Vähän riippuu. Pidän itseäni - tai olen huomannut olevani - kovana tasohyppelyiden pelaajana mutta Mario Maker ei silti kiinnosta pätkääkään. Peli kyllä löytyy koska jälkikasvu on innostunut rakentelusta mutta minua ei kiinnosta koska peli ei ole ns. "oikea" tasohyppelypeli vaan rakentelupeli, johon on lyöty sisään tutoriaalina toimiva kampanja. Olen myös katsonut ja osittain pelannutkin niitä tarinatehtäviä ja ovat olleet juuri niin "tympeää" mitä ajattelinkin. Toimivat siinä kontekstissa toki missä ovat mutta eivät ole kyllä minulle, jos etsii tasohyppelipeliä.Tasohyppelyistä pitävälle myös Mario Maker 2 on aika varma valinta. Pelin juonen mukana tulevat Nintendon tekemät tasot on tosi jees ja nintendo onlinen kautta pääsee käsiksi loputtomaan määrään pelaamista. Josta tietty osa toki on täyttä roskaa, mutta tarjolla on myös Nintendon omia tasojakin parempaa laatua.
Käyttäjien kentistä löytyisi varmasti helmiä - aikoinaan Trials-peleissä ne parhaat oli niitä (ja varmaan yhäkin) - mutta kun on niin paljon pelattavaa niin sellainen loputon selaaminen ei oikein jaksa sekään kiinnostaa. Olisihan tuo ollut ihan unelma joskus 90-luvulla kun pelit maksoi ja vuodessa sai sen 1-2 peliä ja yksi niistä olisi tarjonnut pelattavaa suunnilleen ikuisiksi ajoiksi, mutta ei jaksa nykyään tosiaan innostua.
Mutta tämä minun näkemykseni. Jos vaikka Minecraft tai muuten omien kenttien rakentelu kiinnostaa, niin kannattaa tuo tsekata että mistä on kyse.