Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

^ Varmaan Zelda myöhästyy sen takia, että pitää saada seuraavan sukupolven Nintendo konsoliin julkaisupeli.
 
^ Varmaan Zelda myöhästyy sen takia, että pitää saada seuraavan sukupolven Nintendo konsoliin julkaisupeli.

Ei oikeasti mikään kovin kaukaahaettu ajatus tämäkään.
Toki varmasti tuovat tämän myös tälle nykyiselle konsolille.
 
Pakkohan tämä on myös vanhallekin Switchille tuoda. Ei näin myyntivarmaa peliä jätetä julkaisematta laitteelle, jota on maailmalla miljoonia.

Enkä oikeen jaksa uskoa, että tuleva Nintendon konsoli tulisi jo vuoden päästä markkinoille.
 
BotW oli loistava julkaisupeli, joten siinä mielessä ajatus on järkevä, tosin jos peli julkaistaan noin vuoden päästä, niin kohta pitäisi alkaa kuulumaan isompia juttuja Switchin seuraajasta. Ihan samalla tavalla kuin BotW julkaistiin Wii U:lle, niin lähes satavarmasti BotW 2 julkaistaan Switchille, vaikka se samalla julkaistaisiinkin Switch 2:lle.
 
^ Varmaan Zelda myöhästyy sen takia, että pitää saada seuraavan sukupolven Nintendo konsoliin julkaisupeli.
Mä kyllä uskon, että syynä on ihan vaan se, ettei homma olisi valmista vielä tämän vuoden puolella. Tuon myöhästymisen vuoksi Nintendolta puuttuu nyt kokonaan tämän vuoden joulusesongin iso julkaisu. Pelkän myynnin kannalta tuo joulusesonki olisi ehdottomasti parempi hetki julkaisulle.

Henk. koht. myös epäilen, että vielä ensi vuonna Switch saisi seuraajaa. Sen verran kovaa on vielä nykyisenkin Switchin myynti ja lisäksi yhä edelleen on menossa tämä maailmanlaajuinen komponenttipula, mikä vaikeuttaisi uuden konsolin tuotantoa. Veikkaisinkin seuraavan Nintendo-konsolin julkaisun tapahtuvan aikaisintaan 2024.

//Muoks: Ja nyt musitin, että onhan joulusesonkiin tulossa ne uudet Pokémonit. Eli on sinne sittenkin isoa julkaisua luvassa. No siitä huolimatta uskon yhä, että tuo Zeldan viivästys on ihan vaan sen keskeneräisyyden vuoksi. Olen iloisesti yllättynyt, jos ensi vuonna jo julkaistaisiin Switch2.
 
Viimeksi muokattu:
en tiedä oonko täällä ollut huhuja mutta ilmeisesti sitten uuden nintendon next gen konsolille Monolith Softilta (Xenoblade) on tulossa täysin uusi IP, tämä siis ei ole Xenoblade vain joku ihan täysin uusi IP.

Jännä nähdä mitä sieltä on tulossa, jos pitäisi toiveita heittää niin haluaisin Gundamin tyylisen JRPG. eli Xenobladen tyylinen Open world JRPG mutta puhtaasti Gundam/mecha elementeillä, joo Xenoblade chronicles X oli jo lähellä sitä, tiedän myös että, Tetsuya Takahashi eli Monolift Softin perustaja on kova Gundam ja Mecha fani niin ehkä jotain sen tyylistä sieltä voisi mahdollisesti olla tulossa. jos ja kun resurssit ja laite siihen vihdoin pystyy :)
 
Ei oikeasti mikään kovin kaukaahaettu ajatus tämäkään.
Toki varmasti tuovat tämän myös tälle nykyiselle konsolille.
On kyllä todella kaukaa haettu ajatus. Uskon vakaasti, että seuraava uusi konsoli ilmestyy aikaisintaan 2025. Miksi korjata jotain, mikä ei ole rikki? Hämmästyn aina, kun luen, että ollaan iloisesti yllättyneitä, jos Switchin seuraaja ilmestyy pian.
 
On kyllä todella kaukaa haettu ajatus. Uskon vakaasti, että seuraava uusi konsoli ilmestyy aikaisintaan 2025. Miksi korjata jotain, mikä ei ole rikki? Hämmästyn aina, kun luen, että ollaan iloisesti yllättyneitä, jos Switchin seuraaja ilmestyy pian.

No hyvä että sinulta löytyy tietoa!

En tiedä kuka tässä on sanonut, että olisi iloisesti yllättynyt, jos seuraaja tulisi pian?

Mutta onhan fakta se, että Switch on todella vanhaa rautaa jo, eikä uusi siinä mielessä olisi olisi yhtään hölmömpi veto.
 
Switchin seuraaja, Switch 2 tai mikä olisikaan, on ainakin minulle melko ristiriitainen ajatus. Tavallaan en haluaisi tai jaksaisi hankkia uutta konetta mutta toisaalta onhan laite ollut "vanha" ja tehoton jo julkaisustaan lähtien. BotW on parhaita esimerkkejä tästä ja kenties jopa yksi pääsyistä miksi Switch tarvitsisi seuraajan. Tokihan nykyiselläkin laitteella kaikki Metroid Dreadit, Kirbyt ja muut sille paremmin sopivat ja sovitetut pelit pyörähtelee mutta BotW ja jopa Mario Odyssey ja varsinkin näiden jatkot jo alkaisivat kaipaamaan vähän enemmän resursseja laitteistolta.

Tämän tekstin päätteeksi taidankin päätyä siihen lopputulokseen että jos se Switch 2 tulisi ja se olisi yhä kotikonsoli eli television kautta pelattavissa, niin kyllähän se pitäisi hankkia siinä missä on hankkinut myös Series X:n ja PS5:n.
 
Switchin seuraaja, Switch 2 tai mikä olisikaan, on ainakin minulle melko ristiriitainen ajatus. Tavallaan en haluaisi tai jaksaisi hankkia uutta konetta mutta toisaalta onhan laite ollut "vanha" ja tehoton jo julkaisustaan lähtien. BotW on parhaita esimerkkejä tästä ja kenties jopa yksi pääsyistä miksi Switch tarvitsisi seuraajan. Tokihan nykyiselläkin laitteella kaikki Metroid Dreadit, Kirbyt ja muut sille paremmin sopivat ja sovitetut pelit pyörähtelee mutta BotW ja jopa Mario Odyssey ja varsinkin näiden jatkot jo alkaisivat kaipaamaan vähän enemmän resursseja laitteistolta.

Tämän tekstin päätteeksi taidankin päätyä siihen lopputulokseen että jos se Switch 2 tulisi ja se olisi yhä kotikonsoli eli television kautta pelattavissa, niin kyllähän se pitäisi hankkia siinä missä on hankkinut myös Series X:n ja PS5:n.
Alitehoisenakin Switch on ollut hyvä, ellei loistava konsoli. Minulle isot plussat tulee Nintendon peleistä ja erikoisemmista "japanipeleistä" sekä kannettavuudesta. Laitteelle on myös läjäpäin hyviä roolipelejä. Switch 2 kelpaisi, mutta ei pelkästään siksi että saisin uusia pelejä, vaan että voisin pelata näitä nykyisiä Switchin pelejä vähän tehokkaammalla laitteella. Ehkäpä tärkein ominaisuus minulle Nintendon uudessa laitteessa olisikin taaksepäin yhteensopivuus. Toivon että Nintendo ei lähde liikaa muuttamaan menestyvää konseptia, vaan mennään DS --> 3DS tyylisellä kehityskaarella, jossa kaikki vanhat pelit toimivat suoraan.
 
Viimeksi muokattu:
Hämmästyn aina, kun luen, että ollaan iloisesti yllättyneitä, jos Switchin seuraaja ilmestyy pian.
Taidat tällä viitata mun kommenttiin. Kyllä: olisin iloisesti yllättynyt, jos Switch saisi seuraajan ensi vuonna. Oletuksella että pysyisi edelleen tuollaisena hybridi-konsolina. Mulle kelpaisi paremmin kuin hyvin tehokkaampi Nintendo-konsoli. Vaikka nykyiselle Switchillekin on tuotettu aivan superhyviä pelejä, niin kyllähän sen kanssa rauta on alusta asti rajannut sitä, millaisia pelit ovat ja miten ne koneella pyörivät. Nintendon pelien graafinen tyyli monesti antaa todella paljon anteeksi grafiikkojen laadulle, mutta siitä huolimatta onhan Switchin grafiikkojen laatu tosi paljon heikompi kuin muiden nykykonsolien. Ruudunpäivityksen osalta Switch myös takkuaa tosi monissa peleissä. Jopa lippulaivapeleissä kuten BotW on osuuksia, jossa ruudunpäivitys on surkea (Korok forest). Jos tehokkaammalla raudalla Nintendonkin pelejä saataisiin näitä juttuja lähemmäs muita nykykonsoleita, niin kelpaisi mulle.

