Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Vastaus: No Man's Sky

Kyllähän tuolla jotain tekemistä näyttää olevan ainakin IGN:n mukaan:
http://www.ign.com/articles/2016/03...ands-on-the-real-game-begins-to-reveal-itself

Tämä on itselle yksi tämän vuoden odotetuimpia, mutta pakko myöntää että samaan aikaan on kyllä lievä pelko persiissä että kuinka kauan jaksaa satunnaismaailmoissa pyöriä vai tuleeko samanlainen "Mile Wide, Inch Deep" -kokemus kuin Elite Dangerousin kanssa.
[h=3][/h]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: No Man's Sky

Rock paper shotgunin previkka jätti ainakin hyvän mielenkiinnon peliä kohtaan. En ajatellut, että tässä olisi jotain lämpökilpiä ja sen sellaista, ja ylläpitoon sekä korjailuun pitää kerätä erilaisia resursseja.

Eiköhän tässä pelissä ole enimmäkseen kyse matkasta sinne, eikä syystä miksi ollaan menossa.
 
Vastaus: No Man's Sky

Ja eikös ne jossain sanonut, että suurinosa pelaajista ei ikinä pääse keskipisteeseen asti.

Tässähän voi seikkailla, kerätä resursseja, käydä kauppaa, sotia jne, eli kyllä monennäköistä tekemistä on ja jos ei jotain halua tehdä niin ei ole pakko. Tai jos haluaa niin voi esim vain sotia.
 
Vastaus: No Man's Sky

Pelin pääkehittäjän sanoin pelaajilta tulee jämään näkemättä 99% No Man's Skyn universumista. Ja tarkoitti tällä, että kaikki pelaajat yhteen laskettuna. Eli se mitä yksittäinen pelaaja näkee ja löytää on verrattavissa johonkin muuraihesen paskaan.

Hurjaa puhetta, jos arvio pitää paikkaansa ja kertoo vähän siitä kuinka isosta pelialueesta/universumista puhutaan.
 
Vastaus: No Man's Sky

Pelin pääkehittäjän sanoin pelaajilta tulee jämään näkemättä 99% No Man's Skyn universumista. Ja tarkoitti tällä, että kaikki pelaajat yhteen laskettuna. Eli se mitä yksittäinen pelaaja näkee ja löytää on verrattavissa johonkin muuraihesen paskaan.

Hurjaa puhetta, jos arvio pitää paikkaansa ja kertoo vähän siitä kuinka isosta pelialueesta/universumista puhutaan.

Toivotaan ettei ole vaan mitään pre order hype paska puhetta vaan peli tosiaan on jättimäinen, tosin sekään ei auta jos jokainen planeetta ja alue on kopio edellisestä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Vähän offtopic, mutta joskus tämän pelin videopätkissä eri planeetat vaikuttavat niin samantyylisiltä, että ns. "rajaton" maailmankaikkeus tai kenttien määrä (varsinkin Mario Makerin menestyksen jälkeen) saattaisi olla mahdollista/jopa järkevämpää tuottaa tiettyjen rajoitteiden puitteissa myös pelaajien toimesta (ja hienoimmat luomukset jonkinlaisen rankingin keinoin olisivat helpommin paikallistettavissa/löydettävissä avaruudesta). En tiedä onko tätä jossain yhteydessä varsinaiseen peliin kytkettynä (eli ei minään modeina tms., hämärästi muistan joitain 3D-kenttäeditoreja ainakin) kokeiltukin, mutta tietysti jo 3D-maailma tuo todella paljon lisää haasteita ns. amatööreille kenttäsuunnittelussa.

Toisaalta proseduraalisuus tms. ratkaisuna antaa varmasti omanlaistaan joustavuutta, eikä edellytä pelinkehittäjiä kamppailemaan mm. totaalisten kökkötuotos-leveleiden kanssa, kuten usein pelaajien kehittämässä sisällössä, enkä tiedä, että olisiko tällaisessa pelissä pelaajilla edes motivaatiota luoda omia planeettoja. Tämän pelin perusidea on kuitenkin niin kiintoisa, että pienestä varovaisuudesta huolimatta kiinnostaa paljon. Tästä oppineena kehittäjät voisivatkin hankkia sitten vaikkapa Star Trek-lisenssin ja siinä olisikin jo vankka tarinapohja avaruuden kartoitukselle :)
 
Vastaus: No Man's Sky

Toivotaan ettei ole vaan mitään pre order hype paska puhetta vaan peli tosiaan on jättimäinen, tosin sekään ei auta jos jokainen planeetta ja alue on kopio edellisestä.

Käytännössä kaikki generoituu erilaiseksi, jokaisella omat kiertoradat jne. Ja kaikki pelaavat samassa universumissa, mutta se on niin iso ettei käytännössä toiseen ihmispelaajan törmää. Voit kuitenkin päästä planeettana jonka ihmispelaaja on jo tutkinut, pahimmillaan tuhonnut ja nimennyt omakseen.

