Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Tasohyppelyistä pitävälle myös Mario Maker 2 on aika varma valinta. Pelin juonen mukana tulevat Nintendon tekemät tasot on tosi jees ja nintendo onlinen kautta pääsee käsiksi loputtomaan määrään pelaamista. Josta tietty osa toki on täyttä roskaa, mutta tarjolla on myös Nintendon omia tasojakin parempaa laatua.
Vähän riippuu. Pidän itseäni - tai olen huomannut olevani - kovana tasohyppelyiden pelaajana mutta Mario Maker ei silti kiinnosta pätkääkään. Peli kyllä löytyy koska jälkikasvu on innostunut rakentelusta mutta minua ei kiinnosta koska peli ei ole ns. "oikea" tasohyppelypeli vaan rakentelupeli, johon on lyöty sisään tutoriaalina toimiva kampanja. Olen myös katsonut ja osittain pelannutkin niitä tarinatehtäviä ja ovat olleet juuri niin "tympeää" mitä ajattelinkin. Toimivat siinä kontekstissa toki missä ovat mutta eivät ole kyllä minulle, jos etsii tasohyppelipeliä.

Käyttäjien kentistä löytyisi varmasti helmiä - aikoinaan Trials-peleissä ne parhaat oli niitä (ja varmaan yhäkin) - mutta kun on niin paljon pelattavaa niin sellainen loputon selaaminen ei oikein jaksa sekään kiinnostaa. Olisihan tuo ollut ihan unelma joskus 90-luvulla kun pelit maksoi ja vuodessa sai sen 1-2 peliä ja yksi niistä olisi tarjonnut pelattavaa suunnilleen ikuisiksi ajoiksi, mutta ei jaksa nykyään tosiaan innostua.

Mutta tämä minun näkemykseni. Jos vaikka Minecraft tai muuten omien kenttien rakentelu kiinnostaa, niin kannattaa tuo tsekata että mistä on kyse.
 
Vähän riippuu. Pidän itseäni - tai olen huomannut olevani - kovana tasohyppelyiden pelaajana mutta Mario Maker ei silti kiinnosta pätkääkään. Peli kyllä löytyy koska jälkikasvu on innostunut rakentelusta mutta minua ei kiinnosta koska peli ei ole ns. "oikea" tasohyppelypeli vaan rakentelupeli, johon on lyöty sisään tutoriaalina toimiva kampanja. Olen myös katsonut ja osittain pelannutkin niitä tarinatehtäviä ja ovat olleet juuri niin "tympeää" mitä ajattelinkin. Toimivat siinä kontekstissa toki missä ovat mutta eivät ole kyllä minulle, jos etsii tasohyppelipeliä.

Käyttäjien kentistä löytyisi varmasti helmiä - aikoinaan Trials-peleissä ne parhaat oli niitä (ja varmaan yhäkin) - mutta kun on niin paljon pelattavaa niin sellainen loputon selaaminen ei oikein jaksa sekään kiinnostaa. Olisihan tuo ollut ihan unelma joskus 90-luvulla kun pelit maksoi ja vuodessa sai sen 1-2 peliä ja yksi niistä olisi tarjonnut pelattavaa suunnilleen ikuisiksi ajoiksi, mutta ei jaksa nykyään tosiaan innostua.

Mutta tämä minun näkemykseni. Jos vaikka Minecraft tai muuten omien kenttien rakentelu kiinnostaa, niin kannattaa tuo tsekata että mistä on kyse.
Mä taas en näe että pitäisi olla kiinnostunut kenttien rakentelusta, jotta tämä peli iskisi. En ole itse rakentunut ainoatakaan kenttää pelissä enkä tainnut edes kokeilla rakennuspuolta, mutta kummasti tuonkin pelin parissa on silti viettänyt kymmeniä tunteja aikaa. Juurikin ne muiden pelaajien kentät on homman suola tässä pelissä. Sieltä löytyy kaikenlaista settiä aloittelijaystävällisistä kentistä ja tarinankerrontakentistä speedrunkenttiin ja kaizoihin asti. Mutta on siellä myös paljon roskaa eli kannattaa sit niitä pelatesssa joko pelata esim. pelin suosituimpia kenttiä tai vaikka googlettaa hyvien kenttien koodeja.
 
Pidän itseäni - tai olen huomannut olevani - kovana tasohyppelyiden pelaajana mutta Mario Maker ei silti kiinnosta pätkääkään.
Minulla täysin sama vaikutelma. Olen suuri tasohyppelyiden ystävä, mutta Mario Makereita en ole edes harkinnut ostavani. Jokin siinä vain on, että haluan läpäistä pelintekijöiden suunnittelemia haasteita, en tavallisten tallaajien. Ja itse en halua rakentaa mitään.
speedrunkenttiin ja kaizoihin asti
Kaizo?
 
Uutta Pokemon erikoispainosta pukkaa.
FcDg2YbWAAkSp7m

NoE Twitter
 
Konsoli on upea mutta ohjaimet aika mitäänsanomattomii.
Telakka hieno, konsoli upea ja ohjaimien kiskot siistit. Ohjaimet sen sijaan tosiaan aika pliisut edestä, mutta takapuolelta ihan teemaan sopivan tyylikkäät.

Kokonaisuutena yksi hienoimmista Switcheistä. Jos olisin ostamassa Switchiä, niin ostaisin tämän.
 
Mun makuun tuo Pokémon ei oikein iske. Splatoon on tosi paljon hienompi mun mielestä. Ei sinänsä että olisin uutta Switchin just nyt ostamassa, mutta jos olisin niin kotiin lähtisi Splatoon-versio, vaikken edes kyseisestä pelistä hurjasti välitä.
 
