Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaja vs Pelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eden
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

En minä keksi ainakaan mitään syytä olla tuota uskomatta, onhan näitä tapauksia ennenkin puitu mm. Rockstarin pelien kanssa.

Julkaisijoiden taloudellinen paine aiheuttaa ylilyöntejä.. Konamilla oli tässä kymmeniä miljoonia kiinni, ja koko tämän vuoden tulos käytännössä, joten halusivat näemmä kaikin keinoin varmistaa, että peli myy. Ehkä esim. Lairin saama kohtuuton ennakkoryöpytys on pelottanut julkaisijoita.

Olisi mielenkiintoista tietää liittyikö tuohon jotain sanktioitakin ts. mitä tapahtuu jos kirjoittaakin ko. asioista, ei saa jatkossa ennakoita ollenkaan? Sinänsä nuo kaikki ominaisuudet oli kaikilla pelin kehitystä seuranneilla tiedossa jo aiemmin, joten en keksi miksi moisesta olisi pitänyt erikseen kieltää kirjoittamasta?

Todennäköisesti moinen käytäntö on joillain julkaisijoilla melko yleistä.
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Tuollainen pistää vihaksi ja lujaa. Mitä järkeä on arvostella mitään peliä jos ei saa edes kertoa pelistä kaikkea mitä se (vikoja) pitää sisällään. Nyrjähtynyttä ja epäloogista kuluttajien harhaanjohtamista. Tuo ei edes tuo mieleen missään määrin sitä että millaista oikean uutisoinnin pelimaailmasta pitäisi olla. Tulee mieleen lähinnä kiinan media jota valtion toimesta rajoitetaan rankasti. Epäreilua ja massoja johdetaan harhaan vääränlaisella informaatiolla.

Jep, aika likaista on meno nykyään. Vaikka Pelit lehdessä on omat hutinsa arvosteluissa (http://www.pelit.fi/index.php?id=68925 lolololol), se kuitenkin suurimmaksi osaksi on tehty todella hyvin ja arvostelut osuvat aika kohdalleen.
Katsookaapas vaikka CoD4 arvostelua, mikä tässä on hienoa on juuri toi että moninpelille ja yksinpelille on omat arvosanat:

http://www.pelit.fi/index.php?id=69091

:)
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Julkaisijoiden taloudellinen paine aiheuttaa ylilyöntejä.. Konamilla oli tässä kymmeniä miljoonia kiinni, ja koko tämän vuoden tulos käytännössä, joten halusivat näemmä kaikin keinoin varmistaa, että peli myy. Ehkä esim. Lairin saama kohtuuton ennakkoryöpytys on pelottanut julkaisijoita.

Olisi mielenkiintoista tietää liittyikö tuohon jotain sanktioitakin ts. mitä tapahtuu jos kirjoittaakin ko. asioista, ei saa jatkossa ennakoita ollenkaan? Sinänsä nuo kaikki ominaisuudet oli kaikilla pelin kehitystä seuranneilla tiedossa jo aiemmin, joten en keksi miksi moisesta olisi pitänyt erikseen kieltää kirjoittamasta?

Todennäköisesti moinen käytäntö on joillain julkaisijoilla melko yleistä.

vaikka niillä onkin liossa miljoonia niin en näe syytä hyväksyä tommosta kiristämistä mitä ne harjoittaa että saisi niiltä pelit arvosteltaviksi
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Sinäkö pääsit tuon omin silmin lukemaan, vai perustatko muistelot nettihuhuihin?

Onhan tuo monessa luotettavassa paikassa todettu mm. Kotakussa taisi asiasta juttua olla ja tuskinpa tuo NNirvikään valehtelee asiasta. Ikävä kyllä en ole semmoisessa asemassa että pääsisin ennakkoversioita peleistä pelaamaan mutta en näe syytä miksi useat peliaiheiset nettisivustot asiasta valehtelisivat :confused:
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Onhan tuo monessa luotettavassa paikassa todettu mm. Kotakussa taisi asiasta juttua olla ja tuskinpa tuo NNirvikään valehtelee asiasta.

Juu, nyt kun Nirvin lausunto tuli esille, sai tuo hiemen enemmän katetta. Jenkkien ennakkoklausuulit eivät ole suoraan rinnastettavissa Euroopan tai Suomen tilanteeseen, joten suhtaudun varauksella niihin.
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Kiitoksia hforadille asian selventävästä lainauksesta.

Tälläistä pelitalojen harjoittamaa politiikkaa ei saa missään tapauksessa hyväksyä, vaikka olisi pelitalolla miten hyvät selitykset ja tiukat paikat.

Aihe on jo tuttu ja Pelit on aiemminkin nälväissyt muita pelilehtiä tässä samassa asiassa, miten heikot sortuu talutusnuoraan ja huutelevat superlatiiveja allekirjoitettu sopimus ja arvostelukappale kädessään. Vakaammissa asemissa on tietysti aina helpompi moittia kilpailijoita, mutta sekään ei oikeuta hyväksymään pelitalojen ehtoja.