Jos esim tapat eläimet, ei siellä ole koskaan enää elämää, vaikka toinen ihmispelaaja menisi sinne 3 vuoden päästä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Käytännössä kaikki generoituu erilaiseksi, jokaisella omat kiertoradat jne. Ja kaikki pelaavat samassa universumissa, mutta se on niin iso ettei käytännössä toiseen ihmispelaajan törmää. Voit kuitenkin päästä planeettana jonka ihmispelaaja on jo tutkinut, pahimmillaan tuhonnut ja nimennyt omakseen.

Jos esim tapat eläimet, ei siellä ole koskaan enää elämää, vaikka toinen ihmispelaaja menisi sinne 3 vuoden päästä.

No nyt pomppaa kiinnostus jo uudelle tasolle, silti epäilys siitä että koko touhu ei toimi on olemassa joten pre orderia ei uskalla laittaa ennenko pääsee lukemaan kommentteja pelaajilta jotka ovat päässeet koko versiota testaamaan kunnolla.
 
Vastaus: No Man's Sky

Monelle se "tekeminen" tuntuu olevan yhtä kuin ampuminen ja tappaminen. Jos videopeleissä ei heti ekassa trailerissa näytetä ampumista ja tappamista niin hirvee polemiikki että mitä tässä pelissä sitten oikein tehdään? :D

Ite pelaillut sellaista peliä kun Vanishing of Ethan Carter, siinä ei ammuta eikä oo edes aseita vaan kerätään vaan johtolankoja ja muistoja tapahtuneesta. Hienot grafiikat, hieno maailma, hienot musiiki ja hieno tunnelma. Seurasin astronauttia ja päädyin johonkin avaruusalukseen keskellä avaruutta. Mahtavaa. Enpä löytänyt tästäkään hienosta pelistä keskustelua tältä foorumilta. Ai niin siinä ei ammuta...
 
Vastaus: No Man's Sky

Jos esim tapat eläimet, ei siellä ole koskaan enää elämää, vaikka toinen ihmispelaaja menisi sinne 3 vuoden päästä.

Tämä vähän epäilyttää, eikö tuo vaatisi hirvittävän isot resurssit jos peli tallentaa proseduraalisesti luotuja maailmoja talteen sitä mukaa kun niitä löytyy, ja vielä muistaa että mitä siellä on touhuttu.

Pahoin pelkään että mitään tuollaista ei tulla näkemään
 
Tämä vähän epäilyttää, eikö tuo vaatisi hirvittävän isot resurssit jos peli tallentaa proseduraalisesti luotuja maailmoja talteen sitä mukaa kun niitä löytyy, ja vielä muistaa että mitä siellä on touhuttu.
Tuoreessa PS Accessin haastattelussa Hello Gamesin jehu selitti, että pienet muutokset tallennetaan vain pelaajan paikalliseen tallennukseen, mutta sitten tietyt isot asiat (kuten esim. planeetan eläimistön sukupuutto) menee pilveen, ja sen jälkeen se kyseinen planeetta tulee elukattomana muillekin vastaan.

[video]https://youtu.be/JspGiUCDVtw[/video]
 
Vastaus: No Man's Sky

Ja olen ymmärtänyt, että planeetat generoidaan aina uusiksi. Ensimmäisen löydön jälkeen ne tiedot vain lukittuu. Eli ei siellä graafisesti mitään planeettaa tallessa ole, vaan se on hyvin pieni tietokanta.
 
Vastaus: No Man's Sky

Ah okei, no sitten se varmaan toimii ja voikin tuoda ihan mielenkiintoisen puolen peliin mukaan
 
Vastaus: No Man's Sky

Jos esim tapat eläimet, ei siellä ole koskaan enää elämää, vaikka toinen ihmispelaaja menisi sinne 3 vuoden päästä.
Mutta liian mielivaltaisesti ei kannata lahdata eläinkuntaa, sillä muutoin avaruuspoliisit saapuvat paikalle :A

Eilen tuli luettua suht mielenkiintoinen kirjoitus Playstation.Blogista:

Hello Games has devised a number of distinct alien languages which, at the game’s outset, you will not be able to understand. However, as you explore the universe, discover relics and talk to new NPCs, you’ll slowly start picking up their dialects. Sean goes onto explain that there is real value in developing relationships with these characters. If you make the effort to learn the language of a particular race and interact with them regularly, your standing with them will increase. If you’re tight with a particular race, they’ll duly give you preferential treatment – cheaper prices perhaps, or better equipment. Indeed, if you want to buy a better ship that might allow you to travel to more distant star systems, you’ll need to cosy up with these factions. Conversely, just as it would in real life, saying the wrong thing in a dialogue tree will likely result in your standing to decrease, or in the trader ripping you off, or in you losing a useful item simply out of confusion. Worse still, it might even end up in your new-found attacking you.

...

“The nice thing about it is that the NPCs are divided up into different races. So one race is perhaps more focussed on exploration and science, and knowing that helps you decide how to best interact with them,” says Sean. “If you’re playing the game for exploration’s sake, you might want to focus on that race. But if you’re playing the game and all you want to do is kill things, there are more military-based races, so you might want to try and become friends with them.”

