Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Oblivion-helppari

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Oblivion-helppari

Shivering Isles on ihan täysiverinen lisäosa eikä mikään pikkuquesti. Ihan suositeltava ostos mielestäni. Voisi se olla tietysti vähän isompi ja pitempi mutta hyvä näinkin. Pääquesti on oikein viihdyttävä.

Tällä hetkellä hankkisin itse mieluummin tuon GOTY:n kuin rupeaisin ostamaan kauppapaikalta - etenkin jos ei ole muitakaan lisäosia hankkinut. On se kiva kuitenkin että on joku fyysinen tuote hyllyssä. Oblivionin kun myyt niin tuskin paljon häviää.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

juu voisin ostaa muuten tuon years editionin mutta siinä tulee mukana myös knight of the nine ja minulla on se jo ostettuna ja paljon niitä muitakin lisä osia.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Vaahtomuovi sanoi:
Kauppiaiden tarjoama maksimimäärä on 1200 kultaa. Shivering Isles UESP Wikin mukaan kestää noin 30 tuntia. Itse vasta aloittelen tuota seikkailua. Jos et pisteitä halua ostaa, niin myy oma Oblivionisi ja hanki tilalle pelin Game of the Year -versio.
eikös se ollut 1500?( siinä vaiheessa kun on mercantile niin korkealla että voi alkaa sijoittamaan rahaa kauppoihin.)
 
Vastaus: Oblivion-helppari

psilocybe777 sanoi:
eikös se ollut 1500?( siinä vaiheessa kun on mercantile niin korkealla että voi alkaa sijoittamaan rahaa kauppoihin.)

sijoittaa rahaa kauppoihin???
 
Vastaus: Oblivion-helppari

TJ69 sanoi:
sijoittaa rahaa kauppoihin???
jossain vaiheessa kun mercantilet on huipussaan niin kauppias kysyy että jaluatko sijoittaa 500 kultaa liikkeeseeni,sen jälkeen saat myymistäsi tavaroista enemmän rahaa.ja tohon mercantile skilliin liittyy vielä se,etä kun se on riittävän korkealla voit myydä ihan mitä tahansa tavaraa(vaikka miekan ruokakauppiaalle) kelle tahansa kauppiaalle.

kun mercantile on noin korkealla kannattaa myydä kaikki tavarat sinne mistä saa eniten rahaa,eli kauppias tarjoaa esim 2000, kauppiaan skilli on novice ja sun skilli master,niin saa pätäkkää ihan eri tavalla kuin alussa.ennen kaupan käyntiä on hyvä laitta kaikki speechcraft/mercantile esusteet päälle ja sen lisäksi käyttää persuasion taikoja.

mä oon muunyt market placen asekauppaan melkein kaikki tavarani kun sieltä saa nin hyvin rahaa.osan tavaroista voi myynnin jälkeen varastaa ja myydä ne uudestaan mutta temppu ei toimi aina.

mulla on nyt kultaa n 400000 ja kaikki hankittu rehellisesti ilman dorian bugia(eikä se bugi ilmeisesti enää edes toimi?). pikku vinkkinä voin kertoa että eräässä sekatavarakaupassa sulle tarjotaan palvelijaa käyttöön liikkeen vieressä olevaan asuntoosi,se kannatta ostaa (jos potionin valmistusskilisi on master) niin massia saa loputtomasti ilman xiittausta..:cool:
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Onko mitään tietoa mistä saisi hommattua master-tason alkemia välineitä? Itse olen tähän mennessä löytänyt vain master alembicin.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Mulla oblivion tietokoneella eikä se toimi vaikka pitäisi asennukset ja muu menee alkuun hyvin mut sit siellä vankilassa kaikki on valkosta näkyy vaan tähtäin ja heltit sun muut auttakaa joku:confused: :confused:
 
Vastaus: Oblivion-helppari

maani sanoi:
Mulla oblivion tietokoneella eikä se toimi vaikka pitäisi asennukset ja muu menee alkuun hyvin mut sit siellä vankilassa kaikki on valkosta näkyy vaan tähtäin ja heltit sun muut auttakaa joku:confused: :confused:

Tuo sun aloitusviesti ei kyllä kerro kokoonpanosta tai käyttöjärjestelmästä mitään, joten ei kukaan pysty näillä aloitustiedoilla auttamaan. Käy nyt kuitenkin katsomassa http://support.bethsoft.com/asp/platformlist.asp?sid=051719071124080222018079&pid=1462&pnm=Oblivion ja http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Technical_Support - tässä ketjussa et voi kuitenkaan enää jatkaa asiasi selvittämistä, joten luo uusi vaikka tuonne PC-puolelle.

