Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Oblivion-helppari

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Oblivion-helppari

Pappa meni ja hurahti heti ensimmäiseen kokeilemaansa tämän lajityypin peliin.
Ei isoja ongelmia vielä, mutta pientä vinkkiä tarviisiin nyt ensi hätään.
(kysymykset voivat olla turhia tai typeriä, mutta älkää välittäkö, olen todella noviisi tässä pelityypissä, mutta halu pelata on aivan mieletön:)

1. Hahmoksi oli tarkoitus laittaa: Nord> Birthsigns: Warrior> Classes: Knight (tai toisinpäin).
Siitä tuli kuitenkin: Nord> B: Warrior> C: Warrior. Onko tällä mitään ratkaisevaa merkitystä?
(Mulla on jäljellä tallennus sinne Seweriin, missä voi vielä ennen ulostautumista muuttaa noita)

2. Pelissä olen putkahtanut ulos sieltä vankilasta, tutkinut kaksi luolaa Vilverin ja Fort Urasek, kerännyt näistä aseita ja roinaa mm. Ayelid patsas (250) ja Warla Stone (1000).
Kannattaako näitä kahta myydä pois ollenkaan, jos kannattaa niin minne, kelle? Kyselin jostain kaupasta lähellä Dark Brotherhoodin "kotia", mutta tarjosivat vain murto-osaa noista "listahinnoista".

3. Noiden kahden luolan jälkeen kävin nukkumaan siinä leirissä Vilverinissä ja herättyäni edessäni seisoi mustahuppuinen heppu, joka tarinoi murhista ja "houkutteli" minut liittymään jengiinsä Dark Brotherhoodiin, johon minä mukavana miehenä tietysti oitis liityin.
Olen tehnyt jengille kaksi ekaa tehtävää, Rufio ja merirosvokippari Tussaud ja palaamassa juuri BD - tukikohtaan.

4. Siis!! Kuinka etenen:
-a) palaanko muuttamaan noita luokituksiani (warrior) ja aloitan siis lähes alusta?
-b) jatkanko vaan tästä ja teen noita BD:n tehtäviä? (kuinka pitkälle kannattaa tehdä)
-c) Main Questia en ole vielä aloittanut, pitäisikö sitä tehdä nyt vai missä vaiheessa?

ps. sorry, tulihan tuohon tekstiä, mutta, jos joku jaksais autella vanhusta tämän erittäin mielenkiintoisen pelin parissa. Ja ensimmäisen roolipelin? kanssa.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

1. Ei mitään hirveän ratkaisevaa pelin kannalta tuon hahmoluokan kanssa. Mutta eipä ole isokaan homma vaihtaa jos siltä tuntuu. Niin alussa peliä olet vielä.

2. Myydä kannattaa, mutta pelin alussa ei tuota rahaa vielä liikaa noista irtoa. Kun tasosi ja kauppiastaitosi kehittyvät löytyy enemmän rahaa omaavia kauppiaita, joilta pystyy tinkimään enemmän rahaa.

3. ja 4. Pelin paras puolihan on siinä, että tehtäviä voi tehdä miten itse tykkää. Fighters Guildin tehtäviä ei vaan hirveän pahamaineinen pääse tekemään, eli sinänsä voisi vähän viivytellä noitten DB tehtävien kanssa. Ja mainquestin tehtävät ovat sitä helpompia mitä aikaisemmassa vaiheessa ne hoitaa, mutta sekin siis täysin oma valinta.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Minulla ainakin meni ensimmäinen peli täysin tutustumiskierroksena: Tein jonkinlaisen hahmon ja lähdin tutkimaan mitä voi tehdä jne. Myöhemmin aloitin ihan alusta toisella hahmolla kun olin ehkä paremmin jyvällä minkälaisen hahmon haluan, tällä pelasinkin sitten pidempään.

Oma suositukseni on, että nykyisellä hahmolla pyörit menemään ja tutustut peliin ja pelimaailmaan. Jos siltä tuntuu niin aloitat myöhemmin toisella hahmolla.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Ok! Kiitoksia!
Taidanpa käydä vain ilmoittelemassa, että tehtävä suoritettu ja katsoa sitten tuota Main Questiä.