...

Some of the languages – well, one in particular – is much harder to learn than the others,” Sean adds. “I think it will probably only be possible for people to decipher some of the dialogue by working together online.

- Playstation.Blog: How No Man’s Sky fills its universe with lore, language and intelligent life
 
Vastaus: No Man's Sky

On selvää, että Hello Gamesin pieni tiimi on koodannut tätä perseet ruvella. Tajuntani räjähtää, kun yritän miettiä, miten paljon erilaisia ehtolausekkeita ja satunnaismuuttujia pelin planeetta-algoritmin täytyy sisältää. Jos pelissä on riittävästi järkevää tekemistä ja puheet vapaudesta olla vaikka kaupustelija pitävät paikkansa, niin tällä on potentiaalia olla aivan messiaaninen pelikokemus.

Pidän erittäin, erittäin ilahduttavana myös sitä, että peli ei pitele kädestä ja pelaajan odotetaan kuolevan alussa paljon. Fiilis on onnistuessaan upea, kun pelaaja paiskataan täysin ummikkona keskelle tuntematonta ja ensimmäisenä tavoitteena on yksinkertaisesti selviytyä. Toivottavasti pelillistä syvyyttä riittää, eikä tämä ole sellainen parissa illassa nähty juttu.

Joko en ole huomannut tai ei ole ollut puhetta, mutta onko tässä jonkinlaista aluksen rakentelua mukana? Olisi hienoa, kun kaman roudaamiseen pitäisi rakentaa kunnon cargo ship, tyyliin galactic civilization. Rakentaminen vaatisi tietysti teknologista osaamista ja resursseja.

Hieman muuten tulee Out There mieleen tästä ja varmaan ovatkin ideoita siitä lainanneet. Siinäkin kerätään epätoivoisesti resursseja ja hypitään planeetalta toiselle ja kohdataan vieraita kieliä puhuvia rotuja. Toivottavasti nyt ihan samaa epätoivon tunnetta tässä ei ole koko aikaa sentään läsnä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Joko en ole huomannut tai ei ole ollut puhetta, mutta onko tässä jonkinlaista aluksen rakentelua mukana? Olisi hienoa, kun kaman roudaamiseen pitäisi rakentaa kunnon cargo ship, tyyliin galactic civilization. Rakentaminen vaatisi tietysti teknologista osaamista ja resursseja.
Vuoden takainen artikkeli Playstation.Blogista: 41 amazing things you might not know about No Man’s Sky

16. It’s worth upgrading your ship
Ships offer varying capacity for being upgraded, whether speed, manoeuvrability, jump drive range or weapon power.

17. You can only have one ship at a time
Choose a ship that suits what you want to do, whether trading (large cargo capacity), fighting (good speed and weapons) or exploring (a long jump drive distance). Want to do something new? You can always get a new one.

18. You’ll shop for new ships
Space stations sell a rolling stock of ships. If you see one you want, you’ll need to grab it before new stock comes in.
 
Vastaus: No Man's Sky

Vaikuttaa kyllä lupaavalta, kaiken ammuskelun ja riehumisen jälkeen tämä voisi tuntua täysin erilaiselta ja virkistävältä peliltä. Sivusilmällä aina tätä seurannut enkä ole kauheesti edes halunnut lukea kaikkea mahollista tästä, haluan hypätä mukaan täysin tuntemattomaan. Jotenkin tästä tulee mieleen tietyllä tavalla pelit floW ja Journey, toki isomalla mittakaavalla mutta olettaisin että kyseessä olisi rento peli jossa fiilistellää ja tutkitaan ympäristöä, sitten onhan tässä sitä sotimistakin mutta tuskin kuitenkaan mitää bäffä tai codin tapaista.
 
Vastaus: No Man's Sky

Muutama valittu pala Giant Bombin previkasta:

Murray mentioned things like black holes will also manifest and affect your exploration, although he didn't say how, and other astrophysical oddities like binary star systems will also be present.
It seems you'll at least learn some unconventional tricks for dealing with harsh environmental hazards that don't deplete your precious resources so quickly. During his presentation, Murray used that energy grenade to blow a hole in the side of a mountain that revealed a big, Minecraft-style underground complex. He darted in there where the temperature was above freezing, giving his suit a chance to chill out.
In another example, when I blew open the doors of an alien factory to raid it for resources, I set off an alarm that brought the robo-cops running. There was a terminal inside I could interact with, and if I'd been able to read what it said, I could have easily shut down the alarm and gotten back to raiding. But since I couldn't read it, I picked the wrong answer and locked the alarm in the "on" position, which made for a rough time.
I heard word going around the event there may be things like stargates that link different worlds directly together, though where you'll find something like that or how you might access it, I have no idea.
Hearing Murray mention The Long Dark, Stranded Deep and Terraria as personal favorites and inspirations made it clear that giving the player the freedom to explore, gather, craft, buy, sell, fight, flee, learn, and survive in this endless galaxy is what the game is all about.
 
Ylös Bottom