En edelleenkään usko, että Switchin seuraajaa tullaan näkemään kuin aikaisintaan 2024 (voisi mennä myös hyvin sinne 2025). Jos Switch2 julkaistaan jo ennen arvelujani, niin olen kyllä iloisesti yllättynyt ja kaivan samantien lompakon taskusta. Mikäli uusi laite ei olisi yhteensopiva vanhan pelejen kanssa, niin sitten vanha Switchkin tulisi pysymään taloudessa käytössä ihan kuten vaikka 3DS:ääkin yhä käytän, jos haluan sen tai DS:n pelejä pelailla.
 
Nintendon pelien graafinen tyyli monesti antaa todella paljon anteeksi grafiikkojen laadulle, mutta siitä huolimatta onhan Switchin grafiikkojen laatu tosi paljon heikompi kuin muiden nykykonsolien. Ruudunpäivityksen osalta Switch myös takkuaa tosi monissa peleissä. Jopa lippulaivapeleissä kuten BotW on osuuksia, jossa ruudunpäivitys on surkea (Korok forest). Jos tehokkaammalla raudalla Nintendonkin pelejä saataisiin näitä juttuja lähemmäs muita nykykonsoleita, niin kelpaisi mulle.
Nintendon pelit ovat aina miellyttäneet silmää. Eivät ne monestikaan ole niin realistisia tai yksityiskohtaisia kuin kahden muun konsolivalmistajan isot pelit, mutta ei se ole ikinä haitannut kun pelattavuus on ollut kohdallaan ja pelit silti näyttävät hyvältä sillä omalla graafisella tyylillään. Sen sijaan sen olen huomannut, että resoluutio on välillä (lue: usein) Switchin peleissä turhan alhainen. Ehkä sieltä myös puuttuu reunanpehmennystä ja ties mitä. Tämä ei käsikonsolimoodissa häiritse, kun ruutu on pieni, mutta isolta ruudulta meinaa mennä aika suttuiseksi. Eipä sillä, selvästi enemmän pelaankin Switchillä kannettavassa muodossa. Toivottavasti Switch 2:n tehoja valjastetaan ruudunpäivityksen ohella myös resoluution nostoon, jolloin se muuttuisi omassakin käytössä enemmän hybridikonsoliksi.
 
Switchin seuraajaa kovemmilla tehoilla odotan myös sen vuoksi, että 3rd partyt on nyt tällä hetkellä innostuneet aivan liikaa siitä, että tuovat pelinsä Switchille pilviversioina, koska muuten porttaus niin heikkorautaiselle laitteelle olisi liian työlästä tai jopa mahdotonta. Jos parempirautainen Nintendo-konsoli vähän edes hillitsisi tätä trendiä, niin olisin tosi onnellinen. Mun mielestä tuo pilviversio tuhoaa koko Switchin pointin, joka on liikkuvuus ja sujuva vaihto sohvalta vaikka työmatkajunaan. Sen lisäksi, että ei nuo pilvipelit aina toimi edes siellä kotona hyvän verkon ääressä.

Onhan mulla tietysti tuo pleikkari jolla voin myös näitä 3rfd party pelejä hankkia, mutta osan peleistä mieluummin pelaisin tuolla hybridikonsolilla, jota voin käyttää muuallakin kuin olkkarin sohvalla.

t. En ole edelleenkään yhtään katkera, että kun KingdomHeartsit vihdoin tuli Nintendo-konsolille, niin ne oli jotain surkeita pilviversioita :D
 
Ei se botw2 tuominen mahdollisesti uudelle switchille ole täysin foliohattuteoria, siitä kuitenkin voi olla 120% varma että se tulee myös vanhalle switchille, mut todnäköisesti siirtyminen on ihan vaan että halutaan hioa peliä lisää, sit tuleeko uus switch heti sen kanssa tyylii samanaikaisesti on hyvin epätodennäköistä mutta semmonen kun joskus tulee on varmasti siihen tulossa botw2 paremmilla herkuilla.

