Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Samaa mietin. Aikamoinen ratkaisu.Akunkesto ei ole kovin hyvä. Ratkaisu: ostappa erikseen myytävän lataustelakka ja toinen ohjain.
Heikkoa? Valinnanvapaus kuluttajalle käyttää akkua, paristoa tai akkuparistoa on heikko puoli? No ei ihme jos lataustelakan ja toisen ohjaimen osto on jollain tapaa "looginen" vaihtoehto jos valinnanvapaus on "heikko" puoli.Tässä vaan yritetään puolustella Boxin perus ohjaimen heikkoa puolta ja keksimällä keksiä pleikan ohjaimesta huonoja puolia.
Ei minulla ainakaa ole pro controlleria, lataustelakkaa tai toista ohjainta eikä tarvetta niille. Minulla on alle yhden ohjaimen verran maksavat, muussakin käytössäkin hyödyksi olevat akkuparistot ja laturi. Ihmeellisiä olkiukkoja rakennellaan tässä keskustelussa. Joku dualshockia puolusteleva se alkujaan ehdotti ratkaisuksi telakkaa ja toista ohjainta, ei niitä Xboxilla tarvitse kun ei ole samaa ongelmaa olemassa.Mitäs hurjaa siinä on alle satasella selviää tuosta lataustelakan ja ohjaimen ostamisesta. Tuoko olisi sitten ongelma, mutta boksi puolella ongelmaa ei ole maksaa pro controllerista 150 euroa tai uudesta versiosta lähemmäs kahta sataa euroa. Se jos mikä on hurjaa.
Kyllä se nyt ainakin rahallisesti on vähän eri asia. Sitä paitsi ei se toinen ohjain vielä auta piuhoista eroon pääsemisessä, joten lataustelakka päälle. Vai mihin se nyt sitten tästä jäi?Toisen ohjaimen ostaminen ps4 on ongelma mutta Boxille paristojen tai aukkujen ostaminen ei ole ? Nyt taas puhut ihan mitä sattuu.
Verrattiin siis edelleen akkuparistoja toisen ohjaimen ja/tai lataustelakan ostoon. On se vähän eri asia. Tuo Elite-ohjain ei ole minkäänlainen pakko eikä sitä ole ehdottanut kukaan ratkaisuksi mihinkään virta-asiaan. Poppiskorneleita tässä pitää siis sinunkin viestillesi tarjoilla.Ihan viihdyttävää vääntöä kyllä tämä ja sen pohjalta laitoin juuri popparit mikroon! Vaan olisiko väännölle oikea paikka jossain tulevien laitteiden yhteisketjussa, missä voi sitten vääntää kättä siitä, kuinka Xboxin puolella extrapattereiden ja eliteohjaimien ostaminen on autuuteen vievä ilo, mutta Pleikkarilla toisen ohjaimen ja lataustelakan ostaminen vie ikuiseen kadotukseen?
Ei ole vissiin sanottu ja sehän tässä juuri mietityttääkin. Toivotaan että jatkavat vanhaan tapaan, mutta uuden Eliten erilainen akkuratkaisu herättää hieman pelkoa tulevasti. Jos jatkossa mennään kiinteillä akuilla, niin toivottavasti tajuavat lyödä suoraan sisään kunnon tehokkaan akun toisin kuin Sony DS4:n kohdalla.Mutta, onko nyt jossain jo sanottu että seuraavan Xboksin ohjaimet tulevat edelleen vaihdettavilla pattereilla, vai lähdetäänkö Elite Series2 ohjaimen viitoittamalle tielle kiinteällä akulla? Toivottavasti ei lähdetä, mutta onhan sekin mahdollista.
Miksi se kiinteä kestäisi kauemmin ja samalla lailla ne vaihdettavat voi ladata ohjaimessa kuin kiinteätkinMakuasioita, itse en voi sietää vaihdettavia paristoja ja akkuja sun muita, ainut oikea ratkaisu on kiinteä akku joka kestää. Elite Ohjain on täydellinen joka suhteessa ja tämä pitkäkestoinen kiinteä akku oli yksi tärkeimmistä syistä miksi sen hommasin. Alkoi sen verran vituttaa tuo pattereiden vaihtaminen perus boxi ohjaimessa.
Microsoft orkkis akku on aika halpa hankinta ja kestävä. Monet vaan pitää pattereista on hyvä että on valinnan varaa.Makuasioita, itse en voi sietää vaihdettavia paristoja ja akkuja sun muita, ainut oikea ratkaisu on kiinteä akku joka kestää. Elite Ohjain on täydellinen joka suhteessa ja tämä pitkäkestoinen kiinteä akku oli yksi tärkeimmistä syistä miksi sen hommasin. Alkoi sen verran vituttaa tuo pattereiden vaihtaminen perus boxi ohjaimessa.
Jep, DS4 akku on paska ja ei voi kun ihmetellä, että miksi eivät tehokkaampaa akkua siihen laittaneet.Ihmettelin aikoinaan, kun poikani pelasi koko ajan pleikkarilla latauspiuha kiinni ohjaimessa. Nyt kun olen itse pelannut enemmän pleikkarilla, tosiaan saa pelata tunnin parin pelaamisen jälkeen loppuillan narun päässä. Ohjaimessakaan ei voi vika olla, kun kaikki ohjaimet käyttäytyvät samalla tavalla. Langattomiin ohjaimiin tottuneelle tuo latauspiuhan kanssa pelaaminen on aika hankalaa, kun sitä tulee vahingossa revittyä aina ja se on niin lyhytkin.
Muuten kyllä tykkään DS4:n tuntumasta. Varsinkin isokokoiset tatit tuntuvat mukavilta.