Edit: Näyttäisipä siltä, että hakemasi ongelma ja mahdollinen ratkaisu on selitetty suoraan tässä:
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Technical_Support#White_Screen_when_Starting_Oblivion
 
Vastaus: Oblivion-helppari

appelssiini sanoi:
Onko mitään tietoa mistä saisi hommattua master-tason alkemia välineitä? Itse olen tähän mennessä löytänyt vain master alembicin.
niitä ei ole missään tietysissä paikoissa,jos sulla on master alembic,et tarvitse muita master.tason alkemia vehkeitä..:rolleyes:
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Nyt tuli pari ongelmaa vastaan. Bruma Mages Guild Recomendation quest tjsp. ei ota millään mennäkseen läpi. Quest ei edisty siitä kohdasta, kun Volnarolle yrittää antaa kirjaa, joka tälle on täytynyt varastaa. Dialogiin ei tule mitään kirjaa käsittelevää topiccia, joten miten kirjan saa hänelle annettua? Toinen samanlainen ongelma on cure for vampirism questissa, jossa Melisande ei suostu ottamaan vastaan Bloodgrassia ja näin ollen quest ei edisty. Mahtaako ongelma olla pelissä/konsolissa vai ohjaimen toisessa päässä? Konsoli on XBOX360 Arcade System ja pelinä on käytetty kahta Oblivion levyä, joista kummatkin olivat ilman updateja.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Nyt tuli pari ongelmaa vastaan. Bruma Mages Guild Recomendation quest tjsp. ei ota millään mennäkseen läpi. Quest ei edisty siitä kohdasta, kun Volnarolle yrittää antaa kirjaa, joka tälle on täytynyt varastaa. Dialogiin ei tule mitään kirjaa käsittelevää topiccia, joten miten kirjan saa hänelle annettua? Toinen samanlainen ongelma on cure for vampirism questissa, jossa Melisande ei suostu ottamaan vastaan Bloodgrassia ja näin ollen quest ei edisty. Mahtaako ongelma olla pelissä/konsolissa vai ohjaimen toisessa päässä? Konsoli on XBOX360 Arcade System ja pelinä on käytetty kahta Oblivion levyä, joista kummatkin olivat ilman updateja.

Joo, kyseessä on pelin yksi bugi, joka voi estää tuon questin vetämisen.

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Bruma_Recommendation (Lue läpi, ja katso että olet tehnyt kaiken tarvittavan)

http://www.neoseeker.com/forums/26839/t923929-bruma-recommendation-glitch/#7
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg...how_msgs.php?topic_id=m-1-44074214&pid=927345

^^ Näissä näyttäisi olevan sama bugi, lue nuo ja kokeile noita neuvoja mitä nuo käyttäjät antavat
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Tää ei nyt sinänsä liity peliin mutta mulla on ton pelin toiminnan kanssa pieniä onkeelmia. On nimittäi ruvennu pikkase jumittelemaan toi peli. välillä pelaa ihan normaalisti ja välillä lataukset esim. kapunkeihin mentäessä kestää ihan tolkuttoman kauan. Kerran on kaatunukkin. Levyssä on muutama hiusnaarmu mut ei oo aikaisemminkaan haitannu. Attelin et oisko saveissa jotai häikkää kun on aika tavalla niitä kertyny joten alotin uuden pelin ja poistin vanan pelin ja savet. Nyt toimii suurimman osan ajasta hyvin mutta silti välillä kestää lataukset ihan sika kauan. Stana jos on boksi sanomassa sopimusta irti, uus falconi niin ei luulis. Vaikka levyasema välillä ihme ääniä päästeleekiin.

Onko muilla ollut samantyylisiä ongelmia pelin kanssa ja onko löytynyt jotain syytä / ratkaisua niihin.

Kiitos kaikesta avusta jo valmiiksi :)
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Tää ei nyt sinänsä liity peliin mutta mulla on ton pelin toiminnan kanssa pieniä onkeelmia. On nimittäi ruvennu pikkase jumittelemaan toi peli. välillä pelaa ihan normaalisti ja välillä lataukset esim. kapunkeihin mentäessä kestää ihan tolkuttoman kauan. Kerran on kaatunukkin. Levyssä on muutama hiusnaarmu mut ei oo aikaisemminkaan haitannu. Attelin et oisko saveissa jotai häikkää kun on aika tavalla niitä kertyny joten alotin uuden pelin ja poistin vanan pelin ja savet. Nyt toimii suurimman osan ajasta hyvin mutta silti välillä kestää lataukset ihan sika kauan. Stana jos on boksi sanomassa sopimusta irti, uus falconi niin ei luulis. Vaikka levyasema välillä ihme ääniä päästeleekiin.

Onko muilla ollut samantyylisiä ongelmia pelin kanssa ja onko löytynyt jotain syytä / ratkaisua niihin.

