Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Vastaus: Nintendo Switch

Samaa mieltä, minulle oli pieni pettymys että joyconien liikerata on selvästi rajallisempi kuin pro ohjaimessa, tämän huomasin helposti fastRMX pelissä.

Ei se silti tee joyconeista huonoja, vitan ohjaimiin nähden parannus on selvä, mutta onhan se harmi että käytännössä jotkut pelit vaativat pro ohjaimen jos niissä haluaa pärjätä.

Käytännössä pelaan telakan kanssa aina pro ohjaimella.

En oikeastaan tiedä edes mikä tuohon olisi ratkaisu hybridi konsolissa, kun jokatapauksessa kompromisseja tehdään. Käsikonsolina käytettäessä ne on oikeasti hyvät ja monin verroin parempi ratkaisu, kuin Vitassa, tai DS puolella.
Ja kun laittaa grippiin, niin 95% se on ihan hyvä. Sit käytännössä pari hassua peliä jotka vaatii toisen ohjaimen on vähän huono homma. Mun mielestä silloin pelintekijät ei ole tuota ottaneet tarpeeksi huomioon
 
Vastaus: Nintendo Switch

No voi pleikkarillakin kopsata tallennukset joko pilveen tai usb tikulle. Ihan kumpaa nyt vaan haluaa käyttää.
Kyllä minäkin ihan mielelläni ottaisin esim kingdom battlen tallennuksen johonkin talteen jos vaikka käy paska tuuri ja kone päästää toimintasavut joskus.
Jopa WiiU antoi kopsata tallennukset usb tikulle.
Niin minäkin, tottakai. Ja mieluusti kopioisin vaikka pelitkin kaverille :)
Saihan tallennuksia kopioitua jo muistikorteilla. Tarkoitan vain että Nintendolla tulee olemaan jotain rajoitteita pelikohtaisesti aivan varmasti.

En ole koskaan kopioinut yhtään tallennusta tai tarvinnut pilvitallennuksia. Ja tämä ei tarkoita etteikö nuo ominaisuudet olisi hyviä. Hyvin vähän vaan kuitenkin suurimmalle osalle mitään käyttöä ja älämölö on aina valtava tästäkin. Zeldan tallennus ainoa jonka tällä hetkellä soisin mieluusti menevän pilveen.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Itse olen pleikkarilla menettänyt kahden pelin tallennukset kun peli päätti kaatua juuri tallennus hetkellä.
WiiU:n darksiders 2 kaatui kohtuu usein täysin random kohdissa joten otin tavaksi ottaa tallennuksen talteen jos se vielä kaatumisen jälkeen toimi.
Xbox onen forza horizon 3 on kaatunut monta kertaa juuri kun olen mennyt festari alueelle vaihtamaan autoa ja juuri silloin tulee automaattinen tallennus. Mitään en ole vielä toistaiseksi menettänyt.

Itse otan aina uusimman tallennuksen talteen session päätteeksi jos pelaan jotain pidempää peliä.
Se backup on hyvä olla olemassa vaikka sitä ei koskaan tarvitsisi verrattuna siihen, että sitä tarvitsee, mutta sitä ei ole.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Erittöin hyviä ominaisuuksia. Mutta ihan oikeasti hei 30sek...ja nekin täytyy olla pelissä tuettuina..miksi. Miksi ei rautatason tukea..

Toi 30 sekuntia voidaan päivityksellä kenties vielä tuosta nostaa pidemmäksi? Nyt voi jo kopioida videotallenteet muistikortille ja siirtää PC:lle. Sopivalla videoeditorilla liittää klipit yhteen.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Ei mun tarvitsekaan hommata uutta muistikorttia kun oli ylimääräisenä 32gt class 10.
Videoita mahtuu varmasti enemmän kuin tulen koskaan ottamaan ja eiköhän tuo ihan peli käytössäkin riitä kun tulee vaan jtn pienempiä eshop pelejä diginä ostettua.
Vieläkin on yli 20gt koneen omaa tilaa käyttämättä.
Seuraavaksi tulee ostettua implosion joka näyttää olevan varsin kivaa hack 'n' slash settiä ja se taisikin viedä jo 3gt joten kyllä se siitä hitaasti mutta varmasti vähenee.
 
Sitä ootellessa, että pääsis pelaileen Super Mario Sunshinea vihdoin, kun se jäi aikanaan kesken. :)
 
Tänään ilmestynyt käytttöjärjestelmäpäivitys v4.0.1 korjaa HDMI-yhteyttä, joka on joidenkin televisiomallien kanssa tuottanut ongelmia.

