Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Reutersin välittämän uutisen mukaan voimme nyt kaikki kollektiivisesti huokaista helpotuksesta. Ainakin vielä nykyisen konsolisukupolven ajan.

Leading doctors have stated that 'videogame addiction' is not to be recognised as a mental illness, or put in the same category as addiction to drugs or alcohol.
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26065

Such a move would ease the path for insurance coverage of videogame addiction.

Even before debate on the subject began, the committee that made the proposal backed away from its position, and instead recommended that the American Psychiatric Association consider the change when it revises its next diagnostic manual in 5 years.
http://news.cnet.co.uk/gamesgear/0,39029682,49291255,00.htm
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Päivän hesarissa mielenkiintoinen juttu suomalaisista rauhanturvaajista Afganistanissa.

Pääosassa on 33-vuotias Antti-Pekka Kangas, jonka toimenkuvaan kuuluu pitää sata suomalaista sotilasta tavarassa ja ruuassa. Suomalaisten leiri, Camp Katariina on rakennettu suureen varastohalliin, osaksi monikansallista Camp Warehousea.

HS 7.7.2007 sanoi:
Välillä puhe kääntyy suomalaiseen rauhanturvaajaan, joka kuoli toukokuussa Pohjois-Afganistanissa. Silloin sotilaiden ilmeet synkkenevät ja katseet kääntyvät kaukaisuuteen.

"Roikkui ilmassa, koska niin käy. Läheltä piti -tilanteita on ollut paljon. Kuoleman jälkeen tuli tunne, ettei tilanne tämän huonommaksi voi enään muuttua", Kangas pohtii.

Korvan juuressa päristää suomalaissotilaan ohjaama Play Station 2:n autopeli. Kabulin iltaelämä jää sotilaille vieraaksi, koska leiristä saa poistua vain työtehtävissä. Suomalaisleiriä ympäröivässä Camp Warehousessa on ravintoloita, mutta suomalaisia ei niissä juuri näy. "Ei sieltä juttuseuraa saa. Moni muunmaalainen Isaf-sotilas ei osaa englantia".

Nyt herää kysymys, mikä oli tämä autopeli? :D

Jutun lopussa oli vielä tälläinen

HS sanoi:
Pleikkari on vaiennut, biljardipallot koottu pöydän keskelle. Kangas katoaa huoneeseensa ja laittaa vielä tekstiviestin avovaimolleen ennen kuin nukahtaa.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kojo sanoi:
Jaa.

PS2:selle on aika monta autopeliä.

Mitäs ihmeellistä tuossa on??:confused:

Ei mitään, vähän vitsin tynkää. Pelaamisesta sotatoimialueella on ollut aiemminkin mediassa juttua. Irakissa jenkkisotilaat ovat päässeet tyyppäämään Halo 3:n betaa. Jos Vietnamissa todellisuuspakoa harrastettiin tajuntaa laajentavien päihteiden kautta, mennään (sen lisäksi) nyt peleihin karkuun.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Digitoday.fi:

Uskonto tunkee virtuaalimaailmoihinkin

Matias Mäki
Julkaistu 31.07.2007 kello: 16:30 (Päivitetty 16:39)



Second Life -virtuaalimaailman moraalista huolissaan oleva Isä Antonia Spadaro neuvoo katolilaisia toteuttamaan lähetyskäskyä ja viemään Herran sanaa virtuaalipakanoille.

Katolilaisen oppineen neuvot julkaistiin Vatikaanin hyväksymässä italialaisessa La Civiltá Cattolica -jesuiittajulkaisussa.

Spadaro on huolissaan siitä, etteivät normaalin yhteiskunnan rajoitteet ja normit päde virtuaalimaailma Second Lifessa. Spadaron mukaan Second Lifesta on muodostunut varsinainen synninpesä mahdollisuuksineen sekaantua uhkapelaamiseen, prostituutioon ja aviorikoksiin.

Äskettäin Linden Labs kuitenkin kielsi uhkapelaamisen, mutta maailmassa, jossa voi ostaa uusia sukuelimiä hahmolleen, riittää varmasti katolilaisten mielestä korjattavaa jatkossakin.