Kuinka tuo vampyyri juttu oikein menee, tiedän, että sen saa esim. puremasta.
Mistä näen, jos olen saanut tartunnan "vahingossa".?
Kuinka voin estää, etten muutu vampyyriksi, sillä se ei jotenkin kiehdo?
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Ensinnäkin arvostan paljon erinomaista makuasi pelipuolella, mutta tässä jotain omaa näkemystä:

Pappa 50 sanoi:
1. Hahmoksi oli tarkoitus laittaa: Nord> Birthsigns: Warrior> Classes: Knight (tai toisinpäin).
Siitä tuli kuitenkin: Nord> B: Warrior> C: Warrior. Onko tällä mitään ratkaisevaa merkitystä?
(Mulla on jäljellä tallennus sinne Seweriin, missä voi vielä ennen ulostautumista muuttaa noita)

Knight ja Warrior hahmoina ovat hyvin lähellä toisiaan, joten älä stressaa tästä. Warrior syntymämerkkinä on enemmän kuin sopiva, koska Healtti kasvaa nopeasti juuri Warrior + Warrior yhdistelmällä.

2. Pelissä olen putkahtanut ulos sieltä vankilasta, tutkinut kaksi luolaa Vilverin ja Fort Urasek, kerännyt näistä aseita ja roinaa mm. Ayelid patsas (250) ja Warla Stone (1000).
Kannattaako näitä kahta myydä pois ollenkaan, jos kannattaa niin minne, kelle? Kyselin jostain kaupasta lähellä Dark Brotherhoodin "kotia", mutta tarjosivat vain murto-osaa noista "listahinnoista".

Ayelid-patsas taisi olla mielestäni yksi harvinaisista kapineista, joita ei tule hirveästi pelissä vastaan ja taisi olla peräti osana yhtä tehtävää, joten älä myy. Sama koskee Warla Stonea. Ihan alussa kannattaa kauppaan roudata vaan bulkkikamaa - nuolia ja huonoja haarniskoja ja leluaseita. Tärkeintä ei ole rahan saaminen vaan mercantile-taidon kasvattaminen. Joka kerta kaupassa rupeat tinkimään (haggle) ja alat saamaan myymistäsi tuotteista lähemmäksi sitä hintaa, joka näkyy sinun valikossasi tuotteen yhteydessä. Jossain vaiheessa tulet kuitenkin tilanteeseen, jossa suurin osa tavaroistasi on arvokkaampia, kuin mitä kukaan kauppiaista pystyy sinulle maksamaan, mutta se on sitten myöhemmin, ja siihenkin on tavallaan ratkaisu.

Suosittelisin, että etsit mestan, jossa voit säilöä tavaroitasi ilman, että ne häviävät (säilytyspaikat resetoivat sisältönsä aika ajoin, joten älä tee sitä virhettä kuin minä tein, ja dumppaa koko omaisuuttasi johonkin arkkuun vain huomataksesi kaiken hävinneen parin päivän päästä). Dark Brotherhoodin arkuista tavarat eivät tainneet hävitä, mutta tän joku voisi vielä varmistaa.

Ja ihan hyvin voit jatkaa tuota peliä nykyisessä tilanteessa. Tosin osa tehtävistä on sellaisia, jotka kannattaa suorittaa alemman tason hahmolla. Jos haluat spoilata pelikokemustasi, mutta vaan ihan vähän, niin kannattaa vilkaista http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Quest_Timing
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Vaahtomuovi sanoi:
Suosittelisin, että etsit mestan, jossa voit säilöä tavaroitasi ilman, että ne häviävät (säilytyspaikat resetoivat sisältönsä aika ajoin, joten älä tee sitä virhettä kuin minä tein, ja dumppaa koko omaisuuttasi johonkin arkkuun vain huomataksesi kaiken hävinneen parin päivän päästä). Dark Brotherhoodin arkuista tavarat eivät tainneet hävitä, mutta tän joku voisi vielä varmistaa.

