Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 17 - Yleinen keskustelu

Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Be a proosta..
Toimiikos tänä vuonna tuo simulaatiorangaistus juttu?
Tai drafti edes?
Viime vuotisessa simuloin kaks ekaa erää ja pelailin kolmannen, tuloksena 100+ pistettä ja drafti 154.
Sitten Torontossa 22 peliä piste per peli tahtia, kunnes lähettivät takasin whlään.
Muuten ihan kiva pelimuoto mutta vie peli-ilon tuollaiset älyttömyydet.

Sähän just sanoit mikä se itse ongelma on. NHL16 toimi kaikki täydellisesti, olin eka varaus ja pelasin ylhäällä aina. Ongelma on se että simuloit ylipäänsä pelejä, sillä ei voi "oikasta" vaan pelit pitää pelata alusta loppuun. Pisteillä ei edelleen ole mitään merkitystä muuhun kuin arvoihin korkeintaan... Tämä on tosin vähän hölmöä, teet sitten 100 tai 500 pistettä, mikään ei muutu.

Sentään tämävuotisessa on valittavissa 5 ja 10 minuutin erät vaihtosimuloinnin kanssa, joten ei tarvi pelata koko 20 minuuttia jos ei halua tai on kiire :)
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Onhaa tää ihan vitsi. Ootteko aatellu miten helposti noi ranteet menee sisään, ei mitää järkee. Sais nyt saatana tulla jo jotain päivitystä. Tai jotaa asetussarja hommaa.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Onhaa tää ihan vitsi. Ootteko aatellu miten helposti noi ranteet menee sisään, ei mitää järkee. Sais nyt saatana tulla jo jotain päivitystä. Tai jotaa asetussarja hommaa.
Menee helposti, mutta jos/kun päivitys tulee, niin ei vedettäisi äärilaitaan. NHL 16 otti päähän, kun ei mennyt mikään. Mitä itse olen lueskellut, niin porukka haluaa lämärin tehokkuutta heikennettävän, ei niinkään rannelaukauksen. En tiiä, tää on niitä pelejä mihin on viha/rakkaussuhde:D
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Eikse sit oo ihan hyvä et ne ranteet menee sisään?Tai siis kai nyt oikeessa lätkässäki maaleja tulee??
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Eikse sit oo ihan hyvä et ne ranteet menee sisään?Tai siis kai nyt oikeessa lätkässäki maaleja tulee??
Oon kyllä sama mieltä mun ottelut ovat olleet tyylin joku 3-2, toki on myös hävinnyt 8-2 mut silloin on myös pelannut huonosti ja antanut avopaikkoja
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Eikse sit oo ihan hyvä et ne ranteet menee sisään?Tai siis kai nyt oikeessa lätkässäki maaleja tulee??
Tavallaan on ja tavallaan ei. Joo, hyvä että saa maaleja, mutta huono jos viidestä vedosta neljä menee sisään. Peli on usein silloin ohi ja sitten on vielä erikseen nämä bugirannesankarit. Taas vertaan tosielämään, niin kyllä joskus sattuu mokeille huonoja päiviä. Tässä änärissä niitä vain tuntuu sattuvan melkein joka pelissä. Suurin ongelmahan on momentum, se tuo sulle voiton tai tappion. Sen ongelmana on sen järjetön kesto, ihan sama käytätkö aikalisän, ihan sama tappeletko ja voitat. Päästessäsi tässä pelissä neljän maalin johtoon, olet melko varma voittaja. Samoin toisinpäin, jäät neljän maalin tappioasemaan ja häviät pelin. Momentumin aikana sulla tai vastustajalla onnistuu kaikki mahdollinen ja mahdoton. Nyt kannattaa oikeasti miettiä, että miksi vastustajat ei tappele? Siinä piilee se riski, että momentum siirtyy sulle. Itse olen näitä tappeluita hakenut ja voittanutkin mutta eipä siirry momentum mulle. Toinen virhe mitä ei kannata tehdä, vastustaja haastaa tappeluun ja ei sitten lähdekään tappeluun. Ideana tässä on 4vs4 peli, missä jotkut ovat vähän liiankin hyviä. Millä sitten saat sen? No, ainut minun havaitsemani keino on tehdä kavennusmaali. Sen jälkeen jätkät viilettää kaukalossa kuin tuulispäät ja vastustaja on aivan kusessa. Kyllähän tämä siinä mielessä huvittaa, että tosielämässä juuri tappelut ja aikalisä voivat kääntää ottelun kulun. Tuo kavennusmaalihan tulee yleensä ottelun kolmannen erän puolenvälin jälkeen, mutta valitettavasti aika loppuu yleensä kesken takaa-ajon. Nyt kysynkin, että miksi tässä pitää olla tällainen käsikirjoitettu paska systeemi? Miksi ei voisi olla ohjain ohjainta vastaan, ilman mitään apuja tai momentumeja? Eikö sitä systeemiä voisi kokeilla vaikka betassa, tuskin se pelaajia hävittäisi?
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Tavallaan on ja tavallaan ei. Joo, hyvä että saa maaleja, mutta huono jos viidestä vedosta neljä menee sisään. Peli on usein silloin ohi ja sitten on vielä erikseen nämä bugirannesankarit. Taas vertaan tosielämään, niin kyllä joskus sattuu mokeille huonoja päiviä. Tässä änärissä niitä vain tuntuu sattuvan melkein joka pelissä. Suurin ongelmahan on momentum, se tuo sulle voiton tai tappion. Sen ongelmana on sen järjetön kesto, ihan sama käytätkö aikalisän, ihan sama tappeletko ja voitat. Päästessäsi tässä pelissä neljän maalin johtoon, olet melko varma voittaja. Samoin toisinpäin, jäät neljän maalin tappioasemaan ja häviät pelin. Momentumin aikana sulla tai vastustajalla onnistuu kaikki mahdollinen ja mahdoton. Nyt kannattaa oikeasti miettiä, että miksi vastustajat ei tappele? Siinä piilee se riski, että momentum siirtyy sulle. Itse olen näitä tappeluita hakenut ja voittanutkin mutta eipä siirry momentum mulle. Toinen virhe mitä ei kannata tehdä, vastustaja haastaa tappeluun ja ei sitten lähdekään tappeluun. Ideana tässä on 4vs4 peli, missä jotkut ovat vähän liiankin hyviä. Millä sitten saat sen? No, ainut minun havaitsemani keino on tehdä kavennusmaali. Sen jälkeen jätkät viilettää kaukalossa kuin tuulispäät ja vastustaja on aivan kusessa. Kyllähän tämä siinä mielessä huvittaa, että tosielämässä juuri tappelut ja aikalisä voivat kääntää ottelun kulun. Tuo kavennusmaalihan tulee yleensä ottelun kolmannen erän puolenvälin jälkeen, mutta valitettavasti aika loppuu yleensä kesken takaa-ajon. Nyt kysynkin, että miksi tässä pitää olla tällainen käsikirjoitettu paska systeemi? Miksi ei voisi olla ohjain ohjainta vastaan, ilman mitään apuja tai momentumeja? Eikö sitä systeemiä voisi kokeilla vaikka betassa, tuskin se pelaajia hävittäisi?

