Juu, olen ostanut melkein kaikki pelit diginä jo viimeiset viisi vuotta, eikä kyllä siihen liittyviä ongelmia ole tullut eteen sinä aikana. Itse kyllästyin siihen, kun pelejä ja leffoja notkuivat hyllyt täynnänsä, eikä siitä lopulta oikein mitään hyötyä ollut. Ja siis tila vain loppui yksinkertaisesti. Toki minulla on sen verran massiivinen tuo pelikokoelma, että ehkä vastaavaa tilaongelmaa ei ole sitten kaikille fyysisten kappaleiden nimeen vannovien eteen ainakaan vielä tullut.
Vaikka tilaongelma ei vielä sinänsä rassaisikaan, niin mitä ihmettä oikeasti tuosta kokoelmasta hyötyy? Aikooko joku ottaa kokoelman mukaansa hautaan, vai jääkö siinä sitten merkittävä perintö jälkipolville? Itse olen vuosien varrella päätynyt siihen, että ihmisten jutut ovat joka tapauksessa sen verran katoavaista sorttia elämineen kaikkineen, että olen todennut sellaisen ylenpalttisen tavaran keräämisen hyvinkin turhaksi. Toki kukin tavallaan.
Sitä en kyllä silti ymmärrä, jos jollakin vaikuttaa pelkästään diginä julkaisu jopa siihen, että peli jää kokonaan ostamatta siitä syystä. Jos peli kiinnostaa, niin ei kai sitä ihan oikeasti noin periaatteellisesti kannata asiaan suhtautua? Ja aikamoista Don Quijoten taistelua tuulimyllyjä vastaan on myöskin, jos oikeasti kuvitellaan, että äänestämällä lompakollaan jotenkin muutetaan tämä digiin enemmän ja enemmän menevä suuntaus. Kyllä se digi sieltä joka tapauksessa tulee selvästi hallitsevammaksi julkaisumuodoksi peleille, vaikka en uskokaan fyysistenkään pelien kokonaan välttämättä poistuvan.