Improvements Included in Version 4.0.1 (Distributed 10/25/2017)
  • General system stability improvements to enhance the user's experience, including:
    • Changed the HDMI connection process specification to match that of version 3.0.2 to address video and sound output issues with some TV models.
Lähde: http://en-americas-support.nintendo...endo-switch-system-updates-and-change-history
 
En tiedä sitten oliko tuo uusin päivitys vai mikä, mutta mun activity log näyttää ihan omiaan.
Mario kart 8 näyttää, että pelasin ekan kerran neljä päivää sitten vaikka lauantaina siinä tuli 30 tuntia täyteen.
Kamiko ja blaster master näyttää, että olen pelannut ekan kerran kolme päivää sitten vaikka ostin ja pelasin ne jo viikkoja sitten.
Vielä viime viikolla blaster masterin kohdalla luki yli 20 tuntia.
 
Kirjoitin alkuviikosta blogin Nintendon täällä Helsingissä järjestämästä viikon kestävästä pelitapahtumasta.

Mahdollisuus päästä tutustumaan yhä uuteen konsoliin ja sen huippupeleihin. Huomisesta perjantaista alkaen on peluutuksessa myös Super Mario Odyssey.
 
Tuore käyttöjärjestelmäversio v.4.0.0. toi mukanaan mahdollisuuden siirtää pelitallennukset sekä käyttäjätiedot toiseen Switch-konsoliin. Ruutukaappaukset ja pelivideot eivät siirry mukana, kuten ei myöskään pelit vaan ne joutuu eShopista imuroimaan uudestaan.

Kyseessä on todella siirto, ei kopio.

 
MoonTV: stä tutut partajaakot käyvät läpi Switchin matkaa sieltä kevään julkaisusta tähän päivään. Sopii erinomaisesti niille, joilla ostopäätös on liipaisimella.

 
Nyt tuo activity log vetelee jo ihan hatusta noita lukujaan.
Nyt olen ekaa kertaa eilen pelannut project octopath travellerin demoa vaikka poistin sen n.kuukausi sitten.
Kingdom battlea olen pelannut ekaa kertaa kuusi tuntia sitten vaikka en ole käynnistänyt sitä pariin viikkoon ja eilen siinä luki vielä 45+ tuntia.

Kävi jo mielessä, että jollain on mun tunnarit hallussa, mutta kingdom battlekin on fyysinen.
 
Nintendon eShopista tarjolla jo 200 peliä.

CI_Switch_200Games_UK.gif


Lähde: https://www.nintendo.co.uk/News/2017/October/200-games-are-now-available-in-Nintendo-eShop-on-Nintendo-Switch--1299021.html?utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=NintendoSwitch|eShop200Titles|w43
 

Vertailun vuoksi katsoin Wikipediasta Xbox Onelle julkaistut pelit ensimmäisen 8kk ajalta ja lukema oli 227. Tämän myötä Switchin 200 peliä (Wikipedian mukaan 209) on varsin vaikuttava luku.

Suurten julkaisijoiden (Activision, EA jne.) tuki ei ole kovinkaan hyvä Switchillä, mutta vastapainoksi laitteella tuntuu kehittyvän laaja pelivalikoima pienemmän budjetin julkaisuja. Näin indiepelien suurena ystävänä Switch vaikuttaa joka kuukausi aina vain paremmalta laitteelta. Etenkin kun nuo länsimaiden AAA-pelit tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän toistensa kopioita.

Seuraavaksi katse kohdistuu mustaan perjantaihin, josko tuolloin saisi laitteen 299€ (sis. Zeldan tai Marion).
 
Suurten julkaisijoiden (Activision, EA jne.) tuki ei ole kovinkaan hyvä Switchillä, mutta vastapainoksi laitteella tuntuu kehittyvän laaja pelivalikoima pienemmän budjetin julkaisuja. Näin indiepelien suurena ystävänä Switch vaikuttaa joka kuukausi aina vain paremmalta laitteelta. Etenkin kun nuo länsimaiden AAA-pelit tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän toistensa kopioita.

Nintendo tarjoaa yksinoikeuksillaan raikkaan tuulahduksen pelejä, joita ei muilta saa vastaavalla tasolla. Ei tähän kaipaa yhtään kaljupäistä maailmojen pelastajaa. Isot pelitalot ovat juuttuneet kaavoihinsa ja näemmä vajoamassa yhä syvemmälle halpojen dollareiden perässä.

Tässä esimerkki siitä, mihin Switchin oma 30 sekunnin videotallennus yltää käytännössä: https://twitter.com/NisupullaFIN/status/924004652970000384
 
mihin Switchin oma 30 sekunnin videotallennus yltää käytännössä

30 sekuntiin pelikuvaa?
Jos haluaa juuri sen jakaa/tallentaa, on varmaan täysin sopiva ja riittävä raja, mutta ylipäätänsä tuollainen keinotekoinen säätelyn pakottaminen on perseestä.
 
Ylös Bottom