Helsinki 2003, puolivälierät Suomi - Ruotsi; 5-6. Siinä oli käsikirjoitus kohdillaan.

Hyvä että maaleja tulee useilla eri tavoilla, ohjureilla, räkämaaleja maalin edestä rouhimalla, lämäreillä ja rannelaukauksilla, one-timerit ovat vaikeampia ja syötöt eivät aina napsu sinne minne haluaa. Maalivahdit välillä pomputtelevat kiekkoja, kiekon saa pokechekilla maaliin ja välillä maalivahdit vetävät hasekit. Välillä uppoaa laukaus ilman maskia b-pisteen kaarelta ja välillä ei mikään. Epäreilumpaa olisi se, että jokaisesta hyvästä maalipaikasta tulisi aina maali ja ns helppoja maaleja ei tulisi koskaan. Ei se kiekkoa oikeasti sinne maaliin aina mene vaikka olisi tyhjä maali edessä ja samoin välillä kiekko pomppii maaliin omasta päästä lauottuna.

Verrattuna vuoden takaiseen versioon, johon jossain vaiheessa tuli online-puolelle päivitys, ettei maaleja saanut tehtyä mitenkään. EASHL puolella pelattiin vähämaalisia pelejä ja ohjurit eivät menneet sisään ollenkaan. Varma peli-ilon tappaja kyhnyttää yhden maalin pelejä, joista tietää että jos vastustaja pääsee maalin johtoon, niin pelin tulee häviämään.

Eilen EASHL:n puolella oltiin 4-0 johdossa toisen erän lopulla, annettiin vähän siimaa ja alettiin ylihyökkäämään, vastustajalta pukukoppimaali erän loppuun ja kolmannessa erässä peli 4-3. Siellä oli mahdollisuudet voittaa, mutta lopulta taidettiin hoitaa peli 6-4. Mieluummin tällaista jääkiekkoa kuin sitä nollanollaa.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Helsinki 2003, puolivälierät Suomi - Ruotsi; 5-6. Siinä oli käsikirjoitus kohdillaan.

Hyvä että maaleja tulee useilla eri tavoilla, ohjureilla, räkämaaleja maalin edestä rouhimalla, lämäreillä ja rannelaukauksilla, one-timerit ovat vaikeampia ja syötöt eivät aina napsu sinne minne haluaa. Maalivahdit välillä pomputtelevat kiekkoja, kiekon saa pokechekilla maaliin ja välillä maalivahdit vetävät hasekit. Välillä uppoaa laukaus ilman maskia b-pisteen kaarelta ja välillä ei mikään. Epäreilumpaa olisi se, että jokaisesta hyvästä maalipaikasta tulisi aina maali ja ns helppoja maaleja ei tulisi koskaan. Ei se kiekkoa oikeasti sinne maaliin aina mene vaikka olisi tyhjä maali edessä ja samoin välillä kiekko pomppii maaliin omasta päästä lauottuna.

Verrattuna vuoden takaiseen versioon, johon jossain vaiheessa tuli online-puolelle päivitys, ettei maaleja saanut tehtyä mitenkään. EASHL puolella pelattiin vähämaalisia pelejä ja ohjurit eivät menneet sisään ollenkaan. Varma peli-ilon tappaja kyhnyttää yhden maalin pelejä, joista tietää että jos vastustaja pääsee maalin johtoon, niin pelin tulee häviämään.

Eilen EASHL:n puolella oltiin 4-0 johdossa toisen erän lopulla, annettiin vähän siimaa ja alettiin ylihyökkäämään, vastustajalta pukukoppimaali erän loppuun ja kolmannessa erässä peli 4-3. Siellä oli mahdollisuudet voittaa, mutta lopulta taidettiin hoitaa peli 6-4. Mieluummin tällaista jääkiekkoa kuin sitä nollanollaa.
Sanotaanko nyt sitten vaikka tällä tavalla: Minä en saanut NHL 16 tehtyä maaleja kuin 1-2 ottelua kohden ja nyt niitä mätän parhaimmillaan 10. En nyt oikein usko, että pelitaidot on nousseet tässä versiossa pilviin. Nuo tyhjän maalin ohi menevät kiekot ne vasta käsikirjoitettuja ovatkin ja liittyvät tuohon momentumiin kanssa. Itse tykkään tiukoista maalin otteluista, enkä 10-2 voitoista. Varsinkin, kun tiedän ja näen että se johtuu momentumista. Hyvä että joku tykkää:)
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Sanotaanko nyt sitten vaikka tällä tavalla: Minä en saanut NHL 16 tehtyä maaleja kuin 1-2 ottelua kohden ja nyt niitä mätän parhaimmillaan 10. En nyt oikein usko, että pelitaidot on nousseet tässä versiossa pilviin. Nuo tyhjän maalin ohi menevät kiekot ne vasta käsikirjoitettuja ovatkin ja liittyvät tuohon momentumiin kanssa. Itse tykkään tiukoista maalin otteluista, enkä 10-2 voitoista. Varsinkin, kun tiedän ja näen että se johtuu momentumista. Hyvä että joku tykkää:)

Kasperi Kapasella oli tyhjä maali U20 finaalissa, laukoi ohi. Tavaresilla oli tyhjä maali WCH finaalipelissä, kilautti sisätolppaan. 9/10 kerrasta tekevät maalin, nyt oli kummallakin se 1/10 kerta. Käsikirjoituksen mukaan?