Tässä kannattaa tosiaan olla tarkkana. Itseltä lähti fighters guildin jemmana käyttämästäni arkusta kaikki arvokas sinne säilötty kama. Silloin vähän korpesi.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Olen käyttänyt lähinnä waterfronin majan laatikkoa eikä ole hukkunut tavaroita, ainakaan vielä.
Waterfront on siitä hyvä että siinä on kaupat lähellä.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

nothing sanoi:
Tässä kannattaa tosiaan olla tarkkana. Itseltä lähti fighters guildin jemmana käyttämästäni arkusta kaikki arvokas sinne säilötty kama. Silloin vähän korpesi.

Varsinkin kun se random arkku, johon kamani dumppasin oli Cloud Ruler -temppelissä, goddamit! Kelailin vaan, että tän varmempaa mestaa ei pelissä taida olla - no, vähänpä minä tiesin :)

Mutta muille, lista varmoista mestoista tavaran säilyttämiseen:
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Containers#Safe_Containers
 
Vastaus: Oblivion-helppari

1) Olisko kellään vinkkiä tuossa vähän ylempänä utelemaani vampyyri jutskaan? Tarkoitus olis välttyä tartunnan saannilta, koska ei oikein iske vampyyriksi muuttuminen.

2) Eikös tässä kuitenkin kannattais kerätä rahat aika pikaisesti omaan kämppään, että sais tavaravaraston ja tukikohdan?

3) Onko väliä kuinka monessa killassa on samaanaikaan liittyneenä?

Itse pelistä täytyy sanoa, että turhaan suunnittelin ja harkitsin sen hommaamista ensimmäiseksi tämän pelityypin peliksi. Onneksi tartuin GoTY-pakettitarjoukseen. Pelkoni pelin vaikeudesta oli osittain oikea (apua varmaan tarvitaan), mutta jotenkin se vaan suorastaan imee mukaansa, ei millään malttais pitää taukoja, meinas mammakin jäädä eilen töistä tultuaan ilman sapuskaa, onneksi havahduin kuitenkin ajoissa kokkaamaan ja kaikki torpassa hyvin:)

Olen nyt 3-levelillä ja tehnyt pari keikkaa Dark Brotherhoodille.
Liityin Fighters Guildiin, kun on maine vielä kohillaan ja tein sille ekan keikan.
Muutamia luolia tutkittu ja kaupankäyntiä harjoiteltu.
Vaikeaa tässä on päättää mitä seuraavaksi, mahdollisuuksia on tosiaan valtavasti.
No, jos kuitenkin koittaisin vähän matkaa tuota päätehtävää :)
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Pappa 50 sanoi:
1) Olisko kellään vinkkiä tuossa vähän ylempänä utelemaani vampyyri jutskaan? Tarkoitus olis välttyä tartunnan saannilta, koska ei oikein iske vampyyriksi muuttuminen.

menet siihen taikavalikkoon ja katsot active effects(tms) jos sulla on joku tauti esim porphyric haemophilia,nin äkkiä cure disease taika tai potioni.

2) Eikös tässä kuitenkin kannattais kerätä rahat aika pikaisesti omaan kämppään, että sais tavaravaraston ja tukikohdan?
kyllä,laita ne sellaiseen kämppään joka on suurinpiirtein kartan keskellä, ja keskitä kaikki tavarasi sinne. jos ne ovat kahdessa talossa kartan laidoilla niin tulee turhaa matkustelua,ja kaikki ylimääräinen kannattaa myydä sitä mukaa kun parempia aseita saa tilalle ettei jää turhaa roipetta nurkkiin roikkumaan. killoista tavarat häviää,olen itse kokeillut säilyttää tavaraa siellä,ei kannata.

