Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko GameCuben pelit lapsellisia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juuso_Alm
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muumendaalen
Ei ne välttämättä oo lapsellisia, mutta niiden ulkoasu on lapsellinen.
Tarvitaankin usein jotain muuta kuin lapsi/teini näkemään ettei ulkoasun lapsellisuus ole mikään haitta.

Edit: Sori Feldon, ehdin postaamaan tämän ennenkuin luin ohjeet :rolleyes:

ehkäpä nuo pelit ovat lapsellisia, mutta ehkäpä pidänkin niistä juuri siksi... Omasta mielestäni pelaamisen kuuluu olla hauskaa, eikä sellaista yltiömäistä "tapetaan kaikki"-meininkiä. Minun ei edes tee mieli pelata sellaisia "heitetään aivot narikkaan ja alet tappamaan"-pelejä, vaan pelejä, joissa saa Jopa käyttää aivoja.

Niin, ja Zeldan grafiikasta olen täysin samaa mieltä NGC-magazinen kanssa:
"This is as close as art and games have been yet"(NGC:n pisteet 97/100)

Eivät GameCuben pelit mielestäni ole sen lapsellisempia kuin PS2:n ja Xbox:n pelit. Monet GameCuben pelit ovat värikkäitä ja eivätkä muutenkaan yritä olla ulkoasultaan mitään fotorealistisia. Ilmeisesti jotkut sitten ajattelevat että nämä pelit ovat vain lapsille tarkoitettuja tutustumatta itse pelien sisältöön. Ulkoasu ei määrittele että onko peli lapsellinen vaiko ei.

Asiasta toiseen. Uusimmassa Moottori-lehdessä oli juttua autopeleistä ja samalla eri pelilaitteista. GameCube on lehden mielestä lähinnä lapsille ja nuorille suunnattu konsoli, kun taas Xboxin pelivalikoima sopii muita konsoleita paremmin myös aikuiseen makuun. PS2 on kaiketi jostain siltä väliltä. Tälläiset lausunnot ne vasta stereotypioita vahvistavat.

Tuo Moottori-lehden juttu oli kyllä tosiaan aika stereotyyppinen. Kyllä huomaa ettei ole jutun tekijät mitään pelimiehiä.

Eivät.
Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus.
Ihmettelen kyllä tuota käsitystä lapsellisista peleistä, vaikka Super Mario Sunshinen värimaailma olisikin hiukan värikkäämpi kuin esim. Halon, ei se tee pelistä lapsellista, erilaisen vain. Ja erilaisuushan on pelien suola, ei kaikkien tarvitse kulkea samalla harmaata, punaista ja mustaa linjalla. Noin kuvainnollisesti.
Luulisin, että nämä, ketkä yleisesti pitävät GC:n pelejä lapsellisina, eivät vain pidä niistä. Ja haukkuvat lapsellisiksi koska ovat sopivia kaikenikäisille.
Itsekään en hauku pelejä lapsellisiksi tai vastaavaa, jos en pidä niistä.

Vaikeaselkoista teksiä, mutta niinhän se yleensä on. Ei kannata huolestua vaikka ajatukseni eivät ehkä selvinneetkään, en ole kovin lahjakas kirjoittamaan :D

Ovat tai eivät, hyviä ne eivät kuitenkaan ole. Suhtaudu mielipiteeseeni PS2fanoy-asenteella koska minä vihaan GC:tä yli kaiken erään jätkän takii (haukkuu pskakkosta 5 vuotiaiden koneeksi ja että GTA vc ei ole oikeasti hyvä vaan kaikki pelaa sitä kun haluaa olla kovia LOL. oon sodassa gc:n käyttäjiä vastaan!)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75
Ovat tai eivät, hyviä ne eivät kuitenkaan ole. Suhtaudu mielipiteeseeni PS2fanoy-asenteella koska minä vihaan GC:tä yli kaiken erään jätkän takii (haukkuu pskakkosta 5 vuotiaiden koneeksi ja että GTA vc ei ole oikeasti hyvä vaan kaikki pelaa sitä kun haluaa olla kovia LOL. oon sodassa gc:n käyttäjiä vastaan!)

