Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko GameCuben pelit lapsellisia???

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juuso_Alm
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ikä / Xbox / PS2 / Cube
<- 15 / 4 / 1 / 3
15-19 / 10 / 13 / 12
20-24 / 9 / 10 / 9
25-29 / 5 / 6 / 7
30-34 / 1 / 5 / 1
35-39 / 1 / 1 / 1
40-44 / 0 / 0 / 1
45 -> / 0 / 0 / 0

Tässä on kerätty 100 BBS jäsenen omistamat konsolit summamutikassa. Sekä lajiteltu iän mukaan. Mielestäni ainakaan käyttäjien mukaan ei pysty sanomaan Cubea lasten konsoliksi, sen enempää kuin PS2:sta.

Osa peleistä voi olla lapsellisia, mutta kyllä ne kelpaavat vanhemmillekin. Taitaa juuri olla silleen, että ne lapset pitää niitä lapsellisina. Vanhemmille pelaajille ne taas ovat sitä parhainta viihdettä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Ikä / Xbox / PS2 / Cube
<- 15 / 4 / 1 / 3
15-19 / 10 / 13 / 12
20-24 / 9 / 10 / 9
25-29 / 5 / 6 / 7
30-34 / 1 / 5 / 1
35-39 / 1 / 1 / 1
40-44 / 0 / 0 / 1
45 -> / 0 / 0 / 0

Tässä on kerätty 100 BBS jäsenen omistamat konsolit summamutikassa. Sekä lajiteltu iän mukaan. Mielestäni ainakaan käyttäjien mukaan ei pysty sanomaan Cubea lasten konsoliksi, sen enempää kuin PS2:sta.

Tuon perusteella tätä paikkaa ei voi ainakaan sanoa lasten boardiksi :P
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Tuon perusteella tätä paikkaa ei voi ainakaan sanoa lasten boardiksi :P



Ja mielenkiintoista on ollut myös se, että nuoremmilla henkilöillä on yksi konsoli. Sitten tuosta 20 alkaa lisääntymään 2 ja 3 konsolin omistajat.

Tuohon vaikuttaa raha kysymys. Sekä aletaan sisäistämään ajatus: Pelit ratkaisevat, ei konsolin valmistaja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Buahahaa... täysin yliarvostettu rivikoodari :)

Shigeru Miyamoto on keksinyt Jumpmanin (josta tuli myöhemmin Mario) ja Linkin. Muistaakseni mies oli myös kehittelemässä Donkey Kongia. Mario- ja Zelda-pelisarjat ovat Shigsyn käsialaa, kuten myös Pikmin. Toki nykyään Miyamoto käyttää enemmän aikaa pelien valvomiseen, mutta rivikoodaria hänestä ei saa tekemälläkään.

Miehellä on aivan uskomaton mielikuvitus, mitäköhän nappeja mahtaa vetää. Kaverin kanssa spekuloitiin, miltä esim. Super Mario Bros.in kehittelyprosessi on mahtanut kuulostaa...

"Hei kaverit... Siinä pelissä on sellanen putkimies joka hyppii sellasten sienien ja kilpikonnien päälle, ja sit se löytää sellasen kukan, joka tekee siitä tulipalloja ampuvan super-äijän, ja sit jos se syö tällasen sienen *vetää pari sientä kitusiin*, siitä tulee Super Mario!"

"Shigeru hei, ei enempää sakea! Eikä mitään sieniä!"

Mut joo. Nintendo on tällä hetkellä rohkein pelitalo. Cubelle tulee eniten omaperäisiä ja kokeilevia pelejä. Sunshine oli pienoinen pettymys, vaikka loistava peli olikin (odotukset kai liian suuret), ja Wind Waker on mahtava. Metroid toimii sellaisena kuin se on.

WW ja Metroid uudistivat genrejään jollain tavalla. Samoin Pikmin ja Luigi's Mansion olivat täysin uudenlaisia pelikokemuksia. SSBM on yksi monipuolisimmista peleistä koskaan. Nintendo on Nintendo, sanoivat muut mitä tahansa.

Xboxin ostamista olen harkinnut, mutta Cube vaikuttaa jotenkin yksinkertaisemmalta alustalta. Eikä Xboxilla ole oikeastaan muita pelejä kuin Project Gotham Racing, joita haluaisin pelata. Pleikkarilla kiinnostaa ainoastaan PES-sarja. GTA ei sytyttänyt. Onhan se hieno peli, mutta ei inspiroi minua.

