Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 17 - Yleinen keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jyyd
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Joitain kohtia on taas kyllä pilattu Be A Pro:ssa...

Säännöt ei pysy, joka peliä ennen pitää asetuksista laittaa sääntöihin "CHL" koska se muuttuu "mukautettu", eli tämä joka vi*un vuotinen säätö taas...

Kurinalaisuus statsi ei kehity periaatteessa ollenkaan, ainoastaan laskee jokaisesta jäähystä joita tulee tekoälyn tekemänä. Kerran olen saanut vihreetä kurinalaisuuteen tuurilla, enkä tajua miten, mutoin se on aina 0 pelin jälkeen.

Tekoälyn pelaaja kääntää selkä päin ja vasta sitten ukko käyttää pokea, nappia on painettu jo aikasemmin, sekunnin viive koska ukon ovr. niin matala, tämä on se millä EA kompensoi statseja pelaajissa, viiveellä ja tätä tapahtuu vähän turhan usein. Eli jos pelaat jäähyttömän pelin, se on lottovoitto :D

Tekoälyn joukkueet tekee taas alle 3 maalia/peli. Pistepörssiä johdetaan 35 pelin jälkeen 25:llä pisteellä ja 15 maalia on se mihin tekoäly pystyy (ite toki johdan koska realistiset pisteet ja top5 ukoista on mun joukueesta :D), eli tämä kans vaan huonontunut viiime änäristä. Laskin huvikseni myös että kun katsoo joukkueen statseja, tehtyjen maalien keskiarvo on vähemmän kun mitä joukkueen pelaajat on todellisuudessa tehnyt maaleja, mitä hittoa? :D

Tämän lisäksi pistepörssissä on 70% pakkeja. Jokaista joukkuetta käytännösssä johtaa maali ja pistepörssissä pakki, tämä ei ole mitään uutta... Mutta mitä hemmettiä ne tekoälyn joukkueet tekee tuolla "taustalla"??? Pelaako ne joka pelin 1-0, 0-1, 0-1... ? Itellä tulee ihan laidasta laitaan, kerran jopa 6-5 ja 1-0 jatkoajalla...

Tilastot kusee. Pelaajien etenkin, joukkueiden ei niinkään muuten kun tehdyissä maaleissa joita on aivan liian vähän.

Kyllä taas pitää ihmetellä että miksi tehdään vain uutta, miksi ei korjata vikoja, en ymmärrä sitä logiikkaa...

Itse pelillisesti tämä on kyllä hyvä, ei mitään isompaa moitittavaa. Hyvänä voisi pitää sitäkin että olen nyt ekaa kertaa varmaan ikinä Be A Pro:ssa alle 100 pisteen vauhdissa ekalla kaudella ja WHL:ssä pelataan sentään 72 peliä eikä 68 kuten OHL ja QMJHL. Itse asiassa kerran olen jäänyt alle 100.

Mailan nostoa mä en käytä lainkaan, se on täysi susi, sillä ei tee yhtään mitään jos et kalasta jäähyminuutteja. Pokea olen opetellut käyttämään siten että kiekolinen ei ole selkä päin (paitsi kun tekoäly niin päättää kääntyä). Tuo että kolmio pohjassa sidotaan ukkoa maalin edustan läheisyydessä saaden one-timerin tai ohjauksen katkaistua on kans hyvä juttu, itse tykkään tuosta ja onhan se ihan hiton realististakin, ukot ei vaan kyttää maalin edessä vaan pitävät ukkonsa...

E: Kahden ottelun perusteella (Kurinalaisuus nousi jopa 84 arvoa eikä tullut yhtään jäähyjä) tuo ongelma että joka peliin tulee ainakin yksi jäähy, johtuisi tuosta että säädöt muuttuu, eli ne pitää laittaa aina ennen jokaista peliä kohdalleen... Kun vielä muistais aina.
Samalla todettakoot että tekoälyn pelikuviot kusee jos pelaat omilla slidereillä, jälleen kerran sama kun NHL16...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Peliosuudesta puhumatta, täytyy kyllä ihmetellä kuinka kömpelöt ja hitaat valikot tässä pelissä on.