Atarin porukka olisi varmasti halunnut kahlita arviot vain kehumaan heidän uusinta Alone in the Darkiaan, mutta kuluttajia se ei ainakaan olisi palvellut. Sopii kysyä onkohan pelin saamat hyvät arviot (Metacritic >80p) jollain sopimuksella saatuja vai rehti mielipide?
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Tilaan Pelaajaa,mutta kun loppuu niin en ehkä enää jatka enkä myöskään tilaa mitään lehteä.
Muuten ihan hyvä,mutta pitäs olla arvostelujen lopussa olla +/- jutut,,,
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Allekirjoittaneella on alkanut tökkimään Pelit-lehden arvostelujen korkeat pisteet. Välillä tuntuu että 85 pistettä on se lähtökohta, josta voi sitten maksimissaan sen 5 pistettä tippua. Toki pelit kehittyvät ja tulevat hienommiksi, mutta arvostelujen pitäisi ottaa tuo huomioon ja arvostella niitä pelejä ko. aikakauden mukaan.
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Käykää lukemassa pelaajan sivuilla mitä etuja he lupaavat tilaajilleen vuodella 2009. En tiedä sitten mikä on mutta itse en ole saanut muuta kuin pari julistetta (joilla nyt ei yhtään mitään tee tällä ikää) kuluneen vuoden aikana. Kaiken lisäksi lehti on todella useasti kaupoissa ennen kuin tilaajalla. Luulin että sekin kuuluisi tilaajien etuihin että saa lehden ennen kauppoja. Puha puolustelee asiaa sillä että kyllä he töitä tekee 24/7 mutta mitä se auttaa? Itse aion lopettaa lehden tilauksen ja todennäköisesti siirtyä pelit lehden tilaajaksi takaisin.
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Käykää lukemassa pelaajan sivuilla mitä etuja he lupaavat tilaajilleen vuodella 2009. En tiedä sitten mikä on mutta itse en ole saanut muuta kuin pari julistetta (joilla nyt ei yhtään mitään tee tällä ikää) kuluneen vuoden aikana. Kaiken lisäksi lehti on todella useasti kaupoissa ennen kuin tilaajalla. Luulin että sekin kuuluisi tilaajien etuihin että saa lehden ennen kauppoja. Puha puolustelee asiaa sillä että kyllä he töitä tekee 24/7 mutta mitä se auttaa? Itse aion lopettaa lehden tilauksen ja todennäköisesti siirtyä pelit lehden tilaajaksi takaisin.

Tärkein pointti itselle tilata Pelaaja on hyvät lahjukset. Kolme kertaa olen saanut tilaajalahjana pelin, jonka myytyäni olen saanut lehden käytännössä ilmaiseksi. Kestotilauksen ryöstöhintoja en edes harkitse, muistaa vain peruuttaa kauden jälkeen tilauksen ja kohta puhelin taas soikin uuden tarjouksen kera.
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Tärkein pointti itselle tilata Pelaaja on hyvät lahjukset. Kolme kertaa olen saanut tilaajalahjana pelin, jonka myytyäni olen saanut lehden käytännössä ilmaiseksi. Kestotilauksen ryöstöhintoja en edes harkitse, muistaa vain peruuttaa kauden jälkeen tilauksen ja kohta puhelin taas soikin uuden tarjouksen kera.

Thanks for the tip! :) Näin muuten minäkin rupeen tekemään.
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Käykää lukemassa pelaajan sivuilla mitä etuja he lupaavat tilaajilleen vuodella 2009. En tiedä sitten mikä on mutta itse en ole saanut muuta kuin pari julistetta (joilla nyt ei yhtään mitään tee tällä ikää) kuluneen vuoden aikana. Kaiken lisäksi lehti on todella useasti kaupoissa ennen kuin tilaajalla. Luulin että sekin kuuluisi tilaajien etuihin että saa lehden ennen kauppoja. Puha puolustelee asiaa sillä että kyllä he töitä tekee 24/7 mutta mitä se auttaa? Itse aion lopettaa lehden tilauksen ja todennäköisesti siirtyä pelit lehden tilaajaksi takaisin.

Vika taitaa enemmänkin olla H-Townissa, kuin itse pelaajalehden toimituksessa.

Itse olen tilannut lehteä katkonaisesti muutaman vuoden ajan. Parin toimituksen tyypin mielipiteet paistavat ehkä hieman liikaa arvosteluissa sun muissa jutuissa niin paljon että lehti on tullut peruttua parikin kertaa niiden takia.
Mutta mutta.. eihän tuota osaa ilmankaan olla :)

On muuten ikävä niitä vanhan pleikkarin lehtiä :( Muistaakseni joka lehden mukana tuli uusi demo.
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Pelilehtien informaatioarvo on aika mitätön. Niitä on silti mukava lukea vessassa tai matkoilla. Arvosteluista on tullut viimeisen kymmenen vuoden aikana sanataiteellisia kikkailuja eikä paikallisten neropattien riihikuivat puujalkavitsit jaksa naurattaa. Pelit-lehteä luin muutaman vuoden kunnes joskus vuosituhannen alkupuolella tuli se epäonnistunut sukupolvenvaihdos. Konsolipuolen jutut eivät ole kovin hyviä mutta PC-puolella tuntuu olevan joka lehdessä jotain hyvää. Harmi vain, ettei se riitä tekosyyksi tilaamiselle. Pelaajalehti on myös ihan hyvä mutta usein arvostelut jäävät liian pinnallisiksi. Eniten pidän Puhan messuraporteista, ne ovat tällä hetkellä parasta mitä kotimainen printtimedia tarjoaa minulle.
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Pelit-lehti tulee kotiin kestotilauksena. Olen pelaajaakin lukenut joskus, mutta se ei ainakaan vielä yllä Pelitin tasolle. Uutisia en jaksa lehdistä lukea, kun ne tulee netistä katsottua useammin. Arvostelut luen ennemmin lehdestä. Se on kyllä totta, että joillekin peleille pistetään aivan liian korkea arvosana, ja se on hämännyt pari kertaa peliostoksia tehdessä (esim. GRAW, battlestations midway). Pelit parantuvat koko ajan, ja arvostelujärjestelmää olisi syytä tiukentaa kehityksen mukana. Hyvien pelien (>90 pistettä) arvosanat ovat kyllä aina kohdallaan, mutta suuri osa 80 pisteen peleistä pitäisi pudottaa 70 puolelle.
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Tilaillut tuossa muutaman kuukauden pelit lehteä. Onko muilla kyseistä nivaskaa lukevilla semmoinen tuntu, että puljua hoitaa 90-luvulle juuttuneet peecee jäärät?

Tohtori pippurin kuvailemat puujalkavitsitkin ovat tulleet tutuiksi. Sisäpiiri huumorikaan ei oikein pure.

Ja arvostelut ovat usein "testattu-PC" "saatavilla-psbox360". Jopa Ressu 5 oli testattu peeceellä. Mitä seuraavaksi? Wii sports linux-emulaattorilla?

Artikkelitkin bygää ja harvoin on lehti ajantasalla. Konsolistien aliarviointi ja nykytilanteen analysoinnin vääntö näyttää onnistuvan hyvin ne peecee lasit päässä. Esim. se MW2 servuja koskeva artikkeli oli aika harvinaisen laiska. Ei vaan jaksa lukea sitä itkua joka irtoaa kun peecee pelaaminen ei ole enää se maailman kovin juttu. Vielä kun konsolisteja on niin helppo haukkua casuaaleiksi tämmöinen sievä mutta täyteläinen mustavalkoisuus mielessä. (Eihän me mistään servuista voida ymmärtää kun ei baywatsissakaan ole mitään servuja. Ei me osata vaatia parempaa kun ei Hasselhofkaan vaadi, se vaan ui päivät ja yöt siellä mainstreamissa.)


Oon harkinnut lopettaa pelit lehden tilauksen ja tilalle pelaaja lehteä, ettei tarttis pytyllä tuijottaa, että mistäs ruudusta se A.Ankka luuraa tälläkertaa, vaikka pelit lehdestä luopuisinkin. Muutaman pelaaja lehden olen selannut läpi ja vaikuttais sopivan minulle paremmin. Tiedäppä tuosta sitten. Pitänee kai kokeilla jotta selviää.
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Ja arvostelut ovat usein "testattu-PC" "saatavilla-psbox360". Jopa Ressu 5 oli testattu peeceellä. Mitä seuraavaksi? Wii sports linux-emulaattorilla?

Tuo vain sen takia, kun RE5 testattu aiemmin keväällä jo konsoleilla, kun nyt syksyllä ilmestyi RE5 PC:lle. ; )
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Pelaajahan hakkaa Pelit lehden ihan sata nolla. Pelit lehdessä vain jotain tylsiä arvosteluja joita ei jaksa edes lukea. Mitenköhän tämä pökäle on vielä edes kaupoissa... Harmi vain että minut on bannittu Pelaajan boardilta ikuisesti.
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Pelaajahan hakkaa Pelit lehden ihan sata nolla. Pelit lehdessä vain jotain tylsiä arvosteluja joita ei jaksa edes lukea. Mitenköhän tämä pökäle on vielä edes kaupoissa... Harmi vain että minut on bannittu Pelaajan boardilta ikuisesti.

no pelit lehden toimittajat sentäs edes tajuaa että pc pelit on video pelejä myös toisin kuin pelaaja lehden
 
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Pelaaja-lehteä olen tilannut muutaman vuoden ja olen kyllä todella tyytyväinen. Ostin tuossa vasta Pelit-lehden erikoislehden (oliko Pelatkaa! nimeltään) ja muistin miksi Pelit tökki jo aikoja sitten. Ulkoasultaan ja taitoltaan lehti on todella sekava ja verrokkiin nähden jopa suorastaan amatöörimäinen. Eikä se ollut muuttunut tippaakaan tässä muutaman vuoden aikana. Pelaajan viimeistelty ja ajoittain hyvinkin säväyttävä taitto on kuin eri planeetalta.
 
Ylös Bottom