Mitä momentumiin tulee, niin tottakai sitä esiintyy jääkiekossa. Esimerkiksi tuo 2003 puolivälierä. Tai WCH finaalien kakkospelin viimeiset 5 minuuttia. Kuuluuko se videopeliin, siitä voi olla montaa mieltä. Mutta jos kaveri voittaa aloituksia, pitää kiekkoa ja siirtelee sitä hyvin ja oman joukkueen pelaajat juoksevat kiekon perässä ja väsyttävät itsensä, niin tottakai se kiekkoa pitävä joukkue tekee todennäköisemmin maalin, kuin se joukkue joka juoksee kiekon perässä väsyneenä. Varsinkin väsyneet pelaajat tekevät helposti virheitä. Ja tämän vuoden pelissä tuon pelaajan väsymisen huomaa helpommin kuin aiemmissa.

Miten momentum itselle? Taklauksia. Nopeita vaihtoja. Hyviä syöttöjä. Tappelun voittaminen. Alivoiman kestäminen. Ei kiekonmenetyksiä ja turhia kuskaamisia. Kiekkoa päätyyn ja ränniin ja perään, vetoja vaikka nollakulmasta, jotta saisi hyökkäyspään aloituksen, josta voitto ja kiekko itselle. Jos ei pääse omalta alueelta pois, niin pitkä kiekko. Väsynyt pelaaja ei kuitenkaan saa kiekkoa kuskattua pois alueelta. Helpompi koittaa ottaa omanpään aloitus, kuin jatkaa juoksemista väsyneenä kiekon perässä. Huonoimmassa tapauksessa joukkuekaverit ovat lähteneet jo hyökkäämään kun kiekonmenetys tapahtuu omalla alueella tai syöttö katkaistaan ja vastustaja tekee tästä maalin.

Näin momentumit ovat kääntyyneet EASHL ja HUT:n puolella. Välillä kääntyy, välillä ei. Se on sitä jääkiekkoa. Ei kaikkia pelejä voi voittaa, muuten olisi ihan turha pelata.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Sanotaanko nyt sitten vaikka tällä tavalla: Minä en saanut NHL 16 tehtyä maaleja kuin 1-2 ottelua kohden ja nyt niitä mätän parhaimmillaan 10. En nyt oikein usko, että pelitaidot on nousseet tässä versiossa pilviin. Nuo tyhjän maalin ohi menevät kiekot ne vasta käsikirjoitettuja ovatkin ja liittyvät tuohon momentumiin kanssa. Itse tykkään tiukoista maalin otteluista, enkä 10-2 voitoista. Varsinkin, kun tiedän ja näen että se johtuu momentumista. Hyvä että joku tykkää:)
Mun mielestä momentumilla on paljon pienempi osuus tässä pelissä kun nhl 16
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Minusta momentumi on läsnä yhtälailla kun 16, mutta se vaihtuu useammin pelin aikana, se ei kestä koko erää, ei edes 10 minuuttia jos sen muutoksen eteen tekee jotain... No, ehkä se on vähän pienempi tässä, sellainen tekoälyn "pakotus" on poissa mitä ei kyllä kaipaa... Onlinesta en sitten tiedä...
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Vanhoissa änäreissä olen mennyt heittämällä aina kakkosdivariin asti ja ollut perinteisesti hissijoukkue ykkösen ja kakkosen välillä. Nyt sitten tässä uusimmassa versiossa tulee joka matsissa turpaan, mm. 7 peliä ilman yhtään tehtyä maalia, vaikka joka matsissa painettiin päälle 20 vetoa. En ole koskaan hallinnut näitä "moderneja" ranteita vaan enemmänkin laittanut onetimer-maaleja.

