Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko GameCuben pelit lapsellisia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juuso_Alm
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Löysitpä Shondel Cubesta todellisen puutteen. :rolleyes: Hyvä! Enkä voinut kuin ihastella analyysiäsi koneen pelitarjonnasta. Ajattelutyö on selvästi tuottanut tulosta! Etkö kuitenkin voisi aloittaa mainitsemaasi Cuben hardwaren mollausta, johon et aikaisemmin jaksanut ryhtyä? (kyse ei kai ollut noista pelkistä johdoista?) Kansa tarvitsee sirkushuveja.

RGB:tä kannattaa tosiaan karttaa. Eihän se anna kuin parhaan kuvanlaadun......

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Löysitpä Shondel Cubesta todellisen puutteen. :rolleyes: Hyvä! Enkä voinut kuin ihastella analyysiäsi koneen pelitarjonnasta. Ajattelutyö on selvästi tuottanut tulosta! Etkö kuitenkin voisi aloittaa mainitsemaasi Cuben hardwaren mollausta, johon et aikaisemmin jaksanut ryhtyä? (kyse ei kai ollut noista pelkistä johdoista?)
S-video kaapeloinnin uupuminen on todellinen puute ja se on osa hardwarea. Mielipiteisiin taasen voidaan laskea se, että GC:n ohjain on ihan perseestä. Miksei konsoliin ole suunniteltu kiinteää verkkokorttia? Entä missä on DD-äänet? Kovalevy? DVD? Peleistä pitäminen on taas mielipide asia ja minun mielipiteeni oli kyseisistä peleistä se mitä kirjoitin.
Kansa tarvitsee sirkushuveja.
Ei sinun tarvitse vetää hernettä nenään ja yrittää ivallisesti morkata analyysiäni GC:stä. Opettele kestämään muiden mielipiteet. Luulisi "super"-jäseneltä hieman asiallisempaa ja perustellumpaa tekstiä tulevan.

RGB:tä kannattaa tosiaan karttaa. Eihän se anna kuin parhaan kuvanlaadun......
Niinhän sitä tyhmempi luulisi. Esim. ammattikäytössä ei tosiaankaan käytetä RGB-kaapeleita. Ehkä sinun pitäisi perehtyä enemmän teknisiin yksityiskohtiin ennenkuin alat kommentoimaan viestiäni.

EDIT: Hauskaa sinänsä, että itse olet kommentoinut s-video ja RGB eroa näin:
"Komposiitti on kamala ja RGB loistava juu, mutta valtaosalle käyttäjistä RGB ei tarjoa parannusta S-videosta. S-videon kuvalaatu on lähellä RGB:tä ja näkyvää eroa saa aikaan vasta videotykillä.

Pelaajille, joille näyttönä toimii perus-tv, ei RGB tarjoa mitään parannusta S-videoon. Kalliimmillakin kuvaputki-tv:eillä ero on pieni."

Ja tämä pitää osaksi paikkaansa, todellisuudessa joissakin kokoonpanoissa s-video antaa paremman kuvan. Videotykille vietäessä kaapelointi tapahtuu AV-vahvistimen kautta komponenttikaapeleilla, että se siitäkin RGB-hyödystä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
S-video kaapeloinnin uupuminen on todellinen puute ja se on osa hardwarea. Mielipiteisiin taasen voidaan laskea se, että GC:n ohjain on ihan perseestä. Miksei konsoliin ole suunniteltu kiinteää verkkokorttia? Entä missä on DD-äänet? Kovalevy? DVD? Peleistä pitäminen on taas mielipide asia ja minun mielipiteeni oli kyseisistä peleistä se mitä kirjoitin.

Ei sinun tarvitse vetää hernettä nenään ja yrittää ivallisesti morkata analyysiäni GC:stä. Opettele kestämään muiden mielipiteet. Luulisi "super"-jäseneltä hieman asiallisempaa ja perustellumpaa tekstiä tulevan.

Niinhän sitä tyhmempi luulisi. Esim. ammattikäytössä ei tosiaankaan käytetä RGB-kaapeleita. Ehkä sinun pitäisi perehtyä enemmän teknisiin yksityiskohtiin ennenkuin alat kommentoimaan viestiäni.

EDIT: Hauskaa sinänsä, että itse olet kommentoinut s-video ja RGB eroa näin:
"Komposiitti on kamala ja RGB loistava juu, mutta valtaosalle käyttäjistä RGB ei tarjoa parannusta S-videosta. S-videon kuvalaatu on lähellä RGB:tä ja näkyvää eroa saa aikaan vasta videotykillä.

Pelaajille, joille näyttönä toimii perus-tv, ei RGB tarjoa mitään parannusta S-videoon. Kalliimmillakin kuvaputki-tv:eillä ero on pieni."

Ja tämä pitää osaksi paikkaansa, todellisuudessa joissakin kokoonpanoissa s-video antaa paremman kuvan. Videotykille vietäessä kaapelointi tapahtuu AV-vahvistimen kautta komponenttikaapeleilla, että se siitäkin RGB-hyödystä.
Mielipiteisiin vetoaminen on aina hyvä puolustus. Niiden pitäisi kuitenkin olla kunnolla perusteltuja.