Spadaro kehottaakin katolilaisia olemaan sivuuttamatta virtuaalimaailmaan ja perehtymään siihen, jotta sen potentiaali ja vaarat tunnisttaisiin. Myös saarnaamisen pitäisi helpottua, sillä virtuaalimaailman avulla saavutetaan yksilöitä, joihin ei perinteisillä tavoilla saada kontaktia.

Varo vaan, kuka oveasi kolkuttaa myös siellä sähköisellä puolella.. :rolleyes:
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Voi jeesus. (Tavallista hartaammin lausuttuna.)

Piirteleeköhän virtuaalijehovat tuollakin sitten ovenpieleen merkkejä, että tälle syntiselle ei kannata pelastusta tarjota, kun se ei kuitenkaan usko? Eikö rehti ateisti pääse enää mihinkään pakoon?
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Hesarin tämän viikon NYT-liitteessä upea juttu Commodore 64:sta, otsikolla "Kuusnepa, rakastettuni!" :D

Joitain otteita tästä parin sivun jutusta:


HS/NYT sanoi:
Kuusnepa, rakastettuni!

Se yhdisti yhden sukupolven, toi tietotekniikan joka kotiin, pohjusti Suomen it-ihmeen ja kipeytti 1980-luvun lasten ranteet. Commodore 64 täyttää tänä syksynä 25 vuotta.

Syyskuussa tulee kuluneeksi 25 vuotta ensimmäisten Commodore 64 -laitteiden ilmestymisestä kauppojen hyllyille Pohjois-Amerikassa. Suomessa laite merkitsi kulttuurivallankumousta. Tietokone hankittiin ensi kerran joka kotiin tai ainakin joka kodin naapuriin. Lähes jokaisella 1980 -luvulla varttuneella on jokin muistikuva beigestä pelikoneesta.

Samalla luotiin pohja Suomen it-teollisuudelle. "Silloin syntyi yhtenäinen porukka, josta tuli käyttövoimaa it-alalle. Meillä oli jo valmiiksi osaamisresurssi, kun muodollinen koulutus alkoi vuosia myöhemmin", sanoo kansanedustaja Jyrki Kasvi. Kasvi tunnetaan valtiopäivätoimiensa ohella tietotekniikan tutkijana ja alan toimittajana.

Commodore 64 tuli ja valloitti: parhaimmillaan Commodoret hallitisivat 75:tä prosenttia Suomen tietokone-markkinoista.

Kasvi muistelee Mikrobitti-lehden kesäisin järjestämiä Bittileirejä. Niille kerääntyi satoja tietokoneharrastajia pelaamaan ja koodaamaan, lähinnä Commodorella. "Niiltä leireiltä tuttuja kasvoja näkee nyt jatkuvasti todella korkeilla palleilla Suomen it-yrityksissä", leireillä opettanut Kasvi sanoo.

Koneita kaupattiin vuosina 1982-1992 yhteensä 17-22 miljoonaa. Suomessa niitä myytiin noin 150 000. "Commodore 64:n asema oli niin vahva, että se on suomalaisille edelleen kotitietokoneen symboli", suomalaista tietokonekulttuuria tutkinut Petri Saarikoski sanoo.

Petri Saarikosken mukaan huuma kertoi koneen asemasta uuden kulutusyhteiskunnan statussymbolina. "Mikroaaltouunia, videonauhuria ja Commodore 64:ää mainostettiin usein yhdessä".

Täällä KonsoliFIN:ssä on varmasti paljon tämän ikäkauden lapsia, joille portti pelaamiseen kävi Commodore 64:n kautta. Tuolta ajalta tulee muitakin merkkejä mieleen, kuten Spectravideo MSX ja Spectrum 48K. Tärkeitä koneita monen pelihistoriassa.

Nostalgisiin muistoihin pääsee nopeasti vaikka allekirjoituksesta löytyvän Slay Radio -nettiradion kautta, kannattaa kokeilla! :)
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Taas vähän ikävämpää asiaa, eli Poliisi on huolissaan väkivaltarikosten raaistumisesta

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id68452.html


"Helsingin sosiaalipäivystyksen mukaan nuorten väkivaltaisuuteen voivat vaikuttaa väkivaltaelokuvat ja pelit sekä mediassa toistuvasti näkyvä väkivalta."