Muutama kysymys tässä on nyt noussut mieleen
1) Aina kun lähden hyökkäykseen, vastustaja on ryhmittynyt jo koko kentällisen voimin puolustamaan ja sumputtaa koko alueen. Vastaavasti silloin kun vastustaja lähtee hyökkäämään, niin oma pakko on aina ylhäällä. Pitäisikö tässä säätää jotain taktiikoita vai mitä?
2) Omat pelaajat on aina vastustajaa hitaampia. Vaikka pääsisin läpi jengin nopeimmilla pelaajilla, joku peruspakki kelaa heittämällä kiinni.
3) Vastustajat onnistuvat joka kertaa tulemaan hyökkäyksissäni iholle ja taklaavat kiekon pois. Esimerkiksi ylivoimalla ei pysty hetkeäkään pyörittämään rauhassa ja naurettavan helposti karkaavat koko ajan hyökkäyksiin. Vastaavasti itse alivoimalla ei mitään mahdollisuutta päästä ylös omalta alueelta.
4) Kiekon riistäminen vastustajalta täysin mahdotonta. Jos yritän taklata, mitään ei tapahdu ja myöskään tökkimisellä kiekko ei ikinä irtoa vastustajan lavasta.

Onko tässä olemassa joku pikaluistelunäppäin vai millä helvetillä nämä erot luistelunopeudessa selittyy? Ja pitääkö taklatessa tehdä jotain muutakin kuin ohjata päin? Miten voi olla, että vastustaja riistää kiekon käytännössä joka kerta ja itselle se on täysin mahdotonta? Ja millä nuo järkyttävät erot selittyvät, että oma pakka on aivan levällään ja aina kun menetän kiekon, sieltä tullaan yhtä/kahta pakkia vastaan, jotka ovat aivan perseelleen sijoittuneita? Entä miksi omissa hyökkäyksiinlähdöissä ei ole mitään palaa edetä siniviivan läpi, kun koko kenttä on sijoittunut täydellisesti?

Lisäksi vituttaa, että omat pelaajat kaartelevat aina helvetin hitaasti kiekkoihin ja omasta päästä ei välttämättä päästä 10 minuuttiin kertaakaan pois. Keskialueellakin vastustaja pystyy ottamaan irtokiekon useiden metrien päästä, kun oma kiekon vieressä oleva jannu vetää naurettavan hitaat kaareet ja suunta muuttuu useiden sekuntien viiveellä.

Anteeksi avautuminen, oma ymmärrys ei vaan enää riitä :D

Ja onko tässä joku näppäin/tapa millä tuota kiekkoa hallitaan siten, että se vain pysyy lavassa? Järkyttävä ero, kun vastustajat neppailevat omasta päästä vauhtia ja kiekkon on mahdoton riistää, itsellä taas ei pienintäkään mahdollisuutta tehdä mitään hallittua.
Lisätään nyt vielä sekin, että vaikka edessä oli tyhjä maali reboundissa, omat pelaajat sutivat kiekon yleensä taaksepäin. Ja yksikään poikkisyöttö ei mene omalla jätkälle.
Nyt viimeisen matsi, hyökkäysaikaa hallitsin suvereenisti ja vetoja myös, mutta takkiin tuli 6-0 :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Vanhoissa änäreissä olen mennyt heittämällä aina kakkosdivariin asti ja ollut perinteisesti hissijoukkue ykkösen ja kakkosen välillä. Nyt sitten tässä uusimmassa versiossa tulee joka matsissa turpaan, mm. 7 peliä ilman yhtään tehtyä maalia, vaikka joka matsissa painettiin päälle 20 vetoa. En ole koskaan hallinnut näitä "moderneja" ranteita vaan enemmänkin laittanut onetimer-maaleja.

Muutama kysymys tässä on nyt noussut mieleen
1) Aina kun lähden hyökkäykseen, vastustaja on ryhmittynyt jo koko kentällisen voimin puolustamaan ja sumputtaa koko alueen. Vastaavasti silloin kun vastustaja lähtee hyökkäämään, niin oma pakko on aina ylhäällä. Pitäisikö tässä säätää jotain taktiikoita vai mitä?
2) Omat pelaajat on aina vastustajaa hitaampia. Vaikka pääsisin läpi jengin nopeimmilla pelaajilla, joku peruspakki kelaa heittämällä kiinni.
3) Vastustajat onnistuvat joka kertaa tulemaan hyökkäyksissäni iholle ja taklaavat kiekon pois. Esimerkiksi ylivoimalla ei pysty hetkeäkään pyörittämään rauhassa ja naurettavan helposti karkaavat koko ajan hyökkäyksiin. Vastaavasti itse alivoimalla ei mitään mahdollisuutta päästä ylös omalta alueelta.
4) Kiekon riistäminen vastustajalta täysin mahdotonta. Jos yritän taklata, mitään ei tapahdu ja myöskään tökkimisellä kiekko ei ikinä irtoa vastustajan lavasta.