Nintendo 64:n kuvasignaalin rajoittaminen komposiittiin oli todellinen puute. Cubella taas kun parempi RGB löytyy, on S-videon puute vain pieni haitta. Ihan sama millä ammattilaiset kytkevät laitteensa, mutta pelikonsoleissa RGB antaa paremman kuvan kuin S-video. Ja ihan sama jääkö hyöty näkymättä ihan perus-TV:ssä, mutta RGB on silti parempi. Ero riippuu sitä paitsi kuvalähteestä. Kaivamasi kommenttini vuodelta 2001 on niin vanha, että esim. Xboxia ja Cubea ja niiden kuvaa ei vielä oltu nähty. Nykyään nähtyäni enemmän nykykonsoleiden korkearesoluutioista kuvaa, on minullekin selvinnyt, että ero on jonkin verran suurempi kuin tuolloin kirjoitin.

Väite että Gamecuben ohjain "on ihan perseestä" ei ole mielipidettä vaan pelkkää paskapuhetta. Kiinteän verkkokortin puute on turhaa valitusta kun sen saa halpana lisukkeena ja Cube ei ole nettikonsoli samalla tapaa kuin PS2 ja Xbox. Dolby Digital -äänen puutteesta valittaminenkin taas on niuhottamista kun DPL2 hoitaa samaa hommaa varsin hyvin. Vaikka kovalevy onkin hyvä lisä konsoliin, on sen puutteesta valittaminenkin on turhaa, kun Cuben pelit ovat pärjänneet ihan hyvin ilmankin. DVD-ominaisuuden puute onkin sitten oikeasti jo mielipideasia. Itse en kaipaa ominaisuutta, kun halpakin DVD-soitin hoitaa homman paremmin.

Kummasti Cuben syntilistasi vastaa täsmälleen Xboxin kilpailijoistaan poikkeavia ominaisuuksia. Peleissähän noiden mainitsemiesi ongelmien pitäisi sitten näkyä. Eivätpä vain ole käytännössä näkyneet. Ja vaikka selvästi pidät ongelmia merkittävinä, Xbox ei kuitenkaan ole tarjonnut mitään vastaavasti merkittävästi parempaa (vaikka kone hyvä onkin ja sille on loistavia pelejä).

Peleistähän tässä ei OIKEASTI ollut kuitenkaan kyse, kun valikoit vain pienen määrän Cuben pelejä, joiden yhdistävä tekijä oli ainoastaan Mario-veljesten seikkailu jokaisessa pelissä. Olisi varmaan kannattanut tutustua muuhunkin ennen pelitarjonnan tuomitsemista. Toisaalta todellisuudessahan tarve oli VAIN perusteettomasti haukkua, koska eihän "Super Mario Sunshine oli aivan täyttä paskaa" ja "Luigi's Mansion on freeware tasoinen" -kommentteja voi millään muulla selittää. Tai sitten viiraa päässä...... Eikun ne olikin "mielipiteitä".

Kyllä se s-videon puuttuminen cubesta on ainakin minulla vähentänyt ostohalujani ko. konsoliin.
Mieli tekisi kovasti hankkia, mutta koska telkussani on vain yksi rgb scartti, joka on jo varattu dvd:lle, ja komposiittikuvaa en suostu konsolilla katsomaan, niin ainoaksi kytkentävaihtoehdoksi jää s-video. Enkä halua alkaa räpeltämän minkään ylimääräisen scartjakajan kanssa.
NTSC-konsolia en myöskään viitsi alkaa hankkimaan, koska mielestäni konsoli ja sen pelit pitää saada hankittua kotimaasta kaupoista ilman importtirumbaa. En ole niin hardcore NIntendopelifani että tuntisin jääväni paljosta paitsi jos joku peli ei tulekaan europan markkinoille, tai julkaistaan pari kuukautta myöhemmin.

Odottelenkin nyt että joko päivitän dvd soittimeni sellaiseen jossa RGB scart läpivienti, tai että Nintendolta tulisi päivitetty malli jossa s-video olisi mukana.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Kyllä se s-videon puuttuminen cubesta on ainakin minulla vähentänyt ostohalujani ko. konsoliin.
Mieli tekisi kovasti hankkia, mutta koska telkussani on vain yksi rgb scartti, joka on jo varattu dvd:lle, ja komposiittikuvaa en suostu konsolilla katsomaan, niin ainoaksi kytkentävaihtoehdoksi jää s-video. Enkä halua alkaa räpeltämän minkään ylimääräisen scartjakajan kanssa.
NTSC-konsolia en myöskään viitsi alkaa hankkimaan, koska mielestäni konsoli ja sen pelit pitää saada hankittua kotimaasta kaupoista ilman importtirumbaa. En ole niin hardcore NIntendopelifani että tuntisin jääväni paljosta paitsi jos joku peli ei tulekaan europan markkinoille, tai julkaistaan pari kuukautta myöhemmin.

Odottelenkin nyt että joko päivitän dvd soittimeni sellaiseen jossa RGB scart läpivienti, tai että Nintendolta tulisi päivitetty malli jossa s-video olisi mukana.
Itselläni on sen verran tekniikkafetissi, että mieluummin vaihdan johtoja kuin tyydyn huonompaan kuvaan. Luulisin Juupis, että se olisi sinullekin ko. tapauksessa parempi ratkaisu, koska projektio-TV:ssäsi eron huomaa varmaan kohtalaisen selvästi. Itselleni scarttien vaihtaminen on ihan normaalia, kun koneita on sen verran paljon, että muuta (järkevän hintaista) vaihtoehtoa ei ole. Olen tosin ostanut lyhyen scart-jatkojohdon, johon johtoja on huomattavasti mukavampi vaihtaa kuin sokkona TV:n taakse.

