Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Palworld

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei mahdu kyllä itsellä jakeluun että miksi nämä jotkut selvitymis/rakentelu pelit ovat niin suosittuja, näiden pelaaminen käy jo työstä :)
Kaippa näitä lapset enimmäkseen pelaa.
Juu ei ole kyllä nuo oikein minunkaan juttuni. Tosin tämä on ehkä jopa kiinnostavin craftaus-peli mitä olen koskaan pelannut. Tai sanotaanko, että vähiten epäkiinnostava. En minä tällekään voi sanoa varsinaisesti syttyneeni. Ovat tosiaan jotenkin työläitä tällaiset aina. Loppuu siihen jatkuvaan säätämiseen yleensä hyvinkin pian kiinnostus. Näihin kyllä tuntuu aina välillä isommat porukat hullaantuvan aika käsittämättömästi. Tämä ilmiö on vielä itselleni aikalailla mysteeri.
 
tosiaan tänään ja eilen tullut Palworldissa vastaan niin paljon bugeja että, taitaa olla sillai että peli jää nyt tauolla odottamaan että saavat korjattua niitä, ikävä kyllä tuntuu että tuo viimeisin patchi ei korjannut mitään, samoja bugeja mistä eilen mainitsinkin, tänäänkin tippunut maan läpi yli 10 kertaa ja pari kertaa kuollutkin sinne maan sisään, no huomenna tulee lisää Valheim tulokkaita kun Enshroudedin Early access julkaistaan niin taidan hypätä sen pariin muutamaksi päiväksi. se taas onkin sitten puhdas fantasia RPG Valheim elementeillä.
 
tosiaan tänään ja eilen tullut Palworldissa vastaan niin paljon bugeja että, taitaa olla sillai että peli jää nyt tauolla odottamaan että saavat korjattua niitä, ikävä kyllä tuntuu että tuo viimeisin patchi ei korjannut mitään, samoja bugeja mistä eilen mainitsinkin, no huomenna tulee lisää Valheim tulokkaita kun Enshroudedin Early access julkaistaan niin taidan hypätä sen pariin muutamaksi päiväksi.

Jos pelaat Xboxilla se eilinen patchi korjasi tasan yhden asian. Eli mustan ruudun kun aloittaa pelin. PC:llä korjasi pari muutakin.
 
Jotenkin tuntuu, että nuo Palit sekoilevat tosi usein jotain omiaan. Jäävät jumiin minne sattuu ja vaikka käsket ne esimerkiksi hakkaamaan puuta, niin heti kun katse välttää siellä ollaankin keräämässä marjoja.

Muuten on kyllä maistunut erinomaisesti. Kuten täälläkin on todettu, peli on täydellinen sekoitus survivalia ja Pokemonia. Ehkä tässä eniten koukuttaa juuri se, että aina on jotain kehitettävää ja joku seuraava askel mihin edetä.

En vielä kovin pitkällä ole, tasolla 11 muistaakseni ja pääasiassa olen kehitellyt ensimmäistä basea. Seuraavaksi olisi tarkoitus suunnata ensimmäiseen torniin.
 
En vielä kovin pitkällä ole, tasolla 11 muistaakseni ja pääasiassa olen kehitellyt ensimmäistä basea. Seuraavaksi olisi tarkoitus suunnata ensimmäiseen torniin.
Se ensimmäisen tornin vastus ei muuten ollut ihan läpihuutojuttu. Taso 11 voi olla siinä ja siinä, että tuleeko vielä aika pahasti turpaan. Ehkä jos on myös koko squad tason 11 Pal otuksia ja vielä niin että otuksien elementit osuu sopivasti vastusta vastaan.

Itse menin sen tornin tason 13 otuksilla ja itse olin tasolla 14. Siltikin tuntui se pomomatsin aikaraja suhteellisen tiukalta.
 
