Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Veikkaan että Switch trophyistä voi tulla My Nintendo platinapisteitä. Niitä saa muutenkin ilman mitään vaivannäköä.
Siinäpä näille jotka itki ennen julkaisua että joku valtava kortti on pakollinen ostaa ja vielä Prisman hinnoilla. Taas kerran fanipoikien lässytystä. Keskiverto kuluttaja pärjää sisäisellä muistillakin.https://twitter.com/vainoville/status/906760113255362560
Tuohon vielä tänään tuli Rayman. Nyt on sisäinen muisti täynnä. Pitää alkaa tilaan se muistikortti.
Siinäpä näille jotka itki ennen julkaisua että joku valtava kortti on pakollinen ostaa ja vielä Prisman hinnoilla. Taas kerran fanipoikien lässytystä. Keskiverto kuluttaja pärjää sisäisellä muistillakin.
Jep, et olekaan lähelläkään keskivertokuluttajaaMulla on omistuksessa 23 peliä ja 200gb kortilta 162gigaa jäljellä. En silti uskalla ostaa digiversioita, kun pelaan näitä kaikki ainakin joskus, niin ei pysty reissussa latailee.
Mut tilanne on vuoden päästä ihan eri jos ostaa vain näitä isompia julkaisuja ja diginä. Ja nyt kun pelit (esim NBA) alkaa vaatimaan muistikorttia jokatapauksessa, niin kyllä itse edelleen suosittelen vähintään 128 kortin ostamista. Mut jos ostaa vain fyysisenä ja joukossa sitten indie pelejä. Ja voi välillä poistella pelejä, niin hyvin pärjää.
Jep, et olekaan lähelläkään keskivertokuluttajaa![]()
En olekaan.
Uskon, että keskivertokuluttaja on juuri sellainen joka ostaa Nintendon isot nimikkeet ja sit muita isoja pelejä, kuten just NBA tms.
64gb kortti jää nopeasti pieneksi jos diginä alkaa latailailee, eikä 128 kortit paljoa maksa.
Itse tosin henk. koht uskon, että ihan oikea Matti Meikäläinen ostaa kaiken fyysisenä, eikä juuri diginä lataa mitään (ehkä indie tuotoksia), joten tilan kanssa ei ole koskaan ongelma ja muistikortti on pakollinen vain NBA kaltaisissa peleissä.
Tuota sandiskin 200gb korttia on myyty n. 85€ pintaan joten itse ajattelin päätyä siihen.
Aluksi pidin trophyja aika hölmänä mutta yllättävän hauskaa niiden keräily on, toki itse pelinkin täytyy maistua. Eipä niistä haittaakaan pitäisi olla.
Mistä sitä saa tilattua?
Tämä ja NBA vähän näyttää suuntaa mihin nuo menevät. Kyllä alkaa muistikortille tulla käyttöä ja mikä typerintä, niin kyse on kannettavasta laitteesta, etkä pääse edes heti pelaamaan. Ensin nettiin kiinni ja latailua tovi, jotta voi nauttia koko pelistä...
Miksi Nintendo ensinnäkin rajoittaa korttien koon niin pieneksi ja miksi laittaa pelintekijät ne maksamaan.
Jos pelintekijälle tarjotaan mahdollisuus laittaa peli 2dollarin kortille ja loput netistä ladattavaksi, tai sisällyttää kaikki 15 dollarin kortille, niin miksi kukaan sitä haluaa maksaa? Nintendo tekee todella typerästi tuossa.
Miksi pitäisi? Ihan siksi, että porukka ostaa ennemmin pelit sille alustalle mille peli on kympin halvempi. Eli Nintendo sahaa omaa jalkaansa tuossa.
Osassa peleistä oikeasti on jo ongelmaa kortin koon kanssa. Osa sitten juuri ottaa tarkoituksella pienempää. Siksi Nintendo pitäisi pitää kaikkien kokojen kohdalla samaa hintaa.
Br levyissä puhutaan senteistä, tässä useammasta eurosta.
Lisäksi kun julkaisija ei mun käsityksen mukaan saa silti digi versiota pistää kymppiä halvempana, vaan se kortin hinta näkyy diginäkin.
Se että joku on tyypillistä Nintendoa tms, ei mun mielestä voi olla oletusarvo ja ettei mikään koskaan muuttuisi.
Mulla on jokatapauksessa jo muistikortti ja ostan ne pelit Switchille mitkä haluan, on hinta mikä vain. Mutta kun isossa kuvassa Nintendo tekee enemmän tappiota tuolla maineen muodossa, kuin että olisi mukana kustannuksissa.
En oikein nyt ymmärrä tuota kohtaa missä sanot, että Nintendon pitäisi pitää korttien kaikkien kokojen kohdalla samaa hintaa. Ei kai Nintendo itse niitä kortteja valmista ja myy julkaisijoille, vai olenko nyt ymmärtänyt jotakin täysin pieleen?