Joopa, mutta itse olen niin laiska etten todellakaan halua jokapäiväisessä viihde-elektroniikan käytössäni ryhtyä konttailemaan scartjohtoja irroittelemassa, ei varmaan tee hyvää teeveen liitännöillekkään jatkuvasti olla nytkyttelemässä niitä irti.

Toi jatkojohtohan hieman helpottaa tilannetta, mutta on silti vielä hankalampi kuin jakaja. Ja kun vielä itse ei ole ainoa joka tv:tä ja dvd:tä käyttää, niin aina pitäisi käytönjälkeen muistaa myös laittaa johdot takaisin ettei käy näin ;)

Itseäni on rassannut ainoastaan digi-boksin vaihtelu pelikoneiden kanssa. TV:n nyt ainakin pitäisi aina napin painalluksella valmis. Siksi tuleekin usein katsottua analogikuvaa, kun ei vain jaksa vaihtaa johtoja. Nokian karvalakkiboksissa (joka on onneksi vain lainassa) on kyllä läpivienti, mutta se huonontaa kuvaa merkittävästi.

Pitäisi räpsäistä kuva omasta johtoviivakosta.... :p Toista kymmentä scarttia plus vanhojen koneiden antennijohdot ovat aikamoinen sotku. Näky on järkyttävä. Enää ei sentään joudu arpomaan mikä johto on minkäkin koneen, kun askartelin näppärät nimilaput jokaisen johdon päähän.

Mielipiteisiin vetoaminen on aina hyvä puolustus. Niiden pitäisi kuitenkin olla kunnolla perusteltuja.
Mitä perusteluja vielä tarvii sille, ettei pidä jotain peliä hyvänä? Osa peleistä ei yksinkertaisesti kiinnostanut, yhdessä ei saanut pakollisia tk-pelaajia pois ja oli liian puuduttavan hidastempoinen, yksi oli ilmaistuotannon tasoista, joitakin ei taas yksin jaksa pelata.

Nintendo 64:n kuvasignaalin rajoittaminen komposiittiin oli todellinen puute. Cubella taas kun parempi RGB löytyy, on S-videon puute vain pieni haitta. Ihan sama millä ammattilaiset kytkevät laitteensa, mutta pelikonsoleissa RGB antaa paremman kuvan kuin S-video. Ja ihan sama jääkö hyöty näkymättä ihan perus-TV:ssä, mutta RGB on silti parempi. Ero riippuu sitä paitsi kuvalähteestä. Kaivamasi kommenttini vuodelta 2001 on niin vanha, että esim. Xboxia ja Cubea ja niiden kuvaa ei vielä oltu nähty. Nykyään nähtyäni enemmän nykykonsoleiden korkearesoluutioista kuvaa, on minullekin selvinnyt, että ero on jonkin verran suurempi kuin tuolloin kirjoitin.
RGB ja s-video:n paremmuuteen vaikuttaa laitteistokokonaisuus. Itse väitit RGB-signaalia parhaaksi mahdolliseksi. Mitäpä luulet millaista kuvaa saadaan aikaan BNC-kaapeloinnilla tai komponenttikaapeloinnilla yleensä?

Väite että Gamecuben ohjain "on ihan perseestä" ei ole mielipidettä vaan pelkkää paskapuhetta.
Ja millähän perusteella se on paskapuhetta? Jos kädet kipeytyy jo vähäisestä pelaamisesta ja Z-napin paikka on siellä missä on, niin en voi ohjainta kehua. Minusta se ohjain on paska ja piste!

Kiinteän verkkokortin puute on turhaa valitusta kun sen saa halpana lisukkeena ja Cube ei ole nettikonsoli samalla tapaa kuin PS2 ja Xbox. Dolby Digital -äänen puutteesta valittaminenkin taas on niuhottamista kun DPL2 hoitaa samaa hommaa varsin hyvin. Vaikka kovalevy onkin hyvä lisä konsoliin, on sen puutteesta valittaminenkin on turhaa, kun Cuben pelit ovat pärjänneet ihan hyvin ilmankin. DVD-ominaisuuden puute onkin sitten oikeasti jo mielipideasia. Itse en kaipaa ominaisuutta, kun halpakin DVD-soitin hoitaa homman paremmin.

Kummasti Cuben syntilistasi vastaa täsmälleen Xboxin kilpailijoistaan poikkeavia ominaisuuksia. Peleissähän noiden mainitsemiesi ongelmien pitäisi sitten näkyä. Eivätpä vain ole käytännössä näkyneet. Ja vaikka selvästi pidät ongelmia merkittävinä, Xbox ei kuitenkaan ole tarjonnut mitään vastaavasti merkittävästi parempaa (vaikka kone hyvä onkin ja sille on loistavia pelejä).
Jos jokin ominaisuus löytyy jo olemassa olevista laitteista on se muissa saman hintatason laitteissa kyllä selvä puute. DVD löytyy esim. PS2:sta ja Xbox:sta. Halpa DVD soitin kyllä toistaa DVD:tä, mutta joillekkin sekin on liian kallis. Minä en kyllä saa mitenkään päähäni miksei DVD-ominaisuus konsolissa olisi positiivinen ja sen käyttöarvoa kasvattava asia. Sinulla on kummallinen käsitys HW-laitteista... kommenttisi antaa ymmärtää, ettei mielestäsi millään muulla kuin konsoliytimellä ole merkitystä. Kyllähän konsoli voidaan rakentaa vaikka säilykepurkkiin yhdellä liittimellä ja pelit toimivat silti.

