Kyllä, tosin niitä ei kannattais ottaa vertailuun, koska sit täytyis laskea myös ps4:lle rakennetut ajopenkit mihin meni melkein tuon pc verran rahaa, enkä sitä tuossa laskeskellut.
Keskimääräinen yksittäisen pelin hinta on laskenut noin 10-15 euroon, kun pleikalle meni 3v aikajanalla 15 000-20 000 euroa peleihin, eli noin plus 5000e/vuosi. Keskimäärin noin 50e/kpl ja noin 100 peliä per vuosi. Nyt menny vuodessa (itseasiassa 10 kuukaudessa) noin 3000e peleihin, joista iso osa lisäosiin. Pelejä tullut pc:lle siinä ajassa hankittua noin 250, joista ilmaisia noin 50.
Tähän kun lisää PC oston noin 1500e. Niin ollaan edelleen 500e halvemmassa kuin normi vuotena. Stream deck, mikki, lentosimu kamat noin 500e, niin sit ollaan suunnilleen samoissa.
Toki, myönnän, vertailu ei ole täysin reilu, koska pleikalle ostin vain uutuuspelit, Pc:lle saa 6kk-2v vanhoja pelejä jotka jäänyt pelaamatta, niin halvalla, etten ole montaa uutuuspeliä ostanut edes. Mutta ne mitkä olen ostanut, olen niissäkin säästänyt 30-40e per peli, vaikka julkkarissa ostanut. Parhaimmillaan 30e säästö vaikka ite ottanut deluxen ja konsolille ois ostanut normin.
Mutta olen pelannut laajemmin, paremmalla laadulla, nopeammin, halvemmalla ja huomattavasti nautinnollisemmin kuin ennen.
Ja kone tosiaan kiinni samassa töllössä kuin pleikka ja pelaan Xbox onen ohjaimella kuten konsolia ja pidän pääsääntöisesti pc:tä yhtenä konsoleistani. Toki modituki mahdollistaa paljon mitä konsolit ei.