Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Vastaus: Nintendo Switch

Veikkaan että Switch trophyistä voi tulla My Nintendo platinapisteitä. Niitä saa muutenkin ilman mitään vaivannäköä.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Veikkaan että Switch trophyistä voi tulla My Nintendo platinapisteitä. Niitä saa muutenkin ilman mitään vaivannäköä.

Jos toteutus olisi tuollainen, Nintendokin olisi missannut saavutusten idean. Niidenhän on tarkoitus olla pysyviä.

En toki vastusta, jos pystien lisäksi pystyy ansaitsemaan jotain marginaalisesti hyödyllisempääkin, vaikka samaan tapaan kuin Xboxin pelaamalla avattavat profiilikuvat ja avatar-vermeet.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Ite pitäisin playstation tyylisistä trophyistä. Ne saa mut pelaan pelit perusteellisemmin läpi.
 
Vastaus: Nintendo Switch

En piittaa trophyistä mutta onhan ne nykyaikaa eikä ne ole keneltäkään pois. Kunhan ne voi kytkeä mahdollisimman hyvin taustalle jos ne häiritsevät.
Kieltämättä Breath of the Wild on ensimmäinen peli jossa "platina" voisi kiehtoa.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Siinäpä näille jotka itki ennen julkaisua että joku valtava kortti on pakollinen ostaa ja vielä Prisman hinnoilla. Taas kerran fanipoikien lässytystä. Keskiverto kuluttaja pärjää sisäisellä muistillakin.

Mulla on omistuksessa 23 peliä ja 200gb kortilta 162gigaa jäljellä. En silti uskalla ostaa digiversioita, kun pelaan näitä kaikki ainakin joskus, niin ei pysty reissussa latailee.

Mut tilanne on vuoden päästä ihan eri jos ostaa vain näitä isompia julkaisuja ja diginä. Ja nyt kun pelit (esim NBA) alkaa vaatimaan muistikorttia jokatapauksessa, niin kyllä itse edelleen suosittelen vähintään 128 kortin ostamista. Mut jos ostaa vain fyysisenä ja joukossa sitten indie pelejä. Ja voi välillä poistella pelejä, niin hyvin pärjää.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Mulla on omistuksessa 23 peliä ja 200gb kortilta 162gigaa jäljellä. En silti uskalla ostaa digiversioita, kun pelaan näitä kaikki ainakin joskus, niin ei pysty reissussa latailee.

Mut tilanne on vuoden päästä ihan eri jos ostaa vain näitä isompia julkaisuja ja diginä. Ja nyt kun pelit (esim NBA) alkaa vaatimaan muistikorttia jokatapauksessa, niin kyllä itse edelleen suosittelen vähintään 128 kortin ostamista. Mut jos ostaa vain fyysisenä ja joukossa sitten indie pelejä. Ja voi välillä poistella pelejä, niin hyvin pärjää.
Jep, et olekaan lähelläkään keskivertokuluttajaa :)
 
Vastaus: Nintendo Switch

Jep, et olekaan lähelläkään keskivertokuluttajaa :)

En olekaan.
Uskon, että keskivertokuluttaja on juuri sellainen joka ostaa Nintendon isot nimikkeet ja sit muita isoja pelejä, kuten just NBA tms.
64gb kortti jää nopeasti pieneksi jos diginä alkaa latailailee, eikä 128 kortit paljoa maksa.

Itse tosin henk. koht uskon, että ihan oikea Matti Meikäläinen ostaa kaiken fyysisenä, eikä juuri diginä lataa mitään (ehkä indie tuotoksia), joten tilan kanssa ei ole koskaan ongelma ja muistikortti on pakollinen vain NBA kaltaisissa peleissä.
 
Vastaus: Nintendo Switch

En olekaan.
Uskon, että keskivertokuluttaja on juuri sellainen joka ostaa Nintendon isot nimikkeet ja sit muita isoja pelejä, kuten just NBA tms.
64gb kortti jää nopeasti pieneksi jos diginä alkaa latailailee, eikä 128 kortit paljoa maksa.