Peleistähän tässä ei OIKEASTI ollut kuitenkaan kyse, kun valikoit vain pienen määrän Cuben pelejä, joiden yhdistävä tekijä oli ainoastaan Mario-veljesten seikkailu jokaisessa pelissä. Olisi varmaan kannattanut tutustua muuhunkin ennen pelitarjonnan tuomitsemista. Toisaalta todellisuudessahan tarve oli VAIN perusteettomasti haukkua, koska eihän "Super Mario Sunshine oli aivan täyttä paskaa" ja "Luigi's Mansion on freeware tasoinen" -kommentteja voi millään muulla selittää. Tai sitten viiraa päässä...... Eikun ne olikin "mielipiteitä".
Jaa pitäisikö ostaa/pelata koko GC:n peliarsenaalia, että alkas konsoli miellyttämään? Kerroin omistamistani peleistä ja niiden heikkouksista, joku muu niistä voi pitää, mutta minä en. Yksikään kommenttini ei ollut asiaton saatiko perusteeton. Sen, että en pidä jostain pelistä, perusteluksi riittää täysin oma mielipiteeni. Jos noin heikottaa kuulla muiden mielipiteitä, niin et olisi lukenut viestiä. Arvasin, että joku vetää viestistäni herneen nenään ja alkaa kommentoimaan yhtä typeriä kuin sinä juuri teet.

Mitä perusteluja vielä tarvii sille, ettei pidä jotain peliä hyvänä? Osa peleistä ei yksinkertaisesti kiinnostanut, yhdessä ei saanut pakollisia tk-pelaajia pois ja oli liian puuduttavan hidastempoinen, yksi oli ilmaistuotannon tasoista, joitakin ei taas yksin jaksa pelata.

RGB ja s-video:n paremmuuteen vaikuttaa laitteistokokonaisuus. Itse väitit RGB-signaalia parhaaksi mahdolliseksi. Mitäpä luulet millaista kuvaa saadaan aikaan BNC-kaapeloinnilla tai komponenttikaapeloinnilla yleensä?

Ja millähän perusteella se on paskapuhetta? Jos kädet kipeytyy jo vähäisestä pelaamisesta ja Z-napin paikka on siellä missä on, niin en voi ohjainta kehua. Minusta se ohjain on paska ja piste!

Jos jokin ominaisuus löytyy jo olemassa olevista laitteista on se muissa saman hintatason laitteissa kyllä selvä puute. DVD löytyy esim. PS2:sta ja Xbox:sta. Halpa DVD soitin kyllä toistaa DVD:tä, mutta joillekkin sekin on liian kallis. Minä en kyllä saa mitenkään päähäni miksei DVD-ominaisuus konsolissa olisi positiivinen ja sen käyttöarvoa kasvattava asia. Sinulla on kummallinen käsitys HW-laitteista... kommenttisi antaa ymmärtää, ettei mielestäsi millään muulla kuin konsoliytimellä ole merkitystä. Kyllähän konsoli voidaan rakentaa vaikka säilykepurkkiin yhdellä liittimellä ja pelit toimivat silti.

Jaa pitäisikö ostaa/pelata koko GC:n peliarsenaalia, että alkas konsoli miellyttämään? Kerroin omistamistani peleistä ja niiden heikkouksista, joku muu niistä voi pitää, mutta minä en. Yksikään kommenttini ei ollut asiaton saatiko perusteeton. Sen, että en pidä jostain pelistä, perusteluksi riittää täysin oma mielipiteeni. Jos noin heikottaa kuulla muiden mielipiteitä, niin et olisi lukenut viestiä. Arvasin, että joku vetää viestistäni herneen nenään ja alkaa kommentoimaan yhtä typeriä kuin sinä juuri teet.
Minä pyyhin sinun "mielipiteilläsi" persettäni niin kauan kun niiden perustelut on perseestä. :p

Perustele nyt kunnolla miten Luigi's Mansion on ilmaispelin tasoinen. Nimeä vaikka niitä freeware-pelejä, joihin vertaat. Perustele myös miten se Mario on AIVAN TÄYTTÄ PASKAA. Vertaa sitä muihin tasoloikkiin. Haluaisin, että käyt myös läpi Cuben pelit, jotka yleisesti ovat saaneet eniten kehuja. Sinullahan kuitenkin ON niistä kokemusta, kun pystyit tuomitsemaan koko Cuben pelitarjonnan. Ai niin.... Et sinä niitä ollutkaan pelannut.

RGB-signaali on parasta signaalia mitä PAL-koneista saadaan. On ihan sama minkälaisia piuhoja käytät tai minkälaisten laitteiden läpi signaali sen jälkeen kuva menee, mutta se RGB on edelleen paras mitä konsoli lähettää. Siksi se muu laitteistokokonaisuus on tässä toissijaista. Jos et parasta mahdollista signaalia pysty käyttämään, on vika muussa kuin itse konsolissa.