Nintendo on saanut lastenkonsolin maineen, joka ei luultavasti häivy pitkään aikaan. Jotkut sivuuttavat esim. Cuben vain olankohautuksella, eivätkä edes tajua, mitä menettävät.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan daZZler
Shigeru Miyamoto on keksinyt Jumpmanin (josta tuli myöhemmin Mario) ja Linkin. Muistaakseni mies oli myös kehittelemässä Donkey Kongia.
Siis Shigerun ensimmäinen pelihän oli Donkey Kong, jonka päähenkilöinä olivat Jumpman ja DK, eli siis hän ei ollut vain mukana kehittämässä DK:ta, vaan on yksin idean isä.

Jep, mutta mitä olen kaverilla Cubea pelannut, en voi todellakaan sanoa, että Cube olisi lasten konsoli. Ennemminkin erittäin innovatiivisten ja hauskojen pelien konsoli, niin kuin Nintendon pelit aina ovat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan daZZler
"Hei kaverit... Siinä pelissä on sellanen putkimies joka hyppii sellasten sienien ja kilpikonnien päälle...

Mario hahmo ja monet muutkin asiat pelistä muovautui teknisten rajoituksien takia. Jos tuohon aikaan olisi ollut tämän päiväistä tekniikkaa käytössä, en uskoisi että Mariota olisi olemassa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan daZZler
Shigeru Miyamoto on keksinyt Jumpmanin (josta tuli myöhemmin Mario) ja Linkin. Muistaakseni mies oli myös kehittelemässä Donkey Kongia. Mario- ja Zelda-pelisarjat ovat Shigsyn käsialaa, kuten myös Pikmin. Toki nykyään Miyamoto käyttää enemmän aikaa pelien valvomiseen, mutta rivikoodaria hänestä ei saa tekemälläkään.
Ja tosissaan niinku vastasit tuohon? Tuolla suunnittelulla ei sinänsä ole koodaustaidon kanssa mitään tekemistä. Sitäpaitsi luulen että noidenkin pelien tuotekehitystiimiin on kuulunut useampikin suunnittelija, joten vaikea näin ulkopuolisena sanoa mitkä esim. Mario:n ideoista ovat Shigeru:n kehitelmiä ja mistä muiden kehittämistä ideoista hän on ottanut kunnian itselleen. Omasta mielestäni Shigeru on kuitenkin yliarvostettu ja vielä vähemmän jumala. :)

Ei heikkohermoisille Nintendo fanaatikoille:
Mitä Gamecubeen tulee niin tulipahan sekin tyhmyyksissään ostettua. No eipä voi muuta sanoa kuin sen, että rahalle ei vois vähempää vastinetta saada! Ostin Gamecuben "only for nintendo" pelien takia, mutta Super Mario Sunshine oli aivan täyttä paskaa, Luigi's Mansion on freeware tasoinen, pelkkää rahastusta ja sellaisten pelien myyminen pitäisi kieltää lailla. Super Smash Bros Melee:tä tuli pelattua sitten muutama tunti kaveriporukalla, mutta sittenpä oli sekin nähty, eikä sitäkään itseään toistavaa mättöä jaksanu enää pelata. No, Mario Party 4 kehiin ja kokeileen... pitää olla hullu tai täysin elämäänsä kyllästynyt, että jaksaa yksin pelata tätä. Kavereiden kans sitten pelailtiin, mutta kolmekkin on liian vähän... edelleen vitutti se tietokone hemmo siinä. Muutenkin MP4 on aivan järjettömän hidastempoinen. Kun minipelit oli nähty ei peli jaksanut enää innostaa yhtään, joten se siitäkin pelistä. Ja tämän jälkeen konsoli lojui toimettomana ties kuinka kauan... onneksi sain myytyä. Se Nintendon omaperäisistä peleistä... HW-puolta en jaksa etes alkaa mollaamaan.

PS. Elkää vaivautuko hypettämään Gamecubesta replynä tähän. Nintendokin on makuasia. Minun mielipiteeni on, että se maistuu paskalle, muilla olkoon omat mielipiteensä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
...Se Nintendon omaperäisistä peleistä... HW-puolta en jaksa etes alkaa mollaamaan.

Sääli että et jaksanut mollata HW-puolta, olisin todistanut ilman suurempia ongelmia että olet väärässä :P Mutta peleistä en jaksa alkaa kiistelemään, ethän edes ottanut esimerkiksi koneen parhaita pelejä. Sama kun itse hommasin aikoinaan Xboksin varsin kalliilla ja johan otti päähän kun Halo oli pettymys eikä hyviä pelejä tullut ikuisuuteen, ja myinkin koneen siten pois. Nyt tekisi mieli ostaa takaisin parin pelin takia :|
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Mitä Xboxsiin tulee niin tulipahan sekin tyhmyyksissään ostettua. No eipä voi muuta sanoa kuin sen, että rahalle ei vois vähempää vastinetta saada!

