Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Oletko yhden konsolin mies?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FrankNyberg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kolme syytä miksi en ikinä osta GC:a.

1. Vaimo ei anna ostaa.
2. kts. kohta 1.
3. kts. kohta 2 ja 1.

Vienoon vihjaukseen GC:n hankkimisesta hyllyllä nyt jo sulassa sovussa olevien PS2:n ja Xboxin viereen tuli tyly palautus maanpinnalle: "Ootsä hullu, yhtään perhanan uutta pelitoosaa ei tähän taloon hankita." Sanoi se pari muutakin yhtä vakuuttavaa
perustelua, mutta ei niissä tässä tämän enempää. Te, joilla on tyttöystävä tai vaimo tiedätte, että naiset voivat tarpeen tullen harrastaa varsin "värikästä" kielenkäyttöä. Auts... Ja purevaa.

No joo, pohjimmiltaan kyseessä on tietenkin raha, jota ei riitä kolmen konsolin huippupelien hankintaan, hyvä jos kahden.
Lisäksi voin lohduttautua sillä, ettei GC:n julkaisulistassa näytä ainakaan vielä olevan montakaan meikäläisen pelimakuun sopivaa peliä - PS2:lle ja Xboxille niitä on tulossa paljon enemmän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Azathoth
Te, joilla on tyttöystävä tai vaimo tiedätte, että naiset voivat tarpeen tullen harrastaa varsin "värikästä" kielenkäyttöä. Auts... Ja purevaa.
(vanhan threadin herättelyä)

Ärsyttävintä on että ne yleensä ovat oikeassa. varsinkin näissä konsolin hankkimis asioissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
(vanhan threadin herättelyä)

Ärsyttävintä on että ne yleensä ovat oikeassa. varsinkin näissä konsolin hankkimis asioissa.

Ja pöh! Nykyinen avovaimoni ja silloinen tyttöystäväni (sama henkilö siis) sanoi minut tavatessani, ettei ikinä halua nähdä minua pelaamassa. Kun hän kerran tuli sitten käymään ja näki PS2:n pöydällä hän kyseli kaikkea mahdollista siitä ja kun hänelle selvisi että kyseinen toosa soittaa myös DVD levyjä ja CD levyjä hän sanoi, ei se ehkä niin turha toosa olekaan. Hän pyysi minua näyttämään pari peliä ja itse innostui siitä. GC:n hankkiessani hän tarjoutui maksamaan siitä puolet samoin kuin DC:n ja XB:n kanssa. Itse hän ei ole ehkä yhtä aktiivinen pelaaja kuin itse olen, mutta ottaa mielellään silloin tällöin erän Tekkeniä tai pelaa Simssiä kuusi tuntia putkeen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ja pöh! Nykyinen avovaimoni ja silloinen tyttöystäväni (sama henkilö siis) sanoi minut tavatessani, ettei ikinä halua nähdä minua pelaamassa. Kun hän kerran tuli sitten käymään ja näki PS2:n pöydällä hän kyseli kaikkea mahdollista siitä ja kun hänelle selvisi että kyseinen toosa soittaa myös DVD levyjä ja CD levyjä hän sanoi, ei se ehkä niin turha toosa olekaan. Hän pyysi minua näyttämään pari peliä ja itse innostui siitä. GC:n hankkiessani hän tarjoutui maksamaan siitä puolet samoin kuin DC:n ja XB:n kanssa. Itse hän ei ole ehkä yhtä aktiivinen pelaaja kuin itse olen, mutta ottaa mielellään silloin tällöin erän Tekkeniä tai pelaa Simssiä kuusi tuntia putkeen.

Siinäpä vasta hieno ja jalo nainen ;) Mistä noita löytää lisää?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ja pöh! Nykyinen avovaimoni ja silloinen tyttöystäväni (sama henkilö siis) sanoi minut tavatessani, ettei ikinä halua nähdä minua pelaamassa. Kun hän kerran tuli sitten käymään ja näki PS2:n pöydällä hän kyseli kaikkea mahdollista siitä ja kun hänelle selvisi että kyseinen toosa soittaa myös DVD levyjä ja CD levyjä hän sanoi, ei se ehkä niin turha toosa olekaan. Hän pyysi minua näyttämään pari peliä ja itse innostui siitä. GC:n hankkiessani hän tarjoutui maksamaan siitä puolet samoin kuin DC:n ja XB:n kanssa. Itse hän ei ole ehkä yhtä aktiivinen pelaaja kuin itse olen, mutta ottaa mielellään silloin tällöin erän Tekkeniä tai pelaa Simssiä kuusi tuntia putkeen.