Kuuden tunnin käyttöikä on vaan valitettavan lyhyt. Tuo on helposti poltettu yhdeltä istumalta esim. viikonloppuna kuin oikein hyvä pelisessio sattuu kohdalle.Saisi toki kestää pidempäänkin, mutta jos noin 3 vuotta vanha ohjain kesää latausten välillä noin 6 tuntia käyttöä, niin en kokisi ongelmaksi.
Pakko tarttua tähän.Nitisevä paskahan huonoine akkuineen tuo Plesen palikka on.
Mulle toisaalta ei ole tätä, eikä mitään muutakaan päivää, että konsolin yhtä käyttäjää varten pitää olla kaksi ohjainta koko ajan telakassa kiinni.Xboxin ohjaimen kanssa pc:llä nyt yks kaks akku loppu, sit etsitään toisia ladattavia paristoja, viedään niitä lataukseen jne. Ei oo vaan mulle itselle tätäpäivää se, että joudun ikinä availemaan laitetta, miettimään onko akkua vai ei. Mä vaan haluan käyttää ja se onnistuu DS4:lla.
Mutta, onko nyt jossain jo sanottu että seuraavan Xboksin ohjaimet tulevat edelleen vaihdettavilla pattereilla, vai lähdetäänkö Elite Series2 ohjaimen viitoittamalle tielle kiinteällä akulla? Toivottavasti ei lähdetä, mutta onhan sekin mahdollista.
Ei mullakaan yhtä käyttäjää varten kahta ohjainta ole. Toinen on satunnaisiin saman sohvan moninpeleihin, mutta akku pysyy kunnossa kun käyttää tasaisesti, eikä makuuta hyllyllä. Kyllä siis pärjäisin yhdellä ilman ongelmia akunkestosta.Mulle toisaalta ei ole tätä, eikä mitään muutakaan päivää, että konsolin yhtä käyttäjää varten pitää olla kaksi ohjainta koko ajan telakassa kiinni.
Pelaan myös aika paljo, keskivertoa varmasti enemmän, ja vaihdan XOnen ekaan Elite ohjaimeen, joita mulla on yksi kappale, akut pari - kolme kertaa kuukaudessa. Silloin kun konsoli siitä huomauttaa, ei sitäkään tartte erikseen miettiä. Eikä mun tartte avata laitetta, riittää että avaan patterikotelon kannen ja vaihdan akkupatterit. Mutta tietty mun elämä on sen verran järjestyksessä, että tiedän missä ne täyteen ladatut akkupatterit kulloinkin sijaitsee.
En ole myöskään huomannut vastaavia ongelmia tavan XOnen ohjainten kanssa. Se vanhin ja kuluneinkin ajalta ennen Eliteä tuntuu kädessä ihan toimivalta ja ehjältä kappaleelta, eikä lapsi ole valittanut ettei se toimisi. Eikä tatitkaan ole kuluneet puhki.
Mutta niinkuin ne sanoo, your mileage may vary..
Enpä ole kyllä lataillut johdolla muuta kuin kuulokkeita..edes PS3 aikakautena. Sen sijasta et laitan ohjaimen tv tasolle, lasken sen tv tason lataustelakkaan. Ei johdoilla kukaan jaksa touhuta. Sama homma kuin irto paristojen kanssa. Ei todellakaan ole kiinnostusta palata 90 luvulle..Viimeksi kärsinyt PS3 kanssa, vaikka siinä kesti akku ilmeisesti kauemmin kuin uudemmassa Plesessä ei ole siltikään ikävä!
Kaksi ohjainta sinulla joka tapauksessa on vaikka et olisi niitä hankkinut akun kapasiteetin vuoksi, se nyt vain on fakta. Samoin sinulla on se lataustelakka. Tästähän jo keskusteltiin, että dualshock4:n pienen akun ongelman ratkaisu on niinkin "looginen" kuin hankkia lataustelakka ja/tai toinen ohjain. Ei tietenkään sitten ole enää mitään ongelmia tai piuhasäätöä.Ei mullakaan yhtä käyttäjää varten kahta ohjainta ole. Toinen on satunnaisiin saman sohvan moninpeleihin, mutta akku pysyy kunnossa kun käyttää tasaisesti, eikä makuuta hyllyllä. Kyllä siis pärjäisin yhdellä ilman ongelmia akunkestosta.
Ja kyllä minäkin tiedän missä ne toiset on ja missä laturi on. Ei vain ole mitenkään tätäpäivää moinen säätö, verrattuna siihen ett lataustelineessä ohjaimet on säilössä siististi kun niitä ei käytä ja aina kun käyttää on täysi akku. Ei tule mitään herjaa koskaan että akku olisi edes loppumassa.
Xbox-ohjainten akuista ei ole kokemusta (ladattavissa paristoissa voisit itse valita laadukkaan merkin ja kapasiteetin) mutta kiinnostaisi ensin tietää onko akkusi joku halpamerkki vai MS:n oma? Mikäli ei ole virallinen niin vika on varmasti jo siinä. En itse ostaisi mihinkään laitteeseen halpisakkua.Pleikkarillahan mun ei tarvi johtojen kanssa säädellä, mutta boksilla en pysty pelaamaan langattomasti eli johto on oltava aina ohjaimessa kiinni. Tämä johtuu siitä, että ohjain tykkää sammutella itsensä kesken kaiken pelisessioiden vaikka akku on täyteen ladattu. Erittäin ärsyttävää esim. Codia pelatessa. Ostin tuossa jokin aika sitten jälleen uuden ohjaimen boksille ja uuden akun enkä avannut ohjainta tällä kertaa, mutta sama sammuminen jatkuu uudella ohjaimella ja akulla.