Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Oblivion-helppari

Vastaus: Oblivion-helppari

PaavoGold sanoi:
Mitä **TTUA!? Olen liittynyt Fighters & Magic Guildeihin, ja tietenkin putsannut niiden toimipisteistä kaikkea tarpeellista, sillä kursori ei ole enää liittymisen jälkeen punainen, mikä indikoisi tavaran olevan vapaasti tarjolla. Nyt yht'äkkiä jostain syystä bountyni nousi pari pinnaa, koska olin muka varastanut Magic Guildilta jonkun avaimen (Magic Guild Key), joka on kaikenlisäksi Quest Item eli todistusaineistosta ei pääse eroon vaikka re-loadaisi jonkun aiemman saven ja dumppaisi kyseisen avaimen mäkeen.

Mun mielestä sain kaikenlisäksi ton avaimen paikallisen killan johtajalta kun liityin, ja nyt sitten olenkin varas? Ja ilmeisesti Fighters Guild pitää mua nyt paskana jätkänä, kun rikosrekisteriin tuli ruksi, vaikka istuin jo kakkuni! Alan epäilemään, että tämä oli bugi tai sitten joku lavastamisjuonikuvio, sillä en ole kyllä varastanut mitään, vaikka mieli kyllä usein tekisi. :D

Noh, sain ohjeet kelle mennä puhumaan rikkeistäni jotta ottaisivat takaisin, mutta kysymykseni olisikin seuraava: eikö kiltojen toimipisteistä saa ottaa tavaraa, vaikka kursori näyttää normaalia, eikä siis punaista (joka meinaisi varastamista/murtautumista jne.) tavaroita osoittaessa? Olen muuten myös tiirikoinut ovia/näyte keissejä päämajoissa, mutta aina on näyttänyt valkoista kursoria. Tuleekos "laillisesta" tiirikoimisesta sitten kuitenkin kakkua?


Tiirikointi on aina rikos.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Marsu sanoi:
By the way: Sitä "Armorer Training" -kirjaa ei löytynyt mistään. Eli pelin bugin takia yksi tehtävä jää ärsyttävästi loikoilemaan sinne Keskeneräisiin? En tykkää :(
Jos tarkotat sitä Armorer's Challenge-kirjaa niin se löytyy kyllä Imperial Cityn "First Edition"-kirjakaupasta.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Lloope sanoi:
Bandiiteilla tarkoitin siis niitä ihan tavallisia leireissä, teidenvarsilla ja joissakin luolastoissa piileskeleviä rosvoja. Kypärän olinpaikasta en osaa sanoa, nuo varusteethan arvotaan joka kerta kun menet esim. luolastoon.

okei, mutta minulla melkein aina ne leiri läiset käyttävät light armoureja ja kaksi kätisiä aseita ja kun minä käytän yksi kätisiä:(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Oblivion-helppari

Sarkazmo sanoi:
Jos tarkotat sitä Armorer's Challenge-kirjaa niin se löytyy kyllä Imperial Cityn "First Edition"-kirjakaupasta.
Sitähän tässä tarkoitankin ja erään jäsenen kanssa jo viime sivulla tästä asiasta juteltiinkin.
Eli: Sitä ei ole siellä First Editionissa :mad:
Mikäs nyt neuvoksi?

Ja ei kukaan osaa vastata noihin viime sivulla oleviin Black Hand- ja Arena-kysymyksiini?
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Lloope sanoi:
Kypärä on yllättävän hankala löytää. Oblivionissa majailevat daedric-jannut eivät kanna kypäriä, joten sellaisen voit löytää ainoastaan arkuista tai bandiiteilta. Pitkiä miekkoja kyllä tulee aina silloin tällöin vastaan.


Jostain kumman syystä oblivionissa on todella vähän kypäriä. Ja nyt tarkoitan kaikenlaisia. Itse jouduin alussa käyttämään heavy kypärää kun ei löytynyt kunnollista ligh-kypärää. Loppupeleissä siirryin brotherhoodin huppua käyttämään.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Marsu sanoi:
Tälläinen kysymys vielä. Enää ei ole ongelmakohtia, ainakaan vielä. Ja tulen entistä enemmän epäilemään bugien aiheuttamia tehtävävikoja, sillä kuten todettua, bugejahan täynnä tämä peli valitettavasti aina välillä on. Se on fakta. Mutta muuten aivan loistava.

