa ja askel parempaan suuntaan, vaikka paljon samaa toki löytyy NHL16:sta.