Onko tässä olemassa joku pikaluistelunäppäin vai millä helvetillä nämä erot luistelunopeudessa selittyy? Ja pitääkö taklatessa tehdä jotain muutakin kuin ohjata päin? Miten voi olla, että vastustaja riistää kiekon käytännössä joka kerta ja itselle se on täysin mahdotonta? Ja millä nuo järkyttävät erot selittyvät, että oma pakka on aivan levällään ja aina kun menetän kiekon, sieltä tullaan yhtä/kahta pakkia vastaan, jotka ovat aivan perseelleen sijoittuneita? Entä miksi omissa hyökkäyksiinlähdöissä ei ole mitään palaa edetä siniviivan läpi, kun koko kenttä on sijoittunut täydellisesti?

Lisäksi vituttaa, että omat pelaajat kaartelevat aina helvetin hitaasti kiekkoihin ja omasta päästä ei välttämättä päästä 10 minuuttiin kertaakaan pois. Keskialueellakin vastustaja pystyy ottamaan irtokiekon useiden metrien päästä, kun oma kiekon vieressä oleva jannu vetää naurettavan hitaat kaareet ja suunta muuttuu useiden sekuntien viiveellä.

Anteeksi avautuminen, oma ymmärrys ei vaan enää riitä :D

Ja onko tässä joku näppäin/tapa millä tuota kiekkoa hallitaan siten, että se vain pysyy lavassa? Järkyttävä ero, kun vastustajat neppailevat omasta päästä vauhtia ja kiekkon on mahdoton riistää, itsellä taas ei pienintäkään mahdollisuutta tehdä mitään hallittua.
Lisätään nyt vielä sekin, että vaikka edessä oli tyhjä maali reboundissa, omat pelaajat sutivat kiekon yleensä taaksepäin. Ja yksikään poikkisyöttö ei mene omalla jätkälle.
Nyt viimeisen matsi, hyökkäysaikaa hallitsin suvereenisti ja vetoja myös, mutta takkiin tuli 6-0 :)
Tarkoitat varmaan online puolta? Itse olen miettinyt samoja asioita, mutta en ole keksinyt. Mielipiteitä olen tänne kirjoittanut, mutta kaikki on tyrmätty. Itse olen ollut sitä mieltä, että synergyt helvettiin ja peli paranee. Momentumia ei tässä kuulemma ole, EA-apua tässä ei ole, kaikki muut osaavat tätä pelata jne.. Lopulta kun alkoi voittaa aloituksia, niin niistä ei ole vastaavaa hyötyä. Vastustajan maalivahdit torjuvat kaiken, omat maalivahdit ei saa mitään kiinni. Olisi joskus ihan mukava nähdä videona nämä hyökkäysalueajat.. Tarkoitan, että jos hyökkäysalueaika on vaikka 10 minuuttia, niin mitä siinä ajassa tehdään? Omissa matseissa se ei ole vastustajan kiekon siirtelyä, vaan yhden pelaajan kiekon kanssa pyörimistä. Itse voitan melkein aina laukaukset näitä vastaan, mutta se ei riitä. Lauon, koska tykkään suoraviivaisesta kiekosta. Kyllä jokaisen täytyy myöntää, että jos peräkkäisissä otteluissa lauotaan yli 30 laukausta niin kiekon pitää mennä suuremmalla todennäköisyydellä maaliin. Laukausten laadusta on moni tullut mulle naputtamaan, voi tulla milloin vain kokeilemaan ja nähdä omin silmin että kyllä niissä laatua on. En minä sitä sano etteikö välillä toimisi.. Nousin pari divisioonaa heittämällä viitoseen asti, mutta sitten alkoi taas tämä tappioputki. Eniten ottaa päähän, kun itsellä on hyvä pyöritys vastustajan päässä mutta ei maalia. Vastustaja tulee ja vetää perusranteen, maali. Suurin osa on näitä maaleja, en mie ymmärrä. Saman olen tuossa vastustajien ryhmityksessä huomannut, en tiiä. On kokeiltu jopa Baconin taktiikat, jotka toimivat hetken. Ovat omaan makuun liian passiiviset. Pitää vetää taas palkat alas, sehän se auttaa aina:D Itse olen todennut, että tään pelin pelaaminen vaatii tosi paljon salapoliisityötä. Lopulta sen kultaisen langan löytää, mutta tässä versiossa siihen tuntuu menevän pitempään kuin aiemmissa. Anteeksi avautuminen, mutta kun ottaa koko peli vain niin paljon päähän.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Onko tässä olemassa joku pikaluistelunäppäin vai millä helvetillä nämä erot luistelunopeudessa selittyy?