Itse tosin henk. koht uskon, että ihan oikea Matti Meikäläinen ostaa kaiken fyysisenä, eikä juuri diginä lataa mitään (ehkä indie tuotoksia), joten tilan kanssa ei ole koskaan ongelma ja muistikortti on pakollinen vain NBA kaltaisissa peleissä.

Just kattelin tuota 128gigan korttia. Se vaikuttaa järkevimmiltä. Siitä eteenpäin hinta hyppää liikaa.

Tuossa mun listauksessa tosiaan kaikki paitti zelda on digilatauksia.

Tosiaan menishän tuo tila nopeammin jos olis zeldan kaltasia pelejä enemmän. Indie pimputteluja sun muita vakio muistiin mahtuu vaikka kuinka paljon.
 
Tuota sandiskin 200gb korttia on myyty n. 85€ pintaan joten itse ajattelin päätyä siihen.

Aluksi pidin trophyja aika hölmänä mutta yllättävän hauskaa niiden keräily on, toki itse pelinkin täytyy maistua. Eipä niistä haittaakaan pitäisi olla.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Tuota sandiskin 200gb korttia on myyty n. 85€ pintaan joten itse ajattelin päätyä siihen.

Aluksi pidin trophyja aika hölmänä mutta yllättävän hauskaa niiden keräily on, toki itse pelinkin täytyy maistua. Eipä niistä haittaakaan pitäisi olla.

Mistä sitä saa tilattua?
 
Vastaus: Nintendo Switch

Lokakuun 26. päivä myyntiin tuleva Switch + Super Mario Odyssey -bundle.

DJo3x5iXoAEdhe2.jpg


Lähde: https://twitter.com/SuperMario_UK/status/908099795608272896
 
Vastaus: Nintendo Switch

https://www.engadget.com/2017/09/13/doom-2016-nintendo-switch/
It's also worth noting that the physical version of the game will only include the single-player campaign on the game card due to size constraints -- to play online multiplayer, users will need to download a free update.


Tämä ja NBA vähän näyttää suuntaa mihin nuo menevät. Kyllä alkaa muistikortille tulla käyttöä ja mikä typerintä, niin kyse on kannettavasta laitteesta, etkä pääse edes heti pelaamaan. Ensin nettiin kiinni ja latailua tovi, jotta voi nauttia koko pelistä...

Miksi Nintendo ensinnäkin rajoittaa korttien koon niin pieneksi ja miksi laittaa pelintekijät ne maksamaan.

Jos pelintekijälle tarjotaan mahdollisuus laittaa peli 2dollarin kortille ja loput netistä ladattavaksi, tai sisällyttää kaikki 15 dollarin kortille, niin miksi kukaan sitä haluaa maksaa? Nintendo tekee todella typerästi tuossa.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Tämä ja NBA vähän näyttää suuntaa mihin nuo menevät. Kyllä alkaa muistikortille tulla käyttöä ja mikä typerintä, niin kyse on kannettavasta laitteesta, etkä pääse edes heti pelaamaan. Ensin nettiin kiinni ja latailua tovi, jotta voi nauttia koko pelistä...

Miksi Nintendo ensinnäkin rajoittaa korttien koon niin pieneksi ja miksi laittaa pelintekijät ne maksamaan.

Jos pelintekijälle tarjotaan mahdollisuus laittaa peli 2dollarin kortille ja loput netistä ladattavaksi, tai sisällyttää kaikki 15 dollarin kortille, niin miksi kukaan sitä haluaa maksaa? Nintendo tekee todella typerästi tuossa.

En nyt ole erityisemmin tätä Switchin tilannetta seurannut, mutta veikkaan että tässä ei ole kyse siitä, että juuri Nintendo rajoittaa korttien kokoa vaan julkaisijat itse valitsevat pienemmät kortit kustannusten minimoimiseksi. Siitä on myös turha haaveilla, että Nintendo alkaisi itse maksamaan mitään korttikustannuksia - firma on aina maksattanut kaiken pelaajilla ja tulee tekemään niin jatkossakin. Miksi Nintendon ylipäänsä pitäisi edes maksaa mitään, jos julkaisijat itse valitsevat pienempiä kortteja kustannussyistä? Sehän on sama kuin vaatisi Sonya maksamaan blu-ray -levyt, joille muiden julkaisijoiden PS4-pelit painetaan.

