Kirjoitin jo pitkän jaarittelun tästä sonyn digiskandaalista ja seuraavasta sonyn playstation kutosesta joka sopisi hyvin myös tänne koko teksti mutta jätetää se nyt sinne.
Tässä eilen ostin tarjouksesta Kingdom Com Deliverance 2, hinta 34,99, sama peli psn storessa tällä hetkellä normiversiosta se perus 69,99€.
Jos seuraava konsoli tulee olemaan pelkkä digipönttö ilman mahdollisuutta pelata jo näitä julkaistuja ja vielä pari vuotta julkaistavia ps5 levyllä olevia pelejä (muut kuten ps4 ps3 ovat vain plussaa) on melko varmasti ps5 mun viimeinen konsoli.
Mä vielä voin jotenkin väkisin niellä oksennuksen ja hyväksyä sen että uudet ps6 pelit tullaan ostamaan vain diginä mutta vähintää se taaksepäin yhteensopivuus oltava, mutta näillä hinnoilla mitä psn store nyt on niin tulee entistä harvemmin ostettua pelejä, enää ei tehää heräteostoksia "hmm voisko tää peli olla hyvä". Hinnat on myös laskettava jos lähetään tälle pelkkä digi linljalle mitä sony tuskin tekee.
En ois uskonut kyllä että sony on se joka tappaa fyysisen median ekana.
Nii sitten sinne itse asiaan, nyt sain pelin 35 eurolla ja näitä vastaavia tapauksia on vaikka ja kuinka, jos sony nyt vie tämän mahdollisuuden niin kyllä oksennusta nousee kurkun päähän. Mulla ei ole mitään digiä vastaan, mutta jos muut vaihtoehdot poistetaan täysin, niin kyllä alkaa olemaan digiä vastaan. Joku kultainen keskitie jotenkin sonyn on tultava vastaan, joko lopettavat tän pelleilyn ja fyysinen media jatkaa, tai laskevat nykyisiä store hintoja huimasti että se digi ei tunnu niin vastenmieliseltä.
Raha ahneutta tämä kaikki ihan turhaa mitää muuta sössötystä tässä uskoa "kuinka se on ekologisempaa sössö sössö jne" joka pitää ehkä jotenkin paikkansa mutta kaukana se on se syy tai mikään muu kuin raha, ohan se sonylle suuri märkä fantasia että tapetaan muut ostopaikat ja markkinat ja että vain heidän kauppa on mistä ostetaan, tuskin ne tyhjät kotelot koodin kanssa jos niitä vpdeet ym alkaa myymään tulee mitenkään sen nopeemmin tarjoukseen kun siel storessa olevat versiot, luulen että sony siinä enimmäkseen määrää millä hinnoilla myydään.
En tiie, oksennusta jokatapauksessa kurkunpäässä tästä uutisesta, en tiie saanko sitä ihan hetkeen alas, pikkuasia jos alkaa miettimään elämässä muita paljon tärkeimpiä asioita ja kuinka suuri on universumi ja miten pieniä me ollaan, mut saaha sitä silti ketuttaa.