Miten sosiaalipäivystys voi olla noin pihalla?

Aiheeseen mitenkään liittymättämiä uutisia :(
Lasten sijoitukset kaksi kertaa yleisempiä kaupungissa: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id68420.html (huom. pointtini tässä ei ole ero kaupungin tai maaseudun välillä)
Työelämän epävarmuus lisääntyy: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id68435.html
Koululaiset yhä useammin väsyneitä: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id68392.html

Meinaan, alkaa olla todella väsynyt läppä tuo pelien mukaan vetäminen kun selvät merkit porukan huonovointisuudelle on läsnä otsikoissa jatkuvasti.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Vaahtomuovi sanoi:
Taas vähän ikävämpää asiaa, eli Poliisi on huolissaan väkivaltarikosten raaistumisesta

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id68452.html


"Helsingin sosiaalipäivystyksen mukaan nuorten väkivaltaisuuteen voivat vaikuttaa väkivaltaelokuvat ja pelit sekä mediassa toistuvasti näkyvä väkivalta."


Miten sosiaalipäivystys voi olla noin pihalla?

Päätit sitten jättää sen edeltävän lauseen tuosta pois... "Syitä pahoinpitelyiden raaistumiseen on vaikea osoittaa tarkasti." Ja jatkossakin sanotaan että "voivat vaikuttaa" eikä niin että varmasti vaikuttaa. Eli eivät heti halua tuomita, mutta että jonkinlainen yhteys väkivaltaviihteen yleistymisellä ja tekojen raaistumisella voisi olla.

Mielestäni ihan validi pointti ja aika varovaisesti sanottu.

Vaahtomuovi sanoi:
Meinaan, alkaa olla todella väsynyt läppä tuo pelien mukaan vetäminen kun selvät merkit porukan huonovointisuudelle on läsnä otsikoissa jatkuvasti.

Hmm, jos tuon lukee ajatuksella, niin minä ainakin saan sen käsityksen että huonovointisuuden lisääntyminen vaikuttaa kyllä tapausten määrään, mutta ei selitä raaistumista. Eli miksi teot ovat raaempia kuin ennen, niin siihen voisi löytää ehkä mahdollisesti pienen yhteyden väkivaltaviihteeseen joka on yleistynyt. Ainakin nykyään väkivaltaviihde on paljon yleisempää kuin omassa nuoruudessani.

Mielestäni jos koitetaan varovasti sanoa että taustalla voisi olla ehkä pieni yhteys, niin ei siitä pidä heti tyrmätä. Uskon henkilökohtaisesti että jotain yhteyttä tuolla voi taustalla olla. En silti ole vastustamassa väkivaltaviihdettä enkä huutamassa minkään sensuurin perään. Senkun pistävät tutkimuksen pystyyn, ja katsovat mikä se yhteys voisi olla ja mitä sille voisi sitten tehdä.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tänään Keski-Suomalaisessa juttu verkkopeli yhteisöstä s.7. Peleistä on tullut sosiaalisempia ja yhteisöjen synty parantaa sosiaalisuutta (esim. KonsoliFin). Siinä vaan harmiteltiin että se on enimmäkseen "kasvotonta" ystävyyttä toisten pelaajien kanssa koska ei aina tapaa sitä henkilöä vaikka jos on amerikkalainen kamu, mutta se ei yleensä ole paha asia. Itse kyllä haluaisin tavata muutaman pelaajan.;) :cool:
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Lähde: www.taloussanomat.fi

Keski-ikäiset pelaavat hotellissa pleikkaria


4.10. 06:01 Yksilöllisille hotellielämyksille näyttää olevan nyt kysyntää. Esimerkiksi lifestyle-hotelliksi itseään tituleeraavassa Glossa suosituimmaksi lisäpalveluksi on noussut pelikonsolin pelaaminen.

Parin vuoden sisällä Helsinkiin on noussut hotelleja, jotka yrittävät erottautua designilla, lifestylella ja erikoisella historialla.