Ole onnellinen kun löysit tuollaisen :D .
Meillä pitkäjänteinen siedätyshoito alkaa tuottamaan tulosta,
ei enään narinaa edes pitkällisistä pelisessioista, paitsi kun
telkusta tulee jotain vaimon mieleistä ohjelmaa nähdään kuka
on todella isäntä talossa - pelaaminen loppuu kuin seinään.
Mutta sellaistahan se parisuhteessa eläminen on, kompromissienteon jaloa taidetta :) .
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Azathoth
Ole onnellinen kun löysit tuollaisen :D .
Meillä pitkäjänteinen siedätyshoito alkaa tuottamaan tulosta,
ei enään narinaa edes pitkällisistä pelisessioista, paitsi kun
telkusta tulee jotain vaimon mieleistä ohjelmaa nähdään kuka
on todella isäntä talossa - pelaaminen loppuu kuin seinään.
Mutta sellaistahan se parisuhteessa eläminen on, kompromissienteon jaloa taidetta :) .

Ole onnellinen? Et selvästikään tiedä miltä tuntuu katsoa vierestä kun muija takoo Simssiä kuudetta tuntia putkeen ja Zelda on pahasti kesken.:p
 
Kaikille konsoleille olen tasapuolisesti pelien parhaimmistoa yrittänyt hankkia. Hyvän pelin tullessa en varsinaisesti välitä mille konsolille se ilmestyy. Eräissä tapauksissa tietenkin haluaisin uutuus pelit tämän hetken tehokkaimmalle konsolille ihan sen vuoksi, että näyttäisivät paremmilta ja toimisivat sulavammin.
Nintendon koneet ovat kuitenkin aina olleet lähimpänä sydäntä, siitä en pääse mihinkään. Huolestuttavasti syysloman viiden miehen pelitysten jälkeen PC on nostamassa arvoaan roimasti.
 
No kohta on xbox ja viimesin konsoli on ollu 8-bit nintendo. Sen jälkeen on tullu pelattuu vaan pc:llä, mut rahaa menee ihan kohtuullisesti kun joutuu aina päivittelee et uusimmat pelit toimii. Mutta kyllä se pc tulee säilymään pelikoneenakin vaikka xbox tulee.

Teillä on ollu vähän vaihtelevaa miten muijat suhtautuu pelaamiseen. Meikäläisen muija ei nyt niin kauheesti oo tykänny, mut osottaa kiinnostumisen merkkejä, että jospa se siitä sitten;)
 
Minulla on pelkästään Nintendo GameCube. Periaatteessa minulla ei ole mitään multiplatform-pelaamista vastaan. Nykyisellä pelaamismäärällä en vain näe tarvetta ostaa muita konsoleita, kun on niin paljon pelejä kesken jo nyt. (Zelda on Ganondorfin linnoituksessa, Metroid Prime Meta Ripley:ssä, Super Mario Sunshine muutama kenttä pelattuna, Super Monkey Ball 10 helpointa rataa läpi pelattuna, Ikarugaa ei ehdi opetella kunnolla, Time Splitters 2 kerran kokeiltu, Viewtiful Joe tilauksessa jne.)

Vaimo on "allerginen" pelaamiselle, mikä osaltaan vähentää pelaamista. Time Splitters 2:ta ei pysty pelaamaan, jos poika (2.5 v) on hereillä, koska peli on liian raaka. Tässä on muuten yksi näkökulma pelien turhaa väkivaltaa vastaan: En käytännössä pysty pelaamaan mitään liian raakaa peliä, koska poika on lähes aina paikalla kun pelaan.
 
