Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pacific Drive

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosferatu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc ps5
Nyt on käyty toisella alueella. Tarina tässä tällä hetkellä eniten kiinnostaa.

Toisaalta peli maistuu paljon enemmän kun ottaa jonkin tavoitteen. Minulle se on nyt että saa paremman moottorin. Sen vuoksi edistin myös tarinaa että alkaisi tulla tarvittavia kamoja.

Kyllä tämä vähän enemmän on alkanut maistua mutta ei vieläkään sellainen ettäkö kutsuisi pelaamaan. Enemmän yhä sitä että jatkaa eteenpäin koska aloittikin ja että näkisi mihin homma kehittyy.
 
Mulla oli nyt aina se tavoite että halus autoon uutta moottoria tai mitä tahansa uutta härpäkettä ja menin aina uudelle zonelle kun piti saadaa uusia materiaaleja jne, se nyt oli ainakin yksi syy pitää jonkinlaista koukkua yllä vaikka mulla nyt oli muutenki se "lähetään taas reissuun" meininkiä. Se nyt oli toki se suurin syy että sai craftattua uutta kamaa.
 
Ei tämä oikein hirveästi ole pelihimoja kasvattanut mutta kyllä tätä yhä ihan mielellään pelailee eteenpäin.

Äkkäsin että ehkä isoin pöljyys/pettymys pelissä on se, että maailma on jaettu palasiin. Aiemminkin verrokkeina olevien Outer Wildsin ja Subnautican maailmat kun ovat täysin yhtenäisiä kokonaisuuksia, joita tutkia vapaasti.

Sitä en ole vielä hoksannut että miten ne "pilaantuneet" alueet saa puhdistettua? Ilmeisesti pitäisi päivittää joku kyky siihen autotallin karttasysteemiin. Samoin on jäänyt vähän epäselväksi että mitä hyötyä niiden tornien aktivoimisesta on. Käänsin eilen yhdeltä alueelta kolme ja ainakin (autotallin) kartta on yhä sitä sotkua täynnä.

Hirveästi tässä on nyt junnannut myös paikallaan kun puuttuu kamaa, jota saa vain sieltä sotkupaikoilta. Niitä ei voi edes ottaa kohteeksi mutta ilmeisesti voisi ajaa läpi jos ottaa kohteen niiden "takaa". Pitää varmaan sitä sitten testata että saa käytyä "sotkusta" hakemassa tarpeita.

Renkaista muuten tuntuisi että "off road" on paras. Tosin se on ainoa niistä päivitettävistä, joita olen edes testannut. Tuntuu kuitenkin että niillä pääsee ihan mihin vain ja vieläpä tarpeeksi lujaakin. Tiellä vauhti usein vain hidastuu mutta olen huomannut että teitä tarvitsee tai muutenkin käyttää vähemmän ja vähemmän. Moottori piti toki päivittää pykälää paremmaksi, varsinkin kun kaikki pellit + ovet on armoria tms.

Ihan ok viihdettä tämä on mutta vähän odottelen kuitenkin että saisi Phantom Libertyn työn alle.
 
Toi että maailma on jaettu palasiin oon samaa mieltä että olis hyvä että se olisi yksi yhtenäinen maailma, ainakin sen verran kun sieltä tallista valitsee reitin niin vois sit ajaa sen reitin ilman sitä pientä katkoa kun menee seuraavalle alueelle, ei se alkuu haitannut mut kun peliä tuli pelattua 100+h nii kyllähä se jatkuva jokseenkin lyhyt katkasu alkoi hieman tympii. En ite oikee päässyt täysin perille niistä alueen puhdistuksista, en ees tiedä että sellainen on, toi karttahärdelli systeemin päivitys tekee sen että kartasta voi valita "suoran" reitin eli jättää yhden zonen välistä jossa on vain "easy zone" että voi vaan körötellä läpi suoraan seuraavalle tjsp.

Renkaista offroad on turvallinen ja halpa valinta ilman että tarvii harvinaisia materiaaleja käyttää, puhkeamiskestävät on hyviä ettei tarvii pelätä puhkeemista mutta pito huono offroadis, kyllähä neki ajan kuluessa kuluu kuten kaikki muutkin renkaat kun tarpeeksi ajaa eli "vanhenee", kyllähän ne toimii edelleen mut puhkee jatkuvasti eli kun tulee se "X" merkki mikä tarkoittaa "wornout" tjsp nii pitää tehää uudet alle nii ei puhkee metrin välein. Samoin kaikki muutkin osat kuluu ja vanhenee.

Myös puhkeamiskestäviä renkaita pitää korjata, ne ei vaan puhkea mutta "hajoo" joten ei nekää oo ikuisia.

Mä en ees yrittänyt ottaa kaikesta niin selvää että mikä nyt tekee mitäkin kun pärjäs niillä mitä oli ja nautinto oli vaan se itse seikkailu ja auton parissa sekä tallissa askartelu. Hyvä kuitenkin että @shamaniac on saanut sen verran pelistä irti että edes jotain viihdettä, mulle nyt jostain syystä uppos ehkä liikaaki, joilleki ei sit yhtää. :p Odotan mielenkiinnol ainakin ne luvatut syksy/talvi dlc.t, tästä olisi potentiaalia NMS tapaiseen että pelistä voitais repiä irti paljon enemmän mitä se on nyt, ei ehkä ihan niin laajasti kun NMS kun kuitenkin rajoitetumpi maailma mut jotain.
 
Nyt se on läpi! Tai no jos ollaan ihan tarkkoja niin ei nyt, vaan eilen. Ja jos vielä halutaan tarkentaa, niin vain tarinan osalta, sillä muuta tekemistä ja tutkittavaa kyllä vielä löytyisi.

Paraniko se meno sitten yhtään siitä "ihan kivasta"? No tarinan osalta ainakin, sillä sen tuomat selkeämmät tehtävät oli parhaimmillaan aika huikeaa menoa. Niitä ei tosin sitten tainnut olla kuin pari ja loput oli sitä "kerää tarvittavat kamat ja tee kapina X".

Sopivan mittainen tarinan osalta. Aika lailla tasan 30 tuntia meni enkä pitänyt kiirettä. Tosin tavallista nopeammin silti, sillä yleensä peleissä nuohoan kaiken ennen viimeistä tehtävää. Tosin tämän tyyppisissä peleissä ei kaikkea voi tai kannatakaan nuohota, joten ihan looginen etenemisvauhti sen osalta. Menin aika testailemaan etenemistä kun tuntui että saattaisi selvitä.

Tarinassa saatavan pakollisen lisävarusteen, kakkosmoottorin, off road -renkaiden ja vahvistettujen ovien sekä paneelien voimin menikin aika ongelmitta. Isoin ongelma oli polttoaineen loppuminen ja sekin vain alueille, joissa ympäristö vastusti sen osalta.

Paljon olisi vielä skannattavaa vaikka trophyjen osalta logeja ei paljoa puutukaan. Samoin verstas alkaa olemaan lähes täysin varustettu.

Suurinta osaa päivityksistä ei ole tarvinnut enkä varmaan jaksa niitä värkätäkään enää kun kerran nykyisilläkin pärjää.

Peli on numeroilla ilmaistuna sellainen helppo 7/10. Potentiaalia hyvään jatko-osaan on ja mielenkiinnolla odotan mitä sieltä ehkä tulee, jos on tullakseen. Lisää täysin samaa en ehkä jaksa mutta sopivin uudistuksin voisi olla oikeinkin mainio. Enkä siis mistään jatkosta tiedä onko tulossa, kunhan spekuloin.
 
Ylös Bottom