Palace Kämp -yhtiössä on yllätytty Glon menestyksestä. Maaliskuussa avatun hotellin käyttöasteet ovat pyörineet noin 80 prosentissa, kun tammiheinäkuussa Helsingin hotelleissa käyttöaste oli keskimäärin 68 prosenttia.

Tämä on ylittänyt kaikki meidän odotuksemme. En ole alalla ollessani koskaan nähnyt näin nopeaa markkinoille tuloa, ylistää Palace Kämpin hotellitoimialan johtaja Tomi Peitsalo.

Glo sijaitsee aivan Helsingin ytimessä, Aleksanterinkadun ja Kluuvikadun kulmassa. Vieressä on yhtiön huippuhotelli, viiden tähden Kämp, jonka käyttöaste ei ole ihan yhtä hyvä kuin Glolla.

Peitsalon mukaan Glon menestystä ovat siivittäneet sijainnin lisäksi keskimääräistä suuremmat huoneet sekä konsepti, johon kuuluu esimerkiksi mahdollisuus yksilöllisiin hotellielementteihin kuten kitaran ja maalausvälineiden lainaamiseen.

Yksi suosituimmista palveluista on ollut yllättäen PlayStation-konsolipelin pelaaminen hotellihuoneessa. Sitä harrastavat ennen kaikkea keski-ikäiset miesasiakkaat.

Myös kuntosali sekä lainattavat polkupyörät ovat olleet kovasti käytössä.

Klaus K -hotelli Helsingin Bulevardilla uudistettiin vajaat kaksi vuotta sitten niin sanotuksi designhotelliksi, johon on kerätty inspiraatiota Kalevala-eepoksesta. Myös se on löytänyt asiakkaansa.

Ensimmäisten neljän kuukauden jälkeen tapahtui käänne. Siitä eteenpäin olemme olleet todella tyytyväisiä, kehuu Klaus K:n myynti- ja markkinointijohtaja Pasi Näkki.

Myös Klaus K:n käyttöasteet ovat Näkin mukaan nousseet arkipäivisin 80 prosentin tuntumaan. Näkki iloitsee siitä, että myös paikalliset asukkaat ovat löytäneet Klaus K:n.

Omanlaisensa elämyshotelli on myös kesäkuussa entisen vankilan tiloihin avattu Hotel Katajanokka. Siellä käyttöasteet ovat toistaiseksi olleet päälle 50 prosentissa. Iloisimmin ovat yllättäneet kokousten ja yritystilaisuuksien suosio.

Loppusyksy pikkujoulujen aikaan alkaa olla erittäin varattu, kertoo hotellinjohtaja Heimo Käyhty.

Erityisimagoa tavoittelevien hotellien johtajat ovat sitä mieltä, että yhä useammat asiakkaat hakevat ketjuetujen sijaan hotellivierailusta elämystä. Pasi Näkki toivoo Helsinkiin lisää yksilöllisiä hotelleja, koska se nostaisi kaupungin profiilia tietynlaisten matkailijoiden kohteena.

Hotelleja on kyllä tulossa Helsinkiin lisää.

Kilpailu kiristyy eniten midmarket- ja ketjuhotelleissa, Näkki uskoo.

:eek: :p
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Nisupulla sanoi:
Yksi suosituimmista palveluista on ollut yllättäen PlayStation-konsolipelin pelaaminen hotellihuoneessa. Sitä harrastavat ennen kaikkea keski-ikäiset miesasiakkaat.
jokseenkin koominen pätkä, tästä voimme siis päätellä että avioerot johtuvatkin PlayStationeista,eikä suinkaan vihreämmästä ruohosta aidan takana :eek: ;)

"Mistä olet tulossa?"
"krhm.. olin hotellissa.."
"kenen kanssa?"
"ei siellä muita ollut kuin minä..."
"sulla on joku toinen siis?"
"no... ei!"
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Vinnie sanoi:
jokseenkin koominen pätkä, tästä voimme siis päätellä että avioerot johtuvatkin PlayStationeista,eikä suinkaan vihreämmästä ruohosta aidan takana :eek: ;)