Minulla on myös näistä uusista konsoleista vain gamecube,ja luulen ettei muuta tulekkaan koska meilläkin tuo vaimo hermostuu cubellakin pelaamisesta,tosin Mario Karttia tulee varmasti pelattua myös vaimon kanssa (vink vink Jyyki) ;) .
Olen omistanut jonkinnäköisen pelikoneen -80 luvun alusta eli Mattel Intellivisonista lähtien ja kun uusi kone on tullut markkinoille,on vanha lähtenyt vaihtoon(Voi Perk... miksi myin N64:sen?).Muutakin tekemistä on kun tuo pelaaminen joten välillä ihmettelen,miten joillakin on kaikki konsolit ja pystyvät vielä
kaikilla pelaamaan?(Esim Solid Snake,Radikus).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lionman
Muutakin tekemistä on kun tuo pelaaminen joten välillä ihmettelen,miten joillakin on kaikki konsolit ja pystyvät vielä
kaikilla pelaamaan?(Esim Solid Snake,Radikus).

Tuleehan sitä harrastettua vaikka mitä muuta kuin pelaamista, mutta vastatakseni kysymykseesi, että miten kaikilla pystyy pelaamaan, niin sanonpa vain, että: viikossa on seitsemän päivää, viikkoja vuodessa on 52, vuosia minun elämässäni on jäljellä vielä monta monituista. Jos en kerkeä tänään vetämäänkään Haloa läpi niin viimeistään ensi viikolla sen kimppuun palaan.
Vanhoja konsoleita ei ole tullut viimeaikoina pelattua, kun XBox ja Amped on vienyt huomion (pientä lämmittelyä jatko-osaa varten). Kaikki koneet on tullu hankittua siitä yksinkertaisesta syystä, että yksinoikeus huippupelejä ei vain pääse pelaamaan millään muulla keinolla. Joskus kun kaverini tulee käymään otamme erän N64:n GoldenEyetä ja pelaamme GC:llä Smash Brossia. Kun mieli tekee niin XB päälle ja Ramboilemaan Halossa. Tylsillä juna- ja automatkoilla on hyvä olla mukana GBA:SP ja akussa täysi latinki ja GameGearilla ja MD:llä pääsen helposti takaisin Sonic aikaan, kuten NESsillä Mario aikaan. Aikaa jää niin paljon kaikelle muullekin. Paitsi ehkä jouluna.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lionman
Minulla on myös näistä uusista konsoleista vain gamecube,ja luulen ettei muuta tulekkaan koska meilläkin tuo vaimo hermostuu cubellakin pelaamisesta,tosin Mario Karttia tulee varmasti pelattua myös vaimon kanssa (vink vink Jyyki) ;) .
Olen omistanut jonkinnäköisen pelikoneen -80 luvun alusta eli Mattel Intellivisonista lähtien ja kun uusi kone on tullut markkinoille,on vanha lähtenyt vaihtoon(Voi Perk... miksi myin N64:sen?).Muutakin tekemistä on kun tuo pelaaminen joten välillä ihmettelen,miten joillakin on kaikki konsolit ja pystyvät vielä
kaikilla pelaamaan?(Esim Solid Snake,Radikus).

Käsittääkseni Radikus on kysymykseesi joskus vastannutkin. Käytäntö on se, että jos pelaat vaikka 2h päivässä (14 h/vko), niin se on sama onko konsoleita yksi vai kolme. Pelaamiseen käytetty aika ja konsolimäärä eivät ole toisistaan riippuvaisia. (Tosin käytännössä multiplatform-pelaajat luultavasti käyttävät keskimääräistä enemmän aikaa pelaamiseen.)

Loppujen lopuksi olen itse tullut siihen tulokseen, että vaimoa ei kannata edes opettaa konsolipelaajaksi. Jää itselle enemmän peliaikaa. Tietysti moninpelit olisivat mukavia, mutta käytännössä ei vaimosta taitaisi olla minulle vastusta. Vaimon "peliallergiaan" taas auttaisi toisen television hankkiminen. Saisi katsella kauniita ja rohkeita yms. sillä aikaa kun minä pelaan.

Nupe_31 antaa hyvän kuvan siitä, minkälaiset ihmiset ostavat Xboxin. :D
 
Hyllystä löytyy PS2 ja Gamecube. Molempia tulee pelattua tasavertaisesti, vaikka Cubelta löytyykin vain kolme peliä. Muutaman kerran on ollut todella lähellä, ettei Xboxkin ole tarttunut mukaan ja päätynyt hyllyyn.
 
Ylös Bottom