Se, että joudut ostamaan jotain ylimääräistä nauttiaksesi koko pelistä on vain klassista Nintendon toimintaa, ei sen kummempaa. Jo N64:n aikoihin oli pakko ostaa se 4 megan ram-palikka konsoliin, mikäli halusi pelata Donkey Kong 64:ää tai kaikkia Perfect Darkin pelimuotoja.

Aina kun joku tällainen Nintendoa koskeva uutinen tulee vastaan, niin olen vain entistä tyytyväisempi, että jätin firman tukemisen. Kun Wii U onnistui riisumaan fanilasit silmiltä, niin ei voi kuin ihmetellä mitä kaikkea on vuosikymmenien saatossa tullut annettua Nintendolle anteeksi edes juuri ajattelematta asioita.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Miksi pitäisi? Ihan siksi, että porukka ostaa ennemmin pelit sille alustalle mille peli on kympin halvempi. Eli Nintendo sahaa omaa jalkaansa tuossa.

Osassa peleistä oikeasti on jo ongelmaa kortin koon kanssa. Osa sitten juuri ottaa tarkoituksella pienempää. Siksi Nintendo pitäisi pitää kaikkien kokojen kohdalla samaa hintaa.

Br levyissä puhutaan senteistä, tässä useammasta eurosta.

Lisäksi kun julkaisija ei mun käsityksen mukaan saa silti digi versiota pistää kymppiä halvempana, vaan se kortin hinta näkyy diginäkin.

Se että joku on tyypillistä Nintendoa tms, ei mun mielestä voi olla oletusarvo ja ettei mikään koskaan muuttuisi.

Mulla on jokatapauksessa jo muistikortti ja ostan ne pelit Switchille mitkä haluan, on hinta mikä vain. Mutta kun isossa kuvassa Nintendo tekee enemmän tappiota tuolla maineen muodossa, kuin että olisi mukana kustannuksissa.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Miksi pitäisi? Ihan siksi, että porukka ostaa ennemmin pelit sille alustalle mille peli on kympin halvempi. Eli Nintendo sahaa omaa jalkaansa tuossa.

Osassa peleistä oikeasti on jo ongelmaa kortin koon kanssa. Osa sitten juuri ottaa tarkoituksella pienempää. Siksi Nintendo pitäisi pitää kaikkien kokojen kohdalla samaa hintaa.

Br levyissä puhutaan senteistä, tässä useammasta eurosta.

Lisäksi kun julkaisija ei mun käsityksen mukaan saa silti digi versiota pistää kymppiä halvempana, vaan se kortin hinta näkyy diginäkin.

Se että joku on tyypillistä Nintendoa tms, ei mun mielestä voi olla oletusarvo ja ettei mikään koskaan muuttuisi.

Mulla on jokatapauksessa jo muistikortti ja ostan ne pelit Switchille mitkä haluan, on hinta mikä vain. Mutta kun isossa kuvassa Nintendo tekee enemmän tappiota tuolla maineen muodossa, kuin että olisi mukana kustannuksissa.