Mutta siis ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että saako sitä Dark Brotherhoodin/Black Handin viimeistä tehtävää (Eli käy kerran viikossa juttelemassa sille patsaalle ja saan mania siltä Black Handin naiselta) millään pois sieltä Keskeneräisistä tehtävistä? Tein sitä vain noin kaksi viikkoa, kun en jaksanut enempää, sillä rahaahan siitä vain saa ja sitä on jo liikaakin.
Sitten myös se Arena-tehtävä näyttänee jatkuvan loputtomiin. Tosin en ole sitäkään tehnyt kuin kaksi kertaa, joten nämä ovat vain tämmöisiä etumietiskelyjä.

Jäänyt vain ihmetyttämään :eek:


Se dark brotherhoodin tehtävä ei "lopu" ikinä. Eli sen voi ajatella että se on kesken. Sinä olet sen paikan johtaja ja sinun tehtävä on välittää ne tiedot sille naiselle. Miten sulla on liikaa rahaa? Oletko taloja ostellut ollenkaan?
 
Vastaus: Oblivion-helppari

bf-man sanoi:
Se dark brotherhoodin tehtävä ei "lopu" ikinä. Eli sen voi ajatella että se on kesken.
Sama juttu myös tuon areenan kanssa. Olen hakannut sieltä ne vaikeimmat vastukset, joita areena tarjoaa, varmaan yli kymmeneen kertaan ja tehtävä näyttäisi vielä jatkuvan.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Lloope sanoi:
Sama juttu myös tuon areenan kanssa. Olen hakannut sieltä ne vaikeimmat vastukset, joita areena tarjoaa, varmaan yli kymmeneen kertaan ja tehtävä näyttäisi vielä jatkuvan.

minä olen taistellut kaikki areenan matsit. se ysabel sanoo että en voi enää taistella mutta tehtävä ei etene minullakaan.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

TJ69 sanoi:
minä olen taistellut kaikki areenan matsit. se ysabel sanoo että en voi enää taistella mutta tehtävä ei etene minullakaan.
Odottelepas vähän aikaa (viikko pelissä vai mitä se nyt oli?) niin areenalle tulee uusia örmykeitä hakattavaksi.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Janus sanoi:
Tiirikointi on aina rikos.

Tarkoittanet, että tiirikointi kiltojen kaupunkikohtaisissa sivupisteissä/päämajoissa on aina rikos? Sillä eipä tuo tyrmissä/luolastoissa yms. tiiroikoiminen ainakaan tähän asti ole ollut rikos, eikä tiirikoimalla saatua tavaraa olla takavarikoitu vankilakeikkojen yhteydessä.

Olen muutenkin hyvällä halulla tiirikoinut kaiken, missä kursori osoittaa "valkoista" l. "ei rikollista", ja vienyt sisällön kunhan sekin näyttää laillista symbolia. Eikös tiirikointi muutenkin ole aika perustavaa laatua oleva skill, jota tarvitaan Level Up:paamisessa ja ihan tavallisissa ei-rikollisissa questeissakin?

Eli, miksi kursorilla on kaksi asetusta (valkoinen=kosher/punainen=rikos), jos kuitenkin nalli napsahtaa, kuten siis minulle tod.näköisesti kävi? Osaisiko joku tarkentaa/ohjata selventävän infon äärelle? Kiitos. :)
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Marsu sanoi:
Sitähän tässä tarkoitankin ja erään jäsenen kanssa jo viime sivulla tästä asiasta juteltiinkin.
Eli: Sitä ei ole siellä First Editionissa :mad:
Kirja löytyy myös Cheydinhalin Fighters' Guildin toisesta kerroksesta, eräältä kirjahyllyltä.
PaavoGold sanoi:
Tarkoittanet, että tiirikointi kiltojen kaupunkikohtaisissa sivupisteissä/päämajoissa on aina rikos? Sillä eipä tuo tyrmissä/luolastoissa yms. tiiroikoiminen ainakaan tähän asti ole ollut rikos, eikä tiirikoimalla saatua tavaraa olla takavarikoitu vankilakeikkojen yhteydessä.

Olen muutenkin hyvällä halulla tiirikoinut kaiken, missä kursori osoittaa "valkoista" l. "ei rikollista", ja vienyt sisällön kunhan sekin näyttää laillista symbolia. Eikös tiirikointi muutenkin ole aika perustavaa laatua oleva skill, jota tarvitaan Level Uppaamisessa ja ihan tavallisissa ei-rikollisissa questeissakin?