Kiitos kaikesta avusta jo valmiiksi :)

Kuulostaapi tutulta cache-ongelmalta.
Oblivionin cache resetoidaan pitämällä A-nappia pohjassa siihen saakka kun "Bethesda Softworks" logoanimaatio on ohi. Cachen tyhjennys ei vaikuta mihinkään muuhun tallennettuun tietoon (savet ja ladatut lisärit), vaan tuo vain luo uuden cachen ja poistaa vanhan mahdollisesti fragmentoituneen koneeltasi. Itse teen tuon tempun nykyään lähes joka kerta kun pelaan oblikkaa. Lisätietoa: http://news.teamxbox.com/xbox/10531/Oblivion-Fragmented-Cache-Data-Fix/
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Pari kysymystä jos joku vielä jaksaa vastata näin vanhan pelin kysymyksiin:

1. 5 empty grand soul gems - mistä noita parhaiten löytää. Ketjua olen lueskellut ja joku mainitsi Imperial Cityn kaupan ja jotain luolia....Olisiko jotain tarkempaa..varmaa tietoa..... :) Vampyyrina olo on aivan pyllystä!
2. Millä sen huomaa että on saanut vampyyritartunnan? Itse en sitä edes huomannut ennenkuin oli liian myöhäistä..... :(
3. Mistä löytyy näitä "todella arvokkaita" kamoja? Itse en mitään erikoista sikakallista ole löytänyt!
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Pari kysymystä jos joku vielä jaksaa vastata näin vanhan pelin kysymyksiin:

1. 5 empty grand soul gems - mistä noita parhaiten löytää. Ketjua olen lueskellut ja joku mainitsi Imperial Cityn kaupan ja jotain luolia....Olisiko jotain tarkempaa..varmaa tietoa..... :) Vampyyrina olo on aivan pyllystä!
2. Millä sen huomaa että on saanut vampyyritartunnan? Itse en sitä edes huomannut ennenkuin oli liian myöhäistä..... :(
3. Mistä löytyy näitä "todella arvokkaita" kamoja? Itse en mitään erikoista sikakallista ole löytänyt!

1. Kannattaa tsekata Mages Guildin tilat ja Arcane University, jos sinne pääset.

2. Kuuklettamalla kaivoin, kun en muistanut:

Vampirism begins its insidious work as a disease, and that disease is
contracted the same as any other in Tamriel: being attacked by those that have
it. So, to become a vampire, you must fight vampires. There's a chance that
in each encounter with a vampire you will contract porphyric hemophilia, often
referred to as vampire disease. The effects of this disease appear mild; you'll
notice a very slight drain on your fatigue, but that's all. If left untreated,
however, it will become far more significant then any other disease you may
contract.

Eli "fatigue" heikkenee. Tästä tulee muistaakseni ilmoitus sinne hahmon profiiliin.

3. Kamoja löytyy muistaakseni sitä parempia, mitä parempi hahmosi on. Tämä on sinänsä vähän mälsää, kun mihinkään superarvokkaaseen on käytännössä mahdotonta törmätä vahingossa, jos vaikkapa heti alussa lähtee seikkailemaan Cyrodiilin luontoon.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

3. Kamoja löytyy muistaakseni sitä parempia, mitä parempi hahmosi on. Tämä on sinänsä vähän mälsää, kun mihinkään superarvokkaaseen on käytännössä mahdotonta törmätä vahingossa, jos vaikkapa heti alussa lähtee seikkailemaan Cyrodiilin luontoon.

Näinhän se menee. Loppupäässä ei sitten muuta vihollisislta saakkaan, kun pelin parhaita kamoja. Esim. Normaalit banditit kantavat Ebonya jne.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Näinhän se menee. Loppupäässä ei sitten muuta vihollisislta saakkaan, kun pelin parhaita kamoja. Esim. Normaalit banditit kantavat Ebonya jne.

Aika pyllystä, vaikkakin ymmärrettävää että pelistä ei tahdo tehdä liian helppoa liian aikaisin.

Onko Oblivionissa myös joku yläraja hahmonkehitykselle kuten Fallout 3:sessa jossa se oli 20?
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Onko Oblivionissa myös joku yläraja hahmonkehitykselle kuten Fallout 3:sessa jossa se oli 20?

Se vaihtelee. Koska major skillien max lvl on sata ja yhteen leveliin vaaditaan 10 major skillien kehitystä, niin luulisin, että max lvl on jossain 40 ja 50 paikkeilla. Riippuu siis hahmosta. Tosin skillejä voi laskea käymällä vankilassa. En tiedä voiko tällä tavoin nostaa maximi tasoaan( Morrowindissahan tuo temppu toimi ).
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Kiinnostaisi suuresti tiestää, että mistä hel*etistä löytyisi soihtuja? Tutoriaalissa soihtuja tuli vastaan kuin sieniä sateella, mutta sen jälkeen on ollut äärimmäisen hiljaista. Kaverin savessa näitä soihtuja löytyy jatkuvalla syötöllä.

Ja olen jo melkoisen pitkällä. Perseestä koluta noita luolia ja hieman pimeempiä paikkoja, kun ei nää eteensä, ei sitten yhtään :mad:

Olisiko jossain esim. kauppaa josta pystyisi näitä tortsei ostamaan? Eipä ole vielä pelastavaa kauppaakaan tullut vastaan.
 
Ylös Bottom