On, PS4:llä L3 nappi (vasen tatti pohjaan) ja sen käyttö toimii parhaiten kun olet lähdössä menosuuntaan, eli jos muutat suuntaa ja yrität kiihdyttää, pelaajalla vie kauan lähteä liikkeelle.
Luisteluun vaikuttaa nyt entistä enemmän myös se mitä teet mailalla, kaikki mailan nostot ja kiekon työntöyritykset hidastaa pelaajan vauhtia, eli käytä niitä harvoin ja vain silloin kun oikeesti haluat sitä kiekoa töniä pois vihulta. Itelle oli hankalaa opetella käyttämään sitä tarkemmin ja vieläkin tulee paineltua sitä 3-4 kertaa putkeen mutta huomaan yhtäkkiä että vihu karkaa kiekon kanssa kun tuo hidastaa omaa ukkoa...
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Vanhoissa änäreissä olen mennyt heittämällä aina kakkosdivariin asti ja ollut perinteisesti hissijoukkue ykkösen ja kakkosen välillä. Nyt sitten tässä uusimmassa versiossa tulee joka matsissa turpaan, mm. 7 peliä ilman yhtään tehtyä maalia, vaikka joka matsissa painettiin päälle 20 vetoa. En ole koskaan hallinnut näitä "moderneja" ranteita vaan enemmänkin laittanut onetimer-maaleja.

Muutama kysymys tässä on nyt noussut mieleen
1) Aina kun lähden hyökkäykseen, vastustaja on ryhmittynyt jo koko kentällisen voimin puolustamaan ja sumputtaa koko alueen. Vastaavasti silloin kun vastustaja lähtee hyökkäämään, niin oma pakko on aina ylhäällä. Pitäisikö tässä säätää jotain taktiikoita vai mitä?
2) Omat pelaajat on aina vastustajaa hitaampia. Vaikka pääsisin läpi jengin nopeimmilla pelaajilla, joku peruspakki kelaa heittämällä kiinni.
3) Vastustajat onnistuvat joka kertaa tulemaan hyökkäyksissäni iholle ja taklaavat kiekon pois. Esimerkiksi ylivoimalla ei pysty hetkeäkään pyörittämään rauhassa ja naurettavan helposti karkaavat koko ajan hyökkäyksiin. Vastaavasti itse alivoimalla ei mitään mahdollisuutta päästä ylös omalta alueelta.
4) Kiekon riistäminen vastustajalta täysin mahdotonta. Jos yritän taklata, mitään ei tapahdu ja myöskään tökkimisellä kiekko ei ikinä irtoa vastustajan lavasta.