Ensinnäkin, tiedän kyllä, että muistikortit ovat kalliimpia kuin blu-ray -levyt - kyse ei ollut tässä siitä paljonko niiden hintaero on, vaan periaatteesta, ettei Nintendolla ole mitään syytä alkaa kustantamaan kortteja muille julkaisijoille, jos ne ITSE päätyvät valitsemaan halvimman mahdollisen vaihtoehdon. Nintendohan olisi välttänyt tämän ongelman heti alkuunsa, mikäli olisi jo valmiiksi laittanut Switchiin isomman sisäisen muistin ja ottanut tappiota konsolin myynnissä tai sitten nostanut konsolin hintaa vielä muutamalla kympillä. Tästähän käytiin keskustelua jo Switchin julkistuksen aikoihin. Nintendolla vain ei ollut varaa siihen, eikä sillä varmasti ole pidemmällä tähtäimellä varaa alkaa kustantamaan noita kortteja muille julkaisijoille. On jokseenkin naiivia ajatella, että Nintendo yhtäkkiä alkaisi tekemään tällaisia palveluksia, kun ottaa huomioon firman historian, johon kannattaa tutustua, mikäli firman suunnittelumallit ja bisnesratkaisut eivät ole ennestään tuttuja. Olisihan Nintendolla ollut mahdollisuus takoa valuuttaa jo MiniNES:illä, kun kysyntä oli kuumimmillaan, mutta valitsivat toisen tien ja valmistavat laitetta lisää vasta ensi vuodeksi, kun suurin kysyntä on jo ollutta ja mennyttä.

Doomin kohdalla kyse on myös jo aikoja sitten muille laitteille julkaistusta porttauksesta, joten sellaiset pelistä kiinnostuneet pelaajat, jotka omistavat useamman laitteen, ovat sen jo ostaneet. Heille ehkä tuo pelin saaminen kannettavaan muotoon voi olla se syy ostaa peli uudestaan. En myöskään jaksa uskoa, että tämän pelin kohdalla Switch-versio olisi muutenkaan se halvin vaihtoehto (muille laitteille peli on kuitenkin ollut jo useita kertoja varsin muikeissa alennuksissa), vaikka Nintendo olisi nuo kortit Bethesdalle kustantanut. Toki Doom voi myydä hyvin, sillä varmasti on olemassa sellaisia Switch-pelaajia, jotka eivät sitä ole muille alustoille ostaneet esim. siksi, etteivät omista muita konsoleita.

Muutoskyvyttömyyden ei toki tarvitse olla oletusarvo edes Nintendon kohdalla, mutta mikäli firman historia on yhtä tuttua kuin minulle, niin on melko selvää kuinka nihkeästi Nintendo kykenee/haluaa muuttua toimintaperiaatteissaan.

Nämä on juuri niitä ongelmia, mitä jotkut täällä ennustelivat, kun Switch kokonaisuudessaan julkistettiin. Silloin monet valittivat lisäkustannuksista, joita suuremmat muistikorttihankinnat sun muut toisivat itse konsolin hintaan, mutta silloin Nintendon ratkaisua puolustettiin melko voimakkaasti. Nyt kun nämä ongelmat konkretisoituvat, niin yhtäkkiä Nintendon sitten pitäisikin maksaa itse kustannukset, jotta se ei sahaisi omaa jalkaansa.

Nuo digiversiothan ovat kaikilla laitteilla jokseenkin samoissa hinnoissa fyysisten versioiden kanssa, miksi siis Nintendo olisi tässä poikkeus, kun ottaa vielä huomioon kuinka nihkeästi firman omia pelejä on ylipäänsä koskaan alennuksessa, oli kyseessä sitten digitaalinen tai fyysinen versio, ja silloin kun on, niin ne alennukset ovat hyvin pieniä verrattuna kilpailijoihin. Muistan kuinka aikoinaan julkaisijat messusivat digiversioiden puolesta, että ne tulevat fyysisiä halvemmaksi, kun pakkauskustannukset, välikädet sun muut katoavat. Niinhän sen toki pitäisi pelaajan kannalta ollakin, mutta kyllä ne suuremmat katteet firmoille itselleen on se tärkeämpi asia, kun kyse on kuitenkin tuloksen tekemisestä. Ei se Nintendo ole lopulta sen kummempi yritys kuin mikään muukaan, paitsi ehkä haluttomuudessaan muuttua.

En oikein nyt ymmärrä tuota kohtaa missä sanot, että Nintendon pitäisi pitää korttien kaikkien kokojen kohdalla samaa hintaa. Ei kai Nintendo itse niitä kortteja valmista ja myy julkaisijoille, vai olenko nyt ymmärtänyt jotakin täysin pieleen?
 