3) Onko väliä kuinka monessa killassa on samaanaikaan liittyneenä?
ei ole,paitsi jos haluat pelata superhyvis-hahmolla(jolloin fame,mercantile,speechcraft jen ovat huippulukemissa)niin sitten kannatta jättä dark brotherhoodiin liitymättä,ja pelata toisella hahmolla niin että liittyy joka kiltaan,saahan siitä äziivmenttejä jos niiden perään olet.

Itse pelistä täytyy sanoa, että turhaan suunnittelin ja harkitsin sen hommaamista ensimmäiseksi tämän pelityypin peliksi. Onneksi tartuin GoTY-pakettitarjoukseen. Pelkoni pelin vaikeudesta oli osittain oikea (apua varmaan tarvitaan), mutta jotenkin se vaan suorastaan imee mukaansa, ei millään malttais pitää taukoja, meinas mammakin jäädä eilen töistä tultuaan ilman sapuskaa, onneksi havahduin kuitenkin ajoissa kokkaamaan ja kaikki torpassa hyvin:)

Olen nyt 3-levelillä ja tehnyt pari keikkaa Dark Brotherhoodille.
Liityin Fighters Guildiin, kun on maine vielä kohillaan ja tein sille ekan keikan.
Muutamia luolia tutkittu ja kaupankäyntiä harjoiteltu.
Vaikeaa tässä on päättää mitä seuraavaksi, mahdollisuuksia on tosiaan valtavasti.
No, jos kuitenkin koittaisin vähän matkaa tuota päätehtävää :)

kun levelit alkaa olla 20-30 niin peli on jo niin helppo että sen vaikeustasoa kannattaa nostaa.ja näkymättömyys/100% chameleon on toki hyviä jos haluaa pelata kaikki tehtävät nopeasti läpi,mutta sitten jää taistelut taistelematta=blade/muut taisteluskillit eivät kohoa. dark brotherhoodista saat muuten parhaan mahdollisen hevosen,vaikka olen sitä mieltä ettei hevosta kannata hommata ollenkaan vaan kun etenee kävellen/uiden athleticsit kohoaa nopeasti. ja pikku spoilerina sanoisin että etene hyppimällä niin acrobaticsit kohoaa : ):)

mene arenalle hakemaan taistelukokemusta=skillejä,päätehtävää ei kannata kolmoslevelillä yrittää.. tähänkin tekisi mieli antaa spoileri mtta keksit arena xiitin varmaan itsekin,se liittyy arenan aitoihin :)
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Pappa 50 sanoi:
1) Olisko kellään vinkkiä tuossa vähän ylempänä utelemaani vampyyri jutskaan? Tarkoitus olis välttyä tartunnan saannilta, koska ei oikein iske vampyyriksi muuttuminen.

2) Eikös tässä kuitenkin kannattais kerätä rahat aika pikaisesti omaan kämppään, että sais tavaravaraston ja tukikohdan?

3) Onko väliä kuinka monessa killassa on samaanaikaan liittyneenä?

Itse pelistä täytyy sanoa, että turhaan suunnittelin ja harkitsin sen hommaamista ensimmäiseksi tämän pelityypin peliksi. Onneksi tartuin GoTY-pakettitarjoukseen. Pelkoni pelin vaikeudesta oli osittain oikea (apua varmaan tarvitaan), mutta jotenkin se vaan suorastaan imee mukaansa, ei millään malttais pitää taukoja, meinas mammakin jäädä eilen töistä tultuaan ilman sapuskaa, onneksi havahduin kuitenkin ajoissa kokkaamaan ja kaikki torpassa hyvin:)

Olen nyt 3-levelillä ja tehnyt pari keikkaa Dark Brotherhoodille.
Liityin Fighters Guildiin, kun on maine vielä kohillaan ja tein sille ekan keikan.
Muutamia luolia tutkittu ja kaupankäyntiä harjoiteltu.
Vaikeaa tässä on päättää mitä seuraavaksi, mahdollisuuksia on tosiaan valtavasti.
No, jos kuitenkin koittaisin vähän matkaa tuota päätehtävää :)