PS. Elkää vaivautuko hypettämään Xboxsia replynä tähän. Xbox on makuasia. Minun mielipiteeni on, että se maistuu paskalle, muilla olkoon omat mielipiteensä.

Näin

Live tosin aikanaan voi asiaa muuttaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Sääli että et jaksanut mollata HW-puolta, olisin todistanut ilman suurempia ongelmia että olet väärässä :P
No miten saat s-video&optinen ääni kaapeloinnin av-vahvarille tuosta PAL cubesta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
No miten saat s-video&optinen ääni kaapeloinnin av-vahvarille tuosta PAL cubesta?

AV-vahvarille? No älä käytä optista ääntä - homma selviää. Kun puhuit HW-puolesta niin olisin veikannut että mielessäsi oli jokin varsinainen ongelma koneen raudassa eikä puutuva vaihtoehtoliitin jonka hyöty on lähinnä olematon, GChän ei edes käytä DDtä vaan DPL2ta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
AV-vahvarille? No älä käytä optista ääntä - homma selviää. Kun puhuit HW-puolesta niin olisin veikannut että mielessäsi oli jokin varsinainen ongelma koneen raudassa eikä puutuva vaihtoehtoliitin jonka hyöty on lähinnä olematon, GChän ei edes käytä DDtä vaan DPL2ta.
Kyllähän tuo on olennainen osa hardwarea. Vaikka en valokaapelia käyttäisikään niin S-video kaapelointi mahdollisuuden pitäisi onnistua, vaan eipä onnistu. Sen puuttuminen on lähinnä idioottimaista. Suuren laitemäärän helppo kuva&ääni ohjaus av-vahvistimen kautta kun vaatii kuvan laadun takaamiseksi ainakin tuon s-video:n tai komponentin. Ei vissiin komponenttikaapelointikaan cubella onnistu?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Kyllähän tuo on olennainen osa hardwarea. Vaikka en valokaapelia käyttäisikään niin S-video kaapelointi mahdollisuuden pitäisi onnistua, vaan eipä onnistu. Sen puuttuminen on lähinnä idioottimaista. Suuren laitemäärän helppo kuva&ääni ohjaus av-vahvistimen kautta kun vaatii kuvan laadun takaamiseksi ainakin tuon s-video:n tai komponentin. Ei vissiin komponenttikaapelointikaan cubella onnistu?

Ostapa s-videokaapeli siihen alkuun niin johan alkaa onnistua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
PAL Cubessa ei kai ole enää s-videota.

Tarkistin muuten että näin on. Kaipa sen RGBn saa muutettua s-videon signaaliksi mutta on se nyt silti vähän typerää. Mikä hitto konsolivalmistajilla on olemassaolevien ominaisuuksien disabloimisessa? Kirosin kyllä silloin kun Xboksista poistettiin DVDiden progressive scan tuki ihan muuten vaan, mutta s-videotuen poistaminen on jo vielä hölmömpää. Toki s-video luetaan euroopassa lisäominaisuudeksi eikä perusomianisuudeksi toisin kuin jenkeissä mutta silti. Joutuu käyttämään jotain hikistä RCA:ta.

Onneksi en harrasta PAL-vehkeitä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Tarkistin muuten että näin on. Kaipa sen RGBn saa muutettua s-videon signaaliksi mutta on se nyt silti vähän typerää. Mikä hitto konsolivalmistajilla on olemassaolevien ominaisuuksien disabloimisessa?

NTSC-Cubessa ei ole RGB:tä ja PAL-Cubessa ei s-videota. Kummastakaan ei siis ole disabloitu mitään ominaisuuksia vaan molempiin on _lisätty_ komposiittikuvaa parempi kuvasignaali. Kyse on vain siitä, että RGB on PAL-käytössä käytännössä parempi ja yleisempi kuin s-video, joten PAL-alueella ei ole tarvetta _sekä_ s-videolle ja _RGB:lle_. Yleensähän PAL-telkkareissa on useampikin scartti, jostai ainakin yksi tukee RGB:tä. Ainakaan omassa telkkarissani ei ole s-videoliitäntää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kulipoika
Ainakaan omassa telkkarissani ei ole s-videoliitäntää.

Hyvin harvoissa on. Tottapuhuen en ole nähnyt moista yhdessäkään televisiossa omani lisäksi, joka on NTSC. AV-vahvistimissa tietenkään ei mitään scart-paikkoja ole vaan nimeomaan tuo s-video joka on euroopan ulkopuolella suositumpi.