Joopajoo...

Mutta asiaan. Suurin osa kaikkien konsolien peleistä on tylsiä.
Jostain syystä GC:llä on näitä tylsiä pelejä eniten. Eli eivät
lapsellisia vaan vain tylsiä. Ja koska tämä on kokemukseen
perustuva henkilökohtainen mielipiteeni, en vaivaudu perustelemaan sitä tarkemmin. Tylsä kun nyt vaan on tylsää.

Ovathan ne vähän lapsellisia, mutta mitä se haittaa jos ne eivät ole kuitenkaan lapsellisen helppoja?
Eihän kukaan silloin 8-bittisten aikoina valittanut, että ne olivat lapsellisia pelejä, vaikka samat hahmothan niissäkin pomppi. Jos pikku-gangstat ei tykkää Nintendon linjasta, niin ne voi sitten jatkaa grand theft autojen pelaamista.

Ja turha edes vastata tähän aiheeseen, jos ei ole pelannut yhtäkään gamecuben "lapsellista peliä".

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Badass!
Ovathan ne vähän lapsellisia, mutta mitä se haittaa jos ne eivät ole kuitenkaan lapsellisen helppoja?
Eihän kukaan silloin 8-bittisten aikoina valittanut, että ne olivat lapsellisia pelejä, vaikka samat hahmothan niissäkin pomppi. Jos pikku-gangstat ei tykkää Nintendon linjasta, niin ne voi sitten jatkaa grand theft autojen pelaamista.

Ja turha edes vastata tähän aiheeseen, jos ei ole pelannut yhtäkään gamecuben "lapsellista peliä".

Ei ole tainnut tähänkään aiheeseen vastata yksikään pelimies. Ensinnäkin GTA on hyvä peli. Siinä vaiheessa on aivan sama onko se katu-uskottava vai ei, kun se vain on niin hyvä. Zelda on hyvä peli ja äskeinen pätee myös siihen. Kommentinne ovat mustavalkoisia, faktat harvoin ovat. Ensin PS2 ja XB tyypit sanoo, että GC on penskojen kone ja sitten GC tyypit haukkuu aina vain sitä GTA:ta. Meneepä lapselliseksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ei ole tainnut tähänkään aiheeseen vastata yksikään pelimies. Ensinnäkin GTA on hyvä peli. Siinä vaiheessa on aivan sama onko se katu-uskottava vai ei, kun se vain on niin hyvä. Zelda on hyvä peli ja äskeinen pätee myös siihen. Kommentinne ovat mustavalkoisia, faktat harvoin ovat. Ensin PS2 ja XB tyypit sanoo, että GC on penskojen kone ja sitten GC tyypit haukkuu aina vain sitä GTA:ta. Meneepä lapselliseksi.

Hmm... en tarkoittanut että GTA:t olisivat huonoja pelejä. Tarkoitin että jos nämä gangstat eivät pidä Zeldoista ja Marioista, niin miksi ne tulevat tänne vinkumaan kuinka huonoja pelejä ne ovat. He saavat rauhassa jatkaa niiden grand theft autojen yms. pelaamista mistä he pitävät. On typerää kun ihmiset haukkuvat pelejä, joita eivät ole edes kokeilleet tai sitten ovat vain Prismassa testanneet niitä 5min. Itsekin olen tosin joskus syyllistynyt tähän.
Ja mitä siihen GTA:han tulee, minä pidän GTA peleistä enemmän kuin joistakin "lapsellisista peleistä", mutta en sen takia pelkästään että niissä saa ajaa autolla mummojen yli. Vaan sen takia, kuten sinäkin sanoit... se on vain hyvä peli.
Grafiikka ei muuten tee lapsellista peliä. Vai onko joku väittänyt että esim. Conkers bad Fur Day olisi lapsellinen. Siinähän seikkailee söpö pikku orava, mutta silti se ei todellakaan ole lasten peli.