Jos verenimijätauti iskee, siitä tulee ruudun ylälaitaan pieni ilmoitus. Kuten yleensäkkin tautien iskiessä, kannattaa hakeutua kirkkoon tai kauppaan. Jos ensimmäinen ei auta suuren Infamy tason takia, niin ainoa vaihtoehto on tehdä itse tai ostaa Cure Disease pulloja. Pelissä ei ole kovin montaa paikkaa mistä vamppyyritaudin voi saada. Jotkut luolastot ja muutama questit ovat ainoita.
DB on ehdottomasti pelin mielikuvituksellisin ja hauskin questlinja. Hyvät palkinnot myös luvassa murhamiehilla ja naisille. Tosin pääquest saattaa olla aika-ajoin hiipparihahmolla vaikeahko, sillä valitettavasti peli lievästi suosii perinteistä Warrior pelityyliä. Ensimmäisestä hahmostani kuitenkin kehittyi myös hyvä lähitaistelija, vaikka pohja olikin Assassin. Täytyy vain kehittää Light Armoria, Bladea, Strenghtiä ja Endurance sen jälkeen, kun on kaksi tärkeintä attribuuttia kehitetty täysille.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Crono sanoi:
Kysymys koskien famea ja infamea.

Tällä hetkellä infame on "hieman" turhan korkealla ja kysynkin miten sitä saan pudotettua?

Ymmärtääkseni Fighters Guildiin ei ole asiaa jos infame on suurempi kuin fame. Luullakseni tästä syystä en voinut liittyä Blades posseen Cloud Ruler Templessä kun Martinin ja Jauffren sinne roudasin.

Tai sitten peli bugittaa, sillä kukaan heistä ei minua Bladesiin pyytänyt liittymään..

Toinen kysymys KotN selvittäneille. Pitääkö paikkansa, että tehtävien suorittamisen jälkeen infame nollataan?

Kiitosta!
käy kappaleissa alttarilla, anna kerjäläisille rahaa, ja harjoita sitä persuadea vaikka joka vastaantulijan kanssa niin kohoaa fame
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Wile sanoi:
Periiaatteessa erona on juuri se, että light armor ei paina mitään ja tällä tavoin hahmosi on huomattavasti nopeampi heppu. Ja ota myös huomioon, että Oblivionissa armorien armor rating kasvaa kykyjen kasvun myötä. Eli tasan sama suoja voi tarjota sinulla 10 armoria, kun taas joku, jonka light armor on aivan tapissa, voi saada 100 armoria. Loppujen lopuksi kun sekä heavy-, että light armor-skillit ovat sadassa, ei parhaimpien kevyiden ja raskaiden suojien välillä ole välttämättä edes niin suurta eroa.
joissakin heyvy armoreissa on feather vakiona,jos ei ole, feather koruja/taikoja ja potioneja on saatavilla. ja jos heavy armorissa on fortify health niin hahmo on vahvempi eli vähän sama kuin olis feather päällä koko ajan. jaksaa kantaa enemmän.
itselläni on kaikki muut heavy paitsi kypärä,ja joka armorissa on feather/fortify health.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

DB on ehdottomasti pelin mielikuvituksellisin ja hauskin questlinja. Hyvät palkinnot myös luvassa murhamiehilla ja naisille. Tosin pääquest saattaa olla aika-ajoin hiipparihahmolla vaikeahko, sillä valitettavasti peli lievästi suosii perinteistä Warrior pelityyliä. Ensimmäisestä hahmostani kuitenkin kehittyi myös hyvä lähitaistelija, vaikka pohja olikin Assassin. Täytyy vain kehittää Light Armoria, Bladea, Strenghtiä ja Endurance sen jälkeen, kun on kaksi tärkeintä attribuuttia kehitetty täysille.[/QUOTE]
kaikkein parasta on DBsä että saa kaavun ja hupun, jolloin speechcraft kohoaa. ja koska em vermeet ei paina paljon mitään niitä voi kantaa koka ajan mukanaan ja käyttää vain kauppaa/persuasionia tehdessään.haarniskat päälle sitten kun taistelu tulee. kuten tuossa sanoinkin niin 100%chameleon tai invisibility jos on niin tuo kaapu päällä voi juosta koko pelin läpi,mutta se vie pelistä mielenkiinni ja taisteluskillit ei kohoa:p
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Häirikkö iskee taas, mutta, kun halu pelata ja oppia on ihan mahoton.