Vahvasti tässä tosiaan lainataan muista tekeleistä, kun hahmomalleissakin sattumalta löytyy yhteneväisyyksiä ihan polygoni/verteksitasolle. Siis ihan täsmälleen samoja lukumääriä näissä, mikä ei voi olla sattumaa. Firman muu toiminta noudattelee samaa kaavaa. Tässä haisee kiinalainen bottailu kilometrien päähän, viraalimarkkinointi on erittäin aktiivista eri palstoilla ja eiköhän tässä vahva influensseripakotuskin liene. Ajan myötä varmaan selviää, että oliko tässä aavistuksessa mitään perää.
Lainaus on kieltämättä vahvaa, mutta jos laillista, niin mielestäni ok. Huom. jos siis ollaan lain puitteissa.

Mutta puhuit aikaisemminkin tästä pakotuksesta. En oikein ymmärrä mitä sillä tarkoitat. FOMO on yksi asia mikä pistää kokeilemaan peliä, mutta eihän peli saisi pidettyä pelaajiaan, jos pelaaminen ei olisi hauskaa. Ja sitä se ainakin oman kokemuksen mukaan on.
Eurogamer on kirjoittanut tästä pelistä ihan mielenkiintoisesti:
"You will instead feel like you're playing a product designed to be sold, rather than to be played."

Tämäkin voi olla totta, että tehdään peli mahdollisimman myyväksi, mutta edelleen miksi pelistä silti tykätään niin laajalti? Ei tarvitse kuin katsoa jatkuvia pelaajamääriä ja Steamin arvosteluja.
 
Eurogamerin juttu on täyttä paskaa. Kirjoittaja on pokemon-fani. Toisekseen tätä myydään halvalla eikä tässä ole mitään p2w tai muitakaan mikrotransaktioneita. Jos olisi haluttu rahastaa, olisi siihenkin ollut parempia mahdollisuuksia.

Peli on hauska ja siksi ihmiset pelaa sitä - siksi se myy.
 
Muotoilisin asian niin, että kun pelaajamäärä saadaan millä tahansa keinoin riittävän korkeaksi, viraalimarkkinointi ja influensserivaikuttaminen käyntiin, niin sitä junaa on aika vaikea enää pysäyttää. Tässä pakotus ei siis tarkoita sitä, että joku on selkäsi takana uhkaamassa henkeä, jos ei pelaa. Ehkä enemmän tuota FOMO-efektiä siis. Tässä tapauksessa se on kyllä poikkeuksellisen suurta.

Mutta kuten jo totesin, pitänee odotella viisaampien kirjoittelua aiheesta, että oliko näissä arveluissa mitään perää.
Joo, ymmärrän kyllä tässä mielessä mitä haet takaa, mutta eikö silloin pelaajien pitäminen pelin parissa olisi aika hankalaa, jos peli ei oikeasti tarjoilisi hyvää pelattavaa.

Perustan tämän nyt edelleen vain omaan kokemukseen, mutta pelin gameplayloop on äärimmäisen onnistunut. Jatkuva etenemisen tunne ja asioiden keskinäinen vaikutus, kun kehität hahmoasi, Pal otuksiasi ja tukikohtaasi, on hieno konsepti. Siihen päälle seikkailun tuntu, pomovastukset ja otuksien pyydystäminen. Pelistä toki näkee että se on edelleen early access, mutta tämä ihan sama konsepti ilman pelin kaatuiluja ja silotellummalla suorituskyvyllä ja grafiikalla, niin ollaan todella vahvoilla.
Peli on hauska ja siksi ihmiset pelaa sitä - siksi se myy.
Tältä se oman pelikokemuksen perusteella totta tosiaan tuntuu.
 
Ei tarvitse kuin katsoa jatkuvia pelaajamääriä ja Steamin arvosteluja.

Nimenomaan. Tämä peli on nimenomaan pelaajien mielestä ilmeisen toimivaa viihdettä, eikä kukaan ole tätä sanellut heille esimerkiksi arvosteluiden kautta. Ei tässä ole mitään epäselvyyttä, asian voi tosiaan tarkistaa vaikkapa niistä Steamin arvosteluista, joihin laitoin suoran linkin tuhansia arvosteluita sitten.