Gamecuben ohjain juuri on kerännyt eniten kehuja eri konsoleiden ohjaimista. Kyllähän sitä voi kritisoida ja sinulla varmasti on syytäkin, mutta "GC:n ohjain on ihan perseestä" keuhkoaminen osoittaa, ettei kyseessä ole mikään kunnollinen kritiikki vaan pelkkä halu päästä perusteettomasti haukkumaan. Numeron tekeminen Z-napin sijainnista on jo surkuhupaisaa ja tukee selvästi edellistä päätelmää.

DVD on ihan kiva lisäominaisuus, mutta kun kyseessä on kuitenkin pelikone, on itse pelikonetta typerää haukkua, jos lisäominaisuutta ei löydykään. Tämäkin taisi olla sinulle vain tekosyy, jonka vain keksit, jotta pääsisit haukkumaan, koska sinullahan on jo Xbox, jolla leffojen katsominen onnistuu mainiosti!

Minä pyyhin sinun "mielipiteilläsi" persettäni niin kauan kun niiden perustelut on perseestä. :p
Ihan samallalailla minäkin voisin persettäni pyyhkiä mielipiteilläsi, mutten niitä siihen kelpuuta.

Perustele nyt kunnolla miten Luigi's Mansion on ilmaispelin tasoinen. Nimeä vaikka niitä freeware-pelejä, joihin vertaat. Perustele myös miten se Mario on AIVAN TÄYTTÄ PASKAA. Vertaa sitä muihin tasoloikkiin. Haluaisin, että käyt myös läpi Cuben pelit, jotka yleisesti ovat saaneet eniten kehuja. Sinullahan kuitenkin ON niistä kokemusta, kun pystyit tuomitsemaan koko Cuben pelitarjonnan. Ai niin.... Et sinä niitä ollutkaan pelannut.
Only for GC pelejä kaikki eli eiköhän se kerro jo jotain sen omaperäisestä tarjonnasta minun makuuni. Juurihan minä kerroin näistä pelien puutteista ja sinä se et vaan vissiin tajua. Kerroppa itse mikä LM:stä tekee hyvän pelin? Siinä ei ole mitään hyvään peliin liittyvää... normaali grafiikka, ei moninpeli tukea, jatkuvaa saman asian toistoa, ei mitään mikä saisi koukkuun tai mikä kannustaisi jatkamaan pelaamista. Ehkä löytyy pelejä jotka olisivat olleet hyviä, vaan eipä sattunut minulla noissa olemaan. Onhan se vittumaista, jos joutuu 10 peliä ostamaan, että yhtä jaksaa pelata. Ja miksi vertaisin Mariota muihin tasoloikkiin, ehkä en ole kiinnostunut tasoloikista ollenkaan ja en jaksa niistä mitään pelata.

RGB-signaali on parasta signaalia mitä PAL-koneista saadaan. On ihan sama minkälaisia piuhoja käytät tai minkälaisten laitteiden läpi signaali sen jälkeen kuva menee, mutta se RGB on edelleen paras mitä konsoli lähettää. Siksi se muu laitteistokokonaisuus on tässä toissijaista. Jos et parasta mahdollista signaalia pysty käyttämään, on vika muussa kuin itse konsolissa.
Pystyn käyttämään RGB:tä, mutten käytä. Yksi syy on se, että saan hyvän kuvan ilman sitä ja toinen se, että samanlaisia epäkäytännöllisiä johtosotkuja tuskin kukaan kotiinsa haluaa kuin sinulla on (missä lie poikamiesboksissa). Ja missähän on määritelty ettei saa NTSC laitteita omistaa. Etkös itse juuri kehunut olevasi tekniikkafetissi ja tyytyväsi vain parhaaseen laatuun. :rolleyes:

Gamecuben ohjain juuri on kerännyt eniten kehuja eri konsoleiden ohjaimista. Kyllähän sitä voi kritisoida ja sinulla varmasti on syytäkin, mutta "GC:n ohjain on ihan perseestä" keuhkoaminen osoittaa, ettei kyseessä ole mikään kunnollinen kritiikki vaan pelkkä halu päästä perusteettomasti haukkumaan. Numeron tekeminen Z-napin sijainnista on jo surkuhupaisaa ja tukee selvästi edellistä päätelmää.
Poikkeus vahvistakoon säännön. Surkuhupaisaa on tuo sinun yrityksesi väittää, ettei GC:n ohjain olisi mielestäni perseestä. :p Lähinnä säälittävää...

DVD on ihan kiva lisäominaisuus, mutta kun kyseessä on kuitenkin pelikone, on itse pelikonetta typerää haukkua, jos lisäominaisuutta ei löydykään. Tämäkin taisi olla sinulle vain tekosyy, jonka vain keksit, jotta pääsisit haukkumaan, koska sinullahan on jo Xbox, jolla leffojen katsominen onnistuu mainiosti!
En katso leffoja Xbox:lla vaan DVD-soittimella, joita minulta löytyy äksärin lisäksi kaksin kappalein. DVD-ominaisuuden uupumisen alunpitäen mainitsin siksi, koska itse halusit kuulla GC:n puutoksia HW-puolella... tässä en vedonnutkaan siihen, että minusta siinä pitäisi olla se. Mutta puute se siinä kuitenkin on.