Tähänkin olisi ratkaisuna ollut omistaa parempi TV jossa on useampi scart-paikka ja tunkea se GameCube siihen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kulipoika
NTSC-Cubessa ei ole RGB:tä ja PAL-Cubessa ei s-videota. Kummastakaan ei siis ole disabloitu mitään ominaisuuksia vaan molempiin on _lisätty_ komposiittikuvaa parempi kuvasignaali. Kyse on vain siitä, että RGB on PAL-käytössä käytännössä parempi ja yleisempi kuin s-video, joten PAL-alueella ei ole tarvetta _sekä_ s-videolle ja _RGB:lle_. Yleensähän PAL-telkkareissa on useampikin scartti, jostai ainakin yksi tukee RGB:tä. Ainakaan omassa telkkarissani ei ole s-videoliitäntää.
Tuo ei ole todellakaan mikään lisäys vaan rajoitus, sen kun olisi helposti voinut antaa toimia niinkuin esim. Xbox:ssa, johon saa s-videon, komposiitin, RGB:n ja komponentin (tästä en ole varma toimiiko pal-versiossa). Monessa telkkarissa on s-video tuonti sekä/tai scart-tuonti mikä tukee s-videota.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Tähänkin olisi ratkaisuna ollut omistaa parempi TV jossa on useampi scart-paikka ja tunkea se GameCube siihen.
Parempi tv? Ehkä olisi pitänyt omistaa huonompi ja vajaampi av-laitteisto, niin ei olisi vaatimukset olleet liian korkealla. Kotiteatterijärjestelmiä on paljon järkevämpi rakentaa s-video/komponentti kaapeloinnilla kuin RGB-kaapeloinnilla jos laitemäärä on hiemankin enemmän kuin dvd&konsoli yhdistelmä. Sitäpaitsi esim. näytönohjaimien tv-out on järestään s-video (ja komposiitti) liittimellä, joten tämäkin sulautuu mukavasti mukaan.

Mietitään nyt vaikka niin, että meillä on kuvaa ja ääntä tuottavia laitteita DVD, konsoli1, konsoli2, PC1, PC2, D-TV boksi, videot. Sitten laitetaan vaatimukseksi, että kaikki laitteita pitää pystyä katsomaan tv:stä, sekä tallentamaan esim. PC1:n videokortin kautta kovalevylle. Jos kaikkien kuva&ääni kaapeloidaan suoraan vahvistimeen, niin voitte kuvitella kuinka kätevästi systeemi toimii. Mutta kun pal-gamecubea ei tällaiseen sitten sulautetakkaan ni saa sitten luvan olla olematta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Parempi tv? Ehkä olisi pitänyt omistaa huonompi ja vajaampi av-laitteisto, niin ei olisi vaatimukset olleet liian korkealla. Kotiteatterijärjestelmiä on paljon järkevämpi rakentaa s-video/komponentti kaapeloinnilla kuin RGB-kaapeloinnilla jos laitemäärä on hiemankin enemmän kuin dvd&konsoli yhdistelmä. Sitäpaitsi esim. näytönohjaimien tv-out on järestään s-video (ja komposiitti) liittimellä, joten tämäkin sulautuu mukavasti mukaan.

Mietitään nyt vaikka niin, että meillä on kuvaa ja ääntä tuottavia laitteita DVD, konsoli1, konsoli2, PC1, PC2, D-TV boksi, videot. Sitten laitetaan vaatimukseksi, että kaikki laitteita pitää pystyä katsomaan tv:stä, sekä tallentamaan esim. PC1:n videokortin kautta kovalevylle. Jos kaikkien kuva&ääni kaapeloidaan suoraan vahvistimeen, niin voitte kuvitella kuinka kätevästi systeemi toimii. Mutta kun pal-gamecubea ei tällaiseen sitten sulautetakkaan ni saa sitten luvan olla olematta.

Koska ei se RGB kerran kiinnosta niin olisit vain ostanut NTSC-cuben. Ei olisi ollut moisia ongelmia. Tietty jos tarvitsee kummatkin RGB:n ja S-videon niin sittenpähän pitää ostaa Q.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Koska ei se RGB kerran kiinnosta niin olisit vain ostanut NTSC-cuben. Ei olisi ollut moisia ongelmia. Tietty jos tarvitsee kummatkin RGB:n ja S-videon niin sittenpähän pitää ostaa Q.
No sepä se, tässähän se toinen syy siihen cuben myyntiin niiden pelien lisäksi olikin. :mad: Jos oisin tuon tiennyt cubea ostettaessa niin oisin NTSC-cube ostanut ja se voisi EHKÄ jopa ollakkin vielä systeemissä kiinni :rolleyes:
 
Ylös Bottom