Palword on alkuvuoden ilmiö, jonka nimenomaan pelaajat ovat nostaneet noinkin korkealle.
 
Tässä on kyllä peli/ilmiö, johon on pitkästä aikaa hyvin vaikea suhtautua. Ehdottomasti on erinomainen asia, että pieni itsenäinen studio menestyy ja lähettää myös viestin isommille tekijöille. En vain ole ihan varma, että mikä se viesti on ja pidänkö itse siitä.

Vahvasti tässä tosiaan lainataan muista tekeleistä, kun hahmomalleissakin sattumalta löytyy yhteneväisyyksiä ihan polygoni/verteksitasolle. Siis ihan täsmälleen samoja lukumääriä näissä, mikä ei voi olla sattumaa. Firman muu toiminta noudattelee samaa kaavaa. Tässä haisee kiinalainen bottailu kilometrien päähän, viraalimarkkinointi on erittäin aktiivista eri palstoilla ja eiköhän tässä vahva influensseripakotuskin liene. Ajan myötä varmaan selviää, että oliko tässä aavistuksessa mitään perää.

Eurogamer on kirjoittanut tästä pelistä ihan mielenkiintoisesti:
"You will instead feel like you're playing a product designed to be sold, rather than to be played."

Kuten täälläkin on jo useaan otteeseen todettu, pelit kehittyvät edeltäjiensä olkapäiltä. Ei mikään peli tule ikinä menestymään vain sillä, että se kopioi jonkun menestysreseptin ja julkaisee halvan kopion alkuperäisestä. Tämä peli on suosittu siksi, että se on ottanut muista peleistä hyviä elementtejä ja yhdistänyt ne toimivaksi kokonaisuudeksi. Voin luvata, että aika harva tätä pelaisi, jos esimerkiksi pelin survival puoli otettaisiin kokonaan pois ja se olisi vain Palien metsästystä. Tai toisinpäin, jos pelissä olisi vain tämä survival puoli.

Muistan kuulleeni samanlaista itkua, kun Fortnite julkaisi oman battle royalensa. Monet valittivat, että nyt matkitaan PUBG:ia ja miten Epic Games kehtaakin. Tässäkin tapauksessa unohtui se, että PUBG ei tosiaankaan ollut ensimmäinen battle royale, vaan niin vain hekin olivat pelinsä kehittäneet edeltäjiensä mallista. Fortnite otti hyvän pohjapiirrustuksen muualta, mutta on sen jälkeen mennyt menojaan ja ei paljon enää kuulu puhetta siitä, että Fortnite on vain kopio PUBG:ista.

En ihan tiedä mitä tässä nyt tarkoitat kiinalaisella bottailulla tai influensseripakotuksella, mutta ei tarvitse olla kummoinenkaan Einstein tajutakseen, että sisällöntuottajien on vain ja ainoastaan järkevää hypätä nopeasti mukaan tällaisiin massiivisiin ilmiöihin. Ei se ole mitään pakotusta, vaan järkevää bisnestä. Mutta ei se pelin suosio sillä selity, koska kyllä se vaatii sen, että myös näiden "influenssereiden" seuraajat ovat pitäneet näkemästään ja halunneet sen perusteella ostaa/ladata pelin.

Tuo artikkeli oli kyllä @Kovacsia lainatakseni täyttä paskaa. Vähän syö uskottavuutta kirjoitukselta, kun tyyppi omassa biossaan kuvailee itseään kilpailulliseksi Pokemon pelaajaksi.. Haluaisin myös todella tietää mitä edes tarkoittaa tuo fraasi "You will instead feel like you're playing a product designed to be sold, rather than to be played."? Eikös tuolta koko argumentilta vie pohjan se, että peli on Game Passissa?
 
Ylös Bottom