Hexin "ei se haittaa, vaikka S-Videota ei tule, kun parempaa RGB:tä tulee" juttuihin liittyen.

Ei kuule taida ainakaan ihan kaikia tuo RGB hirveesti lämmittää? Tottakai myös GC:sta pitäisi olla mahdollista saada molemmat pihalle, niin kuin muistakin konsoleista. -> GC on huono konsoli liitännöiltään.

Nykyään yhä usemapi haluaa enemmän tai vähemmän myös liittää konsolin projektoriin ja todella harvasta mallista löytyy scartti. Sen sijaa S-Video löytyy melkolailla kaikista.

PAL GC:n liittäminen projektoriin on hankalaa ja joidenkin projujen kohdalla olisi pakko tyytyä komposhittiin. Eihän sellasella pelaa erkkikään! Sitten on myös tuo Juupiksen pointti, eli kun telkkarissa on 1 RGB scartti niin se menee yleensä DVD:lle. Siinä tapauksessa saattaisi olla toivotavaa, jos voisi hyödentää myös telkkarin jouten olevaa S-Video liitäntää. Aika harva jaksaa olla jatkuvasti konttamaassa telkkarin takana vaihtelemassa scartti johtoja.

Onneksi ei tarvi päätänsä moisella vaivata! GC ei ole mun juttu ja mitään perusteluja on turha odotaa, sillä ei todellakaan voisi zeldat ja mariot vähempää kiinnostaa! :p

Ihan samallalailla minäkin voisin persettäni pyyhkiä mielipiteilläsi, mutten niitä siihen kelpuuta.

Only for GC pelejä kaikki eli eiköhän se kerro jo jotain sen omaperäisestä tarjonnasta minun makuuni. Juurihan minä kerroin näistä pelien puutteista ja sinä se et vaan vissiin tajua. Kerroppa itse mikä LM:stä tekee hyvän pelin? Siinä ei ole mitään hyvään peliin liittyvää... normaali grafiikka, ei moninpeli tukea, jatkuvaa saman asian toistoa, ei mitään mikä saisi koukkuun tai mikä kannustaisi jatkamaan pelaamista. Ehkä löytyy pelejä jotka olisivat olleet hyviä, vaan eipä sattunut minulla noissa olemaan. Onhan se vittumaista, jos joutuu 10 peliä ostamaan, että yhtä jaksaa pelata. Ja miksi vertaisin Mariota muihin tasoloikkiin, ehkä en ole kiinnostunut tasoloikista ollenkaan ja en jaksa niistä mitään pelata.
Kysy ei ole siitä, ettenkö arvostaisi ja hyväksyisi muiden mielipiteitä, mutta minulla on nollatoleranssia paskapuheeseen. Cuben raudan tuomitseminen huonoksi täysin toissijaisilla syillä on sellaista ja samoin on pelitarjonnan tuomitseminen täysin vajavaisella kokemuksella.

Luigi's Mansion on mielestäni mukava välipala, jonka pelaa muutamassa päivässä mielikseen läpi. Grafiikka on hienoa, peli tehty muutenkin tyylillä ja pelin ongelmat ovat mielikuvituksellisia. Lyhythän se on ja haukkuja voi antaa lopussa esiintyvästä pelaajan juoksuttamisesta ja kummitusten perässä juoksemisesta. Peli on ihan laadukasta perusviihdettä ja piti siitä tai ei, on täyttä roskaa kutsua sitä freeware-tasoiseksi.

Marion haukkumisesi ja nyt väitteet, että ei sinun tarvitse sitä mihinkään muihin peleihin verrata, osoittaa jälleen mistä kirjoittelussasi on kyse.

Pystyn käyttämään RGB:tä, mutten käytä. Yksi syy on se, että saan hyvän kuvan ilman sitä ja toinen se, että samanlaisia epäkäytännöllisiä johtosotkuja tuskin kukaan kotiinsa haluaa kuin sinulla on (missä lie poikamiesboksissa). Ja missähän on määritelty ettei saa NTSC laitteita omistaa. Etkös itse juuri kehunut olevasi tekniikkafetissi ja tyytyväsi vain parhaaseen laatuun. :rolleyes:
Älä sitten käytä parasta. Mutta älä silti tee kärpäsestä härkästä. S-videon puute Cubesta on aika mitätön juttu.

Minun johtosumani johtuu konsolien keräämisestä (joista moni muuten on NTSC-kone). Sotkua ei voi täysin välttää, mutta tilanteen huomioon ottaen homma on hoidettu aika hyvin, kun johdot kulkevat nipussa hyllyn alla ja takana. Sotku johtojen kummassakin päässä ei ole näkyvillä. Muutaman konsolin johtosuma olisi ihan lasten leikkiä.

Mieluummin et kirjoittaisi väheksyvästi asunnostani. Ethän tiedä ollenkaan asuntoni koosta ja asukasmäärästä tai mistään muustakaan siihen liittyvästä. Sama "haukutaan vaikka ilman perusteita" -linjahan tässä jatkuu.

Poikkeus vahvistakoon säännön. Surkuhupaisaa on tuo sinun yrityksesi väittää, ettei GC:n ohjain olisi mielestäni perseestä. :p Lähinnä säälittävää...
Edelleenkin.... Kritiikki on aina paikallaan, mutta "se on ihan perseestä" -kritiikki on ihan turhaa.