Vastaus: Nintendo Switch

En oikein nyt ymmärrä tuota kohtaa missä sanot, että Nintendon pitäisi pitää korttien kaikkien kokojen kohdalla samaa hintaa. Ei kai Nintendo itse niitä kortteja valmista ja myy julkaisijoille, vai olenko nyt ymmärtänyt jotakin täysin pieleen?

Omenaraadon puolesta oletus ehkä olisi että korttien hinnan vaihtelu ei vaikuttaisi hintaan, jolloin vältettäisiin mm. negat. julkisuus. Eli Nintendo ottaisi katteessa hittiä mahdollistamalla isompienkin pelien myynnin samaan hintaan.

Tuskin kovin todennäköistä, kuluttajallekkin asti näkyvät hintaerot ovat huomattavat vrt. 8gb, 16gb, 32gb ja 64gb kortti. Helpostihan tuo johtaa siihen että valmistajat laittavat puolestaan laskun kuluttajalle siirtämällä osan dataa netistä laitteelle.

Edelleen loogisin seuraus on että jos nuo isoimmat pelit myyvät huonosti niin jatkossa niitä ei tule niin paljon switchille. Suurin osa laitteen ostajista lienee nintendon pelien ystäviä, joten mikään katastrofi tämä ei silti ole. En usko että tähän on helppoa ratkaisua ellei blanko korttien hintaerot ala tasoittumaan merkittävästi.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Kuten sanoin, niin Nintendolla nimenomaan olisi syytä alkaa kustantamaan kalleimpien korttien erotuksia, jotta pelien hinnat olisi samalla tasolla kilpailijoiden kanssa.

Ja sisäisen muistin koolla ei ole kyllä tuon kanssa mitään merkitystä, jos ylipäätään ollaan tilanteessa, että menet kauppaan, etkä saa kannettavaan laitteeseen ostettua peliä välittömästi toimimaan kokonaan ilman nettiyhteyttä. Silloin sisäisellä muistilla ei ole väliä, kun ylipäätään tarve ladata osa pelistä on typerä.
Ja esim NBA kohdalla en jaksa uskoa, että se tiedosto olisi yli Switchin sisäisen kapasiteetin. Silti muistikortti on välttämättömyys.

Ja se, että kortteja on erikokoisia ja varsinkin isolla hintahaitarilla eri hintaisia, niin kai sen jokainen ymmärtää, että julkaisija ottaa pienimmän ja heittää lopun nettiin. Heillehän se on vain järkevää. Nintendolle se on vain haitaksi.

Ja väitän, että parempi maine, vähemmän kohuja pelien lataanisesta ja sama hinta kuin muilla alustoilla tarkottaisi enemmän myyntejä myös konsolin osalta, ja levypelejä hyllyyn. Eli varmasti olisi varaa ja jopa tuottoisampaa noin. Ja voisivathan he tehdä sen esim ensimmäiset 2v, jonka aikana korttien hinnat tulisi alaspäin.

Ja mun mielestä tässä ei ole nyt kyse mistään isomman muistikortin ostamisesta kuluttajana. Vaan pelinkehittäjien käyttämistä pelikasettien kapasiteetista. Mun mielestä itse konsolissa ei tarvitse olla yhtään enempää tilaa ja muistikortit on tänäpäivänä niin halpoja, ettei se ole ongelma.
Mutta se tulee ongelmaksi sitä kautta, ettei Nintendoa kiinnosta tuollainen perseily. Mun mielestä tuossa ei ole vaihtoehtoja kuin pakottaa ottamaan pelin kokoinen pelikortti, tai sitten osallistua pelikasetin hintaerotukseen.

Mun mielestä tässä ei kuluttajalla ole mitään valittamista minkään teknisen ratkaisun osalta, vaan nimenomaan Nintendon munattomuuden osalta.

Ja vain Nintendon käyttämä kortityyppi, niin eiköhän Nintendo jotenkin osana tuotantoketjua ole.
 
Ylös Bottom