Tämä L2-nappi pohjaan -alavalikkosysteemi on kyllä varmasti yksi typerimmistä ideoista pelivalikoiden historiassa. Esimerkkinä nyt vaikka tämä Franchise-pelimuoto ja muiden joukkueiden vaihdettavien pelaajien katsominen. Kaikkien joukkueiden läpikäyminen vie nyt valehtelematta varmaan 7-8 -kertaa kauemmin kuin last genin vastaavassa pelissä (NHL 14). Sama kaava toistuu niin HUT:in valikoissa sopimuksia yms. laitettaessa tai ihan yleisesti ketjuja muokatessa. Ihan yksinkertaistenkin asioiden hoitaminen vaatii älyttömän määrän nappien painalluksia ja odottelua.

Muutenkin tuntuu, että valikot käyvät hitaammaksi vuosi vuodelta. No, ehkä sitten ensi vuonna..
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Katsonut 2BC Franchise modea Youtubesta ja siinä ainakin alkoi uramuodon toisella kaudella valikot lagamaan todella pahasti. Logot kestää ilmestyä useita sekuntteja, valikot ei ilmesty jne.

No viime vuonna oli pari bugia, jotka kaatoivat pelin. Trade blockin selaaminen joukkue kerrallaan ja pelaajakortti jäi joskus väkisin päälle, eikä sitä saanut suljettua. Onnistuin jopa kerran saamaan pelaajakortin näkymään siellä valikoiden taustakuvana jokaisessa valikkoruudussa. Toivottavasti näitä ongelmia ei enää olisi NHL 17:ssa.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Eikä se riitä että valikot on hitaita, kun niitä oon tehty lisääkin vielä :D Niin paljon että ihan vi*uttaa pelata tuota franchise modea ylipäänsä...

Itse pelaaminen on ok mutta valikot päin mäntyä. Mutta mulla on vahva tunne että ohjaimen ja pelin välillä on viivettä enemmän kun aiemmin... Kentällä kaikki ei vain tapahdu yhtä nopeasti kun mitä ohjaimessa... En osaa selittää miten se näkyy mutta tuntuu että kaikki tulee hieman myöhässä, sopisi hyvin tohon että valikotkin on hitaita kun elämä...
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Niinpä se on samalla surullista ja ymmärrettävää ettei jääkiekko peleissä ole niin kilpailua :/ Ostaisin heti jos tulisi jostain muualta kun EA nimisestä talosta.
Tietyt mukamas jääkiekkoon kuuluvat jutut näkyy pelaamatta muutaman minuutin YouTube videosta... Aina nää Hardcore pelaajat voi sanoa että puolusta se pois mutta oikeasti se on aina veskarin maali jos se menee etukulmasta sisään. On laji mikä tahansa. Se kuuluisa sekunnin viive pelaajan ja kontrollin välillä näkyy ilmeisesti tässäkin. FIFAssa ainakin Demon perusteella pilaa kaikki kuviot kun se tilanne pitää pelata noin puolessa sekunnissa niin siihen tulee sekuntti lisää kun ei tapahdu tässä ja nyt.... Jääkiekko kun on nopeampi ja ei niin taktinen laji niin se sekunnin viive tuntuu pahemmalta.... En pelaisi tätäkään kun yksinpelinä mut eihän tekoälystä saa peli iloa. Kun kyseessä on EA
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Pystyykös tässä pelissä jo onlinen kautta pelaamaan cooppina kaverin kanssa toista pelaajaa vastaan? Eli siis esim. 2v1 tai 2v2 kaikki eri konsolilla?
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Pystyykös tässä pelissä jo onlinen kautta pelaamaan cooppina kaverin kanssa toista pelaajaa vastaan? Eli siis esim. 2v1 tai 2v2 kaikki eri konsolilla?