En katso leffoja Xbox:lla vaan DVD-soittimella, joita minulta löytyy äksärin lisäksi kaksin kappalein. DVD-ominaisuuden uupumisen alunpitäen mainitsin siksi, koska itse halusit kuulla GC:n puutoksia HW-puolella... tässä en vedonnutkaan siihen, että minusta siinä pitäisi olla se. Mutta puute se siinä kuitenkin on.
Silloin kun sinulle sopii, vetoat täysin mielipiteisiin ja toisaalla, kun sinulle sopii, vetoat johonkin yleiseen, josta sinulle ei taas ole mitään haittaa. Ainoa yhdistävä tekijä näillä on, että kummassakin kategoriassa kritiikin perusta on ollut aivan toissijaisten asioiden suurentelu. Kuvio on aika selvä.

On se nyt vähän idioottimaista haukkua pelejä paskoiksi vaan siksi kun ei vaan pidä peligenrestä (ja turhaa)
Noi shondelin kommentit olisi kyllä uuden 'Peelo' arvonimen arvoisia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
On se nyt vähän idioottimaista haukkua pelejä paskoiksi vaan siksi kun ei vaan pidä peligenrestä (ja turhaa)
Noi shondelin kommentit olisi kyllä uuden 'Peelo' arvonimen arvoisia.

Pistää miettimään mikä ihme sai herran ostamaan koneelle läjän pelejä joiden pelityypeistä ei pidä. En minäkään mene ostamaan heti ensimmäisenä jääkiekkoa kun saan uuden koneen, sitten hauku sitä paskaksi ja kerro kaikille siitä kuinka paska se kone oli kun ostin jääkiekon ja se oli ihan yhtä paska kun kaikki muukin jääkiekko maailmassa, koska jääkiekko on paskaa. Kuulostaa hitusen mäntiltä :P

Hex:
- RGB ei ole paras
- S-video / komponentti-kaapelointi on käytännöllisempi
- Mainitsemani pelit ovat mielestäni paskoja
- Ohjain on mielestäni paska
- Sinä toistat kokoajan itseäsi ja tämä homma menee turhan päiväisen jankutukseen, eikä etene mihinkään, joten en jaksa enää jatkaa tätä paskanjauhamista. Kaikki mitä olen sanonut on mielestäni perusteltua ja sillä selvä. Jos siihen ei mielestäsi ole tarpeeksi perusteluja niin sitten se on makuasia ja sillä selvä.

Juupajaapa: Kai sitä nyt saa haukkua jokainen sitä peliä mitä lystää. Vähintään yhtä idioottimaista on sinulta selittää jotain 'Peelo' nimikkeistä täällä konsolisota-alueella. Väitteeni ovat hyvinkin perusteltuja niiltä osin kun siihen on ollut tarvetta. Sinun viestejäsi lukiessani tulee kyllä mieleen, että ehkä kuitenkin itse olet sen ansainnut (Peelo nimikkeen meinaan). Kohdallasi on selvästikkin toteutunut lause: "kasva isoksi elä aikuiseksi".

Keiu: Noita pelejä oli hehkutettu sen verran, että luulin niistä pitäväni. Valitettavasti en pitänyt ja sen olen jo kertonut miksen pitänyt. Esim. SMS pelistä luulin pitäväni, mutta se lähinnä vaan vahvisti sitä, etten sen tyylisistä peleistä olekkaan kiinnostunut. Se, että minä luulen pitäväni jostain pelistä ja ostan sen, mutten pidäkkään sitten siitä, ei varmasti pitäisi olla kenenkään muun kuin minun ongelma.

Ja lopuksi:
No voi helvetti jos ei saa omaa mielipidettään pelistä sanoa. Kelatkaa nyt ***** niitä viestejä takaisin päin, niin huomaatte, että painotin siellä ettei tarvi lukea jos pitää alkaa viestistä mussuttamaan. On se saatana kumma kun ei voi sanoa edes peliä paskaksi etteikö siitä joku jaksa alkaa inttämään tyyliin: "Ää, perustele miksi peli on oikeesti huono. Mielipiteet ei oo perusteluja..." ja muuta aivovammasta paskaa. Tuohan tarkoittaa sitä, että minun pitäisi pitää pelistä, koska tekin pidätte... siis, voiko joku oikeasti olla noin tyhmä, että luulee niin?

EDIT: Huvittavinta tässä on, että te olette kaikki muka jotain Superjäseniä täällä. Ilmeisesti foorumin taso on alhaalla tai sitten nuo nimikkeet annetaan pahimmille paskanjauhajille. Minulle tuo "titteli" alkaa olemaan kohta synonyymi sanalle peelo.

En aio enää kommentoida mitään tähän liittyvää. Jatkakaa te tuota paradoksia vaikka maailman tappiin saakka.

En aio enää kommentoida mitään tähän liittyvää. Jatkakaa te tuota paradoksia vaikka maailman tappiin saakka. [/B]

Noo, älä nyt heti lopeta. Minulla oli hauskaa lukiessani tuota paradoksia.