Eli, miksi kursorilla on kaksi asetusta (valkoinen=kosher/punainen=rikos), jos kuitenkin nalli napsahtaa, kuten siis minulle tod.näköisesti kävi? Osaisiko joku tarkentaa/ohjata selventävän infon äärelle? Kiitos. :)
Ei se tiirikointi aina kyllä ole rikos. Se on guildeissa laillista siksi että olet osa guildia, eri periaatteessa sinulla on oikeus kaikkeen mitä guildihallien sisältä löytyy. Kunhan se kursori pysyy normaalin värisenä niin nappaa tavaraa kunnes encumberance alkaa valittaa.

Tiirikointia tarvii juu melko monessa laillisessakin questissa. Se, että kasvattaako se leveliäsi, riippuu täysin siitä onko se major skill vai minor skill. Jos se on major skill, se kasvattaa leveliäsi. Jos se on minor skill, niin se vain kasvattaa levelaamisessa valittavien stattiboonuksien määrää, joista voit sitten lukea täältä "hieman" tarkemmin.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Kiitos, Sarkazmo!

Alan pikkuhiljaa olemaan melko varma, että olen random paikalliskillan toimipisteessä tiirikoinut jonkun koneen ohjaaman hahmon huoneen (laillisesti), ja vahingossa rötsännyt erään itemin (kursorin värin mukaan laillisesti), joka on aiheuttanut pelin sisäisen pienehkön ristiriidan tjsp. , sillä kyseisen itemin saa käsittääkseni hankittua quest-itemina myöhemmin pelissä, ja ainoastaan työllä. Eli "vahingossa" tuli otettua itemi, joka on vaivan palkkana pelin myöhemmissä vaiheissa tj.

No perskuta, kakku on istuttu, ja nyt vaan sitten keräilemään 20kpl Dragon's Tongue & Redwort kasveja, jotta ottaisivat takaisin. Helvetin kovat vaatimukset killalla, sillä kumpiakaan ei kasva ihan joka notkossa. Olen tosin jo voiton puolella, sillä omasta mielestäni :)D ) puolisyyttömänä tähän rikokseen päätin turvautua ystävämme internetin apuun löytääkseni nämä kasvit. :D

Edit: Ai niin, sainkohan Fighter's Guildista fudut, koska jouduin linnaan/sakotettavaksi tämän Magic Guildin rikkomuksen tähden? Käsittääkseni Fighter's Guildilaisella täytyy olla pyyteetön rikosrekisteri. Tahtoisin selvittää asiaa, sillä yritän mm. vastaamanne infon perusteella kartoittaa, että mikä on pelissä "väärin" ja mikä "oikein". ^^
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Lloope sanoi:
Odottelepas vähän aikaa (viikko pelissä vai mitä se nyt oli?) niin areenalle tulee uusia örmykeitä hakattavaksi.

niin mutta olen odottanut monta viikkoa ja se sanoo että you cant fight now ja sit jotain muuta!!ainiin piti vielä kysyä että saako tuon skeleton keyn takaisin kun minun piti antaa se tuolla martinille että tehtävä meni eteenpäin niin saakon sen takaisin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Oblivion-helppari

Ei ole totta! :eek: Täytin takaisin Magic Guildiin liittymiseen vaadittavat kriteerit, ja nyt ne antoi TAAS mulle sen Magic Guildin yleisen avaimen, jonka "varastamisesta" mua viimeksikin syytettiin! :D

Lord have Mercy...:p
 
Vastaus: Oblivion-helppari

PaavoGold sanoi:
Ei ole totta! :eek: Täytin takaisin Magic Guildiin liittymiseen vaadittavat kriteerit, ja nyt ne antoi TAAS mulle sen Magic Guildin yleisen avaimen, jonka "varastamisesta" mua viimeksikin syytettiin! :D

Lord have Mercy...:p

:p Heheee.

Mulla (pc:ssä) kävi kanssa pikku moka tekoälyn kanssa. Mulla infamea joku 68 (ja olin hetki ennen sitä pitänyt nocturnal cowlia päässä) ja menin olikos se leyawiiniin juttelee countille. Vartijat lähti perään ja ei hyväksynyt yieldiä. Juoksin ympyrää castlen päähallissa ja siinä riehu noin kymmenkunta npc-hahmoa, joukossa mm. countyn vaimo alessia caro. Yieldit heitin countylle, se hyväksyi sen ja juoksin yläkertaan turvaan. Häly laantui ja vartijat palasi paikalleen, tulos: neljä kuollut, mm. countyn vaimoke alessia caro, yksi örkki jolle olisi voinut tehä tehtävän, palvelija ja countyn henkivartija. Putsasin uhrit rahoista ja avaimista sekä kaikesta kalliista, sen jälkeen kolusin linnan läpi. Ihan rahakas keikka :)