Ainoastaan samalta sohvalta onnistuu. Tiedä sitten mikä siinä on niin vaikeaa kopioida ne co-op seasonit FIFAn puolelta.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Nyt on peli pienessä tarjouksessa PS Storessa 55,96€ hintaan.

En taida vieläkään ostaa peliä, kun juuri tänään oli pari niin kivaa peliä NHL 16:ssa. Ei viitsi samasta pelistä maksaa lähes täyttä hintaa, vaikka sitten pääsisikin jo taas klubitelemaan. Lisäksi kunnoliset rosterit Franchise-pelimuodon aloittamiseen alkaa löytyä vasta joskus loka-marraskuun vaihteessa. Siitä ei ole enää pitkäaika loppuvuoden kovempaan tarjoukseen. Maltti on valttia.

Mielellään kyllä luen ihmisten kommenteja ja mielipiteitä sillä välin Franchise-pelimuodosta sekä itse gameplaysta.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Mulla olis samat ajatukset mutta kun pitää päästä tahkoomaan Be A Prota ajoissa ja kuukausikin pois on pari kautta pois urasta :D Jos mä pääsen kerrankin tuolla ukolla 40v. ikään ihan pelaamalla niin lopetan koko pelisarjan pelaamisen koska se on sit mulle "peli läpi". Alkaa olemaan ikää liikaa odotella että yks EA sais toimivan tai edes lähes täydellisen pelin tehtyä.. Ehkä sit 2050 :D
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Aloitusmestari taas täällä. Aloinpa uudelleen yrittämään automaattipelejä. Olen nyt hävinnyt n. 400 aloitusta PERÄKKÄIN. Laite on kunnossa ja änäri 14:ssä voitin kaiken, aloitukset 70%:sti.

Yritän voittaa niitä kaikilla konsteilla ja variaatioilla. Tämän pitäisi olla tilastollisesti ja edes teoriassa mahdotonta mitä koen. Vaikka kadulta otettaisiin satunnainen mummo ja pantaisiin hänet pelaamaan side silmillä, olisi täysi mahdottomuus hänelle hävitä edes viittäkymmentä aloitusta peräkkäin. Tai vaihtoehtoisesti: Oletetaan, että tuurilla tulisi voittaa joka kuudes aloitus (mun järkeen se kävisi). Nyt olen hävinnyt siis n. 400 kertaa peräkkäin. Eli yrittäkääpä heittää arpakuutioita 400 kertaa peräkkäin niin, ettei kuutosta tule !

Pelissä ei tältä osin varmaan mitään vikaa. Kunhan kirjoitan järkeni pitimiksi.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Kysynpä vielä uudeleen pudotuspeleistä. Onko tosi, että pelatakseen NHL 17:llä SM-Liigan pleijarit. on valittava ensin 8 seuraa (vaihtoehtoa 10 seuraa ei ole). Tämän jälkeen peli laittaa tarjolle VAIN kahdeksan NHL-seuraa. Sen jälkeen jokainen seura on yksitellen vaihdettava SM-liigaseuraksi.

Tämän jälkeen peli lyö koko ensimmäisen kierroksen ottelut tarjolle. Sen jälkeen ne on yksitellen simuloitava, jotta pääsee pelaamaan omaa ottelupariaan. Ottelu ottelulta.

Voiko tämä olla totta ? Kuka ääliö on romuttanut NHL 14:n ajoista homman näin surkeaksi ? Pähkähullua, imbesilliä.

Please, osoittakaa joku, että puhun nyt täyttä paskaa ja kertokaa miten playoff-sarjan saa vapaasti ja kätevästi valita kuten ennenkin.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Aloitusmestari taas täällä. Aloinpa uudelleen yrittämään automaattipelejä. Olen nyt hävinnyt n. 400 aloitusta PERÄKKÄIN. Laite on kunnossa ja änäri 14:ssä voitin kaiken, aloitukset 70%:sti.