Tuo vampyyrihomma lienee selvisi, mulla on inventaarissa hitosti putikoita, mukana mm. Cure Disease ja toinen samanmoinen Poison lisällä?

Pari juttua vielä ennenkuin uppoan taas syvälle pelin syövereihin:
1) Mulla on paljon "juttuja" Active Effects sivulla inventaarissa, onko jotain vinkkiä mistä näen, mitä niillä voi tehdä? Tuleeko tänne näkyviin tartunnat/taudit, vampyyri ym.?
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Pappa 50 sanoi:
Häirikkö iskee taas, mutta, kun halu pelata ja oppia on ihan mahoton.

Tuo vampyyrihomma lienee selvisi, mulla on inventaarissa hitosti putikoita, mukana mm. Cure Disease ja toinen samanmoinen Poison lisällä?

Pari juttua vielä ennenkuin uppoan taas syvälle pelin syövereihin:
1) Mulla on paljon "juttuja" Active Effects sivulla inventaarissa, onko jotain vinkkiä mistä näen, mitä niillä voi tehdä? Tuleeko tänne näkyviin tartunnat/taudit, vampyyri ym.?
taudit ym tulee näkyviin,ja vastustajien sinuun loitsuamat loitsut ja lisäksi active effectsissä myös näkyy mitkä taiat sulla on päällä; esim jos sulla on featherilla varustettu kypärä(tms) niin siellä näkyy että feather on päällä ja luku siinä perässä kertoo taian voimakkuuden.eikös nuo jutut ole selitetty manuaalissakin,lukekaa se ennen kuin alatte pelaamaan, tylsää tekstiä mutta välttyy monilta ongelmilta..
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Pappa 50 sanoi:
Häirikkö iskee taas, mutta, kun halu pelata ja oppia on ihan mahoton.

Tuo vampyyrihomma lienee selvisi, mulla on inventaarissa hitosti putikoita, mukana mm. Cure Disease ja toinen samanmoinen Poison lisällä?

Pari juttua vielä ennenkuin uppoan taas syvälle pelin syövereihin:
1) Mulla on paljon "juttuja" Active Effects sivulla inventaarissa, onko jotain vinkkiä mistä näen, mitä niillä voi tehdä? Tuleeko tänne näkyviin tartunnat/taudit, vampyyri ym.?

Active effectes sivulta juuri näkee kaikki taudit ja tartunnat. Muistaakseni tiedot taian tai tartunnan vaikutuksista näkee yksinkertaisesti "valitsemalla" vain sen minkä haluaa. Siihen pitäisi sitten ilmestyä pieni laatikko jossa näkyy bonukset tai minukset. Esim " Disease A -5 agility" tai "Blessing A +5 strenght". Tuohon tyyliin. Ja tosiaan cure disease ja cure poison ovat aivan eri juttuja. Itsekkin olen sekoittanut ne pariin kertaan.
 
moi taas!

tulin kyselemään vaan et mikä on suurin summa mitä nämä kauppiaat voivat tarjota?

ja muuten onko tuo shivering isle hyvä lisä osa olen ajatellut sen ostamista, mutta kun mulla on xbox360 niin se maksaa siellä netti kaupassa 2400p ja yhdestä pistepakkauksesta saa vain 2100p niin en viittis ostaa turhaa kahta pakettia pisteitä jos se ei ole hyvä tai että sen pelaa läpi muutamassa tunnissa.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Kauppiaiden tarjoama maksimimäärä on 1200 kultaa. Shivering Isles UESP Wikin mukaan kestää noin 30 tuntia. Itse vasta aloittelen tuota seikkailua. Jos et pisteitä halua ostaa, niin myy oma Oblivionisi ja hanki tilalle pelin Game of the Year -versio.
 
Ylös Bottom