Vastaus: Pahin kämmi?
Joskus alle kouluikäisenä olin serkun luona ja siellä sitten juoksenneltiin pellolla. Ensin kuuluu huuto, että varo sitä köyttä, ettet kompastu. Ajattelin, että turha nyt siitä on mitään varoitella, en minä nyt mikään sokea ole. Yritin mennä siitä köydestä (vähän yli nilkan korkuinen) sitten ketterästi yli, mutta onnistuin kuin ihmeen kaupalla kaatumaan. Ja tietenkin juuri siinä kohdassa, sopivan välimatkan päässä köydestä oli lehmän paskaa. Siihen sitten kaaduttiin naamalleen. Olin kuitenkin vielä niin nuori, että heti kun naama oli puhdas, niin leikki jatkui normaalisti.
Ala-asteella olin koulujen välisessä turnauksessa maalivahtina (olin lopulta muuten meidän joukkueen paras maalintekijä, tosin jaettu sellainen). Turnaus pelattiin sepelikentällä (voi vain kysyä miksi, vieressä nurmikenttä jota käytettiin vain mitalipeleihin) ja kun siinä oli tarpeeksi monesti liu'uttu kyljellään hyökkääjää kohti, niin sitten yhdessä läpiajossa ajattelin pysyä pystyssä. Hyökkääjä pisti vahingossa längit (yritti laukoa sain vähän jalkaa väliin) ja seisovilta jaloilta ei mitään mahdollisuuksia ehtiä ripariin. Sitten karsiuduttiin yhden maalin takia, sillä meillä oli liian huono maaliero. Eli yksi maali lisää, tai vastaavasti yksi päästetty vähemmän. Valitettavassa kohtaa tuli lepsuiltua.
Skootterilla tuli käytyä lähes kuusi vuotta päivittäin (matkaa 3,5 km) koulussa, oli keli mikä tahansa. Eräänä aamuna sitten lähdin liikenteeseen vielä näillä täysin sileillä kesärenkailla. Ihmettelin siinä 45 päästellessäni, että miten ihmeessä perä tuntuu koko ajan luistavan. Kokeilin sitten siinä puolivälissä laittaa jalkoja maahan ja huomasin tien olevan peilijäässä. Sitten vähän hölläsin vauhtia ja rupesin ajamaan hiukan varovaisemmin...... Seuraavassa mutkassa heti nurin. Kenkäkin lähti jalasta rytäkässä. Ei vaurioita.
Yläasteella metallityön luokassa kuumennettiin ja muokattiin jotain joksikin (elikkäs taottiin). Olin kuitenkin työni saanut työstettyä ja sitten kaveri tuli pyytelemään apua. Menin sitten avustamaan ja kippasin sen työni nopsasti pöydälle. Tulin takaisin ja tartuin paljaalla kädelläni sitten tähän työhön ja n. 2 sekuntin viiveellä tajusin, että sehän on pirskatti vielä tulikuuma. Eli ilmeisesti olin jotenkin unohtanut upottaa sen veteen, kun olin lopettanut työstöni. 2. asteen palovammat ja kämmen siteissä lähes kolme viikkoa.
Lisäksi joskus ammoin yläasteen ATK-tunneilla (9. luokalla) katselin Riemurasiasta videoita kuulokkeet korvilla. Siinä sitten kommentoin vieruskaverilleni jotain ja se sanoi takaisin, että älä huuda. Vastasin, että "Hitto mä mitään kovaa huuda!" Joku oli kuulemma sitten vastannut sieltä vähän kauempaa, että "no kyllä sä nyt vaan huudat!" Koko luokka kuulemma nauranut opettajaa myöten. Onneksi oli tosiaankin ne kuulokkeet niin kovilla, että oli mennyt ohi nämä reaktiot ohi
.