Yritän voittaa niitä kaikilla konsteilla ja variaatioilla. Tämän pitäisi olla tilastollisesti ja edes teoriassa mahdotonta mitä koen. Vaikka kadulta otettaisiin satunnainen mummo ja pantaisiin hänet pelaamaan side silmillä, olisi täysi mahdottomuus hänelle hävitä edes viittäkymmentä aloitusta peräkkäin. Tai vaihtoehtoisesti: Oletetaan, että tuurilla tulisi voittaa joka kuudes aloitus (mun järkeen se kävisi). Nyt olen hävinnyt siis n. 400 kertaa peräkkäin. Eli yrittäkääpä heittää arpakuutioita 400 kertaa peräkkäin niin, ettei kuutosta tule !

Pelissä ei tältä osin varmaan mitään vikaa. Kunhan kirjoitan järkeni pitimiksi.

Kyllä sulla on pakko olla ohjain asetuksissa tai jossain muussa vikaa että oot hävinnyt noin monta aloitusta putkeen.
Tai sitten sulla on oikeasti refleksit kuin muumiolla. Aloitus toimii täsmälleen samalla tavalla kuin edellisissäkin änäreissä ja itselläni on tuo aloitus % vain kasvanut edellisistä osista (bergeron ja statsny)
Joko veivaat väärää tattia tai sitten sulla on peli yksinkertaisesti rikki...millä ohjainasetuksella pelaat?
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Itse asiassa en ole voittanut yhtään aloitusta be a pro:ssa normaalilla tavalla, joku 25 kertaa aloittanut koska olen laituri. Voitin 3 aloitusta justiinsa putkeen pistämällä oikea tatti ylös eikä alas aloituksissa ja komeasti tulee aloitukset kotiin, menee vielä sinne minne käsken eli kun sen heittää kello 11 suuntaan, se menee oikealle pakille eli juurikin päinvastoin??!
Onko tuo komento ylösalaisin Hybridinäppäimillä ?? :D :D :D Alaspäin se sitoo pelaajan, mitä ihmettä? :D
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Ei ole vikaa ohjaimissa, valitettavasti. Muumiokaan en ole, ammattilaisella matseja voitan vaikka kiekkoa en saa pitää kuin kolmanneksen peliajasta noiden aloitusten vuoksi. Voisinko päästä Guinnesin ennätysten kirjaan ? Nimim. viime peli 0-32.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Kysynpä vielä uudeleen pudotuspeleistä. Onko tosi, että pelatakseen NHL 17:llä SM-Liigan pleijarit. on valittava ensin 8 seuraa (vaihtoehtoa 10 seuraa ei ole). Tämän jälkeen peli laittaa tarjolle VAIN kahdeksan NHL-seuraa. Sen jälkeen jokainen seura on yksitellen vaihdettava SM-liigaseuraksi.

Tämän jälkeen peli lyö koko ensimmäisen kierroksen ottelut tarjolle. Sen jälkeen ne on yksitellen simuloitava, jotta pääsee pelaamaan omaa ottelupariaan. Ottelu ottelulta.

Voiko tämä olla totta ? Kuka ääliö on romuttanut NHL 14:n ajoista homman näin surkeaksi ? Pähkähullua, imbesilliä.

Please, osoittakaa joku, että puhun nyt täyttä paskaa ja kertokaa miten playoff-sarjan saa vapaasti ja kätevästi valita kuten ennenkin.