Tämähän on kuin toiveuni duunista: projektipäällikkö itkee :p

- RGB ei ole paras
- S-video / komponentti-kaapelointi on käytännöllisempi
- Mainitsemani pelit ovat mielestäni paskoja
- Ohjain on mielestäni paska
- Sinä toistat kokoajan itseäsi ja tämä homma menee turhan päiväisen jankutukseen, eikä etene mihinkään, joten en jaksa enää jatkaa tätä paskanjauhamista. Kaikki mitä olen sanonut on mielestäni perusteltua ja sillä selvä. Jos siihen ei mielestäsi ole tarpeeksi perusteluja niin sitten se on makuasia ja sillä selvä.
- Onpas. Kyse ei ole mielipiteestä.
- Älä sekoita komponettia tähän. Nyt puhuttiin PAL-laitteista.
- Ainoa adjektiivi, jolla osaat jotain kuvata taitaa olla 'paska'.
- Paskaa jälleen..... Onko jäänyt aikuisella iälläkin päälle teini-iän on/off suhtautuminen?
- Hyvä hyvä, pakkohan se on uskoa, että olet asiat mielestäsi perustellut. Ja kyllähän se kaiken paskaksi haukkuminen ajaa saman asian.

No voi helvetti jos ei saa omaa mielipidettään pelistä sanoa. Kelatkaa nyt ***** niitä viestejä takaisin päin, niin huomaatte, että painotin siellä ettei tarvi lukea jos pitää alkaa viestistä mussuttamaan. On se saatana kumma kun ei voi sanoa edes peliä paskaksi etteikö siitä joku jaksa alkaa inttämään tyyliin: "Ää, perustele miksi peli on oikeesti huono. Mielipiteet ei oo perusteluja..." ja muuta aivovammasta paskaa. Tuohan tarkoittaa sitä, että minun pitäisi pitää pelistä, koska tekin pidätte... siis, voiko joku oikeasti olla noin tyhmä, että luulee niin?
On se kovaa, kun joutuu perustelemaan kirjoituksiaan. Saako tämä hetki sinut pian aivovaurioon?

EDIT: Huvittavinta tässä on, että te olette kaikki muka jotain Superjäseniä täällä. Ilmeisesti foorumin taso on alhaalla tai sitten nuo nimikkeet annetaan pahimmille paskanjauhajille. Minulle tuo "titteli" alkaa olemaan kohta synonyymi sanalle peelo.

En aio enää kommentoida mitään tähän liittyvää. Jatkakaa te tuota paradoksia vaikka maailman tappiin saakka.
Paskanjauhanta on kai pääkriteeri titteliin. Laatukeskustelijoiden kiusaaminen on myös plussaa. Oli miten oli, perjantai-ilta sai tästä hienon alun.

Sinulla on muuten vähän sama logiikka peelo-arvonimestä kuin edesmenneellä Yoshi89:lla. :D

Ai niin vielä.... mikä se paradoksi on? :p

Väittelyä, en tiedä onko hyvä iskeä lusikkaa tähän soppaan, mutta mun mielestä tuossa Hex:n asunnon haukkumisessa mentiin liian pitkälle. Netissä, nimimerkin suojista, tietysti on helppo heittää mitä tahansa rapaa, mutta lisäharkinta voisi olla paikallaan joskus.

Edelleenkin Superjäsen -titteliä ei ole annettu Konsolisota -juttujen perusteella. Vaan tämän alueen keskustelut on unohdettu siinä vaiheessa. Muuten ei noita titteleitä olisikaan kuin muutamalla ei täällä viihtyvällä ;)

Ja edelleen, tänne konsolisotaan ei kenenkään tarvitse tulle kirjoittamaan tai lukemaan pakosta.
Oma asia jos näitä lukee tai ottaa osaa. Tuloksena on aina kuitenkin "tappelu", koska ihmisillä tuntuu olevan aina ne omat oikeat mielipiteet.

Täällä saa asiasta keskustella ja tapella, mutta edelleen ei mennä henkilökohtaiselle tasolle haukkumaan. Jos alkaa niin sanotusti kiehumaan, niin kannattaa siirtyä sivummalle tittelistä välittämättä. Se toimii tutkitusti ;)

kiitos

PS: Ja mitä Cuben ohjaimeen tulee, niin huonohan se on(Tosin kyllähän siihenkin tottunee). Siksi käytänkin PS2:sen ohjainta Cubessa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
PS: Ja mitä Cuben ohjaimeen tulee, niin huonohan se on(Tosin kyllähän siihenkin tottunee). Siksi käytänkin PS2:sen ohjainta Cubessa.

Lapiokäsi :P Ei mutta millä sovittimella pidät DSää kiinni tuossa vehkeessä, omalla meinaan lagaa selvästi. SC2ta varten kuitenkin olisi ihan kiva tuo DS siihen kiinni laittaa kun en nauti suuresti GCn ristiohjaimesta pääasiallisena ohjausvälineenä.

Ja shondel, koitahan ymmärtää koko konsolisota-alueen tarkoitus. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta jos sen postaa tänne niin se on sodanjulistus.

Ja tuosta RGB:stä, se on tosiaan paras eikä siitä ole järkeä kiistellä koska se on absoluuttinen fakta. Kyllä ottaa päähän että se ei ole eurooppaa pidemmälle levinnyt standardi että voisi käyttää sitä kaikessa. Nytkään ei ole televisiossa koko scarttipaikkaa :|

edit: opettelin kirjoittamaan

Ylös Bottom