Oli miten oli, ei tullut tämä siirtyminen yllätyksenä, oli meinaan sen verran hiljasta. Mut ei se oikeestaan ees haittaa, 2022 on muutenkin melko eeppinen jo nyt, botw2 olisi ollut kirsikka kakun päällä.
 
Alitehoisenakin Switch on ollut hyvä, ellei loistava konsoli. Minulle isot plussat tulee Nintendon peleistä ja erikoisemmista "japanipeleistä" sekä kannettavuudesta. Laitteelle on myös läjäpäin hyviä roolipelejä.
En väittänytkään muuta mutta kuten jo kirjoitin, on selkeästi myös nähtävissä että rajat on tulleet vastaan jo ajat sitten. Ei tietenkään kaikissa peleissä, kuten jo myös mainitsin, mutta sitten on BotW ja vaikkapa Mario Odyssey. Jälkimmäinenkin toimii todella hyvin mutta onhan siinä esim. todella pieni piirtoetäisyys, jonka jälkeen esimerkiksi vihulaiset häviävät jne. Lisäksi jos Bowser's Fury on Mariolla se suunta mihin mennään niin lisätehot olisivat varmasti tarpeen.

Switch 2 kelpaisi, mutta ei pelkästään siksi että saisin uusia pelejä, vaan että voisin pelata näitä nykyisiä Switchin pelejä vähän tehokkaammalla laitteella. Ehkäpä tärkein ominaisuus minulle Nintendon uudessa laitteessa olisikin taaksepäin yhteensopivuus. Toivon että Nintendo ei lähde liikaa muuttamaan menestyvää konseptia, vaan mennään DS --> 3DS tyylisellä kehityskaarella, jossa kaikki vanhat pelit toimivat suoraan.
Tätä toivon totta kai minäkin ja en usko että kukaan tätä ei ottaisi jos saisi valita. Tehokkaampi ja taaksepäinsopiva laite mahdollistaisi "nextgen"-jatko-osan BotW:lle sekä pyörittelisi toivottavasti myös sitä alkuperäistä paremmin.
 
Jos muuten halajaa Switchiin (sekä oikeastaan kaikkiin muihinkin konsoleihin) parempaa kuvaa ja vähemmän sahalaitoja, niin tämänmoinen pulikka kävi testissä:

Tuota Switchiä tulee sen verran paljon pelattua (ja varmaan vielä jonkin aikaa), että ehkä sitä voisi tällaiseen sijoittaa. Pitäänee selvittää mistä tätä saa, osaako joku lonkilta sanoa myykö joku pulju Suomessa?
 
Laskeskelin, että mulla on sata peliä Switchille. Niistä ainostaan yksi oli ilmainen (Soul Searching), kaikista muista piti maksaa vähintään kultakolikko bonuspisteitä.
 
Laskeskelin, että mulla on sata peliä Switchille. Niistä ainostaan yksi oli ilmainen (Soul Searching), kaikista muista piti maksaa vähintään kultakolikko bonuspisteitä.
Laskeskelin juuri eilen kun asettelin kaksi uutta Switch peliä hyllyyn, että kunhan Kärkkäisen tilaus saapuu, niin minulla on 49 fyysistä Switch peliä. Kokoelma on kasvanut viimeisen vuoden aikana hurjasti. Ensinnäkin on tullut bongattua ihan hyviä tarjouksia, mutta sen lisäksi Switchillä pelaaminen on lisääntynyt, kun erinäisten reissujen ja muiden asioiden takia ei ole päässyt niin usein pelaamaan kotisohvalta isolta ruudulta tai PC:llä. Switchin kannettavuus on noussut isoon arvoon.

Toki diginäkin löytyy kymmeniä pelejä, mutta Switchin fyysisten kanssa on se hyvä, että niiden arvo tuntuu pysyvän paremmin kuin muiden konsolien fyysisten pelien. Näin ollen kuilu fyysisen ja digin välillä on Switchillä jopa isompi kuin muille konsoleille. On ollut ilo huomata, että Switchille myös julkaistaan fyysisenä niin isoja kuin vähän erikoisempia pienempiäkin pelejä.

Tuntuu, että Switch vain paranee vanhetessaan. :)
 
Ylös Bottom