Olen ilmeisesti ainoa täällä, joka näitä pelaa. vaikka kuinka mietin, niin yhtä tyhmää homma en ole ikinä kokenut. Kuinka monta tuhatta suunnittelijaa tällä pelillä on ? Miten lopputulos voi olla tämä, että kokonainen pelimuoto on unohtunut suunnitlla ??!!
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

HEI MACHETE (en saa nyt vastausta sun kuplaan): Sinä siis pelaat pudotuspelejä. Oletko keksinyt, miten niillä pelataan SM-liigaa tai muita sarjoja? Vai oletko tuillut samaan tulokseen kuin minä, että koko homma on jäänyt suunnittelematta tähän peliin ???!!! Jos näin on, annan sen pois ja palaan NHL 14:ään.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Ainakin NHL 15:ssa pudotuspelit toimi noin. Siihenhän versioon pudotuspelit tuli jälkikäteen päivityksenä mukaan ja oli juuri tuollainen kusinen paska, jonka kuvailit. Eivät sitten ole ilmeisesti sitä viitsineet muuttaa kahden vuoden aikana parempaan suuntaan.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Tarttis apua tai ees empatiaa.

Olen viisvitonen änärikahjo. Pelannu aiemmin NHL 13:a ja 14:ää. Jo noiden kanssa oli mun käsittämättömän vaikeaa saada aloitukset hallintaan. Muutoin homma kuitenkin sujui. Hävisin 95% aloituksista ja silti vähä vähältä nousin supertähti-tasolle. Jotain loksahti aloituksissa, en todellakaan tiedä mitä, ja aloin voittamaan ilman tasoitustakin n. 60% niistä. Voitin kaiken mahdollisen eli supertähdellä NHL:n ja World Tournamentin.

Nyt hankin NHL 17:n. Hieman on vaikea päästä pelirytmiin. Pelaajien liikkeet on pehmeitä ja muutoinkin homma on kolmessa vuodessa edistynyt. Aloitin vaatimattomasti puoliammattilaisena. Voitin turnauksen murskaavasti. Mutta: Hävisin kaikki 247 aloitusta ! Kaikki !!! Vaikka oikeassa elämässä ottaisin matsin vaikkapa Sidney Crosbya vastaan, lyön vetoa, että sentään yhden sadasta aloituksesta (vahingossa) voittaisin.

Peli on kunnossa, ohjaimet on kunnossa. Oma poikani voittaa aloituksista n. puolet niinkuin ennenkin.

Alkaa pahemman kerran turhautua ja tylsistyä pelatessa, kun vain kolmanneksen peliajasta pääsee kiekko pitämään. Haluaisin harjoitella aloituksia, kun hajuakaan ei ole mikä niissä mättää. Eipä löydy aloitusharjoitusvalikkoa tuosta.

Onko muilla tällaisia kokemuksia? Jäänkö ikuisesti änärirammaksi tässä uudessa versiossa? Motiivi pelaamiseen on jo nyt menossa. Aapuva !


Minulla on ihan sama ongelma onko näissä joku ihmeen jippo, nettipelissä on useasti käynyt niin että en ole voittanut yhtään aloitusta, ylivoimat menee aina pilalle tuon takia kun vastustaja vie aloituksen ja muutenkin aloituksen voittaminen olisi kyllä elintärkeää jos pärjätä mielii, minulle on sen puoleen se ja sama en tässä pelissä kovin korkealle nouse, kunhan huvin vuoksi vain pelailen nettivastustajaa vastaan mutta on se sanottava että voitto tuntuu kuitenkin mukavammalta kuin tappio, liekkö youtubessa ohjeita tuohon aloittamiseen.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Be a proosta..
Toimiikos tänä vuonna tuo simulaatiorangaistus juttu?
Tai drafti edes?
Viime vuotisessa simuloin kaks ekaa erää ja pelailin kolmannen, tuloksena 100+ pistettä ja drafti 154.
Sitten Torontossa 22 peliä piste per peli tahtia, kunnes lähettivät takasin whlään.
Muuten ihan kiva pelimuoto mutta vie peli-ilon tuollaiset älyttömyydet.
 
Ylös Bottom