"Mistä olet tulossa?"
"krhm.. olin hotellissa.."
"kenen kanssa?"
"ei siellä muita ollut kuin minä..."
"sulla on joku toinen siis?"
"no... ei!"
...
"mitä pelasit!?"
"hevennly swördii"
"sulla on siis toinen nainen!"
"ei se oo sellasta..."
"...seliseli" (ja mykkäkoulu) :p
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Hesari muistaa ilahduttaa aina aika-ajoin pelaamiseen liittyvillä jutuilla. Tänään löytyi taas sellainen sieltä Kotimaa-osastolta, sivu A8. Sieltä vapaasti lyhentäen:

Rahapelaaminen leviämässä netissä myös taitoa vaativiin videopeleihin

Taitoa vaativien videopelien pelaaminen rahapanoksin on nopeasti yleistymässä internetissä, sanoo professori Frans Mäyrä Tampereen yliopiston hypermedia-laboratoriosta. "Internetissä on alettu pelata rahasta esimerkiksi viihdepeli-turnauksissa. Näissä uhkapeleissä pärjääminen vaatii taitoja. Tosin vielä nyt suomalaisten internetissä pelaamat uhkapelit ovat pääasiassa perinteisiä pelejä kuten pokeri", Frans Mäyrä sanoo.

Kansainvälisiä peliyrityksiä kiinnostaa internetissä sukupolvi, joka on pienestä pitäen pelannut taitoa ja ongelmanratkaisua vaativia video- ja tietokonepelejä.

Frans Mäyrä mukaan nyt onkin syntymässä erikoinen, osittain suomalaisen lainsäädännön ulkopuolella oleva tilanne, kun kansainväliset peliyritykset ovat tuomassa rahapanoksia edellyttäviä viihdepelejä internettiin.

Perheissä pelit jakavat lapsia ja vanhempia kahteen eri leiriin. Pelien voima ja pelaamisen hallinta -tutkimuksessa tutkittiin lasten ja heidän vanhempiensa suhdetta peleihin. Vanhemmista 75 prosenttia ei pelannut mitään tietokone- tai videopelejä, kun taas lapsista saman verran pelasi. "Lapset haluavat, että vanhemmat pelaisivat heidän kanssaan. He haluaisivat kertoa, mitä peleissä tapahtuu, mutta suuri enemmistö vanhemmista ei ymmärrä, mistä on kyse", Mäyrä sanoo.

Hänen mukaansa vanhemmat tarvitsisivatkin pelilukutaitoa, jotta he voisivat esimerkiksi ymmärtää lasten pelatessa kokemaa onnistumisen tunnetta.

Lasten pelaamisajasta on myös tullut eräänlaista valuuttaa suomalaisiin perheisiin. Viemällä roskapussin ulos voi esimerkiksi tienata luvan pelata tietokoneella 20 minuuttia.

(Melkeimpä anekdoottina lopussa tietokulma, jossa listan viimeisenä tälläinen huomio)

  • Suomessa on noin 40 000 peliongelmaista, saman verran kuin väkiluvultaan kolme kertaa suuremmassa Hollannissa.

Muutamia kotimaisia Fatal1tyjä taitaa jo kierrellä kansainvälisissä turnauksissa konsolipelaamisen ja kenties tienaamisen merkeissä?

Vaikka hollantilaiset ovat hulluja pelaajia myös, on tämä yllättävää miten suomalaiset ovat kuitenkin vielä heitäkin moninverroin pahempia. Tosin, näkyyhän tämä tuolla online-puolellakin aika selvästi. Suomalaisille löytyy jopa omaa lobbyä ohi paljon suurempien maiden. Legendaarisin muisto oli tämä puolalaisten itku siitä, miten heille ei oltu Socom 2:n alussa annettu omaa eteistä, kun "kerran suomalaisillekin on, ja ne on meitä paljon pienempi kansa.." :D
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Nyt on löytynyt syy myös Englannin jalkapallon alennustilaan, tilittää brittivalmentaja:

"It may sound old and corny but when I was growing up, working class lads like me in the East End lived and breathed football. Now I rarely see a kickabout in the park. All I see are the dazzling lights of bedroom windows from the glare of TVs and computers. It seems football cannot compete with an Xbox."

http://www.gamersquad.com/category/Xbox-360/English-soccer-being-ruined-by-videogames-says-top-footie-manager/
 
Ylös Bottom