1. Teetkö viivelähtöjä? Taktiikoista voi muokata miten omat pelaajat ryhmittyvät keskialueelle/omalle alueelle, mikäli on aikaa. Siellä on esim 1-4 tai 1-3-1 bussit omalle siniviivalle. Jos vastustajalla on aikaa, se kerkeää ryhmittyä. Mikäli menetät hyökkäyspäässä kiekon ja vastustaja hyökkää nopeasti, omat pelaajasi eivät kerkeä ryhmittyä.
2. Spurttinappi auttaa luistelemaan kovempaa, mutta sen käyttö väsyttää pelaajia, kiekko ei pysy kunnolla silloin hallussa, laukaukset ja syötöt eivät lähte yhtä tarkasti tai hyvin ja lisäksi oma pelaaja kääntyy kankeammin. Spurttia kannattaa käyttää kun näyttää pääsevän yksin läpi, tai kun tulossa on ylivoimahyökkäys tai kun pitää nopeasti päästä alas puolustamaan.
3. Taktiikoista voi valita, miten omat pelaajat ryhmittyvät omalle puolustusalueelle, onko tasapainoinen ryhmitys, vai pakkien viivavetoja vastaan vai sumppu maalinedessä.
4. Onko pelaajasi sellaisia, jotka osaavat taklata vai ns. mikkihiiriä? Kannattaa päästää luistelunapisti irti kun taklaa ja ohjata vain oikealla tatilla. Pokecheck pitää ajoittaa oikein, silloin kun kiekko on tökättävissä pois, oma pelaaja kun hidastuu pokechekin aikana, jolloin vastustajalla on helppo työ kiertää oma pelaaja ympäri ja suojata kiekkoa, jolloin jos rämpyttää pokechekkia, niin todennäköisesti vetää vastustajalta jalat alta ja pääsee pikkukakkoselle.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Voiko pelin vioista tai bugeista ilmoittaa johonkin? EA Forumikaan ei visiin enään ole pystyssä vai onko se muuttanut? En ole pysynyt perässä noissa kun en seuraa jatkuvasti.
Mutta olis kiva saada pelin säännöt pysymään "CHL", ettei tarvis aina muuttaa sitä ennen jokasta peliä itse kun se menee "Custom"ille itellään, sama pelin alussa aina.

Toinen mikä tosissaan kyrsii on se että oman joukkueen top 2 kenttää johtaa pistepörssiä, ei liikaa tehtyjä pisteitä vaan tekoäly ei pääse kun reiluun 20 maaliin saatika piste/peli tahtia mikä on syvältä... Tämä on jo sen verran pitkäaikainen ongelma että ajattelin jos tuosta onnistuisi edes kysymään, tuskin välitttävät koko asiasta :D
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Katsoin 2BC uusinta videota, siinä oli vuoden 2018 Draft menossa. Kolmannen kierroksen puolenvälin jälkeen ei tullut enää ollenkaan NHL-tason pelaajia yhtään. Ja sitä ennenkin näytti pelaajien potentiaali tippuvan liian aikaisin. Onko tämäkin nyt menty pilamaan? Hemmetin EA.

NHL 16:ssa pystyi vielä 5-6 kierrokselta löytämään mahdollisia NHL-pelaajia ja toisella sekä kolmannella kierroksella pystyi parhaimillaan löytämään hyvän pelaajan.

Jotenkin niin turhauttavaa, kun isossa kuvassa peli on kymmenen vuotta vanha vaikka ihan hauskaa välillä kunnon slidereilla ja niitä samoja sekä uusia ongelmia on vielä ihan riittävästi. Uratilakin melkeinpä ottanut 20 vuodessa vain takapakkia tai ainakin, jos vertaa NHL2k-sarjan peleihin.

NHL 10-14 jäi käytännössä pelaamatta. Nyt on tullut PS4:lla 15 & 16 pelattua taas niin paljon niin ehkä on vain omalla kohdallani tauon paikka, että jaksaa noita EA:n ongelmia ja pystyy sitten taas nauttimaan uudesta hokipelistä oikein kunnolla.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Olen hiukan ihmetellen seurannut noista aloituksista juttelua. Itse olen aina voittanut aloitukset, suunnilleen 100%:sti. Toki omasta huolimattomuudesta johtuvia häviöitä joskus tapahtuu. Aloitan aina niin että vasen tatti joko klo 7 tai 5 ja oikealla tatilla liikautan 2x aloituksessa alaspäin. Tuo on aina toiminut. Ja konsolina Xbox one.
 
Vastaus: NHL 17 - Yleinen keskustelu

Mitä pitää painaa et saa maalivahdin käyttöön? jos esim vastustaja on yksinläpi
 
Ylös Bottom