Mielipide kysymys... Tavallaan sama juttu ku että kumpi on parempi, Zelda vai MGS? Kummatkin ovat loistavia pelejä! Ei voi verrata. Täysin eri tyyppisiä.
Tai kumpi on parempi Mario vai Halo?

Kaikki ei ole lapsellista vaikka se ei näyttäisi realistiselta! Jos joku "kehtaa" väittää esimerkiksi Zeldaa lapselliseksi niin minun MIELIPIDE on se että alle 15 vuotias ei selviäisi siitä välttämättä yksin... Ainakaan ilman ohjeita (Tietenkin jotkut selviävät). Jos yli 15-vuotias on lapsi niin aivan sama.

Ja varmasti on eri MIELTÄ minun viestini asioista

GC on todellakin huonoin kolmannen sukupolven konsoli.
Ei vois vähempää kiínnostaa jokku mario-pelit.

Kiinnostaisiko, jos vedettäisiin peli mustavalkoiseksi ja Mariolle haulikko käteen?

Niin, ja vaihdettaisiin nimi, ettei tarvitse koulussa hävetä.

GC on todellakin huonoin kolmannen sukupolven konsoli.
Ei vois vähempää kiínnostaa jokku mario-pelit.

Perusteluita tähän on kai turha pyytää...
Mutta pyydän kuitenkin; Eli annapa tulla raakaa faktaa siitä miksi Cube on kaikkein huonoin? 'Lasten pelit'? Paskat mini DVD:t?
Nyt saat avautua oikein kunnolla.

Pelitarjonta on yksinkertaisesti huonointa, sekä Cuben nettipelisydeemi on surkea, koska uusia nettipelejä tulee kerran vuodessa ja nekin ovat täyttä paskaa.
Eikä edelleenkään kiinnosta Mariot,Wariot,Pikminit ym.

Mikseivät kiinnosta? Onko nekin vain täyttä paskaa? Naurettaisiinko sulle koulussa? Menisikö elämä pilalle? Joutuisitko muuttamaan mielipiteesi?

Itse en noista Cuben nettipeleistä paljon ole hajua, mutta listaisiko joku ne kaikki(ilmeisesti ei ole kohtuuton urakka, jos niitä tulee kerran vuodessa, on niitä n. 2), niin nähdään onko ne kaikki täyttä paskaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Kiinnostaisiko, jos vedettäisiin peli mustavalkoiseksi ja Mariolle haulikko käteen?

Heh, tuon kun tekisit kyseiselle pelille niin eikös se muuttuisi aikalailla? Jotkut voisivatkin pitää siitä enemmän niin. Värien ansiosta tunnelma muuttuisi synkemmäksi ja koko pelattavuus muuttuisi jos Mariolle lykättäisiin haulikko käteen (ehkä muitakin aseita).

btw. Onko siinä todellakin jotain niin pahaa jos kaikki eivät piittaa Mario-peleistä? Miksi esim. minä en saisi pitää enemmän peleistä jotka yleensä luokitellaan K18 tai K16 peleiksi? Tekeekö se minusta tosiaan lapsellisemman vaikka juuri noita pelejä lapset eivät saa pelata? Se että teinit ja lapset "uhmaavat" noita sääntöjä ei käsittääkseni tee niistä peleistä sen lapsellisempia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Itse en noista Cuben nettipeleistä paljon ole hajua, mutta listaisiko joku ne kaikki(ilmeisesti ei ole kohtuuton urakka, jos niitä tulee kerran vuodessa, on niitä n. 2), niin nähdään onko ne kaikki täyttä paskaa.
Phantasy Star Online Episode I & II

Ei kovin suuri urakka.:) Ja jos minulta kysytään, on PSO loistava ja todella addiktiivinen peli.

Ylös Bottom