Mutta tosiaan, tossa pelissä saattaa tapahtua vaikka mitä. :D
 
Vastaus: Oblivion-helppari

TJ69 sanoi:
ainiin piti vielä kysyä että saako tuon skeleton keyn takaisin kun minun piti antaa se tuolla martinille että tehtävä meni eteenpäin niin saakon sen takaisin?
Ouch! Annoit sitten pois yhden pelin parhaista artefacteista :eek: Sitä ei sitten saa takaisin ollenkaan, pidä hauskaa normaalien lockpickien kanssa. :p
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Sarkazmo sanoi:
Ouch! Annoit sitten pois yhden pelin parhaista artefacteista :eek: Sitä ei sitten saa takaisin ollenkaan, pidä hauskaa normaalien lockpickien kanssa. :p


No ei tuota ongelmaa :) Itsellä on rogue/assassin-tyyppinen hahmo, jolla on security jotain 60 niin kyllä kaikki lukot aukeaa (jopa very hardit) ja erittäin helposti vielä. En ole ostanut lisää lokpikkejä piiiitkään aikaan kun ei niitä enää hajoile niin paljoa.. Eli en näe sitä mitenkään tähdellisenä iteminä. Hahmosta toki riippuu.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

bf-man sanoi:
No ei tuota ongelmaa :) Itsellä on rogue/assassin-tyyppinen hahmo, jolla on security jotain 60 niin kyllä kaikki lukot aukeaa (jopa very hardit) ja erittäin helposti vielä. En ole ostanut lisää lokpikkejä piiiitkään aikaan kun ei niitä enää hajoile niin paljoa.. Eli en näe sitä mitenkään tähdellisenä iteminä. Hahmosta toki riippuu.

se piti antaa ja munki se avaamis level on joku 80 ni kyl pärjää:D
 
Vastaus: Oblivion-helppari

PaavoGold sanoi:
Tarkoittanet, että tiirikointi kiltojen kaupunkikohtaisissa sivupisteissä/päämajoissa on aina rikos? Sillä eipä tuo tyrmissä/luolastoissa yms. tiiroikoiminen ainakaan tähän asti ole ollut rikos, eikä tiirikoimalla saatua tavaraa olla takavarikoitu vankilakeikkojen yhteydessä.

Olen muutenkin hyvällä halulla tiirikoinut kaiken, missä kursori osoittaa "valkoista" l. "ei rikollista", ja vienyt sisällön kunhan sekin näyttää laillista symbolia. Eikös tiirikointi muutenkin ole aika perustavaa laatua oleva skill, jota tarvitaan Level Up:paamisessa ja ihan tavallisissa ei-rikollisissa questeissakin?

Eli, miksi kursorilla on kaksi asetusta (valkoinen=kosher/punainen=rikos), jos kuitenkin nalli napsahtaa, kuten siis minulle tod.näköisesti kävi? Osaisiko joku tarkentaa/ohjata selventävän infon äärelle? Kiitos. :)


Sarkazmo vastasikin tähän jo osittain, lisäisin tähän että tiirikointi on rikos vain mikäli siitä jää
kiinni. Eli jos sinulla on riittävän korkea sneak, pystyt tiirikoimaan huomaamatta minkä tahansa
lukon ja missä vain. Eli jos on matala sneak level, tai ei käytä sitä, vartioiden kotkansilmät
tuntuvat näkevän seinienkin läpi ja murtopuuhat jonkun asunnossa saavat äkkinäisen lopun,
mikä on paitsi ärsyttävää myös epärealistista.
 
Vastaus: Oblivion-helppari

Azathoth sanoi:
Sarkazmo vastasikin tähän jo osittain, lisäisin tähän että tiirikointi on rikos vain mikäli siitä jää
kiinni. Eli jos sinulla on riittävän korkea sneak, pystyt tiirikoimaan huomaamatta minkä tahansa
lukon ja missä vain. Eli jos on matala sneak level, tai ei käytä sitä, vartioiden kotkansilmät
tuntuvat näkevän seinienkin läpi ja murtopuuhat jonkun asunnossa saavat äkkinäisen lopun,
mikä on paitsi ärsyttävää myös epärealistista.


Joo, ja kannattaa varoa myöskin nocturnals cowlin käyttöä kaupungissa. Vartijat tuntuvat näkevän talojen sisällekkin että grey foxhan se siellä ja ne rynnii päälle. Näin kävi mulle mun muuassa ryökäleitten killan rakennuksessa.
 
Ylös Bottom