Enpä usko, että moni odottelikaan Switchin seuraajaa vielä lähivuosina. Suosikkikonsoli porskuttaa edelleen äärimmäisen vahvasti ja pelattavaa riittää.

Jos katsoo millaisella syklillä aiemmat Nintendon koneet ovaat ilmestyneet, niin luulen että aika moni odotteli/odottelee uutta konsolia 2023-24. Jos se menee vuodelle 2024 tai siitä pidemmälle, on kyseessä pisin väli sitten NES ja SNES Japani julkaisujen.

Toki Switch suorittaa vahvasti myyntiensä puolesta, mutta aika moni tuntuu jo toivovan päivitettyä rautaa.

Henkilökohtaisesti tässä ei sinällään mikään kiire uuden Nintendo koneen perään vielä ole, kun sen verran myöhään hommasin omani.
 
Kyllä rehellisesti sanottuna itse hieman toivoin ja olisin jo mielellään ottanut ensi vuonna uuden konsolin. Vaikkapa taas uuden Zelda kaveriksi. Ensimmäisestä päivästä asti menty nykyisellä, joka toki vielä hyvin porskuttaa.
Tehoja kaipaisi silti hieman lisää. Turhan usein Nintendon omissakin peleissä tuntuu kyykkäilevän.
 
Laittaa pohtimaan, että oliko tuo vuodettu Switchin seuraajan tegra Orin (1536 cudacorea) tarkoitettu tähän peruuntuneeseen pro versioon ja olisiko jopa mahdollista, jotta saataisiin Switch 2:een vieläkin uudempaa tekniikkaa, tai vähintään 5nm tekniikalla valmistettu Orin piiri. Tällöin saataisiin tuon Orin piirin koko teho Swich 2:een? Tämähän tarkoittaisi DLSS 2 tekniikan kanssa todella tehokasta hybridi konsolia. Enpä tiedä kuhan veikkailen, mutta joka tapauksessa pelitarjonnan puolesta ensi vuosi näyttää tosi hyvältä Switchin osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi saanut julkaista tehokkaamman Switchin jo pari vuotta sitten. Vaikka kuinka sanotaan, että tehot ei ratkaise vaan pelit, niin aika surullisia ovat melkein kaikki switchin 3partyt ja nintendon omatkaan pelit eivät enää meinaa pyöriä nykimättä. Toivottavasti seuraavassa Nintendon konsolissa olisi taas oikeasti tehoa, eikä julkaistaisi taas antiikkisella raudalla olevaa konsolia.
 
Olisi saanut julkaista tehokkaamman Switchin jo pari vuotta sitten. Vaikka kuinka sanotaan, että tehot ei ratkaise vaan pelit, niin aika surullisia ovat melkein kaikki switchin 3partyt ja nintendon omatkaan pelit eivät enää meinaa pyöriä nykimättä. Toivottavasti seuraavassa Nintendon konsolissa olisi taas oikeasti tehoa, eikä julkaistaisi taas antiikkisella raudalla olevaa konsolia.
Ei kait tuo X1 ihan antiikkinen ollut julkaisussa. Ei tainnut olla uudempaa tarjolla silloin kun Switchiä alettiin suunnittelemaan. Hybridi konsepti itsessään aiheuttaa rajoitteita, mutta siitä huolimaat ainakin minusta vuonna 2017 oli aika vaikuttavaa pelata Wiiuta tehokkaampaa käsikonsolia, eikä BOTW tuntunut yhtään antiikkiselta julkaisussa, vaan todella uraauurtavalta pelikokemukselta.

Jos tuo Orin kera 1536 cudacoren kera on todella Switch 2 sisuskaluissa yhdessä DLSS 2:n kanssa, niin saattaa olla Switch 2:sen sama tunne itsellä kuin vuonna 2017. Kyseessä ei taida olla tuolloinkaan kauhean antiikista tekniikkaa sisältävä laite julkaisussa.
 
Ei kait tuo X1 ihan antiikkinen ollut julkaisussa. Ei tainnut olla uudempaa tarjolla silloin kun Switchiä alettiin suunnittelemaan. Hybridi konsepti itsessään aiheuttaa rajoitteita, mutta siitä huolimaat ainakin minusta vuonna 2017 oli aika vaikuttavaa pelata Wiiuta tehokkaampaa käsikonsolia, eikä BOTW tuntunut yhtään antiikkiselta julkaisussa, vaan todella uraauurtavalta pelikokemukselta.

Jos tuo Orin kera 1536 cudacoren kera on todella Switch 2 sisuskaluissa yhdessä DLSS 2:n kanssa, niin saattaa olla Switch 2:sen sama tunne itsellä kuin vuonna 2017. Kyseessä ei taida olla tuolloinkaan kauhean antiikista tekniikkaa sisältävä laite julkaisussa.
No joo, ei mobiilipiiriksi antiikkinen, mutta tehoissa vain kuitenkin aika lähellä Wii U:ta. Toivottavasti seuraava konsepti olisi kuitenkin erilainen, vaikka niin että telakassa olisi sitä rautaa sisällä ja tehot kasvaisivat huomattavasti, kun laite on telakassa. Kuulun itse varmasti vähemmistöön, mutta itse kannattaisin erillistä kotikonsolia ja erillistä käsikonsolia. Exclujakin saatiin enemmän, kun oli erikseen DS ja erikseen kotikonsolit.
 
Ylös Bottom