kopolanpoika
Well-Known Member
Itse olen taas täysin päinvastaista koulukuntaa, mielestäni Switchin Pro Controller on niin erinomaisesti käteen istuva säädin, että pelaan telakassa aina kun on mahdollisuus. Omaan käteen toi kannettava kombo eli switch+joyconit istuu niin saamerin huonosti, että jotenkin kädet väsyy siihen epäluonnolliseen asentoon. Toki on erilaisia kahvatelakoita ynm, jotka kommenttien perusteella korjaa asian, mutta ne taas vievät helkkaristi tilaa, jonka vuoksi pelkällä kannettavalla tulee pelattua pääasiassa matkoilla ja silloin kun puoliso nukkuu vieressä.Monet meistä pelaavat myös Switchillä kannettavana ihan kotisohvallakin. Jotenkin outo ajatus ainakin minulle, että jos ollaan kotona, niin silloin pelataan automaattisesti isolla ruudulla tai PC:llä. Lukevathan ihmiset kirjojakin kotisohvalla kädestä eikä TV:n ruudulta, vaikka sekin kai nykyään olisi mahdollista.
Kannettavana pelaamisesta on kotona etua siinäkin, kun voi helposti pelata eri huoneissa ja ennen kaikkea seisaaltaan, toisin kuin useimpia TV-ruudun tai PC:n pelejä. Istumista kun tulee muutenkin meille tietokonetyöläisille ihan tarpeeksi (etenkin jos ei ole korkeussäädeltävää sähköpöytää) ja tunnetusti istuminen tappaa.
Toki switchiä voi pelata kannettavana pro controllerin kanssa, eihän se telakkaa vaadi, mutta sitten taas mielestäni Switchin näyttö on liian pieni, että sen laittaa johonkin metrin päähän pöydälle, jotta voi pitää pro controlleria käsissä.
Ja mitä tulee Switch prohon, niin olen sieltä 2018 saakka lukenut näitä heeboja, jotka kirjoittaa joka paikkaan "hommaan Switchin sitten vasta kun tulee pro versio", nyt mennään jo vuodessa 2022 ja sieltä vaan Nintendo pukkaa yhtä tehottomia vehkeitä ulos vieläkin erilaisilla vähäpätöisillä uudistuksilla (etenkin jos pelaat yhtään telakassa). Mutta jatkakaa odottamista, varmasti ollaan jo lähempänä kuin koskaan aiemmin!
Mielenkiintoista sinäänsä, että kyllähän se Switch pro/Switch2 pitää launchata jonkun ison Nintendon nimikkeen rinnalla, oletettavasti se ei ole BOTW2, ellei pelin julkaisua venytetä sitten 2023/2024 taitteeseen tätä varten. Seuraavat isot odotettavat nimet ovat lienee Super Mario Odyssey 2 tai ikuisuusprojekti Metroid
Viimeksi muokattu: