Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Eipä noista yhdestäkään ole näkynyt mainintaa Helsingin Sanomissa, YLE:n ohjelmissa, Iltalehdessä (painetussa) jne.

Toisaalta Made in Finland ei välttämättä pidäkkään olla se itseisarvo jutun syntymiselle. Kyllä tässä maassa tehdään paljon muutakin sinänsä tasokasta, eikä niistä kirjoiteta. Kannukset pitää käydä valamassa ulkomailla ja hakea näytöt kovemman kilpailun tantereelta.

Netissä kynnys jutun tekoon on matalampi. Erityisesti pelimediassa, jossa kuivaa heinäkuuta podetaan enemmän tai vähemmän useamman kerran vuodessa. Toi mitä Cobretti aiemmin jo mainitsi on ihan totta, peliasiaa käsitellään myös sellaisissa kansissa mitä useimmat meistä ei tule koskaan avanneeksi. Ulkomaisille tarkoitetut englanninkieliset painokset, joita jaetaan esimerkiksi lentokoneissa ja hotelleissa eräs tälläinen esimerkki.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Toisaalta Made in Finland ei välttämättä pidäkkään olla se itseisarvo jutun syntymiselle.

Nimenomaan, mutta juurikin esim. Trials ja Super Stardust ovat olleet Liven ja PSN latauslistojen kärjessä ja arvostelumenestyksiä.

Suomalainen media kyllä mielellään kirjoittaa mistä tahansa suomalaisesta asiasta, joka saa edes jotain huomiota ulkomailla. Esimerkkinä nyt vaikkapa uusi Rare Exports -elokuva, jonka pelkkä pääsy melko rajoitettuun ulkomaiseen levitykseen tuntui olevan uutisoitava asia.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Eipä noista yhdestäkään ole näkynyt mainintaa Helsingin Sanomissa, YLE:n ohjelmissa, Iltalehdessä (painetussa) jne.

Keep Googling. ;) Tartuin lähinnä sanamuotoon "jääneet tyystin huomiotta", mikä ei aivan pidä paikkaansa. Mutta totta kai näistä voisi enemmän kirjoittaa, se on aivan selvää. Suomesta on tullut kuitenkin varsinkin latauspuolella useampi aito menestys.

Pelialasta ovat perinteisesti kirjoittaneet asiaan vihkiytyneet tahot, joissa helposti myös pieni pieri pyörii ja "tyyli" on usein samanlainen. Tai sitten ns. teknologiasivustot, joissa viljellään sellaista teknis-luku-pohjaista jargonia, että välillä hirvittää..

Alasta nimenomaan pitäisi kirjoittaa myös laajemmalle lukija/katselijakunnalle ja myös ihan "tavis-medioihin" ymmärrettävästi. Kolikon toinen puoli on tosin se, että nyt kun pelejä julkaistaan niin monessa paikassa (Live, PSN, iPhone, Ovi, WiiWare, DSiWare, PSP, PC - jopa retail..), niin tavallisella toimittajalle ei ole ihan helppoa alaa seurata (saati edes kaikkea suomalaista tarjontaa itse pelata). Rare Exports -leffan voi kuitenkin kuka tahansa helposti käydä katsomassa ja haastatella ohjaajaa (ja luultavasti edes jotain elokuvatietämystä on jokaisella).

Onhan se totta, että aika kovaa kamaa (lähinnä Alan Wake -osastoa) täytyy olla, että esim. Hesari aiheeseen tarttuisi. Ja jos tarttuu, niin sitten on tehty joku pelialan tutkimus, jonka pohjalta kaikki tekevät lähes samanhenkiset jutut ("Suomen peliala on kasvanut tänä vuonna 40,57% ja kasvun odotetaan jatkuvan ensi vuonna 55,02:een %. Alalla liikkuu rahaa jopa.. ym ym"). Niitäkin tarvitaan, mutta usein tosiaan vaaditaan joku tutkimus että toimittajat lähtevät pelialan tiimoilta liikkeelle.

Mutta kyllä tässä varmaan parempaan suuntaan ollaan menty. Ennen peliala saattoi olla lähes "vitsi" perinteisissä medioissa (vain lapset ja nuoret pelaa, ne ovat ajanhukkaa, ym). Nyt aletaan edes myöntää, että siellä liikkuvat suuret rahat ja lahjakkaat ihmiset. Ja että Suomesta tulee laadukasta ja sitä kuuluisaa "globaalia" kamaa.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Keep Googling. ;) Tartuin lähinnä sanamuotoon "jääneet tyystin huomiotta", mikä ei aivan pidä paikkaansa.

Älä turhaan panttaa tietojasi, jos esimerkkejä on. Omalla guuglaus-guruilulla ei moisia mainintoja löytynyt, enkä muista sellaisia muutenkaan nähneeni viime vuosilta.

Osa medianäkyvyyden puutteesta johtunee myös alan PR-ihmisten kokemattomuudesta suhteiden hoitamiseen valtamedian suuntaan. Perinteinen pelimedia on paljon helpommin lähestyttävissä, ja ottaa yleensä aina kiitollisena vastaan kaiken materiaalin pelitekijöiden suunnalta.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Mutta kyllä tässä varmaan parempaan suuntaan ollaan menty. Ennen peliala saattoi olla lähes "vitsi" perinteisissä medioissa (vain lapset ja nuoret pelaa, ne ovat ajanhukkaa, ym). Nyt aletaan edes myöntää, että siellä liikkuvat suuret rahat ja lahjakkaat ihmiset. Ja että Suomesta tulee laadukasta ja sitä kuuluisaa "globaalia" kamaa.
Tavallaan suosiollisempaan suuntaan on menty mutta ehkä kuitenkin enemmän ihan pelaamisen arkipäiväistymisen myötä. Noille "tavallisille" uutismedioille pelaaminen kun nyt ei loppupeleissä kuitenkaan ole kuin yksi harrastus muiden joukossa ja niinhän se onkin. Pieniä peliarvosteluja - kuten ennen pelkkiä musiikki- ja elokuva-arvosteluja - pukkaa nykyisin miltei jokainen lehti ja näin loppuvuoden myötä tämän sesonkikauden hitistä, liikepelaamisesta, on ilmestynyt artikkeli jos toinenkin.

Parempihan se vain, että pelaaminen ilmiönä tekee nimenomaan tuollaista hiljaisempaa nurkanvaltausta kuin se, että jotain yksittäistä esimerkkiä kammetaan jalustalle ihan vaan siksi, että se tulee Suomesta. Toki täältäkin jo varsinkin maamme kokoluokkaan suhteutettuna laadukasta ja globaalia kamaa tulee mutta tiedä nyt sitten miten kotimainen lisäsuitsutus sitä sen kummemmin auttaisi. Tuskin Pravdakaan on isommin Stalkerin suosioon vaikuttanut tai Islanti kunniaa Eve Onlinestä ottanut.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Toki täältäkin jo varsinkin maamme kokoluokkaan suhteutettuna laadukasta ja globaalia kamaa tulee mutta tiedä nyt sitten miten kotimainen lisäsuitsutus sitä sen kummemmin auttaisi.

Kyse on oikeastaan tietynlaisesta arvostuksesta Suomessa eli että pelifirmat olisivat monien muiden yritysten kanssa tasavertaisia - ja myös menestyneitä "suuren yleisön" silmissä. Koska näitä pieniä menestystarinoita löytyy.

Siihen tarvitaan myös hiukan mediankin apua ja nimenomaan laajemmin. Pelilehtiä lukee kuitenkin vain pienempi porukka. Ne mahd. "miljoonamyynnit" (tai "sadat tuhannet") tulevat sitten tietysti kansainvälisen jakelun ja tunnettavuuden kautta.. Ja oikeiden yhteistyökumppaneiden (eli lähinnä julkaisijoiden).

Peliarvostelut ovat sitten asia erikseen ja niitähän kyllä riittää. Nyt internetin aikakaudella jokainen voi olla kriitikko, joten sitä osastoa on välillä jo vähän liikaakin. Toisaalta, osa lukee eri saitteja ja lehtiä kuin toiset, joten erilaisia näkemyksiä tarvitaan.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Heti kun pääsin muistuttamasta ;) Timen vuoden pelit lista pääsi jopa MTV3:n pääutislähetykseen.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

pitäisikö niistä (suomalaisena) pelaajana innostua.
Angry Birdsin menestyksestä saa innostua: Rovio omistaa kaikki oikeudet Angry Birds -nimeen, joten kaikki manna sataa jatkossa ko. firman kassaan. Eikä tuo Alan Wakenkaan valinta pahaa tee, sillä suomalaisten studioiden ennestäänkin hyvä maine maailmalla vain paranee tällaisten uutisten myötä.

Ollaan hei kerrankin ylpeitä: meillä on mm. Frozenbyte, Red Lynx ja Housermarque noiden palkittujen lisäksi. Kaikki nämä tekevät tasaisen laadukasta jälkeä.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Varsin mainio katsaus suomalaisen peliteollisuuden tilaan: Technopolis Online - The Data Speaks

Artikkelistä voi napa kunnioitettavan pitkän listan suomalaisista pelistudioista, joista tosin pääosa on mobiili/social media -pelien tekijöitä, mutta se puoli on viimeinkin Rovion ja Sulakkeen vetämänä aikamoinen kasvualue.

Companies
  • * 10tons: 10tons develops games for various platforms including, Windows, Mac OS X, iPhone, iPad and Bada. Currently the company’s creation Sparkle HD charms gamers on iPad.
  • * Aniway: Whatever platform, Aniway provides multiple services from graphics, content and design until complete games. Aniway’s expertise was used on games like Combat Mission 2 & 3 and World at War.
  • * Apaja Online Entertainment: Apaja is a pioneer of online gaming. Right at the moment of writing this, 34 000 users were using the Aapeli online gaming community platform provided by Apaja. The platform has such classics as Bomberman, Poks and billiards running on it.
  • * Ball – IT: We already covered Ball-IT in our latest blog post about Finnish start-ups. Nothing new to add here: Magnificent concept and funniest ever user experience with Blobo. Nevertheless, the company is craving for a hit game to take the next step.
  • * Bugbear: If you are interested in crashing cars – I mean even more than GTA allows you to - you should take a look at FlatOut games developed by Bugbear. FlatOut 2 (Xbox360) got mostly great reviews from games magazines. To cite one critic’s comment about the game: “A likeable mixture of wheel-to-wheel racing and extreme racing modes is sure to satisfy the Alpha-male motorsports fan”
  • * Chat Republic: Chat Republic is an online game developer which provides massively multiplayer online role playing games to casual players.Chat Republic tabes into account the needs of casual players and provides easily- adoped,quickly-rewarding and affordable games
  • * Cowboy Rodeo: Still remember the legendary pinball? If you want to experience it on your iPhone or PSP you should definitely check out the versions from Cowboy Rodeo.
  • * Digital Chocolate (Sumea): DChoc, a US based company founded by an industry veterean Trip Hawkins, acquired the Finnish games studio Sumea in 2004. After the acquisition, the company has grown into one of the biggest mobile games companies in the world with great titles such as TowerBloxx.
  • * Dodreams: Dodreams provides turn-key services for portals and media companies to operate MMO games and MMO skill games tournaments. Some consumers are possibly familiar with Dodream’s multiplayer race driving game, Maailman nopein kansa.
  • * Everyplay: Everyplay is a developer and publisher of social games. Currently the company is further developing a Facebook game called Kamu World, and rolling constantly new features on it.
  • * Fantastec: Fantastec is developer of virtual worlds, targeted at kids and youngsters. The virtual worlds are combinations of community, adventure, fun and learning – thus the worlds are without any zombie killing or human hunting. The company is getting ready for a massive international pilot, which was introduced by Juha Väisänen, the company CEO in our previous MoneyTalks event.
  • * Frosmo: Frosmo is a provider of browser-based skill gaming platform. We earlier covered the company when they closed a financing from top-tier Finnish angel investors. More recently, the company expanded to Asia markets to pursue heftier revenues.
  • * Frozenbyte: Frozenbyte has been recording fast growth for the past years and already had revenues of 700k in 2009. The company is known for its games Trine, Trine2, Shadowgrounds and its sequel Shadowgrounds Survivor. At the moment, the company is working on a new project that Frozenbyte itself describes “mysterious”.
  • * Futuremark: Futuremark has been the leading provider of performance analysis software and services for PCs and smartphones for over a decade. In 2008, the company decided to utilize its expertise on optimization and started delivering PC games, resulting on launch of Shattered Horizon.
  • * Gamelion: Gamelion Studios is developing games on Wii, PSP, iPhone, Symbian, Android and Nintendo DS platforms.
  • * Grey Area: Grey Area is working on a location aware multiplayer game. What makes the game so interesting is that it turns your own city and neighborhoods part of the game. Grey Area has more information on the game available on their website, here.
  • * Sulake (Habbo): Habbo hotel is a concept designed by one of the more successful Finnish start-up companies ever, Sulake Corporation. Habbo is an unsurpassed story in the Finnish scale, not least by the massive funding it has managed to acquire. To date, Sulake and its star product Habbo, has closed venture capital financing worth € 28 million. Few months ago, Sulake reported that Habbo Hotel is currently open in 32 countries in 11 different languages. More than 15 million unique visitors spend a total of 45 million hours playing Habbo Hotel each month. The strong figures from two previous years have lifted Sulake as a top candidate of Finnish companies to file for an IPO the coming years.
  • * Housemarque: Housemarque was established already in 1995, and the company has been launching numerous games on various platforms ever since. This far, their biggest hit game has been Supreme Snowboarding which sold 1 400 000 copies around the world. At the moment, Housemarque is focusing on developing downloadable games for PS3 and Xbox 360. Housemarque is just finalizing a game called Dead Nation, which is a shoot’em up game for PS3. Here is a short gameplay trailer of the game.
  • * Iceflake Studios: Iceflake is best known of its Battlefield 1942 modification FinnWars which is about to receive a sequel, FinnWars2 in the near future. Moreover, FinnWars 2 will be running on the studios self-developed game engine, Mammoth.
  • * Ironstar: Ironstar Helsinki develops cross-platform games that allow branded virtual goods in both online and mobile environment. Ironstar’s first game release is MoiPal, which is a social game where you take care of and play with your character called Pal. Ironstar received a significant first round investment in 2009 from Monty Widenius, the developer of MySQL database.
  • * Kuuasema: Kuuasema games combine appealing art and latest technology with hottest gaming trends like multiplayer, hotseat and party gaming. Here is a video of a Climate Mission game the company designed for Nokia Ovi Store.
  • * LudoCraft: Ludocraft is based in Oulu and has been creating several games, including a virtual world learning game, Game Bridge. The virtual world is designed to serve as a learning platform for work places and is meant to be taken into wider use during the autumn of 2010. Trailer of the game can be seen from here.
  • * Mediamond: Mediamond has developed Deluxe Ski Jump games, which are totally in cult reputation in many corners of the world. In the spring I noticed that players around the world had held World Championship tournament on Deluxe Ski Jump 3 and really laughed my ass off for the passionate reporting of the events. Apparently, Polish gamers were too tough for any challengers as they conquered the podium with triple victory. However, Finns managed to hold on to their reputation as a passionate ski jumping country, as Lauri Posio took the gold medal in big hill competition.
  • * Mountain Sheep: Mountain Sheep has developed tower defense games Hardgore and its sequel, Minigore. Now I haven’t played the games but they sure look like a lot of fun! Can you survive all those bugbears approaching on you?
  • * Mr. Goodliving: Mr.Goodliving does both game publishing and developing for mobile phones. The company game portfolio is impressive and holds no less than around 30 published games. If you want to learn more about the portfolio, you should visit their site where they have placed videos on all of the games.
  • * Nitro Games: Nitro Games has rapidly grown its revenue since being established in 2007. The company has obviously found its own niche in pirate theme games. All three games the company has yet released have been sailing/pirate themed adventure games. The company might grow significantly more recognized once its new game, Commander: Conquest of the Americas reaches the masses.
  • * Pixolane: Pixolane got recently funded by Fortel Management and the company is on track to develop a new game, carrying name Rust Buccaneers. For further information, the game has its own web site, which can be found here.
  • * Recoil Games: Recoil Games became in June the first investment target of Mediatonic fund (Our coverage about it can be found here). The company is currently working on a PlayStation 3 game that has been speculated to be a space-related adventure game.
  • * RedLynx: RedLynx has been entertaining players already for a decade with hundreds of games. The most recent launch was Trials HD for Xbox (see our earlier coverage about it here), which has been selling like hot cakes all over the world, totaling 500k pieces already in early January this year.
  • * Remedy Entertainment: Remedy is the gem of Finnish gaming industry. The company track record consists of worldwide successes like Death Rally, Max Payne and Max Payne 2. More recently, Remedy launched Alan Wake; an action thriller armed with most impressive graphics, but has been, however, unable to turn the game yet to a commercial success.
  • * Rovio: Rovio isthe hottest name in the mobile game sky at the moment. The coming months will show what Rovio will do, but for sure, the company has now currently plenty of opportunities to choose from. Whether the company will be turned into a fully-fledged entertainment brand or intakes venture capital financing and continues conquering the world through other platforms – right now all stars are in alignment for them. I also can’t resist mentioning the Angry Birds cinematic trailer here. I guarantee you won’t be disappointed! The company also recently introduced their latest angry bird "The Mighty Eagle". Now that big bird seems be really pissed off!
  • * Secret Exit: Secret Exit is the company behind the hit iPad and iPhone hit game, Zen Bound. For a more comprehensive coverage on the game you should check ArcticStartup’s article on it last year. More recently, the company launched a sequel for the hit game. Zen Bound 2 has been received greatly by the fans and also been described as one of the visually most brilliant games on iPad.
  • * Uplause: Uplause’s games are designed for large display screens on events such as ice hockey games or outdoor sports. The system is works with any big screen and is ideal for taking an atmosphere of an event to a new level. The fantastic concept is more comprehensively explained in this video.
  • * Virtual Air Guitar Company: Virtual Air Guitar Company is an innovative game designer that really wants to look into new directions when designing its games. We recently covered the company’s latest release Kung Fu Live in our blog post. I recommend you get familiar with it!

    And at the end few newborns
  • * Rocket Pack (New): Rocket Pack is about to release its first game called Cats vs. Dogs which is a social MMO Game. The company also recently introduced its Rocket Engine, a game development platform for web.
  • * Huikea (new): Huikea is a fresh mobile studio developing social games for iPhone. To date, the company has released one game called Facetap.
  • * Prodigium Games Studios (New): Ever seen a floorball game in the spirit of FIFA and NHL games? Prodigium is currently on it and the demo is out already. Floorball has been the fastest growing sport in the Nordics already for a decade and hopefully the game will work as marketing to reach new markets for the whole sports itself. Try it out here!
  • * Relationship Games (New): Relationship Games bites firmly in couple relationships and thus, hopefully, decreases the amount of divorce applications in Finland and worldwide. Reality Game for Couples Alpha is already live in Facebook.
  • * Update: Ticbits (New): This small, Porvoo based studio established by two cousins few months back has enjoyed a great start. iAssociate 2 has attracted already 250 000 users to date and has been rated highly amongst the iPhone apps. iAssociate is a word association game. In iAssociate, your goal is to guess words that are associated to the already given words. Got interested? More about the interesting newcomer can be found here.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Lapland Studio näköjään julkaisee hiljaiselon jälkeen uuden iPhone/iPad-pelin "Julius Styles: The International":
Lapin Kansa
WESLEY SNIPES IPHONE/IPAD EXCLUSIVE GAME | Lapland Studio

Äsken YLE TV1:n klo 18 uutisissa käsiteltiin tätä peliä. Kuvaa pelistudiolta, myös pelistä ja lopussa haastattelu toimarin kanssa. Toimittaja jaksoi hämmästellä, miten isopalkkainen Hollywood-tähti on saatu palkattua rovaniemeläiselle pelistudiolle. Kuvaukset oli ehditty tekemään ennen tähden verovilpistä tullutta linnareissua.

Juttu löytyy myös tekstinä: Wesley Snipes lappilaisessa pelissä | Lappi | yle.fi

Immosen mukaan pelin päätähden vankilatuomio saattaa jopa lisätä pelin menekkiä.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Äkäiset linnut kohdannut voittajansa?

Tämä peli syrjäytti Angry Birdsin!

Maanantai 17.1.2011 klo 14.16


Suomalainen Angry Birds ei ole enää App Storen ladatuin peli.

Vasta 14-vuotias Robert Nay on onnistunut kehittämään iPhone-pelin, jota on ladattu parissa viikossa noin kaksi miljoonaa kertaa. Bubble Ball -pelin latausmäärät nousevat jatkuvasti, mikä kertoo pelin suuresta suosiosta.

Suomalaisittain kiinnostavan uutisesta tekee se, että Nayn tuotos on pudottanut latauslistan ykköspaikalta Rovion Angry Birdsin, joka on hallinnut listaa pitkään.

Angry Birds on noussut viime kuukausina maailmanlaajuiseen suosioon, ja siitä on kehitteillä muun muassa lautapeli.

Älypeli fysiikkamoottorilla

Nayn kehittämä Bubble Ball on nuorukaisen ensimmäinen sovellus. Pelin ytimessä on fysiikkamoottori, jonka ansiosta Nayn alkuperäinen peli-idea pystyttiin toteuttamaan.

Bubble Ball on fysiikkamoottoriinsa tukeutuva älypeli, jossa pelaajan tehtävänä on ohjata pallo maaliin. Pelaajalla on käytössään erilaisia esineitä, joiden avulla hän yrittää keksiä pallolle reitin määränpäähän. Erilaisia objekteja voi muokata eri tavoin, ja ratkaisevassa roolissa pelissä menestymisessä on painovoima.

Bubble Ball on noussut latauslistoilla tasaiseen tahtiin. Se hyväksyttiin App Storeen viime joulukuussa. Pelisovellus nimettiin viikon sovellukseksi tammikuun alkupuolella. Tämän jälkeen sovelluksen suosio on kasvanut räjähdysmäisesti.

Nay kehitti pelin Ansca Mobilen Corona SDK -ohjelmalla, jonka kuka tahansa voi ladata netistä. Ohjelman tarkoituksena on ollut helpottaa sovellusten kehittämistä.

Nay on kertonut työstävänsä parhaillaan uutta iPhone-sovellusta. Siitä hän ei ole suostunut kertomaan tämän tarkemmin.

Lähde: Tämä peli syrjäytti Angry Birdsin! | Digiuutiset | Iltalehti.fi
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Taloussanomissa vankkaa tekstiä pelaamisen aivoja kuormittavasta vaikutuksesta. Kliseet mainittu.

Varo aivojasi, kun pelaat!


Tietokonepelaaminen ei aina ole pelkkää hauskaa viihdettä. Se vaikuttaa aivoihin, voi tehdä levottomaksi, koukuttaa ja altistaa väkivaltaiseen käytökseen. Eikä se ole paras rentoutumiskeino tietotyöläiselle, jonka aivot ovat jo työssä koetuksella. Asiantuntijat painottavat kohtuutta ja rajoja niin lapsille kuin aikuisellekin.

Tietokonepelit ovat keskeinen osa suomalaisten arkea. Psykologian tohtorin Tarja Salokosken 2000-luvun puolivälissä Jyväskylän yliopistossa valmistuneeseen väitöstutkimukseen osallistuneista lapsista ja nuorista liki 90 prosenttia pelasi ainakin silloin tällöin. On todennäköistä, että tuon jälkeen pelaaminen ei ole ainakaan vähentynyt.

Pelit viihdyttävät, mutta niillä on muitakin puolia. Useiden tutkimusten mukaan etenkin lapset ovat alttiita haitoille, mutta aikuisetkaan eivät ole niille immuuneja.

Moni koulu on kehottanut vanhempia kieltämään lapsiaan pelaamasta tietokonepelejä ennen tuntien alkua, koska kiivaan aamusession jälkeen lapset käyvät ylikierroksilla, eivätkä pysty keskittymään opetukseen.

Juttu jatkuu tuosta vielä pitkästi, lähteessä: Nyt riitti
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Minua kummastuttaa ennen kaikkea se, miten joku noin lyhytnäköisesti asioita tarkasteleva henkilö, Vappu Viemerö, on voinut väitellä filosofian tohtoriksi.

Tällaisista jutuista on filosofinen analyysi kaukana.
 
Ylös Bottom